Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Data: 2013-01-07 17:34:31
Autor: Jakub Jewu³a
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Pokaralo mnie - kupilem Radeona HD6870 coby sprawdzic czy CUDA czyni cuda.

I teraz siedze jak ... od rana i szukam sterownikow w krotych byloby
wsparcie dla OpenCl i CUDA.

Po prostu KURWICY mozna dostac. Ostatnie sterowniki (XP 32) nie zawieraja
ani jednego ani drugiego. Wyszperalem jakies suchary sprzed dwoch lat w ktorych
bylo OpenCL - dziala ladnie. Ale CUDA za uja. NIE MA.

Googlowanie daje oczywiscie milion linkow w ktorych mozna wyczytac
ze karta wspiera CUDA hahaha chyba pojde po siekiere i zalatwie sprawe ;)

Moze ktos walczyl z tym samym problemem?

Tak wiem, sterowniki do zasilacza - te akurat mam ok :)

Data: 2013-01-07 17:39:21
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 7 Jan 2013 17:34:31 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

[...]

 Panie, takie CUDA to tylko u NVidii ;-)
Za to OpenCL powinien dzialac bez problemu. Jak stwierdzasz, ze go nie ma?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 17:45:23
Autor: Mr Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
Dnia Mon, 7 Jan 2013 17:34:31 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

Pokaralo mnie - kupilem Radeona HD6870 coby sprawdzic czy CUDA czyni cuda.

yyyyyy noooooo a nie powinienes kupic geforsa, skoro celujesz w cuda? :)

Data: 2013-01-07 17:50:06
Autor: Irokez
Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kceu34$uph$1node2.news.atman.pl...
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

No tak też czytam i.. kurde cuda by to były jakby były CUDA w Radeonie.
Może tam niektóre conieco jakoś wspomagają, ale... OpenCL jest w Radku

--
Irokez

Data: 2013-01-07 18:06:15
Autor: Jakub Jewuła
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Panie, takie CUDA to tylko u NVidii ;-)

Nosz... bazowalem na tym co mozna znalezc w sieci czyli np:
http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro/gpuacceleration

Jak oni ..wa mac testowali wydajnosc jesli niby nie ma CUDow?

Za to OpenCL powinien dzialac bez problemu. Jak stwierdzasz, ze go nie ma?

Sterownikow nie ma - w najnowszych Catalyst nie ma wsparcie dla OpenCl.
Musialem poszukac starszych i tam bylo.

Data: 2013-01-07 18:27:50
Autor: Jakub Jewuła
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Wyglada na to, ze zmiksowalem rozne informacje wyciagajac bledne wnioski ;)

Karta ma OpenCl (i gowniane sterowniki w ktorych nie ma wsparcia OpenCl).
Sony Vegas Platinum (ktore mam teraz) ma GPU niby uzywac - ale przez CUDA :)

Za to Sony Vegas PRO (mam 11 ale jeszcze nie zainstalowana) uzywa GPU
- no i tu jest pytanie czy OpenCl czy CUDA... Sie zobaczy jak sie zainstaluje...

Data: 2013-01-07 20:58:13
Autor: Mr Misio
Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

Sterownikow nie ma - w najnowszych Catalyst nie ma wsparcie dla OpenCl.
Musialem poszukac starszych i tam bylo.

a ja myslalem, ze tylko linuxa traktuja po macoszemu :)

Data: 2013-01-07 17:48:30
Autor: terjan
W dniu 2013-01-07 17:34, Jakub Jewu³a pisze:
[...]

panie a ja szukam sterowników do amigi i HD6870 no uj mnie strzeli

stawiam flache ¿e jeszcze masz monitor CRT 14" CGA

Data: 2013-01-10 18:21:41
Autor: MadMan
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Dnia Mon, 07 Jan 2013 17:48:30 +0100, terjan napisa³(a):

panie a ja szukam sterowników do amigi i HD6870 no uj mnie strzeli

http://hdrlab.org.nz/projects/amiga-os-4-projects/radeonhd-driver/
proszê bardzo :)

Z tym ¿e niestety p³atny, ale kupiæ mo¿esz tutaj:
http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/product_info.php?products_id=1107

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-01-07 19:12:04
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 17:34, Jakub Jewuła pisze:
[...]

