Chujowa dyskusja o "drogowych"

Data: 2012-06-14 09:12:01
Autor: Adam Wysocki
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

Będę chujem co jeździ "oślepiając" innych!

Ok, a mnie dyskusja sprowokowała do czegoś innego.

Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

http://allegro.pl/item2359818588.html
http://allegro.pl/item2397618067.html
http://allegro.pl/item2400893478.html

Z prostej matematyki wychodzi, że ten LED ma 3W, ale chyba chińskie (czyli 1.3W europejskie), ale niech i tak będzie, powinien wystarczyć.

Chcę założyć go nad światłem pozycyjnym i podpiąć jako stroboskop. Mam w głowie różne patterny, na razie prawdopodobny będzie:

*-*-*-*-- -- -*-*-*-*-- -- -*-*-*-*-- -- ...

Zobaczymy jak to się sprawdzi - może ta moc będzie za duża i będę jeździł z mniejszą. A może macie pomysł na inny pattern?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-06-14 09:33:04
Autor: kakmar
Dnia 14.06.2012 Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> napisał/a:
[...]

Tu masz taniej profesjonalne rozwiązanie:
<http://allegro.pl/item2388275084.html>

Wystarczy przykleić, najlepiej do kasku, będzie wtedy lepiej widoczny. --
kakmaratmaildotcom

Data: 2012-06-14 22:22:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 11:33, kakmar pisze:

Tu masz taniej profesjonalne rozwiązanie:
<http://allegro.pl/item2388275084.html>

Wystarczy przykleić, najlepiej do kasku, będzie wtedy lepiej
widoczny.

I co więcej - legalny, jeśli będzie się dosłownie traktować przepisy ;->

Swoją szosą sklep, jaki mijam po drodze, wabi pseudostroboskopem LEDowycm, błyskającym na zmianę na niebiesko i czerwono. Zwraca uwagę, a nie oślepia. Trochę mniejsze, więc łatwiej przylepić do kasku, jeśli już ktoś koniecznie musi robić za króla szos.

Data: 2012-06-14 11:16:02
Autor: duddits
On 14.06.2012 11:12, Adam Wysocki wrote:
Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali między autami. Niepojęte ...

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 09:46:23
Autor: Adam Wysocki
duddits <pawel@nospam.gomoto.tv> wrote:

Do przeciskania się w korkach kupiłem sobie jasnego LED-a z soczewką 15 st.

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Ja używam :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Data: 2012-06-14 11:47:19
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:46 AM, Adam Wysocki wrote:
Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Tych za Tobą? Na pewno.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 09:57:22
Autor: Adam Wysocki
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Tych za Tobą? Na pewno.

Ci za mną widzą że jadę w korku.

Data: 2012-06-14 12:08:39
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:57, Adam Wysocki pisze:
[...]

Oni też jadą w korku. W sumie to jedziecie we wspólnym korku.

Data: 2012-06-14 10:18:25
Autor: Adam Wysocki
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Tych za Tobą? Na pewno.

Ci za mną widzą że jadę w korku.

Oni też jadą w korku. W sumie to jedziecie we wspólnym korku.

Ale mówisz o samochodach, które stoją, czy o motocyklach jadących tunelem?

Data: 2012-06-14 11:58:31
Autor: duddits
Chujowa dyskusja o "drogowych"
On 14.06.2012 11:46, Adam Wysocki wrote:
Ja używam:)

No jak mi się zdaje ja też używam i w życiu bym nie wpadł na pomysł z jakimiś LED-ami, stroboskopami, etc. Ktoś tu nawet "buczek mgłowy" proponował. Co jeszcze? ;)
Chyba już te kamizelki odblaskowe lepsze, choć i to jest dyskusyjne.

Dlatego twierdzę, że taniej wychodzi chyba po prostu myśleć na drodze.
Jest takie stare powiedzenie: "Nie wiesz jak się zachować? Na wszelki wypadek zachowuj się przyzwoicie". Błyskanie, świecenie i co tam jeszcze w moim przekonaniu takim zachowaniem nie jest.

