Chujowa dyskusja o "drogowych"

Data: 2012-06-13 22:18:48
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Mam propozycję - ale dla tych co dużo jeżdżą.
Pojeździć z miesiąc na "długich"
Pojeżdzić drugi miesiąc na "krótkich"
Policzyć ile razy  udało się ujść z życiem...
A potem wyciągnąć wnioski.
Ja to zrobiłem już dawno.

I dlatego:
Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!
W dupie mam że to się różnym Ławom nie podoba!
W dupie mam też wszystkie dywagacje na ten temat!
Nie przeszkadza mi jak ktoś z przeciwka odpali
swoje boskie "ZENONY" albo grozi pięścią!
Z rozbawieniem czytam groźby "specjalnie zajadę
drogę bo mnie oślepił"...przedszkole i żenada :/

--
Hinek

Data: 2012-06-13 22:29:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.06.2012 22:18, Hinek pisze:

I dlatego:
Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!

W takim razie szczerze i serdecznie życzę ci, żeby ciebie ktoś tak oślepił, żebyś nie zauważył przeszkody na drodze i skończył swoją karierę bandyty drogowego.

Data: 2012-06-14 10:23:57
Autor: -Mr. Makarena-
Chujowa dyskusja o "drogowych"
W takim razie szczerze i serdecznie życzę ci, żeby ciebie ktoś tak oślepił, żebyś nie zauważył przeszkody na drodze i skończył swoją karierę bandyty drogowego.

Ja tam niewiem skad  jestes , ile masz lat co robisz  i jak elokwentny na liscie jestes  ,
ale za taki tekst to powinienes po pierwsze dostac w ryja na dziendobry ,
potem ladnie przeprosic ,a potem znowu dostac w ryja na dowidzenia zeby
Ci na drugi raz nie przyszlo do glowy czegos takiego napisac ..... .

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA UĆ

Data: 2012-06-14 11:09:07
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 10:23, -Mr. Makarena- pisze:

ale za taki tekst to powinienes po pierwsze dostac w ryja na dziendobry ,
potem ladnie przeprosic ,a potem znowu dostac w ryja na dowidzenia zeby
Ci na drugi raz nie przyszlo do glowy czegos takiego napisac ..... .

No tak, typowo bandyckie argumenty... Czasem używane też przez
"kiborłorriorów".

Data: 2012-06-14 11:17:29
Autor: -Mr. Makarena-
[...]

Nie jestem zadnym kibolorriorem . Poprostu w glowie mi sie nie miesci ze jeden motocyklista
moze zyczyc drugiemu motocykliscie wypadku  i za takie cos nalezy sie " w ryja "

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA UĆ

Data: 2012-06-14 11:25:29
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:17, -Mr. Makarena- pisze:

No tak, typowo bandyckie argumenty... Czasem używane też przez
"kiborłorriorów".

Nie jestem zadnym kibolorriorem .

No to jesteś bandytą.

Poprostu w glowie mi sie nie miesci ze jeden motocyklista
moze zyczyc drugiemu motocykliscie wypadku

A mi się nie mieści w głowie, że jeden uczestnik ruchu może świadomie
narażać innych na niebezpieczeństwo z czysto egoistycznych i zapewne
także urojonych pobudek.

Ja tylko mu życzyłem, żeby poznał na własnej skórze konsekwencje swojej
bezmyślności.

i za takie cos nalezy sie " w  ryja "

Czyli co, grozisz mi pobiciem? A chcesz przyjechać w moje okolice i
porozmawiać... z prokuratorem? Mogę ci to załatwić.

Data: 2012-06-14 11:26:20
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-06-14 11:17, -Mr. Makarena- pisze:

[...]

A za stwarzanie ryzyka ze drugi motocyklista zostanie oslepiony i sie rozjebie to co sie nalezy ? :)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-06-14 11:27:04
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:17 AM, -Mr. Makarena- wrote:

[...]

Jaki motocyklista? Postudiuj trochę kto to jest Andrzej Ława (nawet w TV był)
i przestań głupoty wypisywać.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 11:15:22
Autor: OGONek~
Użytkownik "-Mr. Makarena-" <makarena@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4fd99fa0$0$26708$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Uważaj bo możesz dostać kulkę ołowianą ;-)

On sobie czarnoprochowca zakupił do obrony po tym jak mu ktoś maskę przeklepał :P

--
OGONek~

Data: 2012-06-14 11:21:58
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:15 AM, OGONek~ wrote:

Uważaj bo możesz dostać kulkę ołowianą ;-)

On sobie czarnoprochowca zakupił do obrony po tym jak mu ktoś maskę
przeklepał :P

Ładnie to tak naśmiewać się z ofiary złych ochroniarzy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 11:26:13
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:21, AZ pisze:
[...]

Naprawdę musicie wyciągać jakieś stare brudy?
Czy ja AZ na każdym kroku wypominam jego pozycję w zakręcie?

Data: 2012-06-14 11:27:36
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-06-14 11:26, Marcin N pisze:

Czy ja AZ na każdym kroku wypominam jego pozycję w zakręcie?

No wlasnie! Pogadajmy o pozycji AZeta i dlaczego kawasaki sa do dupy!

pozdr
newrom

Data: 2012-06-14 11:28:42
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:26 AM, Marcin N wrote:

Naprawdę musicie wyciągać jakieś stare brudy?
Czy ja AZ na każdym kroku wypominam jego pozycję w zakręcie?

