Chrześcijanizm Hitlera

Data: 2015-08-29 16:31:26
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
Ciekawy artykuł (j. ang.) na ten temat:
http://www.nobeliefs.com/Hitler1.htm

Data: 2015-08-29 15:19:45
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu sobota, 29 sierpnia 2015 23:31:25 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Ciekawy artykuł (j. ang.) na ten temat:
http://www.nobeliefs.com/Hitler1.htm

to może przetłumacz, bo też chciałbym przeczytać:)
oczywiście w tłumacza też wrzucić mogę,
ale jesteśmy na Ziemi a nie w Niebie,
więc tłumaczenia są jakby podstawą.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2015-08-29 17:50:06
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message news:d234569c-bd28-40d3-8564-124b47e44a65googlegroups.com...
[...]

Podstawą, tu na Ziemii, jest dziś umiejętność j. angielskiego.

Ale ok, przetłumaczę Ci kilka cytatów Hitlera:

"I believe that I am acting in accordance with the will
of the Almighty Creator: by defending myself against
the Jew, I am fighting for the work of the Lord.."

"Wierzę, że działam w zgodzie z wolą Wielkiego Kreatora:
broniąc się od Żydów walczę o dzieło Boga".

Inny cytat:

"My feelings as a Christian points me to my Lord and Savior as a fighter. It points me to the man who once in loneliness, surrounded by a few followers, recognized these Jews for what they were and summoned men to fight against them and who, God's truth! was greatest not as a sufferer but as a fighter. In boundless love as a Christian and as a man I read through the passage which tells us how the Lord at last rose in His might and seized the scourge to drive out of the Temple the brood of vipers and adders. How terrific was His fight for the world against the Jewish poison. To-day, after two thousand years, with deepest emotion I recognize more profoundly than ever before the fact that it was for this that He had to shed His blood upon the Cross. As a Christian I have no duty to allow myself to be cheated, but I have the duty to be a fighter for truth and justice... And if there is anything which could demonstrate that we are acting rightly it is the distress that daily grows. For as a Christian I have also a duty to my own people.

-Adolf Hitler, przemowa z 12 kwietnia 1922

"Moje uczucia jako chrześcijanina kierują mnie w stronę mojego Pana i Zbawiciela jako wojownika. Kierują mnie w stronę człowieka, który kiedyś w samotności, otoczony przez niewielu naśladowców, rozpoznał w Żydów to kim oni są i przywołał ludzi, by z nimi walczyć. Kto jak uczy Boża prawda! był największy nie jako cierpiętnik, ale jako wojownik. W bezgranicznej miłości jako chrześcijanin i jako człowiek czytałem fragment, który mówi nam, jak Pan wreszcie wezbrał się w Jego mocy i chwycił bicz do wymiecenie ze Świątyni potomstwo żmij i bankierów. Jak wspaniała była Jego walka o świat bez trucizny żydowskiej. Do dziś, po dwóch tysiącach lat, z głębokim wzruszeniem wierzę dużo głębiej niż kiedykolwiek w to, że za to właśnie On musiał przelać Swoją krew na Krzyżu. Jako chrześcijanin mam obowiązek aby nie pozwolić na okłamywanie mnie, mam obowiązek być bojownikiem o prawdę i sprawiedliwość ... A jeśli jest coś, co mogłoby wykazać, że działamy słusznie to jest to cierpienie, które codziennie rośnie. Jako chrześcijanin mam też taki obowiązek w stosunku do własnego narodu."

Hitler porównuje siebie i swoją walkę z Żydami do Jezusa i jego walki z Żydami i śmierci na krzyżu z ręki Żydów.

Ktoś zechce skomentować te cytaty?

Data: 2015-08-29 17:23:33
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 00:50:30 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> ale jesteśmy na Ziemi a nie w Niebie,
> więc tłumaczenia są jakby podstawą.

Podstawą, tu na Ziemii, jest dziś umiejętność j. angielskiego.

oczywiście masz rację, ale jestem w tym względzie
po prostu niedouczony, o czym uczciwie powiadomiłem.
ojejku, przecież każdy ma jakieś braki:)
być może wyda się Ci to dziwne, ale j. angielski miałem tylko
w ogólniaku, a jak sam wiesz nie jest to wystarczająca podstawa.
możemy też potereotyzować, czy lepiej bym go się douczył,
czy bardziej dowiadywał się w tym, co mnie interesuje.

[...]

(dzięki za dogłębne tłumaczenie)

co tu komentować? chory człowiek wypacza wszystkie fakty i słowa Boga i Pana Jezusas;
zresztą zawsze władz szczyty tak robiły.
a to urządzając krucjaty, a to paląc na stosach,
a to najeżdżając inne, pogańskie narody.

A już powołując się na własne bycie chrześcijaninem, to hitler chyba całkiem zbzikował; po prostu wszystko
co robił przeczyło chrześcijaństwu.

nawiązując luźno do tematu, jest taka książka polskiego
pisarza sf, w której Pan Jezus postrzegany jest jako wojownik
i karzący mieczem swoich prześladowców.
chyba to książka Jackas Piekary, tzn. cykl o Mordimer Maderdinie
(dobrze pamiętałem, sprawdziłem, tak jest) pt. Ja inkwizytor. I choć sama teza może nas bulwersować,
to książka napisana jest tak pięknym, polskim (co oczywiste) językiem,
że tylko czytać, czytać, czytać.
majstersztyk po prostu.

pozdrawiam,
jacek

Data: 2015-08-30 09:03:33
Autor: boukun
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> schrieb im Newsbeitrag news:
co tu komentować?
chory człowiek wypacza wszystkie fakty i słowa Boga i Pana Jezusas;

https://www.youtube.com/watch?v=dA8M6D_j7Eo
https://www.youtube.com/watch?v=APr2OzOPBoQ

boukun

Data: 2015-08-30 20:24:04
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera
On Sun, 30 Aug 2015 09:03:33 +0200, boukun wrote:

[...]

dlaczego ci ktorzy twierdza ze JPII byl zydem
nie siegna do dokumentow i pokaza czarno na bialym ?

Data: 2015-08-30 10:32:26
Autor: Chiron
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message

> [...]

I choć sama teza może nas bulwersować,
to książka napisana jest tak pięknym, polskim (co oczywiste) językiem,

Wszelkie działania Hitlera- od początku jawnie prześladujące Kościół Katolicki, trochę liczące się z protestanckim (choć niezbyt długo), propagowanie magii, szamanizmu- nawet podnoszenie ich a także starożytnych, germańskich religii do miana państwowych, połączone z wprowadzaniem pogańskich symboli do obrzędowości państwowej, w końcu mordowanie księży, masowe wysyłanie ich do KZów (później także pastorów), naciski na zniszczenie Watykanu, etc- wszystko to świadczy, że "chrześcijanizm" Hitlera był wyłącznie narzędziem, którym się posługiwał do rządzenia państwem, gdzie wciąż byłook.70- 80% chrześcijan- których w najbliższej perspektywie chciał przekształcić w pogan. Równie dobrze można twierdzić, że władze komunistyczne były chrześcijańskie i katolickie. To dobry przykład. Jest zdjęcie z procesji Bożego Ciała z lat czterdziestych- gdzie na honorowych miejscach w procesji biorą udział tacy "chrześcijanie", jak Cyrankiewicz i reszta tej czerwonej hołoty. Potem już się nie obcyndalali- tylko aresztowali masowo księży- a opornych zabijali

--

Chiron

Data: 2015-08-30 11:29:48
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
"Chiron" <chiron@onet.eu> wrote in message news:55e2bf99$0$4779$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Hitlerowi nie pasowało po prostu, że siedzibą katolicyzmu nie sa Niemcy.
Przeszkadzało mu, że Watykan jest poza niemcami.

Był wychowany w katolickiej (nie protestanckiej) rodzinie i miał
poglądy w kwestii Żydów pełne katolickiej nienawiści.

Data: 2015-08-30 10:29:39
Autor: szklanynocnik
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik Pszemol napisał:

Był wychowany w katolickiej (nie protestanckiej) rodzinie i miał
poglądy w kwestii Żydów pełne katolickiej nienawiści.

U arabów katolicyzm jest marginalny.
Kiedy palestyna była brytyjską kolonia srule i muslimy
żyli zgodnie.

Musisz poszukać przyczyny gdzie indziej, a taka
prosta ona nie jest, chyba że doskonale zdajesz sobie
sprawę jak było i standardowo czarujesz co jest
najprawdopodobniejsze.

Data: 2015-08-30 13:03:28
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<szklanynocnik@gmail.com> wrote in message news:7b7266a3-6f0d-41d3-8ea1-c606e6368465googlegroups.com...
[...]

Relacje arabsko-żydowskie to inna bajka.