>  Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
>  między autami. Niepojęte ...
Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Te światła zostały przeznaczone do czego innego, a że często są nadużywane to inna sprawa.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 10:14:06
Autor: Adam Wysocki
[...]

Widziałem raz kolesia z pomarańczowymi stroboskopami na lusterkach. Dawało to radę, był widoczny a jednocześnie nie oślepiał, a przecież o to chodzi.

[...]

Jak mam do wyboru dostać drzwiami albo samochodem, bo ktoś mnie nie zauważy, albo nie dostać, bo zauważy, to nad czym w ogóle się zastanawiać? Jasne że myślę, przeciskając się w korku szczególnie obserwuję samochody przede mną, ale jak palant nagle otworzy drzwi to i jadąc 5km/h mogę się połamać.

Nie będę walił tym ludziom po oczach tak jak niektórzy długimi, nie oślepię ich, a mnie zauważą. Nie wiem co w tym nieprzyzwoitego.

> [...]
Ma sens - zwraca uwagę. Co w tym złego?

Te światła zostały przeznaczone do czego innego, a że często są nadużywane to inna sprawa.

Wiele rzeczy jest przeznaczonych do innych zastosowań, niż są używane - czy to znaczy, że są używane źle, czy może że zastosowanie nie zostało do końca przemyślane (lub wyewoluowało)?

Data: 2012-06-14 12:20:41
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 12:14, Adam Wysocki pisze:

Widziałem raz kolesia z pomarańczowymi stroboskopami na lusterkach. Dawało
to radę, był widoczny a jednocześnie nie oślepiał, a przecież o to chodzi.

Rozumiem Twoją argumentację i popieram działania poprawiające bezpieczeństwo.
Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

Ale czy biały stroboskop jest zakazany? Nie wiem. Ktoś wie?

Data: 2012-06-14 10:34:13
Autor: Adam Wysocki
Chujowa dyskusja o "drogowych"
Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

No, jak mamy być zgodni z prawem, to jeździjmy 50 km/h i przestrzegajmy wszystkich bez wyjątku przepisów. A skoro i tak większość nagina przepisy, to nie używajmy tego argumentu.

Wiem, że mogę dostać za żółte światła mandat. Akceptuję to ryzyko jako mniejsze zło.

Ale czy biały stroboskop jest zakazany? Nie wiem. Ktoś wie?

Nawet jeśli nie jest, to i tak zakażą.

Data: 2012-06-14 12:58:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 12:20, Marcin N pisze:

Niestety takie migające żółte światła są dopuszczone tylko dla
pojazdów... jak im tam... tych specjalnych, budowlanych, itp.

Jazda "na długich" też jest generalnie zakazana. Jak już łamiesz prawo,
to łam tak, żeby był argument braku szkodliwości społecznej.

Pół żartem/pół serio - zamontuj sobie takiego "koguta" na kasku. Nie
podpadniesz pod montowanie "nielegalnych" świateł na pojeździe, a efekt
będzie taki sam albo nawet lepszy ;)

Data: 2012-06-14 13:01:27
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 12:58, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Generalnie to ani nie jeżdżę na długich, ani na awaryjnych i generalnie nie trzymam się prawa w 100%.

Co innego jednak "odrobinę przekroczyć prędkość, gdy nikt nie widzi" a co innego afiszować się non stop światłami niezgodnymi z prawem. Ryzyko mandatu rośnie dramatycznie.

Data: 2012-06-14 13:27:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 14.06.2012 13:01, Marcin N pisze:

[...]

Moja uwaga odnosiła się do tych, co koniecznie chcą się czuć
bezpieczniej robiąc dyskotekę - jeśli już mają nielegalnie świecić, to
niech świecą czymś, co nie oślepia.

Data: 2012-06-14 12:30:05
Autor: duddits
On 14.06.2012 12:14, Adam Wysocki wrote:
[...]

Ja się tak tylko zastanawiam gdzie tu jest jakaś granica. Może po prostu lepiej przesiąść się do autobusu? Bezpieczniej ...

