Ci Polacy to jednak dziwny naród...

Data: 2011-06-26 20:07:08
Autor: Anatol
Ci Polacy to jednak dziwny naród...

Użytkownik "Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:68ba114d-f286-4648-88fe-d535572214abl9g2000yqk.googlegroups.com...
Wła¶nie ogl±dam Kaczyńskiego w Radomiu na YouTube, jak mówi, że w 1976
były "straszne podwyżki" które wyprowadziły Polaków na ulicę przeciwko
komunistycznej władzy.. Zerkam do Wikipedii, patrzę, a tam stoi jak
byk napisane, że te podwyżki sięgały tylko 30%..

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

I tak bardzo wysokie w stosunku do ówczesnych płac i emerytur ceny mięsa miały wzrosn±ć o 70%, cukru o 100%, a nabiału o 50%.
To nie był wynik tendencji na globalnych rynkach tylko efekt wył±cznie kilkuletniej polityki rolnej Gierka, która doprowadziła do kastrofy w produkcji żywno¶ci (za Gierka Polska chyba po raz pierwszy w historii stała się importerem netto żywno¶ci).

Anatol

Data: 2011-06-26 18:23:00
Autor: Wiesiaczek
On Sun, 26 Jun 2011 20:07:08 +0200, Anatol wrote:

Użytkownik "Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> napisał w wiadomości
> [...]
Właśnie oglądam Kaczyńskiego w Radomiu na YouTube, jak mówi, że w 1976
[...]

miały wzrosnąć o 70%, cukru o 100%, a nabiału o 50%. To nie był wynik
tendencji na globalnych rynkach tylko efekt wyłącznie kilkuletniej
polityki rolnej Gierka, która doprowadziła do kastrofy w produkcji
żywności (za Gierka Polska chyba po raz pierwszy w historii stała się
importerem netto żywności).

Anatol

A ja byłem przekonany, że to królowa Bona pierwsza importowała żywność do Polski (konkretnie z Włoch).

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach: Gdy sÄ… ogĂłrki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-06-26 22:23:08
Autor: Anatol
Ci Polacy to jednak dziwny narĂłd...

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:iu7te2$42n$1news.onet.pl...

A ja byłem przekonany, że to królowa Bona pierwsza importowała żywność do
Polski (konkretnie z WĹ‚och).

A pisałem o imporcie netto czyli większym od eksportu. Teraz np. importujemy owoce morza, których za Gierka nie importowaliśmy bo mieliśmy własne (parówki z kryla).

Anatol

Data: 2011-06-26 22:47:58
Autor: u2
W dniu 2011-06-26 22:23, Anatol pisze:
A pisałem o imporcie netto czyli większym od eksportu. Teraz np.
importujemy owoce morza, których za Gierka nie importowali¶my bo
mieli¶my własne (parówki z kryla).

No i sa banany co niejaki Daniel Olbrychski okreslil w latach 90-tych
ub. wieku najwiekszym sukcesem transformacji ustrojowej.

Data: 2011-06-26 22:58:57
Autor: Anatol
Ci Polacy to jednak dziwny naród...

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e079b01$0$2447$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W PRL w tym i za Gierka nie było zamienników - jak kto¶ był na diecie i nie jadał salcesonu, parówkowej, pasztetowej, słoniny albo np. miał alergię na gluten to w zimie mógł się żywić jedynie ziemniakami, jabłkami i kiszon± kapust± czyli wg dzisiejszych standardów musiał głodować.

Anatol

Data: 2011-06-27 19:26:40
Autor: Wiesiaczek
On Sun, 26 Jun 2011 22:23:08 +0200, Anatol wrote:

Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości

A ja byłem przekonany, że to królowa Bona pierwsza importowała żywność
do Polski (konkretnie z WĹ‚och).

A pisałem o imporcie netto czyli większym od eksportu. Teraz np.
importujemy owoce morza, których za Gierka nie importowaliśmy bo
mieliśmy własne (parówki z kryla).

Pierdolisz jak potłuczony...
Nigdy w PRL-u nie dodawano kryla do parówek ani innych wędlin.
Kryl dodawany był tylko do pasz.

Data: 2011-06-28 03:50:55
Autor: cirrus
Użytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisał w wiadomości news:iualhe$93c$2news.onet.pl...
[...]

A papier toaletowy w pasztetowej?

--
stevep

Data: 2011-06-27 03:58:27
Autor: cirrus
Ci Polacy to jednak dziwny naród...
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iu7sgg$u1e$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Wytłumacz to jadrysowi, dla którego Gierek to idol.

--
stevep

Ci Polacy to jednak dziwny naród...