APP SDK - OpenCL masz jako osobny pakiet tu:
http://developer.amd.com/tools/heterogeneous-computing/amd-accelerated-parallel-processing-app-sdk/downloads/

ale nadal to jest od NT 6.x w górę. Do OpenCL po archaicznym WindowsXP jesteś skazany na stare sterowniki/stare SDK. Ale i to niewiele pomoże, bo GPGPU pod WindowsXP działa po prostu źle - cały podsystem GUI i współdzielenia zasobów przez sterowniki jest tam tak napisany, że obliczenia blokują praktycznie możliwość normalnego korzystania z GUI.
Pod NT6.x i linuksem to nie występuje, co więcej mając w tle obliczenia rozproszone GPGPU można niejednokrotnie o tym zapomnieć i grać w 3D, a obliczenia nadal są prowadzone, tyle że z mniejszą wydajnością.
Trzeba po prostu pogodzić się z faktem, że WindowsXP umarł jako system dla multimediów i nowych technologii - w końcu Microsoft celowo nie wydał pod niego nawet DX10.

Ale CUDA za uja. NIE MA.
Googlowanie daje oczywiscie milion linkow w ktorych mozna wyczytac
ze karta wspiera CUDA

To podaj tu chociaż z 10 pierwszych.

hahaha chyba pojde po siekiere i zalatwie sprawe ;)

Nie rób tego. To tylko karta graficzna głupio wybrana. Inni w podobny sposób zainwestowali w Amber Gold czy inne systemy argentyńskie ;>

Moze ktos walczyl z tym samym problemem?

Tak - przed wyborem karty graficznej używając np: google.

--
/MB

Data: 2013-01-07 20:11:48
Autor: Jakub Jewuła
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
> Moze ktos walczyl z tym samym problemem?

Tak - przed wyborem karty graficznej używając np: google.

Niestety teraz internet przypomina smietnik z naklejonymi reklamami.
Dowiedziec sie czego konkretnego to prawie cud...

W sumie nic sie nie stalo - karta i tak ma isc do nowego komputra,
w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

Data: 2013-01-07 20:42:46
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 7 Jan 2013 20:11:48 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

Na pewno nie dala? ;-)

http://img835.imageshack.us/img835/6366/qttemphp3136.png
http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png

Mam Radeona HD6850.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 21:12:48
Autor: qwerty
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Użytkownik "R.e.m.e.K"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50eb2535$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
Mam Radeona HD6850.

Chłodzenie Ci nie przeszkadza?

Data: 2013-01-07 21:20:54
Autor: R.e.m.e.K

?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 23:41:19
Autor: LPPL
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Użytkownik "R.e.m.e.K"
Dnia Mon, 7 Jan 2013 21:12:48 +0100, qwerty napisał(a):

Chłodzenie Ci nie przeszkadza?

?

Nie obciążaj więcej gpu, bo ci karta razem ze skrzynką odleci;))

--
LP

Data: 2013-01-07 21:25:37
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 20:42, R.e.m.e.K pisze:
Na pewno nie dala? ;-)

http://img835.imageshack.us/img835/6366/qttemphp3136.png
http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png
Mam Radeona HD6850.

Z czego to są screeny? Wygląda obiecująco, w odróżnieniu od
np: Handbrake nightly https://build.handbrake.fr/view/OpenCL/

Co prawda to są tylko buildy developerskie, ale Handbrake OpenCL było nawet w oficjalnych materiałach reklamowych OpenCL AMD na 2012 r.
Mamy 2013 r. i nadal jest źle - wykorzystanie GPU przy konwersji materiału TS nagranego bezstratnie z TV (MPEG2) na H264 daje wykorzystanie GPU na poziomie 1-2% i co ciekawe przebiega WOLNIEJ niż konwersja na samym CPU, do tego żadnym potężnym tylko dolne stany średnie czyli Phenom II X4 965.

--
/MB

Data: 2013-01-07 21:52:02
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 21:25:37 +0100, Michal napisał(a):

[...]

Z Sony Movie Studio Platinum ("domowy" Vegas). Poza Sony Vegas z GPU potrafi
korzystac tez PowerDirector.

[...]

Rzeczywiscie dno i metr mulu. Zainstalowalem ten program i wykorzystanie GPU
0% (raz na sekunde mignelo 1%).

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 22:20:08
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 21:52, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Podobnie jak MediaEspresso, ale nadal to jest soft kosztujÄ…cy 50-100$ i wiecej. Do sporadycznego przekonwertowania TS na H264 jako "cyfrowy magnetowid" trochÄ™ drogo :/

[...]

Sam program jest bardzo OK, natomiast implementacja OpenCL faktycznie fatalna. Generalnie nie znalazłem żadnego darmowego konwertera, który potrafiłby sensownie wykorzystać OpenCL

--
/MB

Data: 2013-01-07 22:39:14
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 22:20:08 +0100, Michal napisał(a):

[...]

A tak, jesli nie bawisz sie w montaz video to rzeczywiscie nonsens.

[...]

A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.

http://www.mediacoderhq.com/

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 23:17:17
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 22:39, R.e.m.e.K pisze:
A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.
http://www.mediacoderhq.com/

Tak - to jest "soft sponsorowany" i od dawna wspiera tylko zamknięte rozwiązania nVidia CUDA i intel QuickSync. Otwartego OpenCL nie i raczej to się nie zmieni, bo Kronos Gr nie zapłaci za implementację.

Co ciekawe nawet takie wynalazki jak "4Videosoft Blu-ray Ripper" czy "Aiseesoft Blu-ray to MKV Ripper" (wbrew pozorom to nie tylko rippery - w końcu mało kto ma nawet napęd BDROM w komputerze, ale również normalne konwertery różnych plików do H264 wspierające CUDA i OpenCL) dają znikomy, a właściwie praktycznie żaden wzrost wydajności przy wykorzystaniu GPU w procesie konwersji. Na dziś poza drogim softem komercyjnym praktycznie nie ma programów potrafiących wykorzystać GPU
w procesie konwersji :/

--
/MB

Data: 2013-01-09 00:00:04
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 23:17:17 +0100, Michal napisał(a):

[...]

Zobacz to:

http://www.tipard.com/mod-converter.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 14:00:47
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 00:00, R.e.m.e.K pisze:
[...]
wykorzystaniu GPU w procesie konwersji. Na dziÅ› poza drogim softem
komercyjnym praktycznie nie ma programów potrafiących wykorzystać GPU
w procesie konwersji :/

Zobacz to:
http://www.tipard.com/mod-converter.html

Konwersja w trakcie z zaznaczonym wykorzystaniem AMD APP
http://img267.imageshack.us/img267/7904/tipardmodconverteramdap.png

Kolejny z programów-śmieci z grupy "za 30$", do tego WOT na stronie producenta daje jasny przekaz co do jego wiarygodności (wszystko na czerwono).

--
/MB

Data: 2013-01-09 14:14:59
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 09 Jan 2013 14:00:47 +0100, Michal napisał(a):

[...]

A to szkoda, bo juz chcialem Ci dac info o tym jak go za free zdobyc
(legalnie) :-) No trudno. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 14:23:11
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 14:14, R.e.m.e.K pisze:

A to szkoda, bo juz chcialem Ci dac info o tym jak go za free zdobyc
(legalnie) :-)
No trudno.

