Chrystus wypełnił i zniósł Stary Testament

Data: 2009-12-27 21:51:38
Autor: abc
Chrystus wypełnił i zniósł Stary Testament
W momencie śmierci Odkupiciela został wypełniony i zniesiony Stary Zakon a
na jego miejsce nastał Nowy Testament; wtedy to właśnie zostało nadane
całemu światu uświęcone krwią Jezusa Chrystusa Prawo Chrystusowe, razem z
jego tajemnicami, prawami, ustanowieniami i świętymi obrzędami.

W czasie, kiedy Jezus Chrystus nauczał będąc posłanym tylko do owiec, które
zginęły z domu izraelskego, obowiązywało równocześnie Prawo i Ewangelia.

Umierając na Krzyżu, Jezus zniósł Zakon przykazań i przepisów. oraz
przekreślił pismo Starego Testamentu przybiwszy go do Krzyża, a ustanowił
mocą krwi Testament Nowy.

Dokonało się wtedy przerzucenie z Prawa na Ewangelię, z Synagogi na Kościół,
z ofiar licznych na jedną.  Gdy Pan  Jezus oddał ducha, rozdarła się z
gwałtowną siłą od wierzchu aż do spodu mistyczna zasłona, zakrywająca sobą
wnętrze świątyni i tajemnice świętości.

Zwycięstwem Krzyża Pan Nasz w pełni dokonał dzieła Odkupienia.

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-12-27 22:58:04
Autor: kogutek
[...]

Idź na zabite dechami wiochy. Tam stare baby w takie pierdoły wierzą. --

Data: 2009-12-27 23:13:32
Autor: abc
Chrystus wypełnił i zniósł Stary Testament
Idź na zabite dechami wiochy. Tam stare baby w takie pierdoły wierzą.

Nie wszystko to, czego nie rozumiesz, to pierdoły.

Data: 2009-12-27 23:25:39
Autor: Prawusek

"abc" <abc@wp.pl> wrote in message

Umierając na Krzyżu, Jezus zniósł Zakon przykazań i przepisów. oraz
przekreślił pismo Starego Testamentu przybiwszy go do Krzyża, a ustanowił
mocą krwi Testament Nowy.

Czyż nie napisano, że przyszedł wypełnić Zakon i proroków a nie zmieniać czy
znosić?

Data: 2009-12-28 08:09:34
Autor: abc
[...]

Nie zmieniać, bo nie zmienia się historii. Poprzez wypełnienie - znieść.
I w miejsce religii plemiennej stworzyć religię uniwersalną.

"Dlatego pamiętajcie, że niegdyś wy - poganie co do ciała, zwani
"nieobrzezaniem" przez tych, którzy zowią się "obrzezaniem" od znaku
dokonanego ręką na ciele - w owym czasie byliście poza Chrystusem, obcy
względem społeczności Izraela i bez udziału w przymierzach obietnicy, nie
mający nadziei ani Boga na tym świecie.

Ale teraz w Chrystusie Jezusie wy, którzy niegdyś byliście daleko, staliście
się bliscy przez krew Chrystusa. On bowiem jest naszym pokojem. On, który
obie części [ludzkości] uczynił jednością, bo zburzył rozdzielający je mur -
wrogość.

W swym ciele pozbawił On mocy Prawo przykazań, wyrażone w zarządzeniach, aby
z dwóch [rodzajów ludzi] stworzyć w sobie jednego nowego człowieka,
wprowadzając pokój, i [w ten sposób] jednych, jak i drugich znów pojednać z
Bogiem w jednym Ciele przez krzyż, w sobie zadawszy śmierć wrogości.

A przyszedłszy zwiastował pokój wam, którzyście daleko, i pokój tym, którzy
blisko, bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca."
(Ef 2:11-18)

Data: 2009-12-28 11:47:29
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

którzy
blisko, bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do

Krótko mówiac umierajac na krzyzu stal sie męczennikiem nowej sekty, ktora
dziala do dzis dzielac sie przez te prawie 2000 lat na podsekty
czasami wzjemnie sie zwalczajace. Reszta gadek to zwykły bełkot, zargon,
staronowomowa charakterystyczna dla tych ktorzy biora forse ze ściemniania.
Komunisci tez mieli swój charakterystyczny bełkoto-zargon. Tez sie tak
gładko wyrazali i mieli jedyna słusznośc. Ale teraz juz ich nie ma i KRK tez
w  nie bedzie.
Całe to towarzystwo pójdzie do piekła za to ze służy Bestii.

sofu

Data: 2009-12-28 12:04:58
Autor: abc
[...]

Już przez ponad dwa tysiące lat Pan nasz Jezus Chrystus dotrzymuje obietnicy
danej św. Piotrowi i jego Następcom:

"Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale
zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą." (Mt 16:18)

Data: 2009-12-28 18:00:26
Autor: Polok_prawdziwy
Chrystus wypełnił i zniósł Stary Testament
abc wrote:

ABECADŁO, ajak cisiem ten podobo...?

http://galleries.sexgaymes.com/mm/02.jpg

Wim, ze jako FRATER, uwielbios takie zecy...

Chrystus wypełnił i zniósł Stary Testament