Ci odwaSZni rowerzyści

Data: 2012-05-11 15:21:39
Autor: Paweł Pontek
Ci odwaSZni rowerzyści
W dniu 2012-05-11 14:03, Abecolek pisze:

Al.Krakowska, Warszawa, Okęcie.
Idę oczywiście chodnikiem, przede mną nic do centrum nic... Pusto...
nagle obok mnie przelatuje ze świstem opon rower, oczywiście góral...

.... co by nie gadać to śmiesznie wygląda dorosły człowiek jadący na rowerze po chodniku.

PABLO

Data: 2012-05-11 06:29:35
Autor: rmikke
Ci odwaSZni rowerzy¶ci
On Friday, May 11, 2012 3:21:39 PM UTC+2, Paweł Pontek wrote:
W dniu 2012-05-11 14:03, Abecolek pisze:

> Al.Krakowska, Warszawa, Okęcie.
> Idę oczywi¶cie chodnikiem, przede mn± nic do centrum nic... Pusto....
> nagle obok mnie przelatuje ze ¶wistem opon rower, oczywi¶cie góral...

... co by nie gadać to ¶miesznie wygl±da dorosły człowiek jad±cy na rowerze po chodniku.

No chyba że pod Skaryszakiem, to wtedy zupełnie inna sprawa :D

Data: 2012-05-11 15:37:41
Autor: Wojciech Waga
Ci odwaSZni rowerzyści
On 05/11/2012 03:21 PM, Paweł Pontek wrote:
[...]

We Wrocławiu to norma.

Raczej zdziwiłbym się gdyby jakiś jechał między dwoma pasami (jak prawy skręca).

pozdr.
w.

Data: 2012-05-11 16:05:45
Autor: karbar
Ci odwaSZni rowerzyści
On 11.05.2012 15:37, Wojciech Waga wrote:
We Wrocławiu to norma.

Od 10 lat jeżdżę rowerem po Wrocławiu. Na początku mojej przygody z roku na rok rower był coraz lepiej traktowany na ulicy. Niestety ostatnio (rok-dwa) to się zmieniło na niekorzyść. Jest jeden punkt na mojej stałej trasie, gdzie zacząłem jeździć szerokim chodnikiem - kolegę tam auto potrąciło, ja też miałem kilka niefajnych sytuacji. Mało tego, gdy jadę samochodem, kierowcy też zaczęli rzadziej wpuszczać, częściej jadą na zderzaku i ogólnie tak mniej przychylnie się zrobiło.

Czy moĹĽe macie podobne obserwacje?

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: GT Avalanche Expert, RS Psylo SL

Data: 2012-05-11 23:02:14
Autor: emil
Ci odwaSZni rowerzyści
W dniu 2012-05-11 16:05, karbar pisze:
[...]

Gdzie jest ten punkt ?

We Wrocławiu to jest generalnie tak że im szybciej jeździsz tym lepiej cie traktują, zwłaszcza rowerem.

Jeśli chodzi o niefajne sytuacje to łatwiej o nie na ścieżkach niż na ulicach.

Generalnie to trzeba uważać na taksówkarzy i kobiety, ci pierwsi to jeżdżą na pamięć i w ogóle nie patrzą, a kobiety nie zauważają rowerów bo są skupione na innych rzeczach (komórka, biegi, krawężnik).

Samochodem też jeździ się lepiej, w końcu się ludzie się jazdy na zamek nauczyli np. .

Data: 2012-05-12 01:47:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Ci odwaSZni rowerzyści
On Fri, 11 May 2012, karbar wrote:

On 11.05.2012 15:37, Wojciech Waga wrote:
Od 10 lat jeżdżę rowerem po Wrocławiu. Na pocz±tku mojej przygody z roku na rok rower był coraz lepiej traktowany na ulicy. Niestety ostatnio (rok-dwa) to się zmieniło na niekorzy¶ć.
[...]
Czy może macie podobne obserwacje?

