Ciągłe usypianie dysku

Data: 2014-04-02 18:36:57
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił? Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
wyłącz ekran - 30 minut
przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

Data: 2014-04-02 18:54:56
Autor: Przemysław Ryk
Ciągłe usypianie dysku
Dnia Wed, 02 Apr 2014 18:36:57 +0200, Borneq napisał(a):

Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił? Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybór:
wyłącz ekran - 30 minut
przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

Dysk to nie przypadkiem jakiś WD z serii Green?

[ I didn't realize it was possible for a woman to be _unusually_ irritable.]
[                               (Gregory House "House M.D. 1x07 Fidelity") ]

Data: 2014-04-02 19:18:52
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-02 18:54, Przemysław Ryk pisze:
Dysk to nie przypadkiem jakiś WD z serii Green?

Mam dwa dyski, pierwszy kupiłem (jest D:\)
466GB (NTFS) @ Seagate ST3500320AS (500.1GB, SATA300, 3.5", 7200rpm)
potem kupiem (D:\)
465GB (NTFS) @ WDC WD5000AAKX-75U6AA0 (500.1GB, SATA600, 3.5", 7200rpm, 16MB Cache)

Czyli WD Blue
Pierwszy - zależało mi aby miał sektory 512 bajtów a nie 4 KIB, po to aby XP mógł się zainstalować, drugi chyba też ma , skoro się zaistalował

Data: 2014-04-03 13:00:19
Autor: Adam
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-02 19:18, Borneq pisze:
[...]

A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-03 14:40:03
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-03 13:00, Adam pisze:
A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale XP jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

Data: 2014-04-03 15:55:42
Autor: Adam
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-03 14:40, Borneq pisze:
W dniu 2014-04-03 13:00, Adam pisze:
A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale
XP jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

Ale w którym miejscu?

Przecież to nie linux, WinXP widzi "napęd" który trzeba pokroić na partycje. A że nie trafi sektorem logicznym w fizyczny, to już inna sprawa. Natomiast nigdy nie drze pyska, że mu się sektory "rozłażą". Nawet na matrycach RAID-3 czy RAID-5 można bez problemu postawić Windowsa XP, o ile zapoda mu się sterownik do macierzy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-04 23:28:04
Autor: maX
Ciągłe usypianie dysku

Użytkownik "Borneq" <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał w wiadomości news:lhjkr8$g89$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-04-03 13:00, Adam pisze:
A co ma wielkość sektorów na HDD do instalacji XP?

Nowsze windowsy już przewidują że sektor moze nie mieć 512 bajtów, ale XP jeszcze zakłada że dysk ma takie sektory

Dlatego producenci dysków udostępniają programy (np. WD Align), które przystosowują dysk do pracy z WinXP (wystarczy użyć go tylko raz). A czasem nawet specjalne zworki na dysku (jeśli partycja jest tylko jedna).

Data: 2014-04-05 16:53:14
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-04 23:28, maX pisze:
Dlatego producenci dysków udostępniają programy (np. WD Align), które
przystosowują dysk do pracy z WinXP (wystarczy użyć go tylko raz). A
czasem nawet specjalne zworki na dysku (jeśli partycja jest tylko jedna).

To być może pomoże aby Windows widział drugi, niesystemowy dysk, ale co z tego że jest program WD Align kiedy na dysku instaluje się Windows XP?

Data: 2014-04-02 22:56:06
Autor: vissim
Ciągłe usypianie dysku
[...]

Ustawiasz to w zaawansowanych ustawieniach systemu. Na polski będzie to
mniej więcej tak...

Panel sterowania\Wszystkie elementy Panelu sterowania\Opcje
zasilania\Edytowanie ustawień planu
Potem "zmien zaawansowane ustawienia zasilania"

Pierwsze co robie po postawieniu systemu.
Meczą mnie rzeczy typu speedstep, wylaczanie urzadzen (usb?), bo na prad
mnie jeszcze stac ;)

-v

Data: 2014-04-04 23:26:47
Autor: maX
Ciągłe usypianie dysku

Użytkownik "vissim" <vissim@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:9ucfx3lzwpsh.3oosm44mjpw3.dlg40tude.net...

Pierwsze co robie po postawieniu systemu.
Meczą mnie rzeczy typu speedstep, wylaczanie urzadzen (usb?), bo na prad
mnie jeszcze stac ;)

To nie chodzi tylko o prąd. Spedstepy, C&Q teoretycznie w razie zapotrzebowania podciągają procesor do pełnej wydajności, ale praktyka mówi że nie działa to do końca skutecznie i po wyłączeniu w/w mechanizmów oszczędzania energii komputer działa szybciej (widać to szczególnie w grach, gdzie obciążenie CPU zmienia się z dużą częstotliwością).

Data: 2014-04-05 04:27:05
Autor: Przemysław Ryk
Ciągłe usypianie dysku
Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:26:47 +0200, maX napisał(a):

[...]

Nie teoretycznie, ale praktycznie.

[...]

O'rly? A coś na potwierdzenie tej tezy masz?

[ Emigrantom pod rozwagę: jeśli coś was ciągnie do Ojczyzny, to            ]
[ niewykluczone, że to prokurator.                                         ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

Data: 2014-04-03 20:04:06
Autor: animka
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-02 18:36, Borneq pisze:
Dysk się ciągle włącza i wyłącza. Jak można ustawić, aby tego nie robił?
Mam Windows 8.1 i w Panelu Sterowania mam tylko wybĂłr:
wyłącz ekran - 30 minut
przełącz komputer w stan uśpienia - nigdy

Wejdź w opcje zaawansowane zasilania, tam masz więcej możliwości ustawień.

--
animka

Data: 2014-04-03 20:16:28
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-03 20:04, animka pisze:
Wejdź w opcje zaawansowane zasilania, tam masz więcej możliwości ustawień.

Ustawiłem aby się nie wyłączał po 20 minutach

Data: 2014-04-03 21:36:33
Autor: animka
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-03 20:16, Borneq pisze:
W dniu 2014-04-03 20:04, animka pisze:
Wejdź w opcje zaawansowane zasilania, tam masz więcej możliwości ustawień.

Ustawiłem aby się nie wyłączał po 20 minutach

A po ilu?

Ja ustawilam na NIGDY. Sama wyłączam jak chcę.

--
animka

Data: 2014-04-04 08:15:11
Autor: Borneq
Ciągłe usypianie dysku
W dniu 2014-04-03 21:36, animka pisze:
A po ilu?

Ja ustawilam na NIGDY. Sama wyłączam jak chcę.

Też, początkowo na 999 minut, bonie znalazłem nigdy, ale potem wpisałem

Ciągłe usypianie dysku