Chciałeś być śmieszny a niestety wyszło jak zawsze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 11:34:31
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:28, AZ pisze:
On 06/14/2012 11:26 AM, Marcin N wrote:

Naprawdę musicie wyciągać jakieś stare brudy?
Czy ja AZ na każdym kroku wypominam jego pozycję w zakręcie?

Chciałeś być śmieszny a niestety wyszło jak zawsze.

Wcale nie chciałem być śmieszny.
Próbowałem być zabawny.

Nie wyszło? Szkoda...

Data: 2012-06-14 11:35:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:28, AZ pisze:
On 06/14/2012 11:26 AM, Marcin N wrote:

Naprawdę musicie wyciągać jakieś stare brudy?
Czy ja AZ na każdym kroku wypominam jego pozycję w zakręcie?

Chciałeś być śmieszny a niestety wyszło jak zawsze.

Oooo, zabolało biednego azecika...

Data: 2012-06-14 14:08:04
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrcanh$39f$1news.task.gda.pl...

Naprawdę musicie wyciągać jakieś stare brudy?

Nie, nie musimy, ale jeżeli on nadal uważa że zjadł wszystkie rozumki na świecie i stara się przejąć rolę "nauczyciela" to... ;-)

--
OGONek~

Data: 2012-06-14 11:37:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:21, AZ pisze:
[...]

azecik, czy ty musisz tę szmatę merdacza wyciągać z kloaki?

Pijanym menelom też kibicujesz, jak ludziom pod oknami hałasują?

Data: 2012-06-14 11:46:06
Autor: Kowal
[...]

O ile pamięć mnie nie myli, to już ktoś kiedyś w ten sposób z Andrzejem rozmawiał pod hipermarketem :D

Data: 2012-06-14 11:54:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:46, Kowal pisze:

O ile pamięć mnie nie myli, to już ktoś kiedyś w ten sposób z Andrzejem rozmawiał pod hipermarketem :D

I biedacy (wszyscy czterej) potem byli strasznie poszkodowani, aż
skazany zostałem.

Data: 2012-06-14 12:04:04
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-14 11:54, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 14.06.2012 11:46, Kowal pisze:

O ile pamięć mnie nie myli, to już ktoś kiedyś w ten sposób z Andrzejem
rozmawiał pod hipermarketem :D

I biedacy (wszyscy czterej) potem byli strasznie poszkodowani, aĹź
skazany zostałem.

Przywracasz mi wiare w polski system prawny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-14 12:12:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 12:04, Kuczu pisze:
[...]

Nie zauważyłbyś sarkazmu jakby podszedł i kopnął cię w dupę...

Data: 2012-06-14 15:03:39
Autor: Jacot
Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

W dniu 2012-06-14 11:54, Andrzej Lawa pisze:
skazany zostałem.

Przywracasz mi wiare w polski system prawny.

Etam, jaskolka wiosny nie czyni, to z pewnoscia trudna sprawa nie
byla, sadowi wystarczyl jeden rzut oka.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-06-14 13:53:13
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 13-06-2012 22:29, Andrzej Lawa pisze:
W takim razie szczerze i serdecznie życzę ci, żeby ciebie ktoś tak
oślepił, żebyś nie zauważył przeszkody na drodze i skończył swoją
karierę bandyty drogowego.

W dzien? sloneczny? oslepiony 55W zarowka? Idz do okulisty :)

--
pozdr
Rogal

Data: 2012-06-14 14:13:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 13:53, Grzegorz Rogala pisze:
[...]

A skąd wiesz, jaką on miał tę żarówkę? Swoją szosą ja mam drogowe 60W.

I dzień słoneczny, ale drogą przez las.

Poza tym... można zrobić test: poświecę ci w oczy 15-watową lampką, a ty
tylko będziesz musiał przejść w tym czasie standardowy test okulistyczny
- zobaczymy, czy dojrzysz chociaż tę największą literę ;->

Data: 2012-06-14 14:40:17
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 14-06-2012 14:13, Andrzej Lawa pisze:

A skąd wiesz, jaką on miał tę żarówkę? Swoją szosą ja mam drogowe 60W.

I dzień słoneczny, ale drogą przez las.

Idz do okulisty :) Nadal twierdze, ze w wiekszosci wypadkow w sloneczny dzien czy to w lesie czy nie ryzyko oslepienia jest niewielkie.
Poza tym, jak sobie radzisz w nocy skoro w dzien Cie drogowe oslepiaja to mijania w nocy musza, skoro kontrast w nocy miedzy swiatlami mijania a otaczajaca je ciemnoscia jest zdecydowanie wiekszy niz w dzien pomiedzy drogowymi a swiatlem zewnetrznym..

Poza tym... można zrobić test: poświecę ci w oczy 15-watową lampką, a ty
tylko będziesz musiał przejść w tym czasie standardowy test okulistyczny
- zobaczymy, czy dojrzysz chociaż tę największą literę ;->
gdzie w swiecie rzeczywistym na drodze masz zarowki 15W i tablice okulistyczne? Ale test bym chetnie przeszedl z czystej ciekawosci :)

--
pozdr
Rogal

Data: 2012-06-14 19:55:09
Autor: Magic
W dniu 2012-06-14 13:53, Grzegorz Rogala pisze:
[...]

To ja dorzucę 3 grosze.
Dziś pyrkałem sobie skuterkiem i za sobą zobaczyłem takiego właśnie delikwenta na długich. Rzeczywiście z daleka, był pewnie z 200 m za mną. Myślę "Jedzie na długich to pewnie pogina" więc wstrzymałem manewr zmiany pasa, który przy prędkości 45 km/h* zajmuje jednak ciut czasu, i czekam. Sekunda, dwie, pięć, zaraz mi się pas skończy a tego nie ma. Sprawdzam jeszcze raz, a ten nadal 50 m za mną, jechał pewnie z 70, BMW K1200 S. Swoimi długimi spowodował dwie rzeczy:
- nie byłem w stanie w lusterkach ocenić z jaką prędkością się porusza
- nie widziałem wyraźnie innych pojazdów, a było południe
Wnioski niech każdy sobie wyciągnie sam, mnie jazda na długich nie przekonuje i jest zwyczajnie utrudnianiem życia innym uczestnikom ruchu.

* jechałem Motoristowym Ąda Vision 50 na dotarciu, mój Elik był na wymianie zacisku.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-06-14 22:16:54
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 19:55, Magic pisze:

[...]

<Kuczu mode on>
Zatem nie byłeś w tym momencie prawdziwym motocyklistą, czyli twoje zdanie się nie liczy!
<Kuczu mode off>

BP,NMSP ;)

Data: 2012-06-13 22:49:57
Autor: duddits
W dniu 2012-06-13 22:18, Hinek pisze:
Mam propozycję - ale dla tych co dużo jeżdżą.

Nie wiem co to znaczy dużo, średnio wychodzi 10kkm.
90% z tego to miasto.

Pojeździć z miesiąc na "długich"
Pojeżdzić drugi miesiąc na "krótkich"
Policzyć ile razy  udało się ujść z życiem...

Co to za mania żeby ciągle traktować ulicę czy inną drogę jak plac bitewny? Jeździć rozumnie to nikt nie będzie próbował nikogo zabić, a błędy popełnia każdy. Frustracje wyładowywać gdzie indziej ...

A potem wyciągnąć wnioski.
Ja to zrobiłem już dawno.

Właśnie widać.

[ciach reszta głupot]

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 17:57:40
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Użytkownik "duddits" <pawel@RM-gomoto.tv> napisał

Jeździć rozumnie to nikt nie będzie próbował nikogo zabić, a błędy popełnia każdy.

Giną tylko "nierozumni" motocykliści?
Wyprzedzanie na zakręcie bez widoczności to błąd??
Przez takiego "błądzącego" wyjechałem kiedyś w krajobraz...
na szczęście między drzewami. Taki sobie przykład.
To dobrze, że jesteś ufny i rozważny. Niech Ci szczęście
nadal sprzyja

--
Hinek

Data: 2012-06-14 22:19:33
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 17:57, Hinek pisze:

Wyprzedzanie na zakręcie bez widoczności to błąd??
Przez takiego "błądzącego" wyjechałem kiedyś w krajobraz...
na szczęście między drzewami. Taki sobie przykład.

Włączenie oślepiających świateł drogowych coś by pomogło na taką sytuację? (za dnia, więc bez widoczności błądzącej smugi światła)

Data: 2012-06-15 09:42:22
Autor: duddits
On 14.06.2012 17:57, Hinek wrote:
Giną tylko "nierozumni" motocykliści?

Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski.
Przecież dobrze wiesz, że jadąc jednośladem po prostu *musisz* na wszystko uważać, co oczywiście nie oznacza, że już z automatu jesteś w 100% bezpieczny - nie ma czegoś takiego, ale jesteś w lepszej sytuacji, kiedy starasz się przewidzieć więcej rzeczy od innych uczestników ruchu.

Jakoś przez 4 lata jazdy po zatłoczonym mieście nikt mnie zabić nie próbował, a nie należę do tych, którzy bezwzględnie przestrzegają ograniczeń prędkości. W kanionie też daję sobie radę.

I powtórzę, w 9 przypadkach na 10 to ja sam sobie generowałem niebezpieczne sytuacje, no ale kto się tutaj do tego przyzna?
Honor motocyklisty nie pozwala ...

P.S. Ja też dziś "kibelkiem" do pracy dojechałem (moto w serwisie) i całkiem zacnie się jechało :) Niegłupia to rzecz taki skuter.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-15 14:44:55
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Użytkownik "duddits" <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> napisał

I powtórzę, w 9 przypadkach na 10 to ja sam sobie generowałem niebezpieczne sytuacje, no ale kto się tutaj do tego przyzna?
Honor motocyklisty nie pozwala ...

Można się rozjebać na własne życzenie - to oczywiste.
Tych co tego chcą dosięga szybko selekcja.

Można się rozjebać przez własny błąd -  wymusiłem
kiedyś jadąc motocyklem pierszeństwo i cudem uszedłem żywy :/
Wcale nie muszę tego ukrywać.

Można jednak się rozjebać padając ofiarą sytuacji
NIE-DO-PRZEWIDZENIA , ale czasem do uniknięcia gdy jaskrawe światło
z moto wstrząśnie synapsami jakiegoś barana i opóźni jakiś jego
ryzykowny manewr. A że się wkurwi...trudno.

Jest jeszcze inny przekaz ukryty w długich światłach motocykla.
Kowalski widząc je nie zapała miłością do motocyklisty, ale
pomyśli: O! Zapierdala jakiś cholerny idiota. Napewno na tylnym kole!
Lepiej uważać na debila...

--
Hinek

Data: 2012-06-15 14:34:15
Autor: kakmar
Dnia 15.06.2012 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:

[...]

To jest kwestia wiary, ludzie wjeżdżają w/pod pociągi, tramwaje,
ciężarówki, elementy krajobrazu, itp. Wierzysz że akurat światła drogowe sprawią że nie zostaniesz rozjechany i z tym się nie da dyskutować. Bo to kwestia takiego postrzegania rzeczywistości żeby
zdarzenia pasowały do przekonań.

Na FM, i w najbardziej tu poważanym portalu jest opisywana historia rozjechania, wielbiciela świateł drogowych, dodatkowych halogenów i pustych wydechów. Niestety jemu nie pomogło.
[...]

Przekaz jest tylko taki, że jesteś jednym z wielu którzy przedkładają własne widzimisię ponad przyjęte zasady, że ponad normy współistnienia na drodze, przedkładasz wiarę w cudowne właściwości świateł drogowych. Oraz to że w dupie masz to że utrudniasz jazdę innym.
Zupełnie jak kierowca autobusu (nie miejskiego) który zbyt późno przypomniał sobie że ma zjechać z 3pasmowej trasy i zamiast pojechać do następnego, przecina radośnie 3 pasy pod kontem 90*, zatrzymując
ruch na wszystkich.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-06-15 20:13:31
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.06.2012 16:34, kakmar pisze:

[...]

Utrudnia _i_ powoduje zagrożenie.

Data: 2012-06-15 22:56:41
Autor: Jacot
kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Wierzysz że akurat światła drogowe sprawią że nie zostaniesz rozjechany i z tym się nie da dyskutować. Bo to kwestia takiego postrzegania rzeczywistości żeby
zdarzenia pasowały do przekonań.

Hinek pisal przeciez wyraznie, ze to kwestia sumy obserwacji z
dlugiego okresu czasu. A ja sie z tym zgadzam, bo mam podobne.
Jesli masz inne to sie ich trzymaj i oby Cie zycie nie zmusilo do
zmiany.
Te pierdoly wynikajace z braku argumentow mozecie sobie darowac;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-06-15 23:02:39
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-15 22:56, Jacot pisze:
[...]

Ja tam lubie jezdzic na "krotkich" z lekko podniesiona lampa. Przynajmniej moge sobie od czasu do czasu blasnac "dlugimi" na jakiegos debila ktory wyprzedza na trzeciego myslac ze ja i tak sie przeciez zmieszcze.

Data: 2012-06-15 15:02:16
Autor: duddits
On 15.06.2012 14:44, Hinek wrote:
[...]

No pewnie, że wszystkiego przewidzieć się nie da. Z tym chyba nikt nie dyskutuje.
Jaką masz jednak pewność, że wstrząs owego "barana" nie spowoduje u niego jakiejś panicznej reakcji i nie wjedzie prosto przed Ciebie?
Nie mam takich doświadczeń, ale zdaje mi się to równie prawdopodobne.

To, że Ty masz póki co pozytywne doświadczenia z tym związane nie oznacza, że już będzie tak zawsze. Nie życzę Ci tego, ale co będzie kiedy właśnie ów "baran" tak zareaguje? Staniesz się wtedy orędownikiem ruchu na rzecz całkowitego wyłączania świateł w dzień?

[...]

Ten przekaz nie jest ukryty w długich światłach, ale ci co ich używają zapewne przyczyniają się do jego utrwalenia.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-13 23:13:47
Autor: AZ
On 06/13/2012 10:18 PM, Hinek wrote:
[...]

Dużo to znaczy ile? 80kkm przez 3 lata i raptem miałem kilkanaście takich sytuacji, że ktoś wymusił pierwszeństwo a po wyprzedzeniu okazywało się, że to dziadzio/kobita wgapiona w przednią szybę z brodą nad kierownicą i długie by gówno dały w tym przypadku. Jeździłem też parę dni na długich w ZZR 600 bo przepaliły się krótkie, nie zauważyłem żadnej różnicy poza tym, że ci z naprzeciwka cały czas mi mrugali długimi ale jak ktoś jest bucem to będzie jeździł na długich.

Na długich przeważnie jeżdżą ci co tak naprawdę gówno jeżdżą i nie potrafią przewidzieć oczywistych zachowań na drodze którę są niemal w 100% przewidywalne, wystarczy patrzeć. Niektórym się wydaje, że po włączeniu długich są bezpieczni i mogą pycić wyprzedzając kolumnę samochodów na drodze gdzie co chwile są skręty na posesję aż wkońcu trafią na takiego co lusterek używa tylko do cofania a znajomi bedą mogli mu zapalić długą świeczkę.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-13 23:46:40
Autor: Akarm
Użytkownik "AZ" napisał:
jak ktoś jest bucem to będzie jeździł na długich.

Nie. Jak to określil Hinek: "Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!"

Na długich przeważnie jeżdżą ci co tak naprawdę gówno jeżdżą

Tu pełna zgoda.

--
              Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2012-06-13 23:56:44
Autor: Tom01

Nauka zna takie przypadki: http://en.wikipedia.org/wiki/Peltzman_effect

--
Tom01

Data: 2012-06-14 00:01:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 13.06.2012 23:56, Tom01 pisze:
W dniu 13.06.2012 23:13, AZ pisze:
Niektórym się wydaje, że po
włączeniu długich są bezpieczni i mogą pycić

Nauka zna takie przypadki: http://en.wikipedia.org/wiki/Peltzman_effect

Tak, serdeńko, ale jeśli byś doczytał, to byś zauważył, że to jest tylko HIPOTEZA.

