Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Ciąg samolotu

Ciąg samolotu

Data: 2009-11-07 19:40:40
Autor: SERG
Ciąg samolotu
Mam takie o to pytanie teoretyczne:
Czy jak przejdziemy z lotu w zakręcie z pewnym pochyleniem na lot o stałej wysokości to czy zwiększy nam się prędkość.

Ogólnie na co wpływa zmiana ciągu?

Data: 2009-11-07 20:14:42
Autor: saturn5
Ciąg samolotu

Ogolnie na co wplywa zmiana ciagu?

A na co wplywa zmiana mocy silnika w samochodzie? Zwiekszajac moc mozesz albo
jechac szybciej po plaskim albo utrzymywac ta sama szybkosc ale jadac bardziej
pod gore. Ta sama zasada zachowania energii obowiazuje w obu wypadkach.


--


Data: 2009-11-07 20:31:22
Autor: Delfino Delphis
Ciąg samolotu
SERG wrote:

Mam takie o to pytanie teoretyczne:
Czy jak przejdziemy z lotu w zakręcie z pewnym pochyleniem na lot o stałej
wysokości to czy zwiększy nam się prędkość.

Ogólnie na co wpływa zmiana ciągu?

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mamy pewne przechylenie w zakręcie i
pochylenie powodujące utratę wysokości? Czy chodzi ci o sytuację, gdy
zredukujemy przechylenie wychodząc z zakrętu?

Data: 2009-11-07 20:32:25
Autor: SERG
Ciąg samolotu
Czy chodzi ci o sytuację, gdy
zredukujemy przechylenie wychodząc z zakrętu?

Właśnie o to

Data: 2009-11-07 21:02:59
Autor: Delfino Delphis
Ciąg samolotu
SERG wrote:

Czy chodzi ci o sytuację, gdy
zredukujemy przechylenie wychodząc z zakrętu?

Właśnie o to

W zakręcie składowa siły nośnej wykorzystywana jest do zakręcania samolotem.
Gdy wychodzisz z zakrętu masz nadwyżkę tej siły i samolot zacznie się
wznosić. W związku z tym zmniejszasz kąt natarcia, co zmniejsza siłę nośną
i opór, samolot przyspiesza.

Na co wpływa zmiana ciągu? To trochę zbyt ogólne pytanie. Powyżej tzw.
prędkości ekonomicznej, jeśli chcesz lecieć szybciej, to dodajesz ciągu, a
zwiększoną siłe nośną redukujesz zmniejszając kąt natarcia (co pozwala
jeszcze bardziej przyspieszyć). Zmniejszając siłę ciągu redukujesz
prędkość, a niedobór siły nośnej usuwasz zwiększając kąt natarcia.

Poniżej prędkości ekonomicznej jest trochę inaczej. Redukcja ciągu spowoduje
spadek prędkości i siły nośnej, którego nie będziesz mógł już zniwelować
zwiększaniem kąta natarcia, gdyż zwiększony opór dalej obniży prędkość. W
efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc
szybciej.

Data: 2009-11-07 21:45:43
Autor: SERG
Ciąg samolotu

Na co wpływa zmiana ciągu? To trochę zbyt ogólne pytanie. Powyżej tzw.
prędkości ekonomicznej, jeśli chcesz lecieć szybciej, to dodajesz ciągu, a
zwiększoną siłe nośną redukujesz zmniejszając kąt natarcia (co pozwala
jeszcze bardziej przyspieszyć). Zmniejszając siłę ciągu redukujesz
prędkość, a niedobór siły nośnej usuwasz zwiększając kąt natarcia.

Poniżej prędkości ekonomicznej jest trochę inaczej. Redukcja ciągu spowoduje
spadek prędkości i siły nośnej, którego nie będziesz mógł już zniwelować
zwiększaniem kąta natarcia, gdyż zwiększony opór dalej obniży prędkość. W
efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc
szybciej.

Dzięki za wyjaśnienie

Data: 2009-11-16 19:12:42
Autor: Waldek
Ciąg samolotu
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hd4jpj$6uv$1news.onet.pl...
SERG wrote:

W efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc
szybciej.

LOL

Data: 2009-11-16 19:37:18
Autor: Delfino Delphis
Ciąg samolotu
Waldek wrote:

W efekcie aby lecieć wolniej musisz lecieć na zwiększonym ciągu niż lecąc
szybciej.

LOL

Co w tym śmiesznego? Przecież to można wydedukować nawet z czystej logiki.
Skoro prędkość ekonomiczna (tj. prędkość maksymalnej długotrwałości lotu)
Ve>Vs jest większa od prędkości przeciągnięcia, to z jakiegoś powodu dla
prędkości Ve>V>Vs zużycie paliwa jest większe. Z definicji na tej prędkości
lot poziomy wykonuje się przy najmniejszym poborze mocy z zespołu
napędowego.

Zresztą polecam zapoznanie się z krzywą mocy na rysunku 44 (Domicz,
Szutowski,"Podręcznik pilota samolotowego").

Mam nadzieję, że przypadkiem nie jesteś pilotem?

Ciąg samolotu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona