Chyba_ktoś_mnie_wykasował_!! Więc_powtarzam !!

Data: 2009-11-03 21:00:25
Autor: MH
Chyba_ktoś_mnie_wykasował_!! Więc_powtarzam !!
> I qrrva ilu ich tam jest np. z dziedziny fizyki. Cała pierwsza połowa XX-go
> wieku to Europa. Dziwić się można jedynie takim zjawiskom jak falt , że
> Olszewski nie otrzymał Nobla..  Przestaje mnie to jednak dziwić jak widzę , że
> obecny prezydent USA prowadzący dwie agresorskie wojny , wspierający kolejną
> barbarzyńską wojnę na bliskim wschodzie , otrzymuje pokojową nagrodę Nobla w
> dniu bombardowania przez USA ... Księżyca.

Kilka dat i wszystko jet oczywistą oczywistością. Karol Olszewski (1846-1915),
Alfred Nobel (1833-1896). Skroplenie tlenu 5.04. lub 29.03.1883, ustanwienie
testamentem nagrody 27.11.1895. Nagroda nie działała wstecz stąd nie dostali
jej Archimedes, Tales, Euklides i Olszewski z Wróblewskim. Ale jest nadzieja
ze otrzyma ją łowca nagród pewien maturzysta "za nic". Ukłony dla cząstki w pudle.

Cytrusie !! Bradley&Shockley nie dostali Nobla w roku wynalezienia tranzystora.
Tegoroczny Nobel w dziedzinie fizyki przypadł (nie twórcom) , lecz pomysłodawcom
CCD http://nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/2009/index.html

I nie ma w tym nic dziwnego , że w chwili obecnej , tzn. asymptotycznego
wykorzystania nauki zdobyczy w praktyce , wielkich rewolucji nie ma.. I nie
będzie , dopóki doputy , nie przedstawi ktoś bardziej uniwersalnego modelu
pojmowania przyrody. A taką jest nauka zwana FIZYKĄ..  Co zaś się tyczy "cząstki
w pudle" ,
to cholera coś sobie przypominam , że z Kraczącym Ph.D. była kiedyś dyskusja na
ten temat.. Nie mniej jednak , zasada nieoznaczoności Heissenberga i w
konsekwencji szczególne rozwiązania równania Shroedingera , ciutę wykraczją poza
tematykę grupy.  Nieważne.. Nobla dostaje się podobno za całokształt dokonań , a
nie za to kto dzisiaj napisał najlepiej kartkówkę.. Było to trochę lat temu ,miałem olbrzymią przyjemność poznać osobiście Pana
Profesora Basova. Profesor Basov , Noblista , a ja.. hmm .. , gówniarz..
Co tam gadać .. , charyzma tego Człowieka , Jego wiedza , Kultura ...
Na moje nieśmiałe , wówczas chyba nawet infantylne pytania odpowiadał serdecznie
, wręcz z pasją.. Hmm.. , typowy komuch (??).

MH

Data: 2009-11-03 23:15:33
Autor: raff
[...]

Modelowaniem przyrody zajmuje sie geografia. A fizyka to jedynie taka odmiana matematyki ;p

R.

Data: 2009-11-03 23:23:11
Autor: MH
> [...]

Modelowaniem przyrody zajmuje sie geografia. A fizyka to jedynie taka odmiana matematyki ;p

Matematyka jest JĘZYKIEM OPISU Fizyki..

MH --

Data: 2009-11-03 23:23:49
Autor: raff
MH pisze:
[...]

Matematyka jest ESENCJA. Fizyka to tylko taki dodatek.

R.

Chyba_ktoś_mnie_wykasował_!! Więc_powtarzam !!