Mimo wszystko - dziękuję za dobre chęci :)

P.S.
Subskrybuję Tipradar, BitsDuJour itp. (stąd te dziwne konwertery z wczorajszego posta), trochę tego softu przerzuciłem i powoli mam wrażenie, że one głównie różnią się kolorowym międzymordziem, za to funkcjonalnością i implementacją OpenCL praktycznie wcale.
Chyba do czasu, aż otwarty x264 nie będzie przepisany na wsparcie OpenCL o poprawnej jego implementacji w tego typu konwerterach można zapomnieć.

--
/MB

Data: 2013-01-09 03:07:06
Autor: Mr Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.

http://www.mediacoderhq.com/

o ile pamietam, to mnie sie ten soft wydupczal... ale niekoniecznie to wina softu byla...

Data: 2013-01-08 07:25:18
Autor: ggs

"R.e.m.e.K" <go@dev.null> wrote in message news:50eb2535$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

Data: 2013-01-08 09:15:51
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 8 Jan 2013 07:25:18 +0100, ggs napisał(a):

http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png

No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

No tak, nie zalapalem predzej co koledzy wyzej pisali. Nie wiem czemu tak GPU-Z pokazuje, ale rzeczywiscie wyglada ciekawie :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-08 22:44:35
Autor: qwerty
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Użytkownik "ggs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kcge4e$6h4$1@news.task.gda.pl...
No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

Może AMD wzoruje się na nvidia:
http://www.youtube.com/watch?v=WOVjZqC1AE4 (sorki za kiepską jakość - nie mogę znaleźć lepszej)

Data: 2013-01-08 08:22:34
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:50eb2535$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
Dnia Mon, 7 Jan 2013 20:11:48 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

> [...]

A ktore Sony Vegas?

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.
Moze z CUDA z OpenCL nie (chyba).

W nowym kompie bede mial v11 PRO (moze nowsza).

Data: 2013-01-08 08:28:21
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:50ebc971$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.
Moze z CUDA z OpenCL nie (chyba).

W nowym kompie bede mial v11 PRO (moze nowsza).

Ps. Juz wiem - oczywiscie nie chodzi pod XP ;)
No coz musze poczekac na nowy komp...

Data: 2013-01-09 03:11:07
Autor: Mr Misio
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

Ps. Juz wiem - oczywiscie nie chodzi pod XP ;)

OCZYWISCIE!

:)

Data: 2013-01-09 03:10:42
Autor: Mr Misio
> [...]

Mam Radeona HD6850.

A ktore Sony Vegas?

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.

Teoretycznie od wersji 10 zaimplementowano. Poszukaj w ustawieniach renderingu, czy zaznaczyless "GPU hardware processing" czy cos takiego, ale chyba tylko CUDA...

Data: 2013-01-07 21:57:21
Autor: R.e.m.e.K
[...]

Co do OpenCL to sprawdzisz jego prace tym programem, moze cos tam wypatrzysz
co jest przyczyna nieprawidlowosci:

http://www.dobreprogramy.pl/GPU-Caps-Viewer,Program,Windows,20126.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-08 19:49:21
Autor: maX
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

U¿ytkownik "Jakub Jewu³a" <biuro@skanowanie.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:50eaf925$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

Po prostu KURWICY mozna dostac. Ostatnie sterowniki (XP 32) nie zawieraja
ani jednego ani drugiego. Wyszperalem jakies suchary sprzed dwoch lat w ktorych
bylo OpenCL - dziala ladnie.

Napewno OpenCL dla WinXP by³ w driverach 11.12 albo 11.11 (czyli roczne a nie dwuletnie). Mo¿na je ¶ci±gn±æ z archiwum driverów na stronie AMD:
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/previous/Pages/radeonaiw_xp.aspx
(co prawda archiwum s± ju¿ tylko angielskie wersje, ale w necie znajdziesz multi-languaga je¶li musz± byæ polskie)

Ale CUDA za uja. NIE MA.

