Chyba mi grafika niedomaga

Data: 2009-07-12 20:16:14
Autor: BrunoN Bluthgeld
Chyba mi grafika niedomaga
Już któryś raz z kolei parudziesięciominutowa sesja grania kończy się gwałtownie - czerwonym, szachownicowatym wzorkiem na obrazie i dalszym ogólnym brakiem używalności gry i komputera (raz obraz zdołał się nawet przełączyć w tryb VGA i wypluć okienko z błędem sterownika nv4_disp.dll). To chyba nie urok gier ani sterowników, bo występuje na różnych.

Grafiką jest 8800GT ze standardowym jednoslotowym coolerem zastąpionym przez Arctic Cooling NV Silencer (taki stary, produkowany do 6800GT, ale pasujący na 8800 też). Zastanawia mnie, czy nie zrobiłem sobie krzywdy zakładając owe chłodzenie - nie przykrywa ono dokładnie karty wraz z kostkami pamięci, z których niektóre sobie trochę spod niego wystają, więc może się nieco za bardzo pocą. Z drugiej strony, pamięci chyba nie należą do elementów grzejących się dramatycznie, zwłaszcza, że nic nie jest podkręcone. No i jak dotąd wszystko chodziło przez rok bez zająknięcia. Aha, temperatura na rdzeniu jest taka jak była przez rok bezbłędnego chodzenia tej karty pod silencerem.

Te kolorowe szlaczki kojarzą mi się właśnie z czasem trafiającym na grupę problem padniętych pamięci na grafikach. Chyba, że grupa wie, co jeszcze może być nie tak.

halp!

--
bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo promieniscie i zataczajac nedzne cwierc wzoru na polane trojkata, wyplulo porosniety gdzies pod Olszewnica korzen mandragory.

Data: 2009-07-12 20:59:19
Autor: STranger
Chyba mi grafika niedomaga
BrunoN Bluthgeld pisze:
(...)
więc może się nieco za bardzo pocą. Z drugiej strony, pamięci chyba nie należą do elementów grzejących się dramatycznie, zwłaszcza, że nic nie jest podkręcone. No i jak dotąd wszystko chodziło przez rok bez zająknięcia. Aha, temperatura na rdzeniu jest taka jak była przez rok bezbłędnego chodzenia tej karty pod silencerem.
> [...]

A obudowę masz dobrze wentylowaną przez wentylator wciągający powietrze do środka z przodu i dołu obud. a drugi wentylator wypychający powietrze z tyłu pod zasilaczem na zewnątrz? Z tyłu można nawet dać 2 wentyle latem.

STranger
GG 2605926

Data: 2009-07-12 21:37:52
Autor: BrunoN Bluthgeld
Chyba mi grafika niedomaga
STranger pisze:

[...]

Mam wyciągający, z tyłu. Ten wsysający z przodu wyjąłem, jak zaczął wyć i o dziwo temperatura w środku budy za bardzo się nie zmieniła, więc nie instalowałem nowego. Swoją drogą silencer sam jest tak zbudowany, że wyciąga powietrze z budy i wyrzuca z tyłu.

Data: 2009-07-12 21:48:42
Autor: Grzegorz Prędki
Chyba mi grafika niedomaga
BrunoN Bluthgeld pisze:
STranger pisze:

[...]

Bo wyciagajacy musi byc "mocniejszy" niz wciagajacy. Prawdopodobnie wywalajac wciagajacy poprawiles przeplyw powietrza. Gdybys dodal jeszcze jeden wyciagajacy zostawiajac wciagajacy na 99% temepratury by spadly.

Data: 2009-07-12 21:05:59
Autor: Grzegorz Prędki
Chyba mi grafika niedomaga
Chlodzenie wyczoszczone jest porzadnie z kurzu? Pamieci potrafia sie mocno grzac.

Data: 2009-07-12 21:38:41
Autor: BrunoN Bluthgeld
Chyba mi grafika niedomaga
Grzegorz Prędki pisze:
Chlodzenie wyczoszczone jest porzadnie z kurzu? Pamieci potrafia sie mocno grzac.

Tak, jest fest przedmuchane.

Data: 2009-07-12 21:47:23
Autor: Grzegorz Prędki
Chyba mi grafika niedomaga
BrunoN Bluthgeld pisze:
Grzegorz Prędki pisze:
Chlodzenie wyczoszczone jest porzadnie z kurzu? Pamieci potrafia sie mocno grzac.

Tak, jest fest przedmuchane.

Jak przedmuchane to moze nie starczyc. Rozbierz chlodzenie i wtedy czysc.

Data: 2009-07-13 09:20:09
Autor: Chrispl27
Chyba mi grafika niedomaga
Zdecydowanie raczej tu problem jest z samym chłodzeniem katy. Co do temperatury karty, dioda termiczna może być zwalona i stąd podaje nieprawidłową temperaturę. Sprawdź kartę poprzez nawiew bezpośredni na nią (silny). Jeśli obciążysz w ten sposób kartę i nadal będą występować artefakty to kwestia a) padającej karty b) zmiany chłodzenia na karcie.

Data: 2009-07-13 11:27:52
Autor: BrunoN Bluthgeld
Chyba mi grafika niedomaga
Chrispl27 wrote:
[...]

No właśnie chyba założę ten stary chłodziar i zobaczę, co się stanie. Chociaż boję się, że już coś zdołało się uwędzić, bo silencer w upały nie dał rady.

"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message

Jak przedmuchane to moze nie starczyc. Rozbierz chlodzenie i wtedy czysc.

Silencer jest tak zbudowany, że wszystko widać jak na dłoni bez rozbiórki - i widać, że naprawdę nie powinno być w nim problemu z przepływem powietrza.

Data: 2009-07-17 09:15:12
Autor: BrunoN Bluthgeld
Chyba mi grafika niedomaga
BrunoN Bluthgeld wrote:

Te kolorowe szlaczki kojarzą mi się właśnie z czasem trafiającym na grupę problem padniętych pamięci na grafikach. Chyba, że grupa wie, co jeszcze może być nie tak.

Przykręciłem z powrotem fabryczne, niby badziewne chłodzenie i znów śmiga bez problemów mimo większych temperatur na GPU. Morał z tego taki, że wiedzą co robią dokładnie przykrywając radiatorami pamięci i mosfety, wygląda że któreś z nich jest jednak dość wrażliwe na upał.

Chyba mi grafika niedomaga