Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza

Data: 2009-05-02 20:38:14
Autor: abc
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza
Po odtrąceniu Mesjasza do Królestwa Bożego włączony jest - zamiast narodu
żydowskiego - Kościół katolicki.

Ludem wybranym według Nowego Testamentu nie są Izraelici - "potomkowie
Abrahama według ciała", ale naśladowcy Chrystusa  (Ga 3,28). Każde proroctwo
odnoszące się do przyszłości Izraela powinno być odczytywane w świetle tego
faktu.

Starożytny Izrael został zastąpiony przez Izrael duchowy - każdego, kto żyje
w duchu Ewangelii.

"A tu już nie ma Greka ani Żyda, obrzezania ani nieobrzezania, barbarzyńcy,
Scyty, niewolnika, wolnego, lecz wszystkim we wszystkich /jest/ Chrystus."
(Kol 3:11)

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-05-02 20:43:36
Autor: Panslavista

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

"Bóg nie mieszka w domach ręką ludzką uczynionych"....

Data: 2009-05-02 20:55:01
Autor: abc
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza
"Bóg nie mieszka w domach ręką ludzką uczynionych"....

Bóg jest wszędzie ale - powiedzmy to tak - w różnym natężeniu. Bóg jest realnie obecny w Najświętszym Sakramencie Eucharystii przechowywanym w tabernakulum wkościele.  Dlatego przyklękamy przechodząc w kościele obok tabernakulum i uchylamy kapeleusza przechodząc obok kościoła.

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-05-02 21:01:39
Autor: Panslavista

> [...]

tabernakulum wkościele.  Dlatego przyklękamy przechodząc w kościele obok
tabernakulum i uchylamy kapeleusza przechodząc obok kościoła.

Łamanie się chlebem i picie wina na pamiątkę wieczerzy w ogrodach Getsemane,
czyli pierwszej komunii. Nigdzie nie napisano w Piśmie, że symboliczne
utensylia podlegają inkarnacji.
Tak czyńcie na moja pamiątkę.

Data: 2009-05-02 20:50:32
Autor: Panslavista
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza

Użytkownik "abc" <oppa12@wp.pl> napisał w wiadomości
Po odtrąceniu Mesjasza do Królestwa Bożego włączony jest - zamiast narodu
żydowskiego - Kościół katolicki.

Nie każdy, który mi mówi Panie! Panie! wejdzie do królestwa niebieskiego.

Nie wszyscy chrześcijanie przestrzegają parxykazań Dekalogu. Niektóre
kościoły chrześcijańskie zmieniły Dekalog powodując nieważność nowej wersji,
gdyż zmienione zostały przykazania w części Dekalogu poświęconej Bogu.

Data: 2009-05-02 20:58:19
Autor: abc
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza
Nie każdy, który mi mówi Panie! Panie! wejdzie do królestwa niebieskiego.

O, tak! Św. Jan Maria Vianney o piekle:

Źli chrześcijanie będą kiedyś w piekle ponosili straszniejsze męczarnie, niż
niewierni... Chrześcijanom, gdy tylko dojdą do wieku, w którym mogą już
korzystać z rozumu, przyświeca niczym wspaniałe słońce pochodnia wiary. W
sposób wystarczający mogą więc poznać swoje obowiązki względem Boga,
względem samych siebie, względem bliźniego.

Jakie straszne, jakie okropne będzie piekło chrześcijan! Jak niebo oddalone
jest od ziemi, tak potępienie chrześcijanin będzie daleko cięższe od
potępienia niewiernych. Bo sprawiedliwy Bóg surowiej ukarze tego, kto
otrzymał więcej łask, ale wzgardził nimi, zamiast z nich korzystać i wiernie
służyć Panu...

Jak z trupów potopionych Egipcjan wypływa woda, tak z ust potępieńców przez
całą wieczność będą płynęły narzekania, że nie chcieli wykorzystywać Bożych
łask, że za życia znieważali Ciało i Krew Jezusową w Komunii Świętej.

Na wieki - wedle słów św. Bernarda - stać im będą przed oczyma cierpienia i
męka Jezusa Chrystusa, które zniósł także dla ich zbawienia... nie zniknie
im nigdy sprzed oczu obraz łez, które przelał Boski Zbawiciel, obraz Jego
pokuty...

Będą Go widzieli w Ogrodzie Oliwnym, gdzie krwawymi łzami opłakiwał ich
grzechy. Zobaczą go w śmiertelnej agonii, zobaczą włóczonego po ulicach
Jerozolimy. Będą słyszeli uderzenia młotów, które Go krzyżowały na Kalwarii
(...).

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-05-02 22:11:38
Autor: jesuss
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza

Zastanów się prosty chłopie, kto to są chrześcijanie! To zlepek dziesiątek doktrynalnie różniących się wyznań, często do siebie wrogo nastawionych (Irlandia Pólnocna, Bałkany). Nie mów o chrześcijanach, bo ich nie reprezentujesz! Jestes najwyżej katolikiem, którego nie cierpią pozostali. Mów o swym siermiężnym, średniowiecznym katolicyzmie!

Data: 2009-05-02 22:13:36
Autor: abc
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza
Heretycy są poza Kościołem. Jak to ujął Sobór Florencki:

"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi, wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim pójdą w ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli nie połączą się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-05-02 22:45:08
Autor: Andy

"abc" <oppa12@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gtia2s$7hq$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ty tak dlugo jeszcze mozesz pierdelic te glupoty? Czy ty nie widzisz, ze twoja wielka wiara w koscol, a nie w BOGA kompromitujesz "wierzacych"?

Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza