Data: 2009-11-07 19:40:40 | |
Autor: SERG | |
Ciąg samolotu | |
Mam takie o to pytanie teoretyczne:
Czy jak przejdziemy z lotu w zakręcie z pewnym pochyleniem na lot o stałej wysokości to czy zwiększy nam się prędkość. Ogólnie na co wpływa zmiana ciągu? |
|
Data: 2009-11-07 20:14:42 | |
Autor: saturn5 | |
Ciąg samolotu | |
Ogolnie na co wplywa zmiana ciagu? A na co wplywa zmiana mocy silnika w samochodzie? Zwiekszajac moc mozesz albo jechac szybciej po plaskim albo utrzymywac ta sama szybkosc ale jadac bardziej pod gore. Ta sama zasada zachowania energii obowiazuje w obu wypadkach. -- |
|
Data: 2009-11-07 20:31:22 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ciąg samolotu | |
SERG wrote:
Mam takie o to pytanie teoretyczne: Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mamy pewne przechylenie w zakręcie i pochylenie powodujące utratę wysokości? Czy chodzi ci o sytuację, gdy zredukujemy przechylenie wychodząc z zakrętu? |
|
Data: 2009-11-07 20:32:25 | |
Autor: SERG | |
Ciąg samolotu | |
Czy chodzi ci o sytuację, gdy
zredukujemy przechylenie wychodząc z zakrętu? Właśnie o to |
|
Data: 2009-11-07 21:02:59 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ciąg samolotu | |
SERG wrote:
Czy chodzi ci o sytuację, gdy W zakręcie składowa siły nośnej wykorzystywana jest do zakręcania samolotem. Gdy wychodzisz z zakrętu masz nadwyżkę tej siły i samolot zacznie się wznosić. W związku z tym zmniejszasz kąt natarcia, co zmniejsza siłę nośną i opór, samolot przyspiesza. Na co wpływa zmiana ciągu? To trochę zbyt ogólne pytanie. Powyżej tzw. prędkości ekonomicznej, jeśli chcesz lecieć szybciej, to dodajesz ciągu, a zwiększoną siłe nośną redukujesz zmniejszając kąt natarcia (co pozwala jeszcze bardziej przyspieszyć). Zmniejszając siłę ciągu redukujesz prędkość, a niedobór siły nośnej usuwasz zwiększając kąt natarcia. Poniżej prędkości ekonomicznej jest trochę inaczej. Redukcja ciągu spowoduje spadek prędkości i siły nośnej, którego nie będziesz mógł już zniwelować zwiększaniem kąta natarcia, gdyż zwiększony opór dalej obniży prędkość. W efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc szybciej. |
|
Data: 2009-11-07 21:45:43 | |
Autor: SERG | |
Ciąg samolotu | |
Na co wpływa zmiana ciągu? To trochę zbyt ogólne pytanie. Powyżej tzw. Dzięki za wyjaśnienie |
|
Data: 2009-11-16 19:12:42 | |
Autor: Waldek | |
Ciąg samolotu | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hd4jpj$6uv$1news.onet.pl...
SERG wrote: W efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc LOL |
|
Data: 2009-11-16 19:37:18 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Ciąg samolotu | |
Waldek wrote:
W efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc Co w tym śmiesznego? Przecież to można wydedukować nawet z czystej logiki. Skoro prędkość ekonomiczna (tj. prędkość maksymalnej długotrwałości lotu) Ve>Vs jest większa od prędkości przeciągnięcia, to z jakiegoś powodu dla prędkości Ve>V>Vs zużycie paliwa jest większe. Z definicji na tej prędkości lot poziomy wykonuje się przy najmniejszym poborze mocy z zespołu napędowego. Zresztą polecam zapoznanie się z krzywą mocy na rysunku 44 (Domicz, Szutowski,"Podręcznik pilota samolotowego"). Mam nadzieję, że przypadkiem nie jesteś pilotem? |
|