Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza

Data: 2009-05-02 22:11:38
Autor: jesuss
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza

Zastanów się prosty chłopie, kto to są chrześcijanie! To zlepek dziesiątek doktrynalnie różniących się wyznań, często do siebie wrogo nastawionych (Irlandia Pólnocna, Bałkany). Nie mów o chrześcijanach, bo ich nie reprezentujesz! Jestes najwyżej katolikiem, którego nie cierpią pozostali. Mów o swym siermiężnym, średniowiecznym katolicyzmie!

Data: 2009-05-02 22:13:36
Autor: abc
Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza
Heretycy są poza Kościołem. Jak to ujął Sobór Florencki:

"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi, wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim pójdą w ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli nie połączą się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-05-02 22:45:08
Autor: Andy

"abc" <oppa12@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:gtia2s$7hq$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ty tak dlugo jeszcze mozesz pierdelic te glupoty? Czy ty nie widzisz, ze twoja wielka wiara w koscol, a nie w BOGA kompromitujesz "wierzacych"?

Chrześcijanie - lud wybrany Nowego Przymierza