Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Data: 2013-01-07 19:12:04
Autor: Michal
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
W dniu 2013-01-07 17:34, Jakub Jewuła pisze:
Pokaralo mnie - kupilem Radeona HD6870 coby sprawdzic czy CUDA czyni cuda.

I teraz siedze jak ... od rana i szukam sterownikow w krotych byloby
wsparcie dla OpenCl i CUDA.

Po prostu KURWICY mozna dostac. Ostatnie sterowniki (XP 32) nie zawieraja
ani jednego ani drugiego. Wyszperalem jakies suchary sprzed dwoch lat w
ktorych bylo OpenCL - dziala ladnie.

APP SDK - OpenCL masz jako osobny pakiet tu:
http://developer.amd.com/tools/heterogeneous-computing/amd-accelerated-parallel-processing-app-sdk/downloads/

ale nadal to jest od NT 6.x w górę. Do OpenCL po archaicznym WindowsXP jesteś skazany na stare sterowniki/stare SDK. Ale i to niewiele pomoże, bo GPGPU pod WindowsXP działa po prostu źle - cały podsystem GUI i współdzielenia zasobów przez sterowniki jest tam tak napisany, że obliczenia blokują praktycznie możliwość normalnego korzystania z GUI.
Pod NT6.x i linuksem to nie występuje, co więcej mając w tle obliczenia rozproszone GPGPU można niejednokrotnie o tym zapomnieć i grać w 3D, a obliczenia nadal są prowadzone, tyle że z mniejszą wydajnością.
Trzeba po prostu pogodzić się z faktem, że WindowsXP umarł jako system dla multimediów i nowych technologii - w końcu Microsoft celowo nie wydał pod niego nawet DX10.

Ale CUDA za uja. NIE MA.
Googlowanie daje oczywiscie milion linkow w ktorych mozna wyczytac
ze karta wspiera CUDA

To podaj tu chociaż z 10 pierwszych.

hahaha chyba pojde po siekiere i zalatwie sprawe ;)

Nie rób tego. To tylko karta graficzna głupio wybrana. Inni w podobny sposób zainwestowali w Amber Gold czy inne systemy argentyńskie ;>

Moze ktos walczyl z tym samym problemem?

Tak - przed wyborem karty graficznej używając np: google.

--
/MB

Data: 2013-01-07 20:11:48
Autor: Jakub Jewuła
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
> Moze ktos walczyl z tym samym problemem?

Tak - przed wyborem karty graficznej używając np: google.

Niestety teraz internet przypomina smietnik z naklejonymi reklamami.
Dowiedziec sie czego konkretnego to prawie cud...

W sumie nic sie nie stalo - karta i tak ma isc do nowego komputra,
w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

Data: 2013-01-07 20:42:46
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 7 Jan 2013 20:11:48 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

Na pewno nie dala? ;-)

http://img835.imageshack.us/img835/6366/qttemphp3136.png
http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png

Mam Radeona HD6850.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 21:12:48
Autor: qwerty
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Użytkownik "R.e.m.e.K"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50eb2535$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
Mam Radeona HD6850.

Chłodzenie Ci nie przeszkadza?

Data: 2013-01-07 21:20:54
Autor: R.e.m.e.K

?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 23:41:19
Autor: LPPL
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Użytkownik "R.e.m.e.K"
Dnia Mon, 7 Jan 2013 21:12:48 +0100, qwerty napisał(a):

Chłodzenie Ci nie przeszkadza?

?

Nie obciążaj więcej gpu, bo ci karta razem ze skrzynką odleci;))

--
LP

Data: 2013-01-07 21:25:37
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 20:42, R.e.m.e.K pisze:
Na pewno nie dala? ;-)

http://img835.imageshack.us/img835/6366/qttemphp3136.png
http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png
Mam Radeona HD6850.

Z czego to są screeny? Wygląda obiecująco, w odróżnieniu od
np: Handbrake nightly https://build.handbrake.fr/view/OpenCL/

Co prawda to są tylko buildy developerskie, ale Handbrake OpenCL było nawet w oficjalnych materiałach reklamowych OpenCL AMD na 2012 r.
Mamy 2013 r. i nadal jest źle - wykorzystanie GPU przy konwersji materiału TS nagranego bezstratnie z TV (MPEG2) na H264 daje wykorzystanie GPU na poziomie 1-2% i co ciekawe przebiega WOLNIEJ niż konwersja na samym CPU, do tego żadnym potężnym tylko dolne stany średnie czyli Phenom II X4 965.

--
/MB

Data: 2013-01-07 21:52:02
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 21:25:37 +0100, Michal napisał(a):

[...]

Z Sony Movie Studio Platinum ("domowy" Vegas). Poza Sony Vegas z GPU potrafi
korzystac tez PowerDirector.

[...]

Rzeczywiscie dno i metr mulu. Zainstalowalem ten program i wykorzystanie GPU
0% (raz na sekunde mignelo 1%).

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 22:20:08
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 21:52, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Podobnie jak MediaEspresso, ale nadal to jest soft kosztujÄ…cy 50-100$ i wiecej. Do sporadycznego przekonwertowania TS na H264 jako "cyfrowy magnetowid" trochÄ™ drogo :/

[...]

Sam program jest bardzo OK, natomiast implementacja OpenCL faktycznie fatalna. Generalnie nie znalazłem żadnego darmowego konwertera, który potrafiłby sensownie wykorzystać OpenCL

--
/MB

Data: 2013-01-07 22:39:14
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 22:20:08 +0100, Michal napisał(a):

[...]

A tak, jesli nie bawisz sie w montaz video to rzeczywiscie nonsens.

[...]

A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.

http://www.mediacoderhq.com/

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-07 23:17:17
Autor: Michal
W dniu 2013-01-07 22:39, R.e.m.e.K pisze:
A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.
http://www.mediacoderhq.com/

Tak - to jest "soft sponsorowany" i od dawna wspiera tylko zamknięte rozwiązania nVidia CUDA i intel QuickSync. Otwartego OpenCL nie i raczej to się nie zmieni, bo Kronos Gr nie zapłaci za implementację.

Co ciekawe nawet takie wynalazki jak "4Videosoft Blu-ray Ripper" czy "Aiseesoft Blu-ray to MKV Ripper" (wbrew pozorom to nie tylko rippery - w końcu mało kto ma nawet napęd BDROM w komputerze, ale również normalne konwertery różnych plików do H264 wspierające CUDA i OpenCL) dają znikomy, a właściwie praktycznie żaden wzrost wydajności przy wykorzystaniu GPU w procesie konwersji. Na dziś poza drogim softem komercyjnym praktycznie nie ma programów potrafiących wykorzystać GPU
w procesie konwersji :/

--
/MB

Data: 2013-01-09 00:00:04
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Mon, 07 Jan 2013 23:17:17 +0100, Michal napisał(a):

[...]

Zobacz to:

http://www.tipard.com/mod-converter.html

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 14:00:47
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 00:00, R.e.m.e.K pisze:
[...]
wykorzystaniu GPU w procesie konwersji. Na dziÅ› poza drogim softem
komercyjnym praktycznie nie ma programów potrafiących wykorzystać GPU
w procesie konwersji :/

Zobacz to:
http://www.tipard.com/mod-converter.html

Konwersja w trakcie z zaznaczonym wykorzystaniem AMD APP
http://img267.imageshack.us/img267/7904/tipardmodconverteramdap.png

Kolejny z programów-śmieci z grupy "za 30$", do tego WOT na stronie producenta daje jasny przekaz co do jego wiarygodności (wszystko na czerwono).

--
/MB

Data: 2013-01-09 14:14:59
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Wed, 09 Jan 2013 14:00:47 +0100, Michal napisał(a):

[...]

A to szkoda, bo juz chcialem Ci dac info o tym jak go za free zdobyc
(legalnie) :-) No trudno. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-09 14:23:11
Autor: Michal
W dniu 2013-01-09 14:14, R.e.m.e.K pisze:

A to szkoda, bo juz chcialem Ci dac info o tym jak go za free zdobyc
(legalnie) :-)
No trudno.

Mimo wszystko - dziękuję za dobre chęci :)

P.S.
Subskrybuję Tipradar, BitsDuJour itp. (stąd te dziwne konwertery z wczorajszego posta), trochę tego softu przerzuciłem i powoli mam wrażenie, że one głównie różnią się kolorowym międzymordziem, za to funkcjonalnością i implementacją OpenCL praktycznie wcale.
Chyba do czasu, aż otwarty x264 nie będzie przepisany na wsparcie OpenCL o poprawnej jego implementacji w tego typu konwerterach można zapomnieć.

--
/MB

Data: 2013-01-09 03:07:06
Autor: Mr Misio
Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

A probowales MediaCoder? On wspiera CUDA, moze tez OpenCL - nie wiem, nie
sprawdzalem.

http://www.mediacoderhq.com/

o ile pamietam, to mnie sie ten soft wydupczal... ale niekoniecznie to wina softu byla...

Data: 2013-01-08 07:25:18
Autor: ggs

"R.e.m.e.K" <go@dev.null> wrote in message news:50eb2535$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

Data: 2013-01-08 09:15:51
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 8 Jan 2013 07:25:18 +0100, ggs napisał(a):

http://img854.imageshack.us/img854/3169/qttempgq3136.png

No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

No tak, nie zalapalem predzej co koledzy wyzej pisali. Nie wiem czemu tak GPU-Z pokazuje, ale rzeczywiscie wyglada ciekawie :-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-01-08 22:44:35
Autor: qwerty
Chyba mnie uj strzeli z HD6870...
Użytkownik "ggs"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kcge4e$6h4$1@news.task.gda.pl...
No ale cooler  na drugiej focie to szybszy od szlifierki :-)

Może AMD wzoruje się na nvidia:
http://www.youtube.com/watch?v=WOVjZqC1AE4 (sorki za kiepską jakość - nie mogę znaleźć lepszej)

Data: 2013-01-08 08:22:34
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:50eb2535$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
Dnia Mon, 7 Jan 2013 20:11:48 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

> w tym zainstalowalem ot tak, zeby zobaczyc czy cos da. Nie dala ;)

> [...]

A ktore Sony Vegas?

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.
Moze z CUDA z OpenCL nie (chyba).

W nowym kompie bede mial v11 PRO (moze nowsza).

Data: 2013-01-08 08:28:21
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "Jakub Jewuła" <biuro@skanowanie.com.pl> napisał w wiadomości news:50ebc971$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.
Moze z CUDA z OpenCL nie (chyba).

W nowym kompie bede mial v11 PRO (moze nowsza).

Ps. Juz wiem - oczywiscie nie chodzi pod XP ;)
No coz musze poczekac na nowy komp...

Data: 2013-01-09 03:11:07
Autor: Mr Misio
Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

Ps. Juz wiem - oczywiscie nie chodzi pod XP ;)

OCZYWISCIE!

:)

Data: 2013-01-09 03:10:42
Autor: Mr Misio
> [...]

Mam Radeona HD6850.

A ktore Sony Vegas?

Ja mam V 10 Platinum i w ta nie korzysta z GPU.

Teoretycznie od wersji 10 zaimplementowano. Poszukaj w ustawieniach renderingu, czy zaznaczyless "GPU hardware processing" czy cos takiego, ale chyba tylko CUDA...

Chyba mnie uj strzeli z HD6870...