Data: 2015-08-30 11:34:22
Autor: szklanynocnik
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik Pszemol napisał:

Relacje arabsko-żydowskie to inna bajka.

Pełno tego na YT jak i na forach. Był sprytny i wykorzystał
wszystko i wszystkich, inaczej nie zajął by takiego terenu.
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=10569 Deptanie kościoła nie było na rękę i tyle.
Dobry bajer nie był zły, tak dla wegrów, ukraińców, belgów, włochów, kościoła, japońców etc.

Widać zastosował prostą metodę - każdy sposób jest dobry.

Data: 2015-09-01 02:35:53
Autor: szklanynocnik
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik szklan...@gmail.com napisał:
Był sprytny

Bardzo sprytny.

http://blogmedia24.pl/node/63727

Dzielne chłopaki, ochronili tylu żydów przed złamaniem
nogi pomagając im wsiąść do pociągu.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9f/Bundesarchiv_Bild_101I-134-0792-28%2C_Polen%2C_Ghetto_Warschau%2C_Ghettopolizei.jpg

I drogę wskazali jak kto był w potrzebie:
http://kurzastopa.blog.onet.pl/files/2013/05/policjazydowska.jpg

Data: 2015-08-30 20:06:04
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera
On Sun, 30 Aug 2015 11:29:48 -0500, Pszemol wrote:

[...]

a czym sie rozni zydowska nienawisc od katolickiej ?

Data: 2015-08-30 21:12:47
Autor: z
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu 2015-08-30 o 18:29, Pszemol pisze:

Był wychowany w katolickiej (nie protestanckiej) rodzinie i miał
poglądy w kwestii Żydów pełne katolickiej nienawiści.

ciach

Przemol. O co Ci chodzi?
Chcesz się pokłócić o "katolicką nienawiść do Żydów"?
Jest wiele artykułów, książek i wypowiedzi reprezentujących nie poprawny politycznie krytycyzm co do "narodu wybranego".

Wybrałeś sobie odpowiednie cytaty i chcesz wojować na kolejnej grupie dyskusyjnej?
GW się naczytałeś? Kibicujesz Palikotowi?
W wydawałoby się że człowiek na poziomie ;-)

Data: 2015-08-30 15:42:28
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
"z" <z@z.pl> wrote in message news:55e355b0$0$4783$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kłócić się nie chce... :-) GW nie czytam i Palikota nie znam.

Data: 2015-08-31 07:19:04
Autor: z
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu 2015-08-30 o 22:42, Pszemol pisze:
Kłócić się nie chce... :-) GW nie czytam i Palikota nie znam.

To po co napisałeś ten post?

Szczerze.

Data: 2015-08-31 13:45:21
Autor: z
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu 2015-08-31 o 13:13, Pszemol pisze:
Wzruszyłem się :-)

Czym?

Data: 2015-09-01 17:47:14
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 10:32:28 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

[...]

przepraszam, Chiron. ale po co wogóle pisać, że hitler prześladował
kościół katolicki, czy jakikolwiek inny?
on prześladował wszystkich sprzeciwiających się Niemcom Panom Świata.
chciał po prostu dominacji niemieckiej na Ziemi - i to cała jego filozofia;
a że odpryski znajdziesz we wszelkich innych tezach,
to tylko tę ogólną prawdę potwierdza.
i teraz pomyśl, jak to możliwe, żeby o tym największym zbrodniarzu świata,
kiedy już będziesz w Niebie, nawet źle pomyśleć nie dasz rady;
zresztą tak samo, jak i o kimkolwiek innym.

jacek

Data: 2015-08-30 11:27:17
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message news:511d847e-caaf-49e8-b813-bea887f8b06fgooglegroups.com...
[...]

Nie sądzisz, że skoro to prawda, to coś jest nie tak z religiami?

A już powołując się na własne bycie chrześcijaninem,
to hitler chyba całkiem zbzikował; po prostu wszystko
co robił przeczyło chrześcijaństwu.

Jesteś pewny? Bo moim zdaniem pasował do obrazu Katolika.
Ilu znasz Katolików w swoim gronie którzy nienawidzą Żydów?
Ja tu widzę dużo podobieństw między np. Hitlerem a XLką.

Może była oparta o Main Kampf? ;-)

Data: 2015-09-01 16:27:14
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 30 sierpnia 2015 18:27:42 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> a to najeżdżając inne, pogańskie narody.

