Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd

Data: 2011-09-30 17:53:09
Autor: Robert
Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd
Grupa "ubezpieczeniowa" przejawia dość mizerny ruch, więc liczę na podpowiedź tutaj.

Gdzie wykupić ubezpieczenie na wyjazd zagraniczny? ("gdzie" w znaczeniu: "gdzie jest najkorzystniej")
Wybieram się na około miesiąc do USA. I jakoś spokojniej bym się czuł, mając jakieś ubezpieczenie "na wszelki wypadek".
Jeśli to istotne: konto mam tylko w mBanku.
Co brać pod uwagę?
Może konkretne produkty polecicie?
(na załatwienie/kupno ubezpieczenia mam czas tylko do wtorku :-) )

Z góry dzięki za sugestie.

Data: 2011-09-30 11:41:18
Autor: witek
On 9/30/2011 10:53 AM, Robert wrote:
[...]

wszystko jedno gdzie byleby na odpowiednio wysoka kwotę i by przedstawiciel ubezpieczyciela mial swoja siedzibe w USA, bo inaczej mozesz miec klopot raz z zalatwieniem czegokolwiek, dwa z checia uznania twojego ubezpieczyciela.

przerbialem wersje z PZU i bylem zadowolony i z zalatwieniem szpitala i z obslugą rachunkow potem.

co do kwoty: rachunki za wypad do szpitala są kosmiczne. Nie polecalbym ci ubezpieczania sie na kwote ponizej 50 tys USD. Co pewnie pokryje jakies tam zlamanie i ewentualny drobny zabieg jak cie np. slepa kiszka zlapie.
jak sie wylozysz z czyms bardziej skomplikowanym to rachunkow ponizej 100 tys sie nie spodziewaj.

jak sie chcesz ubezpieczyc mniej, to lepiej w ogole sie nie ubezpeiczaj, efekt dla twojej kieszeni taki sam. Nie bedziesz w stanie oplacic roznicy, chcociaz ze sciganiem cie potem o kase tez roznie bywa.

jeszcze jedna cenna uwaga.
ubezpieczyciele lokali zwykle ceny zabiegow negocjuja z danym szpitalem i potrafia one byc nizsze nawet 0 60% w porownaniu z cenami dla pacjentow z ulicy.
Polski ubezpieczyciel musi zaplacic jak "z ulicy" czyli tyle ile zobaczy na fakturze. Lokalnemu moga wystawic rachunek tylko na tyle ile maja wynegocjowane w kontrakcie.
Wiec moze zamiast szukac w polsce poszukaj ubezpieczyciela w USA, ktory zechce cie ubezpieczyc. Wowczas 50 tys powinno wystarczyc na wiekszosc przypadkow. Nie wiem jak cenowo to wyjdzie, ale na pewno mniejsze ryzyko, ze zabraknie kasy.

z innej strony 40% ludzi w usa nie ma ubezpieczenia w ogole i zyje. ale tej wersji ci nie polecam.

Data: 2011-09-30 19:17:28
Autor: Robert
"witek" napisał:
by przedstawiciel ubezpieczyciela mial swoja siedzibe w USA

Znasz takiego?

co do kwoty: rachunki za wypad do szpitala są kosmiczne.

Wiem. Stąd m.in. wątek...

z innej strony 40% ludzi w usa nie ma ubezpieczenia w ogole i zyje. ale tej wersji ci nie polecam.

:-)
Właśnie.

Data: 2011-10-01 17:50:08
Autor: witek
On 9/30/2011 12:17 PM, Robert wrote:
"witek" napisał:
by przedstawiciel ubezpieczyciela mial swoja siedzibe w USA

Znasz takiego?

znam
i to sporo

nie mowie, ze ubezpieczyciel ma miec siedzibe,
tylko, zeby mial swojego przedstawiciela, ktory ma siedzibe.

wstararczy zadzwonic i zapytac.

ze znanych na pewno pzu i na pewno generali.

wszyscy psy na pzu wieszaja, z doswiadczen nabytych w kraju.
pzu za granica zachowuje sie zupelnie inaczej.
przerabialem z nimi w praktyce ubezpiecenie trzykrotnie i trzykrotnie bylo bez zarzutu do tego stopnia, ze nawet nie wiem ile mnie "przyjemnosc" kosztowala bo nawet rachunkow na oczy nie widzialem.

Data: 2011-09-30 18:04:43
Autor: glang
[...]

przerabiałem temat ostatnio ale w kierunku wczasów w Egipcie. Nie wiem jak do USA ale najczęściej polecane to Warta, Alianz, mBank. Osobiście kupiłem dla rodziny 2+3 w Generali. Wychodziło najtaniej a generalnie to samo. Na szczęście nie musiałem korzystać ani w Egipcie ani rok temu w Turcji.
pzdr
GL

Data: 2011-09-30 18:42:37
Autor: Robert
"glang" napisał:
[...]

I jakiego rzędu była to kwota?
Nie chciałbym przepłacać bez sensu, więc wolę podpytać :-) Rząd wielkości na głowę..

Jakiś czas temu kupiłem wojażera w pizetju. Wiem już, że nigdy więcej :[

Data: 2011-09-30 19:19:11
Autor: glang
Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd
I jakiego rzędu była to kwota?
Nie chciałbym przepłacać bez sensu, więc wolę podpytać :-) Rząd wielkości na głowę..

w tym roku za 2 tygodnie za Egipt zapłaciłem niecałe 4 stówki za rodzinę 2+3
rok temu za Turcję za tydzień mniej więcej tyle samo
pzdr
GL

Data: 2011-10-01 20:12:49
Autor: rambo
[...]

wez pod uwage Uniqua

mozna kupic przez net (tylko trzeba 2,3 dni przed wyjazdem)

do tego ich ubezpieczenie obejmuje choroby przewlekle w standardzie (a to jeden z najczestszych wykretow ubezpieczycieli, w stylu poszedles kiedys rok temu z jakims bolem w prawym boku do lekarza, pozniej nie laziles, a na wyjezdzie masz zapalenie woreczka zolciowego i juz ubezpieczyciel twierdzi, ze kiedys na to chorowales i twoje ubezpieczenie tego nie obejmuje)

Data: 2011-10-01 01:07:02
Autor: MichalL
Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd
Gdzie wykupić ubezpieczenie na wyjazd zagraniczny? ("gdzie" w znaczeniu: "gdzie jest najkorzystniej")

Szybko zrób kartę Gold w Polbanku, coś będziesz mial choc chyba za mało, bo tylko 120 000 PLN.
Są też karty gold/platinium w millennium które ubezpieczają na 25 000 EUR. Razem powinno wystarczyć.
Ale pewnei nie zdążysz.

Ciekawą ofertę ubezpieczenia KL za granicą ma inteligo. Można się ubezpieczyc sporo taniej niż w mBanku, który tez udostępnia taką możliwość.
Ubezpieczenia przez konta i karty są tańsze niż u agenta. I szybciej się je załatwia.

MichalL

Chyba lekki OT: ubezpieczenie na wyjazd