Notabene pośrednio obalona (o czym też w tym artykule piszą).

Data: 2012-06-14 00:32:21
Autor: Tom01
W dniu 14.06.2012 00:01, Andrzej Lawa pisze:
Tak, serdeńko, ale jeśli byś doczytał, to byś zauważył, że to jest tylko
HIPOTEZA.

Wyjasniająca mnóstwo zachowań w różnych dziedzinach życia.

Notabene pośrednio obalona (o czym też w tym artykule piszą).

Uhm... proponuję dokładniej przeczytać czego dotyczyło wykluczenie.

--
Tom01

Data: 2012-06-14 08:52:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 00:32, Tom01 pisze:
W dniu 14.06.2012 00:01, Andrzej Lawa pisze:
Tak, serdeńko, ale jeśli byś doczytał, to byś zauważył, że to jest tylko
HIPOTEZA.

Wyjasniająca mnóstwo zachowań w różnych dziedzinach życia.

Podobnie jak teoria stworzenia świata 4000 lat temu przez jakiegoś "Jahwe".

Notabene pośrednio obalona (o czym też w tym artykule piszą).

Uhm... proponuję dokładniej przeczytać czego dotyczyło wykluczenie.

Może sam tego "wyczynu" dokonaj?

Data: 2012-06-14 11:22:11
Autor: John
W dniu 2012-06-14 08:52, Andrzej Lawa pisze:
[...]

A jednak rajdery na całym świecie na ten temat dyskutują
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=411316&page=1

Moim zdaniem niezłym głosem "za" w debacie pt. the Peltzmann Effect jest napis jaki firma Scott umieściła na zbroi do enduro mojego kumpla
"UWAGA: zbroja nie chroni przed śmiercią"

O ile wykonany małym druczkiem, analogiczny napis nie przeszkadzałby bardzo na włączniku high-beam i może jeszcze na klaksonie. Bo przecież "jak se taśmą przykleisz to lepiej cię słychać"

Swoją drogą Andrzeju twoja pierwsza - intensywna - wypowiedź sugeruje, że nie jesteś zwolennikiem "długich". Jednak nie na tyle przeciwnikiem żeby uznać ich dodatkową szkodliwość dla psychiki jeźdźca? Czy to po prostu wrodzona niechęć do pseudo-naukowych hipotez? ;)

--
pozdrawiam,
John

Data: 2012-06-14 18:15:57
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał

[...]

Stereotypami lecisz...dziadek w Tico chciał Ci kuku zrobić :]
A mi "byznesmen" w Octawii z komórką przy uchu. Postanowił
wyprzedzić swoim bolidem całą kolumnę mimo tego że jechałem z przeciwka.
Jak raz jechałem na światłach mijania...ot przypadek.

Jak na nasze warunki jeżdżę sporo. Przez ostatnie lata miałem
parę niemiłych sytuacji na które światła mogły mieć wpływ.
Prawie wszystkie miały miejsce gdy używałem przepisowych
świateł. To pewnie przypadek.

--
Hinek

Data: 2012-06-14 18:34:55
Autor: Grzybol
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości
Prawie wszystkie miały miejsce gdy używałem przepisowych
świateł. To pewnie przypadek.

Pierdolisz jak potłuczony. Znam gościa który zawsze jeździ najebany. Od 20 lat. Jakies 3 razy jechal trzeźwy i wtedy każdy chciał go zabic. Przeżył. To był Twój krewny, więc pomyślał tak jak Ty: kurwa, w życiu nie wsiąde wiecej trzeźwy!!! Przeca moglem zginąć!!! Od tamtej pory pilnuje sie: zawsze przed jazdą wali pół litra z gwinta. To pewnie przypadek...

--
Grzybol

Data: 2012-06-14 18:48:50
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał

Pierdolisz jak potłuczony. Znam gościa który zawsze jeździ najebany. Od 20 lat. Jakies 3 razy jechal trzeźwy i wtedy każdy chciał go zabic. Przeżył.

Zła analogia :)
Alkoholik musi pić żeby funkcjonować. Na trzeźwo może sobie
zrobić krzywdę i to nie będzie przypadek. Musi jeździć najebany albo
wcale.

--
Hinek

Data: 2012-06-14 18:56:49
Autor: Grzybol
Zła analogia :)
Alkoholik musi pić żeby funkcjonować. Na trzeźwo może sobie
zrobić krzywdę i to nie będzie przypadek. Musi jeździć najebany albo
wcale.

Światłojebca ma podobnie. Tylko o tym nie wie. Podobnie jak alkoholik - żaden alkoholik nie jest alkoholikiem przeciez. Wiec skad swiatlojebca wie ze to trzeba leczyc? Dobra analogia:-)

--
Grzybol

Data: 2012-06-14 19:47:08
Autor: Hinek
[...]

Jednak dalej coś tu nie pasuje.
światłojebca -> jebie światła, a o takich tu nie piszemy :]
może raczej światłojebnięty, albo światłopojeb? - to by pasowało!
Trzeba być precyzyjnym - w końcu to idzie na Sikacza.
Lovzta może nas zjebać i zabanować :/

--
Hinek

Data: 2012-06-14 19:48:50
Autor: Grzybol
[...]