Nie sądzisz, że skoro to prawda, to coś jest nie tak z religiami?

z religiami zawsze jest coś nie tak, bo są one dostosowywaniem wiary
na potrzeby określonych osób czy grup społecznych. i świadczy o tym dobitnie
cała historia ludzkości.

> [...]

Ilu znasz Katolików w swoim gronie którzy nienawidzą Żydów?
Ja tu widzę dużo podobieństw między np. Hitlerem a XLką.

sorki, ale co mi tu waść z katolikami? ludzie jak inni; ani lepsi,
ani gorsi zazwyczaj, choć w ogólnej masie dość dobrze się prezentują,
tym niemniej daleko im do chrześcijan.
nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne, choćbyś nawet miał ku temu
wszelkie podstawy.
a porównywanie ikselki do hitlera, to już więcej niż nietakt;
ikselka to naprawdę porządna osoba o porządnych poglądach,
a że czasem różnią się od moich czy Twoich, to nawet normalne;
tu na Ziemi już tak jest, z powodu różnych naleciałości chociażby.
może nie wiesz, ale w Niebie Chrystusowym nawet o hitlerze myślą dobrze.
i choć tu, na Ziemi, wydaje się to wprost niemożliwe,
to w Niebie niemożliwe jest myślenie odwrotne.
dziwna być może prawda, ale bądź pewien, że prawda.

jacek

Data: 2015-09-01 21:00:43
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message news:390fe4c4-ded7-42f8-b516-b526bdb9d89bgooglegroups.com...
nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne,
choćbyś nawet miał ku temu wszelkie podstawy.

No a jednak Ikselka nienawidzi Żydów. I co Ty na to?

Data: 2015-09-02 06:42:47
Autor: Chiron
Chrześcijanizm Hitlera

Użytkownik "andal" <andal@andal.com> napisał w wiadomości news:ms5mph$aef$2speranza.aioe.org...
On Tue, 01 Sep 2015 21:00:43 -0500, Pszemol wrote:

<jsen@op.pl> wrote in message
nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne, choćbyś nawet miał ku temu
wszelkie podstawy.

No a jednak Ikselka nienawidzi ĹťydĂłw. I co Ty na to?

tylko idiota, co najmniej taki jak trela, moze ich kochac

Problem jednak w tym, że Iksełka (która- póki co- w tym watku nie bierze udziału)- nie zademonstrowała nigdzie tej rzekomej nienawiści. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Pszemol po prostu w ogóle pisanie o Żydach- w szczególności, jesli się napisze coś nie z pozycji klęczącej- uważa za nienawiść do Żydów. Zauważ tylko- czepia się osoby, nie dyskutującej- zamiast chociaż zaprosić Ją do dyskusji- po prostu chce linczu!

--

Chiron

Data: 2015-09-02 17:00:30
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message
[...]

Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Pszemol po prostu w ogĂłle pisanie
[...]

to chyba jest wplyw jego ksywki na niego samego

Data: 2015-09-02 18:07:42
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message
[...]

Nie daj się nabrać.. XL jest wszędzie w usenecie...
To, że w jakims wątku nic nie koryguje znaczy tylko że się zgadza.

A nienawiść do Żydów prezentuje nieustatnnie od dłuższego czasu.
Tylko nieuważny obserwator tego nie zauważa, albo ktoś
jak Chiron, co jednakowo nienawidzi ĹťydĂłw i dla niego taka
postawa w stosunku do nich nie jest nienawiścią tylko normalnym
traktowaniem tak jak sobie na to zasłużyli :-)

Data: 2015-09-03 05:51:36
Autor: Chiron
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message
[...]

Prosiłem o przykład tego antysemityzmu. Póki co- dajesz przykłady plotkarstwa. Swojego

--

Chiron

Data: 2015-09-05 15:20:33
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu czwartek, 3 września 2015 01:07:43 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

A nienawiść do Żydów prezentuje nieustatnnie od dłuższego czasu.
Tylko nieuważny obserwator tego nie zauważa, albo ktoś
jak Chiron, co jednakowo nienawidzi Żydów i dla niego taka
postawa w stosunku do nich nie jest nienawiścią tylko normalnym
traktowaniem tak jak sobie na to zasłużyli :-)

pszemol, sorki. ale co czepiasz się ikselki?
czy jak ktoś nienawidzi rosjan albo amerykanów,
to już może być, ale jak żydów to zbrodnia co najmniej.
przewrażliwiony jesteś po prostu.
żydzi często, a może nawet częściej, byli takimi samymi skurwysynami,
jak reszta nacji; rozwinęli się po prostu w danym czasie trochę bardziej,
niż otaczający ich świat - a kto ma przewagę, ten zazwyczaj wyzyskuje.

