Chrzescijanstwo i socjalizm stoja naprzeciw siebie, jak woda i ogien.

Data: 2009-07-04 14:51:30
Autor: Marek
Chrzescijanstwo i socjalizm stoja naprzeciw siebie, jak woda i ogien.
Christentum und Sozialismus stehen sich gegen­über wie Feuer und
Wasser.
August Bebel

Celem zydowskich rewolucjonistow bylo wywlaszczyc tych, ktorzy cos
posiadali, a wszystkim, (rowniez tym,  ktorzy niczego nie posiadali)
odebrac religie.

Nic dziwnego, ze w Europie, a zwlaszcza w katolickiej Bawarii,
nastapil  wzrost antysemityzmu, po okresie wzglednego spokoju w XVIII
i XIX wieku.

Na tych nastrojach wyplynal Adolf Hitler, jako obronca "starego
porzadku".

Data: 2009-07-05 06:59:39
Autor: abc
Chrzescijanstwo i socjalizm stoja naprzeciw siebie, jak woda i ogien.
Hitler byl socjalista i wrogiem chrzescijanstwa.  Urzedowa filozofia III
Rzeszy byl wrogi chrzescijanstwu nietzscheanizm, w wersji siostry
Nietzschego.

--
Nie da sie oddzielic polityki od religii. Nie da sie w czlowieku oddzielic
katolika od obywatela. Rozdzial panstwa od Kosciola jest sztuczny

Data: 2009-07-05 08:37:48
Autor: Tzva Adonai
[...]

Tak prawi oficjalna watykańska propaganda, faktycznie jednak Hitler aż do końca
swoich rządów regularnie pojawiał się w kościele, wielokrotnie powoływał się na
dawnych papieży w swoich antysemickich wywodach, a w programie swojej partii
politycznej wyraził poparcie dla chrześcijaństwa... ***

Żądamy wolności wyznania w Państwie, o ile nie pozostają w sprzeczności z
odczuciami moralnymi narodu niemieckiego. Partia opowiada się za
chrześcijaństwem, ale nie narzuca tego wyznania nikomu, jakkolwiek żądamy
zwalczenia żydowsko-materialistycznego ducha, ponieważ udowodnione zostało, że
naród niemiecki może osiągnąć wieczny dobrobyt tylko wtedy gdy będzie wierny
zasadzie: interes Państwa zawsze ponad intersem jednostki. http://www.krzyszton.konin.lm.pl/nsdap.htm

Data: 2009-07-05 08:59:25
Autor: Marek
On 5 Lip, 08:37, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> [...]

dawnych papieży w swoich antysemickich wywodach, a w programie swojej partii
politycznej wyraził poparcie dla chrześcijaństwa...

***

To by potwierdzalo moja teze.

 żądamy
zwalczenia żydowsko-materialistycznego ducha,

....a zwlaszcza to.

Data: 2009-07-05 08:56:08
Autor: Marek
On 5 Lip, 06:59, "abc" <opp...@wp.pl> wrote:
[...]

No wlasnie...pomimo tego , zyskiwal poparcie porzez stosowanie
retoryki antysemickiej.

Nawet Pani Cala pisze:

"Epoka oświecenia i większość XIX w. były okresem względnie zgodnego
współżycia między Europejczykami a wyznawcami judaizmu. Ustały
prześladowania, które były skutkiem chrześcijańskiego antyjudaizmu
prowadzącego do wykształcenia się w średniowieczu przesądnego
wizerunku Żyda. Ustały procesy wytaczane pod zarzutem bezczeszczenia
hostii czy porywania dzieci na mace. "

Dlaczego wiec, pod koniec XIX w. nastapil tak dramatyczny wzrost
nastrojow antyzydowskich ?

Odpowiedz jest jedna: z powodu leku przed zydokomuna.

Data: 2009-07-05 08:41:21
Autor: Tzva Adonai
Chrzescijanstwo i socjalizm stoja naprzeciw siebie, jak woda i ogien.
Christentum und Sozialismus stehen sich gegen­über wie Feuer und
Wasser.

Gdyby nie chrześcijaństwo, to socjalizm nigdy by nie powstał, ani tym bardziej
narodowy socjalizm.. Jedno z drugiego logicznie wynika: wdowi grosz, pomoc
ubogim, prześladowanie Żydów z powodu ich narodowości - skąd to wszystko się
wzięło, z powietrza?... Powstawały nawet liczne ruchy chrześcijańskie, które
wprost konkurowały z komunizmem, jeden z nich znany pod nazwą: "społeczna nauka
kościoła" funkcjonuje po dziś dzień...

***

Socjalizm chrześcijański, to jeden z nurtów socjalizmu utopijnego z okresu XIX
wieku. W duchu chrześcijańskim krytykował efekty kapitalizmu. Domagał się
sprawiedliwego społecznie podziału zysków m.in. dzielenia się majątkiem z
najuboższymi warstwami ludności. Socjalizm chrześcijański odrzucał ideę walki
klas i postulował solidaryzm społeczny.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Socjalizm_chrze%C5%9Bcija%C5%84ski

Data: 2009-07-05 09:03:39
Autor: Marek
On 5 Lip, 08:41, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> Christentum und Sozialismus stehen sich gegen­über wie Feuer und
> Wasser.

Gdyby nie chrześcijaństwo, to socjalizm nigdy by nie powstał, ani tym bardziej
narodowy socjalizm..

Gdyby nie Chrzescijanstwo, to Zydzi nie wymysliliby socjalizmu ?

[...]

Nie wiem, czy "spoleczna nauka kosciola" to jest jakis "ruch " ?
Przypuszczalem, ze jest to jedna z plaszczyzn dzialania Katolicyzmu,
ktora istnala zawsze, choc moze ta nazwa nie jest stara...
Moze abc sie wypowie.

***