Światłojebca, w sensie ze jebie swiatlami:-)

--
Grzybol

Data: 2012-06-14 00:33:13
Autor: kenajad
On 13 Cze, 22:18, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
[...]

:))))))))))))))))))))))))))))
:))))))))))))))))))))))))))))
Tragedy
--
kenajad

Data: 2012-06-14 09:05:09
Autor: kakmar
Dnia 13.06.2012 Hinek <hinek.nic@tlen.pl> napisał/a:
Mam propozycję - ale dla tych co dużo jeżdżą.
Pojeździć z miesiąc na "długich"
Pojeżdzić drugi miesiąc na "krótkich"
Policzyć ile razy  udało się ujść z Ĺźyciem...
A potem wyciągnąć wnioski.
Ja to zrobiłem już dawno.

Ale tak ogólnie, to jak często tak Ci się udaje uchodzić z życiem?

I dlatego:
Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!
W dupie mam że to się różnym Ławom nie podoba!
W dupie mam teĹź wszystkie dywagacje na ten temat!
Nie przeszkadza mi jak ktoś z przeciwka odpali
swoje boskie "ZENONY" albo grozi pięścią!
Z rozbawieniem czytam groźby "specjalnie zajadę
drogę bo mnie oślepił"...przedszkole i żenada :/

To jest kwestia wiary, czyli religijna, w takim wypadku zaangażowani raczej nie przebierają w środkach.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-06-14 09:12:01
Autor: Adam Wysocki
Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!

Ok, a mnie dyskusja sprowokowała do czegoś innego.

Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

http://allegro.pl/item2359818588.html
http://allegro.pl/item2397618067.html
http://allegro.pl/item2400893478.html

Z prostej matematyki wychodzi, że ten LED ma 3W, ale chyba chińskie (czyli 1.3W europejskie), ale niech i tak będzie, powinien wystarczyć.

Chcę założyć go nad światłem pozycyjnym i podpiąć jako stroboskop. Mam w głowie różne patterny, na razie prawdopodobny będzie:

*-*-*-*-- -- -*-*-*-*-- -- -*-*-*-*-- -- ...

Zobaczymy jak to się sprawdzi - może ta moc będzie za duża i będę jeździł z mniejszą. A może macie pomysł na inny pattern?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-06-14 09:33:04
Autor: kakmar
Dnia 14.06.2012 Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> napisał/a:
[...]

Tu masz taniej profesjonalne rozwiązanie:
<http://allegro.pl/item2388275084.html>

Wystarczy przykleić, najlepiej do kasku, będzie wtedy lepiej widoczny. --
kakmaratmaildotcom

Data: 2012-06-14 22:22:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:33, kakmar pisze:

Tu masz taniej profesjonalne rozwiązanie:
<http://allegro.pl/item2388275084.html>

Wystarczy przykleić, najlepiej do kasku, będzie wtedy lepiej
widoczny.

I co więcej - legalny, jeśli będzie się dosłownie traktować przepisy ;->

Swoją szosą sklep, jaki mijam po drodze, wabi pseudostroboskopem LEDowycm, błyskającym na zmianę na niebiesko i czerwono. Zwraca uwagę, a nie oślepia. Trochę mniejsze, więc łatwiej przylepić do kasku, jeśli już ktoś koniecznie musi robić za króla szos.

Data: 2012-06-14 11:16:02
Autor: duddits
On 14.06.2012 11:12, Adam Wysocki wrote:
Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali między autami. Niepojęte ...

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 09:46:23
Autor: Adam Wysocki
duddits <pawel@nospam.gomoto.tv> wrote:

Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Ja używam :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Data: 2012-06-14 11:47:19
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:46 AM, Adam Wysocki wrote:
Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Tych za Tobą? Na pewno.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 09:57:22
Autor: Adam Wysocki
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Tych za Tobą? Na pewno.

Ci za mną widzą że jadę w korku.

Data: 2012-06-14 12:08:39
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:57, Adam Wysocki pisze:
[...]

Oni też jadą w korku. W sumie to jedziecie we wspólnym korku.

Data: 2012-06-14 10:18:25
Autor: Adam Wysocki
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Tych za Tobą? Na pewno.

Ci za mną widzą że jadę w korku.

Oni też jadą w korku. W sumie to jedziecie we wspólnym korku.

Ale mówisz o samochodach, które stoją, czy o motocyklach jadących tunelem?

Data: 2012-06-14 11:58:31
Autor: duddits
Chujowa dyskusja o "drogowych"
On 14.06.2012 11:46, Adam Wysocki wrote:
Ja używam:)

No jak mi się zdaje ja też używam i w życiu bym nie wpadł na pomysł z jakimiś LED-ami, stroboskopami, etc. Ktoś tu nawet "buczek mgłowy" proponował. Co jeszcze? ;)
Chyba już te kamizelki odblaskowe lepsze, choć i to jest dyskusyjne.

Dlatego twierdzę, że taniej wychodzi chyba po prostu myśleć na drodze.
Jest takie stare powiedzenie: "Nie wiesz jak się zachować? Na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie". Błyskanie, świecenie i co tam jeszcze w moim przekonaniu takim zachowaniem nie jest.

>  Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
>  między autami. Niepojęte ...
Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Te światła zostały przeznaczone do czego innego, a że często są nadużywane to inna sprawa.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 10:14:06
Autor: Adam Wysocki
[...]

Widziałem raz kolesia z pomarańczowymi stroboskopami na lusterkach. Dawało to radę, był widoczny a jednocześnie nie oślepiał, a przecież o to chodzi.