zrozum proszę, że może też być tak, że mając przewagę,
nie będziesz wyzyskiwał, bo tak nauczał Pan Jezus, albo sam z siebie masz to w sobie.

jacek

Data: 2015-09-05 18:18:59
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message news:b89d3a0a-6077-471b-91f1-3c33199fc734googlegroups.com...
> [...]

ale co czepiasz się ikselki?
czy jak ktoś nienawidzi rosjan albo amerykanów,
to już może być, ale jak żydów to zbrodnia co najmniej.

A kto mówi że jest ok? Bo ja nie... Ty też nie. Przytoczę Twoje właśne słowa:

Data: 2015-09-05 17:30:43
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera

> [...]

A kto mówi że jest ok? Bo ja nie... Ty też nie. Przytoczę Twoje właśne słowa:
"nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne, choćbyś nawet miał ku

oczywiście, że masz rację. chodziło mi tylko w tej wypowiedzi o to, aby nie wyodrębniać podejścia do narodu żydowskiego z podejścia do innych narodów.
ten przytoczony przez Ciebie cytat dotyczył bardziej niebiańskiego podejścia do spraw, niż ziemskiego, choć w tym przypadku uważam,
że nas ludzi już na to stać, abyśmy mogli o tym zacząć już tak myśleć,
jak myślą w Niebie - z tym zaznaczeniem, że Oni wogóle nie rozpatrują
tych zdań, w których występuje określenie "nienawidzieć", bo te pojęcie
znają tylko ze znaczenia u istot "niższych", i tylko o tyle je znając
rozpatrują.
 pozdrawiam pszemku,
jacek

Data: 2015-09-06 09:05:33
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message news:1a0c703e-e988-4e31-9cfb-ac380f781106googlegroups.com...

> [...]

oczywiście, że masz rację. chodziło mi tylko w tej wypowiedzi o to,
aby nie wyodrębniać podejścia do narodu żydowskiego z podejścia

Przekonaj do tego Chirona czy XLkę którzy nagminnie i w pewnych
okresach dość często i nachalnie, serwują tu mowę nienawiści n/t Żydów.

[...]

Skąd u Ciebie wiedza na temat uczuć tych co "w Niebie"? Z Biblii?
Sugerujesz że plagi egipskie, wielką powódź i inne wyrazy nienawiści
Bóg nie zaplanował i nie wykonał osobiście, bo on nie ma uczuć
nienawiści - komu je zlecił zatem?

pozdrawiam pszemku,

również pozdrawiam.

Data: 2015-09-06 20:02:04
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera
On Sun, 06 Sep 2015 09:05:33 -0500, Pszemol wrote:

oczywiście, że masz rację. chodziło mi tylko w tej wypowiedzi o to,
aby nie wyodrębniać podejścia do narodu żydowskiego z podejścia do
innych narodĂłw.

Przekonaj do tego Chirona czy XLkę którzy nagminnie i w pewnych okresach
dość często i nachalnie, serwują tu mowę nienawiści n/t Żydów.

jestes mizernym slepota

jesli nie widzisz zachowania zydow

szczegolnie wzgledem Polski

Data: 2015-09-06 16:53:34
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
"andal" <andal@as.before.com> wrote in message news:msi63r$vl0$3speranza.aioe.org...
[...]

Nie mam urojeń, to fakt :-)

Data: 2015-09-07 02:25:53
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera
On Sun, 06 Sep 2015 16:53:34 -0500, Pszemol wrote:

[...]

ĹťydĂłw.

jestes mizernym slepota

jesli nie widzisz zachowania zydow

szczegolnie wzgledem Polski

Nie mam urojeń, to fakt :-)

bylem o tem przekonany

Data: 2015-09-09 15:52:19
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 6 września 2015 16:05:32 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

Skąd u Ciebie wiedza na temat uczuć tych co "w Niebie"? Z Biblii?

absolutnie. z doświadczenia oczywiście.