S± emulatory CUDA.

Data: 2013-01-09 10:29:11
Autor: Jakub Jewu³a
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
U¿ytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kchpmo$uf9$1atena.e-wro.net...

> [...]

aspx (co prawda archiwum s± ju¿ tylko angielskie wersje, ale w necie
znajdziesz  multi-languaga je¶li musz± byæ polskie)

S± emulatory CUDA.

Mozesz cos wiecej napisac? Daloby sie zaemulowac CUDAka na OpenCl?

Data: 2013-01-09 15:49:52
Autor: maX
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

U¿ytkownik "Jakub Jewu³a" <biuro@skanowanie.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:50ed394e$0$1227$65785112news.neostrada.pl...
> Ale CUDA za uja. NIE MA.

S± emulatory CUDA.

Mozesz cos wiecej napisac? Daloby sie zaemulowac CUDAka na OpenCl?

Jednak nie ma. Wrzuci³em w googla zapytanie o emulator CUDA i pierwszy link kierowa³ do techpowerup, ale teraz widzê siê ¿e to by³ ich prima aprilis.

Data: 2013-01-09 16:18:48
Autor: R.e.m.e.K
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:49:52 +0100, maX napisał(a):

SÄ… emulatory CUDA.
Mozesz cos wiecej napisac? Daloby sie zaemulowac CUDAka na OpenCl?
Jednak nie ma. Wrzuciłem w googla zapytanie o emulator CUDA i pierwszy link kierował do techpowerup, ale teraz widzę się że to był ich prima aprilis.

To raczej malo sensowne by bylo, bo GPU uzywa sie z potrzeby wydajnosci, a
emulacja to w praktyce przeciwienstwo wydajnosci :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 16:33:52
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:50ed8a5a$0$1303$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

To raczej malo sensowne by bylo, bo GPU uzywa sie z potrzeby wydajnosci, a
emulacja to w praktyce przeciwienstwo wydajnosci :-)

Gdyby emulowac CUDA na OpenCL na GPU to nie widze tu bledu.
W koncu i tak karta lezy odlogiem...

Data: 2013-01-09 16:41:36
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 9 Jan 2013 16:33:52 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

[...]

Mysle, ze wydajnosc tej emulacji spadlaby do takiego poziomu, ze jej sens
mijalby sie z celem. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 17:53:29
Autor: Mr Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:
[...]

Pozwól w koncu Jakubowi zagrzac pokoj kartą a nie farelką ;)

Data: 2013-01-09 18:04:01
Autor: Jakub Jewuła
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

> Mysle, ze wydajnosc tej emulacji spadlaby do takiego poziomu, ze jej
> sens mijalby sie z celem.

Pozwól w koncu Jakubowi zagrzac pokoj kartą a nie farelką ;)

No wlasnie - gaz kosztuja od cholery a za prad i tak place ;)

Data: 2013-01-09 18:14:11
Autor: Mr Misio
> [...]

Pozwól w koncu Jakubowi zagrzac pokoj kartą a nie farelką ;)

No wlasnie - gaz kosztuja od cholery a za prad i tak place ;)

A ja w zwiazku z jakimis dziwnymi problemami z windows powoli zaczne sobie skladac nowego peceta... Ale ten juz bedzie od razu na nVidii - nie mam juz sily do Radeonow... Trzymalem sie ich jakos tak od dawna, ale czas po prostu zrezygnowac na rzecz teorzacego sie monopolisty :/

Data: 2013-01-09 18:27:47
Autor: Jakub Jewuła
> [...]