[...]

Jak mam do wyboru dostać drzwiami albo samochodem, bo ktoś mnie nie zauważy, albo nie dostać, bo zauważy, to nad czym w ogóle się zastanawiać? Jasne że myślę, przeciskając się w korku szczególnie obserwuję samochody przede mną, ale jak palant nagle otworzy drzwi to i jadąc 5km/h mogę się połamać.

Nie będę walił tym ludziom po oczach tak jak niektórzy długimi, nie oślepię ich, a mnie zauważą. Nie wiem co w tym nieprzyzwoitego.

> [...]
Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Te światła zostały przeznaczone do czego innego, a że często są nadużywane to inna sprawa.

Wiele rzeczy jest przeznaczonych do innych zastosowań, niż są używane - czy to znaczy, że są używane źle, czy może że zastosowanie nie zostało do końca przemyślane (lub wyewoluowało)?

Data: 2012-06-14 12:20:41
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 12:14, Adam Wysocki pisze:

Widziałem raz kolesia z pomarańczowymi stroboskopami na lusterkach. Dawało
to radę, był widoczny a jednocześnie nie oślepiał, a przecież o to chodzi.

Rozumiem Twoją argumentację i popieram działania poprawiające bezpieczeństwo.
Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

Ale czy biały stroboskop jest zakazany? Nie wiem. Ktoś wie?

Data: 2012-06-14 10:34:13
Autor: Adam Wysocki
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

No, jak mamy być zgodni z prawem, to jeździjmy 50 km/h i przestrzegajmy wszystkich bez wyjątku przepisów. A skoro i tak większość nagina przepisy, to nie używajmy tego argumentu.

Wiem, że mogę dostać za żółte światła mandat. Akceptuję to ryzyko jako mniejsze zło.

Ale czy biały stroboskop jest zakazany? Nie wiem. Ktoś wie?

Nawet jeśli nie jest, to i tak zakażą.

Data: 2012-06-14 12:58:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 12:20, Marcin N pisze:

Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla
pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

Jazda "na długich" też jest generalnie zakazana. Jak już łamiesz prawo,
to łam tak, żeby był argument braku szkodliwości społecznej.

Pół żartem/pół serio - zamontuj sobie takiego "koguta" na kasku. Nie
podpadniesz pod montowanie "nielegalnych" świateł na pojeździe, a efekt
będzie taki sam albo nawet lepszy ;)

Data: 2012-06-14 13:01:27
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 12:58, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Generalnie to ani nie jeżdżę na długich, ani na awaryjnych i generalnie nie trzymam się prawa w 100%.

Co innego jednak "odrobinę przekroczyć prędkość, gdy nikt nie widzi" a co innego afiszować się non stop światłami niezgodnymi z prawem. Ryzyko mandatu rośnie dramatycznie.

Data: 2012-06-14 13:27:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 13:01, Marcin N pisze:

[...]

Moja uwaga odnosiła się do tych, co koniecznie chcą się czuć
bezpieczniej robiąc dyskotekę - jeśli już mają nielegalnie świecić, to
niech świecą czymś, co nie oślepia.

Data: 2012-06-14 12:30:05
Autor: duddits
On 14.06.2012 12:14, Adam Wysocki wrote:
[...]

Ja się tak tylko zastanawiam gdzie tu jest jakaś granica. Może po prostu lepiej przesiąść się do autobusu? Bezpieczniej ...

Nie będę walił tym ludziom po oczach tak jak niektórzy długimi, nie oślepię
ich, a mnie zauważą. Nie wiem co w tym nieprzyzwoitego.

Mnie też widzą jak dam im szansę się zauważyć. Migająca choinka nie jest mi do tego potrzebna.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 11:25:43
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:16 AM, duddits wrote:

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Może mieli awarię i musieli szybko do domu??

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8

Tutaj taki inteligent, jak widać na końcu awaryjne nie pomogły:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 11:40:14
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:25, AZ pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

Data: 2012-06-14 11:46:41
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:40 AM, Marcin N wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

Słabe tarcze + zacisk/klocki bez blaszek i przy hamowaniu wpada w wibracje i stąd piszczenie. Po wymianie tarcz zero pisku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 14:12:25
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrcbhq$5f8$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-06-14 11:25, AZ pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

W beznadziejnych przypadkach jest specjalna pasta Loctite-a np. Sprawdzone i działa.

--
OGONek~

Data: 2012-06-14 14:25:31
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 14:12, OGONek~ pisze:

[...]

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Data: 2012-06-14 14:31:47
Autor: AZ
On 06/14/2012 02:25 PM, Marcin N wrote:

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Kolega próbuje Cię naciągnąć, pewnie handluje tym loktajtem! Wystarczy zwykły towot albo Hipol, smarujesz tarcze hamulcowe, piski już nigdy nie bedą Cię nękać.

http://www.autoexpert.pl/artykul_1244.html

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 14:36:08
Autor: AZ
On 06/14/2012 02:35 PM, Adam Wysocki wrote:
Kolega próbuje Cię naciągnąć, pewnie handluje tym loktajtem! Wystarczy
zwykły towot albo Hipol, smarujesz tarcze hamulcowe, piski już nigdy nie
bedą Cię nękać.

Wystarczy WD-40.

Strasznie krótko działa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 09:27:49
Autor: OGONek~
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrcl7m$skn$2news.task.gda.pl...

