Chwalmy Pana ¶piewem

Data: 2010-12-25 16:37:16
Autor: abc
Chwalmy Pana ¶piewem
Profesor Graham Welch z University of London tłumaczy, że ¶piew wpływa on
korzystnie na trzy systemy składaj±ce się na organizm człowieka: fizyczny,
psychiczny i emocjonalny.

¦piewaniu kolęd towarzyszy wydzielanie tzw. hormonu przyjemno¶ci, czyli
dopaminy. Co więcej, ¶piew znacznie obniża poziom stresu. Ponadto ¶piewanie
w grupie, np. chórze, dodatnio wpływa na nasz± samoocenę, a także poczucie
przynależno¶ci.

W te ¶więta radzimy więc ¶piewać dużo i gło¶no, nie tylko na chwałę Pana,
ale również dla własnego zdrowia.

Więcej http://fronda.pl/news/czytaj/koledowac_malemu

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2010-12-25 20:16:55
Autor: sofu
Chwalmy Pana ¶piewem

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d160faf$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

--

Bardzo dobre jest nie tylko ¶piewanie, ale też pogrywanie na kiszcze stolcowej szczególnie intensywne po kapu¶cie z grochem.

sofu

-- -

Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraĽnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony!

Data: 2010-12-25 20:32:21
Autor: Indiglo
Chwalmy Pana ¶piewem

Bardzo dobre jest nie tylko ¶piewanie, ale też pogrywanie na kiszcze stolcowej szczególnie intensywne po kapu¶cie z grochem.

Ponoc sa tacy co potrafia wypierdziec caly temat
"Lulajze Jezuniu". I to bez zaczerpniecia oddechu.

Data: 2010-12-25 20:38:35
Autor: abc
Chwalmy Pana ¶piewem
[...]

Każdy ma takie problemy, jakie jest w stanie poj±ć.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2010-12-25 20:49:37
Autor: Indiglo
Chwalmy Pana ¶piewem

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d16483e$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A widzisz.
Ty nawet Lulajze Jezuniu nie umiesz wypierdziec.

Data: 2010-12-25 20:54:13
Autor: abc
Chwalmy Pana ¶piewem
Pas.

Data: 2010-12-25 22:40:28
Autor: Janek Wlodak
Chwalmy Pana ¶piewem

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4d164bec$0$2484$65785112news.neostrada.pl...
Pas.
Nie pas, panie ksi±dz, to po prostu niemożliwe, jak ksi±dz probosz kiszkę stolcow± zatyka.

Data: 2010-12-26 00:26:35
Autor: Stan
Chwalmy Pana ¶piewem

 Janek Wlodak , sofu, Indiglo-
Wasze wypowiedzi ¶wiadcz± o Waszym poziomie umyslowym a jest on bliski poziomu morza.
Stan

Data: 2010-12-26 08:10:24
Autor: sofu
Chwalmy Pana ¶piewem

Użytkownik "Indiglo" <indiglo@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d1646c7$0$2447$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja się na razie wprawiam w tym co słyszę codzienie o 12, z pobliskiej ko¶cielnej dzwonnicy...

Data: 2010-12-27 00:57:14
Autor: Jaksa
Chwalmy Pana ¶piewem

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:if6ppn$q2o$1node1.news.atman.pl...

> [...]

-- -

Ja się na razie wprawiam w tym co słyszę codzienie o 12, z pobliskiej

Powiadasz zawszony syfilityku, że codziennie pierdzisz w południe
w takt bicia ko¶cielnych dzwonów?

Masz może jeszcze co¶ ciekawego do powiedzenia?

Jaksa

Data: 2010-12-26 05:47:49
Autor: Jakub A. Krzewicki
Chwalmy Pana śpiewem
sobota, 25 grudnia 2010 16:37. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

W te święta radzimy więc śpiewać dużo i głośno, nie tylko na chwałę Pana,
ale również dla własnego zdrowia.

"Świtało. Jeszcze gąszcz czernił się w gaju.
Z pokaźnym miechem Pan wyszedł z półmroku
I wszedł na czyste pole pod osiką,
Skąd głośnym śmiechem ogłosił się wokół."

Vladimir Vidrić - Poranek, tł. Aleksander Rymkiewicz

Więcej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Pan_(mitologia)

Data: 2011-01-01 19:15:38
Autor: Jakub A. Krzewicki
Chwalmy Pana śpiewem
[...]