A ja w zwiazku z jakimis dziwnymi problemami z windows powoli zaczne sobie skladac nowego peceta... Ale ten juz bedzie od razu na nVidii - nie mam juz sily do Radeonow... Trzymalem sie ich jakos tak od dawna, ale czas po prostu zrezygnowac na rzecz teorzacego sie monopolisty :/

Ja sie na mocniejszych kartach nie wyznaje - stad zakup HD6870 ;)

Inna sprawa, ze karte potrzebuje wylacznie do video, wiec moze
bedzie ok. Ja tez w najblizszych dniach zaczne kupowac czesci do nowego potworka, moze wystarczy na jakies 3-4 lata, czyli
w sam raz do emerytury ;)

Data: 2013-01-09 18:45:05
Autor: Mr Misio
> [...]

ale czas po prostu zrezygnowac na rzecz teorzacego sie monopolisty :/

Ja sie na mocniejszych kartach nie wyznaje - stad zakup HD6870 ;)

JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

[...]

No ja wlasnie wybralem plyte :)

Asus P8Z77-V LX Intel Z77 LGA 1155

W wyborze miedzy polecanym tu mi niedawno AsRockiem a Intelem DH77KC przewazyla ostatecznie cena i ilosc pozytywnych komentarzy na rzecz Asusa.

No dobra, klikam zamow ;)

Od czegos trza zaczac, potem musze poszukac jakiejs obudowy co mi sie podoba :D

Data: 2013-01-09 21:39:02
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 18:45, Mr Misio pisze:

JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i
zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

Ty to chyba rzeczywiście masz prąd za darmo i chęć zastąpienia tym Fermim farelki (wskazówka: stary proces 40nm i 170W TDP).
Jak już dla CUDA ma być nVidia, to bierz jakiegoś Keplera w normalnym w 2013 r. procesie 28nm. Generalnie przy przetwarzaniu wideo superwydajne GPU się nie sprawdzają i stopień akceleracji konwersji jest bardzo zbliżona na GPU z lowendu, jak i highendowych - to ma znaczenie w grach albo GPGPU innym niż zwykła konwersja video z dopalaniem Vegas/ MediaEsspresso/softu graficznego Adobe itp. - bardzo wydajne GPU przydają się do projektów z BOINC itp. oraz do gier. Do konwersji wideo czy softu Adobe wystarcza dowolny GPU z API wspieranym przez dany program - po prostu na dziś algorytmy równoległe w większości softu są do du*y i nie skalują się z wydajnością GPU. Te które dobrze się rozkładają na wątki to np: wszelkiej maści algorytmy dekryptograficzne i tu nvidia nie ma podejścia - ze względu na wydajność i ogromną liczbę procesorów liczą się tylko Radeony i OpenCL/ATI Stream.
Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze to tylko gry. A tego Fermiego (GF 560Ti) warto brać na dziś wyłącznie do ogrzewania pokoju :>

--
/MB

Data: 2013-01-10 01:09:30
Autor: Mr Misio
Użytkownik Michal napisał:
W dniu 2013-01-09 18:45, Mr Misio pisze:

JAka tam mocna... W zyciu nie wydalem wiecej niz 600 zeta na grafike i
zawsze bylem zadowolony :) GeForce 560Ti kupie chyba :)

     Ty to chyba rzeczywiÅ›cie masz prÄ…d za darmo i chęć zastÄ…pienia tym
Fermim farelki (wskazówka: stary proces 40nm i 170W TDP).
Jak już dla CUDA ma być nVidia, to bierz jakiegoś Keplera w normalnym w
2013 r. procesie 28nm.

Decyzja jeszcze nie zapadla - co proponujesz najtanszego w najnowszej technologii?

Generalnie przy przetwarzaniu wideo superwydajne
GPU się nie sprawdzają i stopień akceleracji konwersji jest bardzo
zbliżona na GPU z lowendu, jak i highendowych

Noooo celujÄ…c w max 500/600 za grafike to celuje w low midend raczej :)

czyli cos GT 6xx?