  Nie.
  Z wyjatkiem miejsc w których zrobiono smieszki oczywiscie,
przy czym działa to obustronnie, procent kierowców którzy
"nie zauważaja" że maja ustapic pierwszeństwa na przejezdzie
jest zatrważajacy, procent kierowców zaszokowanych że
zdarza się rowerzyscie prawidłowa sygnalizacja *odjeżdżania*
od ronda też ;) (oczywiscie te grupy się nie pokrywaja),
do kompletu kierowcy z 1. grupy sami by nie wpadli na pomysł,
żeby jadac "na wprost drugi wyjazd" przez rondo bezsensownie
migać lewym migaczem, ale nie wiedziec czemu oczekuja czegos
takiego od rowerzystów - doskonale widać, jakie zagrożenie
niesie DDR, na pasie rowerowym wytyczonym w jezdni nikt
by nie wpadł na takie fanaberie (dla kierowcy byłoby
oczywiste: "sygnalizuje tak jak ja bo to jedna droga",
DDRka obok jezdni w tej samej drodze jest przez nich
postrzegana jako "inna droga", nic tylko tłuc, na poczatek
projektantów :])

  Wracajac do tematu - w watku obok zaznaczyłem, że np. dzis
100% wyprzedzajacych mnie ciężarówek "odchodziło".
  Jeden raz w korku samochód zablokował motorowerzystę (tuż
przed korkiem moto mnie wyprzedził), nie wiem czy umyslnie,
tego jednego objechałem z lewej (motorowerzysta chyba utknał
bo już go nie widziałem), reszta albo zostawiała odstęp
z prawej albo się odsuwała.
  Jak wyżej - statystycznie widac postęp. Chyba że smieszka :>
(próba ominięcia smieszki dodatkowo generuje decybele :P, nawet
jak cała droga jest pusta, choć tu też nie jest aż TAK zle,
przoduja TIRmani)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-14 14:12:43
Autor: Bartłomiej Zieliński
Ci odwaSZni rowerzy¶ci
Użytkownik karbar napisał:
[...]

Wręcz przeciwnie. Od ponad roku obserwuję nieznane dot±d zjawisko. Gdy stoję przy krawężniku jako który¶ tam pojazd czekaj±c na zielone, gdy owo zielone już się pojawi, auto przede mn± robi mi więcej miejsca z prawej. Nie jest to częste, ale raz w tygodniu się zdarza ;-)
Co kraj, to obyczaj. ;-)

Data: 2012-05-14 07:02:00
Autor: rmikke
Ci odwaSZni rowerzy¶ci
On Monday, May 14, 2012 2:12:43 PM UTC+2, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik karbar napisał:
> [...]

Wręcz przeciwnie. Od ponad roku obserwuję nieznane dot±d zjawisko. Gdy stoję przy krawężniku jako który¶ tam pojazd czekaj±c na zielone, gdy owo zielone już się pojawi, auto przede mn± robi mi więcej miejsca z prawej. Nie jest to częste, ale raz w tygodniu się zdarza ;-)

Możesz spowodować większ± częstotliwo¶ć występowania zjawiska, migaj±c do przodu 600+ lumenami. Okazuje się, wtedy, że kierowców skłonnych przepu¶cić rowerzystę jest wiecej (a już czy robi± to z chrzescijańskiej miło¶ci, czy z obawy o lusterka - przawdę mówi±c, wszystko mi jedno; będę udawać, że mnie lubi±).

Działa nawet w słoneczny dzień.

Data: 2012-05-14 11:07:54
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Ci odwaSZni rowerzyści
Dnia Fri, 11 May 2012 15:37:41 +0200, Wojciech Waga napisał(a):

We Wrocławiu to norma.

Ach, s± we Wrocławiu magiczne miejsca gdzie inaczej jak po chodniku się nie
da. Chociażby - jedziesz od strony Hali targowej, skręcasz w Most
Uniwersytecki i potem chcesz wskoczyć na DDR na ks. Witolda. Z jedni jest
zakaz.

Nie wiem jak tam teraz wygl±da, ale np przejazd przez Most Pokoju w stronę
centrum po prawej stronie. Jest droga przez most, zaraz za mostem
gwałtownie odbija w prawo, a najczę¶ciej używany kierunek - prosto
ozdobiony zakazem.

Most Osobowicki - od centrum po obu stronach masz DDR/CPR, przed samym
mostem koniec drogi. Nic że zaraz za mostem znów się pojawia.

i tak dalej...

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2012-05-11 20:39:55
Autor: Titus Atomicus
Ci odwaSZni rowerzy¶ci
In article <joj3p3$p3f$4@usenet.news.interia.pl>,
 Pawel Pontek <ppontek@interia.pl> wrote:

... co by nie gadać to ¶miesznie wygl±da dorosły człowiek jad±cy na rowerze po chodniku.

A, tu sie zgodze :-)

--
TA

Ci odwaSZni rowerzyści