Sugerujesz że plagi egipskie, wielką powódź i inne wyrazy nienawiści
Bóg nie zaplanował i nie wykonał osobiście, bo on nie ma uczuć
nienawiści - komu je zlecił zatem?

ojejku, to trochę nie tak. dla Ciebie Bóg znaczy Jahwe,
dla mnie Bóg znaczy dość często Dobry Bóg Ojciec, choć ten Dobry Bóg,
jest, o ile mogę wywnioskować, tylko częścią Boga
i tworzy Go razem z Panem Jezusem-Chrystusem i Duchem Świętym.
więc jeśli mówię Bóg, myślę o Bogu Stwórcy czy Bogu Wszechmocnym,
choć tak naprawdę nie wiem, czy stworzył wszechświat i czy jest wszechmocny.
natomiast Dobry Bóg Ojciec jest jakby podstawą tego, powiedzmu, ogólnego Boga.

jednak pewne jest, że albo ten dawny Bóg Jahwe się zmienił nie do poznania,
albo zawsze był taki, a żydzi od zawsze przypisywali mu swoje cechy.
niektórzy uważają, że Jahwe jest bogiem księżycowym, ale On jest Bogiem Ziemskim, i naprawdę w Niebie Boga Jahwe są na tak wysokim poziomie
postawione uczucia-odczucia utulenia, akceptacji, bezgranicznego bezpieczeństwa,
ukojenia, że nawet wcześniej nie przypuszczałbym, iż tak wysoko mogą się wznieść
nasze, ludzkie uczucia. tym niemniej, są to uczucia z dostępnej nam skali,
zresztą tak samo, jak dostępna jest nam Dobroć Boga Ojca,
natomiast Miłość Chrystusa jest ponadziemska i wykracza poza nasze możliwości
odczuwania, tzn. ani ja, ani Ty nie mamy szans, aby tak normalnie ją w sobie
poczuć, choć mogą zdarzać się zbliżone, krótkotrwałe chwile podobne.
to jest po prostu inna, gwiezdna skala, do której brakuje nam lat miliony;
więc tak naprawdę nie ma się czemu dziwić.
i nie jest tak, że coś jest lepsze, a coś gorsze; ja po prostu muszę wybrać coś, co jest dla mnie dostępne,
o ile takiego złego człowieka będą w wybranym przeze mnie Niebie
wogóle chcieli, i czy sam uznam, że do Nieba mimo wszystko się nadaję,
choć tak naprawdę każdy (ale niekoniecznie ja) w swoim czasie się nadaje.

sorki za te długie, choć i tak powierzchowne naturalizmy,
jacek

Data: 2015-09-09 16:02:25
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
[...]

choć trzeba przy tym pamiętać, że u Boga Jahwe skierowane są one do
duszy naszej bardziej, niż do naszego jestestwa.

Data: 2015-09-02 07:37:19
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message
nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne,
choćbyś nawet miał ku temu wszelkie podstawy.

No a jednak Ikselka nienawidzi ĹťydĂłw. I co Ty na to?

tylko idiota, co najmniej taki jak trela, moze ich kochac

Przeczytaj teraz wypowiedź, na którą odpisywałem.

Data: 2015-09-02 17:00:33
Autor: andal
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne,
 choćbyś nawet miał ku temu wszelkie podstawy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

to sie kupy nie trzyma a ty bierzesz to za pewnik

i co ikselka ma z tym wspolnego

i dlaczego jej wmawiasz swoje urojenia?

Data: 2015-09-02 18:13:33
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera

<jsen@op.pl> wrote in message
[...]

Musisz być krótko na grupie skoro nie znasz antysemityzmu tej grupowiczki.

Data: 2015-09-05 14:56:57
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu środa, 2 września 2015 04:01:05 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne,
> choćbyś nawet miał ku temu wszelkie podstawy.

No a jednak Ikselka nienawidzi Żydów. I co Ty na to?

wątpię, ażeby była to prawda.
ja też ich nie lubię w tej części, która chciałaby krew nawet z człowieka
wycisnąć, aby się nasycić w bogactwie, ale jednocześnie też uwielbiam
tych, którzy na miarę Pana Jezusa są skrojeni, czy uszyci jakby z prawdy.

żydzi są różni, ale kocham  te ich tańce, te rąk wystudiowanie na duszę,
i wiem, że to właśnie wszyscy są adresatami tego, o czym mówił Pan Jezus:
ten jest rodziną moją, który moich nauk słucha.
przecież możesz być jakiekolwiek narodowości i jakiejkolwiek orientacji politycznej, ale najważniejsze, abyś Jezusa nauk słuchał,
czy po prostu miał je od zawsze w sobie, bez żadnego słuchania.

doprawdy wątpię, ażeby ikselka nienawidziła żydów;
co najwyżej wkurwia się na tych, którzy ubili Go na krzyżu.

jacek

Data: 2015-09-05 18:21:57
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message
> nienawidzenie kogokolwiek jest bezpodstawne,
> choćbyś nawet miał ku temu wszelkie podstawy.