:)

Data: 2013-01-10 01:13:16
Autor: Mr Misio
Użytkownik Michal napisał:

Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze

hm?

http://www.komputronik.pl/product/162295/Sprzet_komputerowy/Podzespoly/GeForce_with_CUDA_GT_630_MSI_4GB_DVI_HDMI_D_SUB_PCI_E_.html

Data: 2013-01-10 01:35:17
Autor: Michal
W dniu 2013-01-10 01:13, Mr Misio pisze:
Do konwersji wideo wystarczy natomiast i GT620-630, wszystko co szybsze
http://www.komputronik.pl/product/162295/Sprzet_komputerowy/Podzespoly/GeForce_with_CUDA_GT_630_MSI_4GB_DVI_HDMI_D_SUB_PCI_E_.html

Możesz wytłumaczyć po jaką cholerę wyszukałeś tak słabą grafikę akurat z 4GB RAM? Nie chcę być złośliwy, ale takie wybory to jak kompleks małego ...hmm, ego.
Napisz lepiej do czego poza tą konwersją wideo z CUDA ta grafika ma być. Z powodu jak w poprzednim poście, kryterium wyboru będą gry, napisz więc jaka ma być rozdzielczość natywna monitora i jakie tytuły.

--
/MB

Data: 2013-01-10 01:36:53
Autor: Mr Misio
Użytkownik Michal napisał:
[...]

     Możesz wytÅ‚umaczyć po jakÄ… cholerÄ™ wyszukaÅ‚eÅ› tak sÅ‚abÄ… grafikÄ™
[...]

nawet nie zwrocilem uwage.

glowne zastosowanie to wspomaganie renderingu video w vegas :)

Data: 2013-01-10 03:24:45
Autor: Michal
W dniu 2013-01-10 01:36, Mr Misio pisze:

> nawet nie zwrocilem uwage.
> glowne zastosowanie to wspomaganie renderingu video w vegas :)

Tu masz dowolność czy karta jest z CUDA czy z samym OpenCL, bo to wspiera oba. Test redneringu Vegas PRO 12 Trial (retail chyba w tym względzie niczym się nie różni) na R7870 daje zajętość GPU na poziomie 11% do max 33% ale przy typowym dla 2D zegarze 300MHz, w czasie chwilowych przełączeń w czasie renderingu na 1 GHz GPU zajętość jest na poziomie 5-6%. IMHO dowodzi to niestety nadal kiepskiego skalowania się takich programów z wydajnością GPU i to co pisałem wcześniej - IMHO spokojnie wystarczy do tego GF 640 1 GB (ze względu na "odgrzewane kotlety" w GF610 i 620 oraz zamieszanie z GF630 OEM te omijaj).
Więcej napiszą Ci ludzie, którzy na tym zęby zjedli - sam robiłem tylko testy z doskoku na trialu aby sprawdzić czy rzeczywiście te algorytmy są takie dobre - i niestety po raz kolejny rozczarowałem się :/

--
/MB

Data: 2013-01-10 03:35:16
Autor: Mr Misio
Użytkownik Michal napisał:

[...]
poziomie 5-6%. IMHO dowodzi to niestety nadal kiepskiego skalowania siÄ™
[...]

Obecnie mam karte Radeon yyyy..... HD 5670... Jakies OpenCL w tym chyba jest. No jest. No i nie wiem, zostawić tą czy przejść na nVidię? Czytam ostatnio duzo o sproblemach vegas 12 (niestabilnosc) zwiazanych z renderowaniem z uzyciem GPU. W wersji 11 tez takowe byly, ale jakby mniej. Moze sie okazac, ze... Kupie GPU, a soft bedzie sie kaszanil :/

Ogolnie, to nie wiem co zrobić :) Poki co... to moze wybiore pamiec do PC...

JakieÅ› za i przeciw?

http://www.morele.net/pamiec-kingston-khx16c10b1k2-16x-506230/

:)

Data: 2013-01-10 03:59:00
Autor: Michal
W dniu 2013-01-10 03:35, Mr Misio pisze:

[...]

