Ciśnienie wody w mieszkaniu

Data: 2009-06-18 16:35:13
Autor: Mikolaj Rydzewski
Ciśnienie wody w mieszkaniu
Paweł M. wrote:
mam mieszkanie na 4 piętrze. Jakiś czas temu ciśnienie wody, zarówno ciepłej jak i zimnej znacznie spadło we wszystkich punktach poboru. Po dokonaniu pomiaru ciśnienia manometr wskazał 1.4 - 1.5 bara (pomiar był dokonywany w porze, w której to ciśnienie nie jest wcale najgorsze).

Podlacze sie pod temat.

W domku letniskowym woda do instalacji pobierana jest ze zrodla. Ujecie wody znajduje sie mniej wiecej na poziomie 2.5m nad podloga parteru. Nie ma zadnej pompy, etc. Efekt jest taki, ze prysznic przestaje pracowac jak sie raczke podniesie do sufitu ;-) Oraz cisnienie ogolnie jest kiepskie.

Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu' rury z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

Data: 2009-06-19 10:36:47
Autor: Panslavista

Użytkownik "Mikolaj Rydzewski" <miki@ceti.pl> napisał w wiadomości
Paweł M. wrote:
> [...]

Co mozna zrobic aby je zwiekszyc? Zainstalowac pompe? Na 'wejsciu' rury
z woda do instalacji w domu? Czy jakos inaczej?

Czy to twój domek? Jakiego typu ujęcie - od tego zależy odpowiedź.

Data: 2009-06-19 15:06:57
Autor: Mikolaj Rydzewski
Panslavista wrote:
Czy to twój domek? Jakiego typu ujęcie - od tego zależy odpowiedź.

Rodzicow, letniskowy.

Jakies 100m od domu jest zrodlo+studnia, tam tez jest 'ujecie' wody.

Data: 2009-06-19 15:22:14
Autor: Panslavista

Panslavista wrote:
> Czy to twój domek? Jakiego typu ujęcie - od tego zależy odpowiedź.

Rodzicow, letniskowy.

Jakies 100m od domu jest zrodlo+studnia, tam tez jest 'ujecie' wody.

Masz mozliwość podprowadzić prąd? Nie możesz umieścić źródła wyżej na stoku?
Jeżeli jest studnia to możesz tam umieścić pompę zatapialną starowaną
przełącznikiem z domku, wodę będzie podawała do istniejącego rurociągu. Jest
mały problem z wydajnością źródła, przy intensywnym poborze może braknąć
wody - może będzie potrzeba zastosować zbiornik np. w postaci dwóch kręgów
studziennych głębiej lub plastikowy (domek zapewne w zimie nie jest
użytkowany).

Data: 2009-06-19 15:39:29
Autor: Mikolaj Rydzewski
Panslavista wrote:
[...]

A nie mozna takiej pompy umiescic juz w domu? Np. w okolicach zaworu zamykajacego doplyw wody?

W zimie dom bywa uzywany. Zreszta instalowania czegos w studni wolalbym uniknac. Zapotrzebowanie na wode nie bedzie duze, wiec wody w studni na pewno wystarczy.

Data: 2009-06-19 16:25:06
Autor: Panslavista

A nie mozna takiej pompy umiescic juz w domu? Np. w okolicach zaworu
zamykajacego doplyw wody?

    Można, przy dużym dopływie wody można zainstalować pompę pracującą "na
ciśnienie".

http://www.allegro.pl/item657128479_pompa_do_wody_wirnikowa_500w_fv_gw_sklep.html

    Ta pompa ma wlot gwintowany - można dołączyć ją do rury, podobnie wylot

W zimie dom bywa uzywany. Zreszta instalowania czegos w studni wolalbym
uniknac.

    Ssanie jest mniej efektywne niż tłoczenie pompą o małej mocy i nie
potrzebuje grubych kabli.
http://www.allegro.pl/item656172277_omnigena_pompa_zatapialna_tp250_230v_zapraszamy.html

    Pływak pozwala zawiesić pompę nad dnem studni, przy braku wody wyłączy
pompę, dzięki czemu nie zassie powietrza ani mułów z dna, co chron i pompę
przed uszkodzeniem i rurociąg przed zamuleniem. Można na obecnym rurociągu
założyć zawór zwrotny wykluczający obieg wody z pompy do studni i podłączyć
pompę równolegle do tego zaworu zachowując rurociąg bez zmian. Bez pracy
pompy woda będzie płynęła tak jak obecnie, po załączeniu pompy ciśnienie
wody zamknie zawór.

Data: 2009-06-19 11:20:44
Autor: Maseł
Mikolaj Rydzewski wrote:
Paweł M. wrote:
[...]

Jak nie wybudujesz wierzy cisnien, albo nie wstawisz chociaz jakiejs
pompy - to cisnienie w tak zbudowanym wodociagu psuje ci nijaki Pascal.
Zawsze mozecie skrzyknac sie z chlopakami z tego letniska na jakas
ustawke z ziomalami tego Pascala i powinno pomoc :-)

[...]

Najprosciej - to wywalic brodzik pod prysznicem i zbudowac kabine
bezposrednio na podlosze (lub nawet w zaglebieniu). Cisnienie
automagicznie zwiekszy sie o jakis 200mm slupa wody :-)

Pozdro

Maseł

Data: 2009-06-19 15:07:39
Autor: Mikolaj Rydzewski
Maseł wrote:
Jak nie wybudujesz wierzy cisnien, albo nie wstawisz chociaz jakiejs
pompy

Wlasnie o to sie pytam - jaka pompe i gdzie najlepiej zainstalowac.

Data: 2009-06-19 16:50:42
Autor: Maseł
Mikolaj Rydzewski wrote:
Maseł wrote:
Jak nie wybudujesz wierzy cisnien, albo nie wstawisz chociaz jakiejs
pompy

Wlasnie o to sie pytam - jaka pompe i gdzie najlepiej zainstalowac.

Pozwolisz, ze zacytuje: "Co mozna zrobic aby je zwiekszyc?"

Wieza cisnien, albo jej odwrotnosc, czyli obnizony brodzik to tez
podpowiedzi :-)
A pompa - hydrofor moglby sie sprawdzic. Podaj moze jakies zdjecia tego
"ujecia". Bo stwierdzenie "zrodelko" moz emiec wiele znaczen.

Pozdro

Maseł

Data: 2009-06-20 15:49:38
Autor: Jacek
Ciśnienie wody w mieszkaniu
Jeśli już, to hydrofor, a nie pompę.
Podejrzewam, że rury zarosły osadami i są niezbyt drożne (pytanie gdzie zarosły: w całym bloku, czy tylko w mieszkaniu).
Przy ciśnieniu statycznym 1,4 at woda powinna lecieć ładnie, a piszesz o 4 l/min a to strasznie mało. Ja mam 30 l/min.
Jacek

Data: 2009-06-19 12:22:01
Autor: Big Jack
Ciśnienie wody w mieszkaniu

[...]