No a jednak Ikselka nienawidzi Żydów. I co Ty na to?

wątpię, ażeby była to prawda.

Wątpić masz prawo... widać złym obserwatorem jesteś.

[...]

Co Ty z tym Jezusem? Obsesję jakąś masz? Weź już przestań...
Nauki Jezusa są banalne i wcale nie nowe - znane od dawna.
Długo przed Jezusem znane, w starożytności u Greków i Rzymian.

doprawdy wątpię, ażeby ikselka nienawidziła żydów;
co najwyżej wkurwia się na tych, którzy ubili Go na krzyżu.

??? Nie wiem co Ty wąchasz ale piszesz totalnie od czapy.

Data: 2015-09-05 17:55:07
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 6 września 2015 01:21:57 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

> czy po prostu miał je od zawsze w sobie, bez żadnego słuchania.

Co Ty z tym Jezusem? Obsesję jakąś masz? Weź już przestań...

bo był świętym człowiekiem, być może najświetniejszym z naszej rasy.

Nauki Jezusa są banalne i wcale nie nowe - znane od dawna.
Długo przed Jezusem znane, w starożytności u Greków i Rzymian.

banalne? mówisz? dlaczego nie powiesz, że piękne i uczciwe?
greków i rzymian, mówisz? podaj przykłady może tych greków i rzymian,
którzy głosili to samo, co Pan Jezus, w którego Chrystus wstąpił.

jacek

Data: 2015-09-06 10:01:59
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
<jsen@op.pl> wrote in message

> [...]

Co Ty z tym Jezusem? Obsesję jakąś masz? Weź już przestań...

bo był świętym człowiekiem, być może najświetniejszym z naszej rasy.

Rasy? Co masz na myśli? Jaką rasę? Waszą rasę żydowską?
Ja do tej rasy nie należę.

[...]

Menippus (3 wiek BC), Meleager (1st wiek BC) i Oenomaus (2nd wiek "naszej ery"), wszyscy trzej pochodzą z miasta Gadara, odległej 1 dzień pieszo od Nazaretu.
Dobre opracowanie pojawiło się w miesięczniku "Time", wydanie Sierpien 15, 1988, strony 37-42. Autor R. Ostling, "Who was Jesus?"
Jest też ksiażka na ten temat: John Dominic Crossan, (1991), The Historical Jesus: The Life of a Mediterranean Jewish Peasant, ISBN 0-06-061629-6

Data: 2015-09-06 10:32:56
Autor: Pszemol
Chrześcijanizm Hitlera
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mshkdn$rsv$1dont-email.me...
[...]

Tu jest też dobry materiał na ten temat, zapoznaj się, proszę:
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/religion/
Powinno to otworzyć trochę Twoje ciasne horyzonty.

Data: 2015-09-09 16:36:38
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
W dniu niedziela, 6 września 2015 17:01:58 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
<jsen@op.pl> wrote in message

> [...]

niekoniecznie; ja ją po prostu też czuję.

> bo był świętym człowiekiem, być może najświetniejszym z naszej rasy.

Rasy? Co masz na myśli? Jaką rasę? Waszą rasę żydowską?
Ja do tej rasy nie należę.

przestań, po prostu myślałem o gatunku, oczywiście.
czytaj z odrobiną dobrej woli, to ułatwia zrozumienie
i utrudnia nieporozumienia wszelakie.

> [...]

Menippus (3 wiek BC), Meleager (1st wiek BC) i Oenomaus (2nd wiek "naszej ery"), wszyscy trzej pochodzą z miasta Gadara, odległej 1 dzień pieszo od Nazaretu.

to powiedz, który z nich powiedział:
dlaczego mówisz, że jestem dobry? Dobry jest tylko Bóg Ojciec.