Karta spełnia wymagania minimalne dla wspomagania GPU, więc co za problem samemu sprawdzić na trialu jak faktycznie to wygląda w konkretnej konfiguracji, tym bardziej że to tani soft nie jest.

--
/MB

Data: 2013-01-10 05:55:53
Autor: Mr Misio
Użytkownik Michal napisał:
[...]

Tak czy siak Vegas kupie, bo uzywana przeze mnie 9-tk nie ma wielu nowych rzeczy, ktorych bym z checia pouzywal. To czy bedzie obslugiwac GPU i jak - to sprawa o tyle drugorzedna, ze jak bedzie to... bedzie mi milo :)

Data: 2013-01-10 10:31:40
Autor: Chris
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Mr Misio nabazgrał(a):

Asus P8Z77-V LX Intel Z77 LGA 1155
W wyborze miedzy polecanym tu mi niedawno AsRockiem a Intelem DH77KC przewazyla ostatecznie cena i ilosc pozytywnych komentarzy na rzecz Asusa.

Asrock tańszy, pozytywnych komentarzy na temat serwisu Asusa nie widziałem :)

Data: 2013-01-09 18:30:36
Autor: maX
[...]

Swego czasu powstawały np. emulatory OpenGL na DirectX.
A co do kodowania filmów to AMD miało swój własny konwerter, ale on chyba używał AVIVO / UVD a nie OpenCL. Natomiast w najnowszych Radeonach (serii 7, więc 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do obliczeń video (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy AMD już ją aktywowało w sterach.

Data: 2013-01-09 19:45:33
Autor: Jakub Jewuła
> [...]

A co do kodowania filmów to AMD miało swój własny konwerter, ale on chyba używał AVIVO / UVD a nie OpenCL. Natomiast w najnowszych Radeonach
(serii 7,  wiÄ™c 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do
obliczeÅ„ video  (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy
AMD już jÄ…  aktywowaÅ‚o w sterach.

A ja w sumie kupie procek 3930K i jak karta da jakis dopal to ok,
jak nie to pies ja tracal ;)

Data: 2013-01-09 22:10:12
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 18:30, maX pisze:

Swego czasu powstawały np. emulatory OpenGL na DirectX.

Raczej wrappery (OpenGL i Glide). Tyle że robienie wrappera CUDA nie ma sensu i może być problematyczne, bo to zamknięty i własnościowy standard. Zamiast robić akcelerację pod producenta, który więcej zasponsoruje (osobno dla CUDA, osobno dla QuickSync, osbno dla Stream) developerzy wreszcie przestaliby się kur*ć i przeszli na otwarty OpenCL dostępny na sprzęcie każdego producenta i każdej platformie, bo inaczej wszystkich "pogodzi" jak zwykle Microsoft z DirectCompute skutecznie blokując inne API w Windows 9/10/Blue czy jak go zwał. Wystarczy przypomnieć co Microsoft zrobił z akceleracją dźwięku przestrzennego w DirectSound od NT 6.x, sprowadzając często bardzo wydajne DSP do roli kodeków HDAudio.

[...]

Na radeonach 7000 z AVIVO converterem jest to co było zawsze - raz że to skrajnie uproszczone rozwiązanie (ilość ustawień i kiepska jakość materiału wyjściowego), to do tego działa jak chce - zazwyczaj akceleracja GPU praktycznie nie działa. Z AVIVO converterem jest tak od kiedy pamiętam - co najmniej od czasów Radeonów HD 3000 - AMD używa go do materiałów promocyjnych, a nigdy nie napisano go porządnie.

--
/MB

Data: 2013-01-09 14:07:27
Autor: Michal
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
W dniu 2013-01-08 19:49, maX pisze:

SÄ… emulatory CUDA.

A coÅ› bardziej konkretnie?
Bo o OpenCL CUDA wrapperach krążą od kiedy pamiętam opowieści jak
o kamieniu filozoficznym ;>

--
/MB

Chyba mnie uj strzeli z HD6870...