Nie będę walił tym ludziom po oczach tak jak niektórzy długimi, nie oślepię
ich, a mnie zauważą. Nie wiem co w tym nieprzyzwoitego.

Mnie też widzą jak dam im szansę się zauważyć. Migająca choinka nie jest mi do tego potrzebna.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-14 11:25:43
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:16 AM, duddits wrote:

A nie taniej wyjdzie po prostu używanie własnej łepetyny, co? :)

Widziałem jeszcze "pomysłowych" co z włączonymi awaryjnymi jechali
między autami. Niepojęte ...

Może mieli awarię i musieli szybko do domu??

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8

Tutaj taki inteligent, jak widać na końcu awaryjne nie pomogły:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 11:40:14
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 11:25, AZ pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

Data: 2012-06-14 11:46:41
Autor: AZ
On 06/14/2012 11:40 AM, Marcin N wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

Słabe tarcze + zacisk/klocki bez blaszek i przy hamowaniu wpada w wibracje i stąd piszczenie. Po wymianie tarcz zero pisku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 14:12:25
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrcbhq$5f8$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-06-14 11:25, AZ pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg8TgZnAcC8&t=13m50s

To ja z poważnym pytaniem:

Czy jest jakiś sposób na te beznadziejnie piszczące hamulce?

W beznadziejnych przypadkach jest specjalna pasta Loctite-a np. Sprawdzone i działa.

--
OGONek~

Data: 2012-06-14 14:25:31
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-14 14:12, OGONek~ pisze:

[...]

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Data: 2012-06-14 14:31:47
Autor: AZ
On 06/14/2012 02:25 PM, Marcin N wrote:

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Kolega próbuje Cię naciągnąć, pewnie handluje tym loktajtem! Wystarczy zwykły towot albo Hipol, smarujesz tarcze hamulcowe, piski już nigdy nie bedą Cię nękać.

http://www.autoexpert.pl/artykul_1244.html

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-14 14:36:08
Autor: AZ
On 06/14/2012 02:35 PM, Adam Wysocki wrote:
Kolega próbuje Cię naciągnąć, pewnie handluje tym loktajtem! Wystarczy
zwykły towot albo Hipol, smarujesz tarcze hamulcowe, piski już nigdy nie
bedą Cię nękać.

Wystarczy WD-40.

Strasznie krótko działa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 09:27:49
Autor: OGONek~
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrcl7m$skn$2news.task.gda.pl...

Mam szukać pod nazwą "specjalna pasta"? Czy może jakaś pasta miedziowa?
I co się nią smaruje?

Nie miedziowa. Jest przezroczysta i smaruje się nią tłoczki i klocki w miejscu styku z tłoczkami.
Nie handluje nią jak ktoś tu napisał i nie pamiętam jaki ma numerek loctite-a.

Sprawdziłem na kilkunastu motocyklach i rzeczywiscie przestawało skrzypieć.

--
OGONek~

Data: 2012-06-18 09:49:31
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-18 09:27, OGONek~ pisze:
[...]

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Data: 2012-06-18 09:51:46
Autor: AZ
On 06/18/2012 09:49 AM, Marcin N wrote:

Sprawdziłem na kilkunastu motocyklach i rzeczywiscie przestawało
skrzypieć.

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Możesz spróbować miedziową, czasem pomaga.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-18 15:55:19
Autor: OGONek~

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jrmmi5$pka$2news.task.gda.pl...

A miedziowa nie będzie pasować? Miedziową mam, tamtej nie mam.

Mogę Ci użyczyć jeśli podjedziesz.

--
OGONek~

Data: 2012-06-18 09:51:42
Autor: Marcin N
[...]

Za szybko zamknąłem tamtego posta.

W jakimś linku od AZ pisali, żeby nie smarować pastą inną niż w sprayu hamulców, jeśli mają ABS. Czym ten smar z tuby przeszkadza ABS'owi?

Chujowa dyskusja o "drogowych"