[...]

oczywiście czytaj jak najwięcej, ale jeśli chciałbyś się cokolwiek
dowiedzieć z prawdy, przeżyj to sam. inaczej naprawdę się nie da.
powiem może po sobie; to są lata pragnienia, zwariowania niemalże,
i zawsze jakoś czułem, że nie powinienem za dużo na ten temat czytać,
bo się "skażę" jakby; bo po co komu wiedza, o której wyczytał ktoś
i już będzie tak skrzywiony, że do prawdy już nie dotrze.
wiem, że to trudna droga, i nie kupisz jej ani za pieniądze, ani za
jakieś tam uczynki, ani za wiedzę, ani za cokolwiek, może prócz tego,
że jest ona ważniejsza od Twego życia.

pozdrawiam,
jacek

(naprawdę cieszę się, jak ktoś jest oczytanym człowiekiem, a nawet to kocham)

Data: 2015-09-05 18:08:25
Autor: jsen
Chrześcijanizm Hitlera
> doprawdy wątpię, ażeby ikselka nienawidziła żydów;
> co najwyżej wkurwia się na tych, którzy ubili Go na krzyżu.

??? Nie wiem co Ty wąchasz ale piszesz totalnie od czapy.

nic nigdy nie wąchałem, ani nic z tych rzeczy, które suponujesz.
że rzymianie niby Go ukrzyżowali? oki, oki.
ale kto pszemolu spowodował te ukrzyżowanie, jak nie sanchedryn?
toteż jak pisałem Żydzi są różni, instytucjonalni i zwykli,
i w obu obozach jest różnorodność, i o ile człowiekowi nie tylko można,
ale nawet i trzeba wybaczyć, to uzurpatorom w każdym wyznaniu
całkiem wybaczać nie muszę. jacek

Data: 2015-08-30 00:36:06
Autor: bronek.tallar
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik Pszemol napisał:

Hitler porównuje siebie i swoją walkę z Żydami do Jezusa i jego walki z Żydami i śmierci na krzyżu z ręki Żydów.

Ktoś zechce skomentować te cytaty?

Nie on pierwszy i nie ostatni.
http://www.rp.pl/artykul/552823.html

Data: 2015-08-30 10:21:11
Autor: Chiron
Chrześcijanizm Hitlera

Użytkownik <bronek.tallar@gmail.com> napisał w wiadomości news:852e11b8-c955-406c-8d27-4f38a7a5f534googlegroups.com...
[...]

================

Jak mu napisałem, że Żydów jako naród traktuje się jak rasę panów- i np nie wolno pod groźbą surowej kary twierdzić (to jest w kodeksach karnych chyba wszystkich państw Europy), że Żydów zginęło mniej, niż oni sami podają, a historyk brytyjski, który ocenił liczbę ofiar holokaustu o wiele niżej, niż Żydzi podają do wierzenia- poszedł siedzieć- ścigany wcześniej przez żydowskie organizacje po całym swiecie- stwierdził, że dlatego, że zrobił to złośliwie. (Na marginesie- z akt Auschwitz, które niedawno całkiem opublikowali Rosjanie wynika, że mógł mieć rację).  Nawet nie raczy wziąć pod uwagę, że przecież historia jest nauką falsyfikowalną- więc wszelkie dane można poddawać naukowej krytyce. Co ciekawe, jak mu podasz np teorię wyjaśniającą pamięć wody- teorię, która nie jest falsyfikowalna- to właśnie z tego powodu Cię wykpi. To politgramotny dureń.

--

Chiron

Data: 2015-08-30 01:53:28
Autor: bronek.tallar
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik Chiron napisał:
[...]

Niom, strasznie są wrażliwi. Niech historyk się cieszy że żyje,
w gojcowie tak dobrze nie jest:
11 czerwca 2010 znaleziono jego zwłoki w zaparkowanym samochodzie pod Centrum Handlowym Karolinka w Opolu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dariusz_Ratajczak

Ilu ich zginęło, nie wiem, ale żeby za odmienne zdanie
od razu do bagażnika? Toż to siem nie godzi:)

Data: 2015-08-30 11:30:31
Autor: Chiron
Chrześcijanizm Hitlera

Użytkownik <bronek.tallar@gmail.com> napisał w wiadomości news:579acf57-552a-4fd7-b29b-f0f1420e34d1googlegroups.com...
użytkownik Chiron napisał:
[...]

==================

A "Gazu Wybuch" napisała otwartym tekstem, że umarł kłamca oświęcimski...

--

Chiron

Data: 2015-08-30 02:36:05
Autor: bronek.tallar
Chrześcijanizm Hitlera
użytkownik Chiron napisał:

A "Gazu Wybuch" napisała otwartym tekstem, że umarł kłamca oświęcimski...

Jak go zatłukli, to i umarł. Jeśli za kłamstwo jest czapa, w takim
razie dlaczego jeszcze istnieje GW?

Chrześcijanizm Hitlera