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Nie miedziowa. Jest przezroczysta i smaruje się nią tłoczki i klocki w miejscu styku z tłoczkami.
Nie handluje nią jak ktoś tu napisał i nie pamiętam jaki ma numerek loctite-a.

Sprawdziłem na kilkunastu motocyklach i rzeczywiscie przestawało skrzypieć.

--
OGONek~

Data: 2012-06-18 09:49:31
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-18 09:27, OGONek~ pisze:
[...]

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Data: 2012-06-18 09:51:46
Autor: AZ
On 06/18/2012 09:49 AM, Marcin N wrote:

Sprawdziłem na kilkunastu motocyklach i rzeczywiscie przestawało
skrzypieć.

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Możesz spróbować miedziową, czasem pomaga.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 15:55:19
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrmmi5$pka$2news.task.gda.pl...

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Mogę Ci użyczyć jeśli podjedziesz.

--
OGONek~

Data: 2012-06-18 09:51:42
Autor: Marcin N
[...]

Za szybko zamknąłem tamtego posta.

W jakimś linku od AZ pisali, żeby nie smarować pastą inną niż w sprayu hamulców, jeśli mają ABS. Czym ten smar z tuby przeszkadza ABS'owi?

Data: 2012-06-14 10:17:52
Autor: amos
On Jun 13, 10:18 pm, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:

I dlatego:
Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!

Zgodze sie z tym , ze w pewnych sytuacjach poza miastem moga byc
pomocne w zauwazeniu motocykla.
Zgodze sie tez z tym, ze w miescie na drogowych lataja 'chuje'.

--
amos

Data: 2012-06-14 12:34:57
Autor: Krzysztof Magosa
[...]

Nie wiem czy wiesz, ale jazda na światłach drogowych uniemożliwia innym kierowcom oszacowanie Twojej prędkości oraz odległości.

Data: 2012-06-14 17:33:56
Autor: Hinek
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Użytkownik "Krzysztof Magosa" <krzysztof@magosa.pl> napisał

Nie wiem czy wiesz, ale jazda na światłach drogowych uniemożliwia innym kierowcom oszacowanie Twojej prędkości oraz odległości.

Nieeee, serio?
Dlatego zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania będą musieli
założyć że zapierdalam 200 na gumie...a ja tymczasem
bezpiecznie przemknę z prędkością 50km/h :)

--
Hinek

Data: 2012-06-14 14:40:02
Autor: maverik
[...]

powiem Ci tak, przejechałem dużo.. w zasadzie to mam wyjebane na podejście że chcę błysnąć.. ale dużo, i myślę ze może 1 czy 2 osoby które tu piszą przejechały tyle km.. do rzeczy
masz rację. na długich jest bezpieczniej, dopóki nie wkurwisz tira, który ma 20 halogenów, a wtedy musisz się wykazać doświadczeniem i następne 3 s jechać na pamięc albo pod niego wjedziesz

Data: 2012-06-14 14:11:37
Autor: Adam Wysocki
maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:

20 halogenów, a wtedy musisz się wykazać doświadczeniem i następne 3 s jechać na pamięc albo pod niego wjedziesz

Pomaga patrzenie na pas oddzielający drogę od pobocza po prawej stronie.

Data: 2012-06-14 14:44:03
Autor: maverik
Chujowa dyskusja o "drogowych"
a 2 ze dlugich, uzywa sie w pewnych sytuacjach, spieszysz sie, szybkie przeloty itp, stroboskop np przydaje sie na szybkich trasach, widzisz traktor przy wlocie za 500 m i od razu Cie widzi, nikomu krzywda się nie dzieje

Data: 2012-06-14 14:55:22
Autor: Grzybol
Użytkownik "maverik" <biuro_aerograf@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Łoł, jestem pod wrazeniem! To ta sama cipa co maluje gole baby?? Miszcz moturu.

--
Grzybol

Data: 2012-06-14 17:28:16
Autor: Hinek
[...]

Ja też się nie "chwalę" który to sezon jeżdżę. No, może jak założę
temat "co na OSTATNIE moto"  :)

masz rację. na długich jest bezpieczniej, dopóki nie wkurwisz tira, który ma 20 halogenów, a wtedy musisz się wykazać doświadczeniem i następne 3 s jechać na pamięc albo pod niego wjedziesz

Tirowcy siedzą wysoko. Są odporni na "oślepianie" przez potężne
motocyklowe reflektory.
Zauważ że chodzi o jazdę w słoneczny dzień. Nie ponury, nie o zmroku,
nie we mgle itp. Naprawdę trudno kogoś "oślepić w tych warunkach.

--
Hinek

Data: 2012-06-15 15:29:44
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 14-06-2012 17:28, Hinek pisze:

Zauważ że chodzi o jazdę w słoneczny dzień. Nie ponury, nie o zmroku,
nie we mgle itp. Naprawdę trudno kogoś "oślepić w tych warunkach.
poza tym po raz kolejny... soczewek w mijania w sloneczny dzien nie widac. Ale dlugie "oslepiajo i so zagrozeniem" :P

--
pozdr
Rogal

Data: 2012-06-14 21:47:52
Autor: Drzewo

Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4fd8f5a5$1news.home.net.pl...
Mam propozycję - ale dla tych co dużo jeżdżą.
Pojeździć z miesiąc na "długich"
Pojeżdzić drugi miesiąc na "krótkich"

Trzeci z lampą karbidową
Czwarty z pochodnią