Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?

[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?

Data: 2010-10-25 11:28:34
Autor: Tomasso
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
Jechałem dziś ulicą Szlak, standardowo do Mogilskiej i chciałbym zapytać, czy moje zachowanie było poprawne.

Tytułem testu postanowiłem jechać nie zbaczając na znanych mi (skądinąd) DDR, lecz jadąc tak, jak nakazują znaki. Tak jakbym był turystą, który nie zna miasta, tylko chce się dostać na azymut "tam i tam".

Jechałem Szlakiem, potem prosto pod tunel, przez rondo koło dworca autobusowego, ul. Lubomirskiego i na Rondo Mogilskie. Na samą tarczę ronda nie zdecydowałem się wjechać, żeby mnie nie zjedli inni użytkownicy drogi, chociaż wobec braku zakazu mógłbym.

Nigdzie po drodze nie napotkałem zakazu wjazdu rowerów, nakazu skrętu (np. w Warszawską) żadnej informacji o DDR, o tunelu rowerowym, nic, co mogłoby mi chocby zasugerować, że mogę i powinienem pojechać inną trasą.

Nawet przy Lubomirskiego, gdzie jest DDR wzdłuż ogrodzenia AE nie było oznakowania kierującego mnie na nią.

A najbardziej zaskoczył mnie brak zakazu wjazdu na Rondo Mogilskie - z innych stron stoją, a od strony Lubomirskiego... brak.

I pytanie do Krakusów znających tę relację - czy popełniłem jakiś błąd, czy też wadliwe jest oznakowanie?

Tomasso

Data: 2010-10-25 11:35:35
Autor: Wojtek M.
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
I pytanie do Krakusów znających tę relację - czy popełniłem jakiś błąd, czy też wadliwe jest oznakowanie?

Wadliwie oznakowane. Np. jadąc od Huty Mogilską, przy skrzyżowaniu z Kielecką jest zakaz wjazdu rowerem i musisz skorzystać z DDR. Trasa jaką Ty opisałeś, dla osoby przyjezdnej będzie niewidoczna

Data: 2010-10-25 11:39:00
Autor: Marcin Hyła
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-25 11:35, Wojtek M. wrote:
I pytanie do Krakusów znających tę relację - czy popełniłem jakiś
błąd, czy też wadliwe jest oznakowanie?

Wadliwie oznakowane. Np. jadąc od Huty Mogilską, przy skrzyżowaniu z
Kielecką jest zakaz wjazdu rowerem i musisz skorzystać z DDR. Trasa jaką
Ty opisałeś, dla osoby przyjezdnej będzie niewidoczna

Coś ci się pomerdało - patrz mój post obok.

I nie tylko: rejonie Kieleckiej musisz korzystać z DDR nie dlatego, że jest B-9 ale dlatego, że jest droga rowerowa - po prawej, oznakowana znakiem C-16. B-9 jest tu zbędny, i tak nie możesz jechać jezdnią bo C-16 jest po prawej stronie i cię obowiązuje.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-10-25 18:52:45
Autor: Wojtek M.
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?

B-9 jest tu zbędny, i tak nie możesz jechać jezdnią bo
C-16 jest po prawej stronie i cię obowiązuje.

racja, namieszałem :)

Data: 2010-10-25 11:37:08
Autor: Marcin Hyła
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-25 11:28, Tomasso wrote:
I pytanie do Krakusów znaj¹cych tê relacjê - czy pope³ni³em jakiœ b³¹d, czy
teÂż wadliwe jest oznakowanie?

Wadliwe? Poprawne :-) i jechaleś jak najbardziej _zgodnie_ z przepisami. Na pozostałych wlotach Mogilskiego IMHO nie ma B-9 z wyjątkiem Mogilskiej, są natomiast C-16 (na Lubicz i Mogilskiej). Z Powstania Warszawskiego jest taki problem, że na Grzegórzeckim zdaje się nie ma C-16 więc w zasadzie... ... ... :-)

No ale ZIKiT do spóły z policja znają się na oznakowaniu podobno lepiej niż ja :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-10-25 12:22:43
Autor: Tomasso
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
Użytkownik "Marcin Hyła" napisał:

Wadliwe? Poprawne :-) i jechaleś jak najbardziej _zgodnie_ z przepisami.

Czułem i widziałem, że mnie zaraz rozjadą, że jestam tam, gdzie mnie nie powinno być, a mimo to nie mogłem wiedzieć, że obok biegną _względnie_ wygodne ciągi rowerowe.

Czyli schizofrenia, jak zwykle. Empirycznie przekonałem się po raz kolejny.

Zresztą w odwrotnej relacji też z Lubomirskiego trafia się oznakowaną, ale ślepą drogą DR na postój taksówek pod dworcem autobusowym, skąd nie ma przejazdu do tunelu rowerowego. Bo niby skąd mam wiedzieć, że powinienem pojechać w Rakowicką i pierwszą w lewo przez parking trafię pod Muzeum AK, gdzie ten nieoznakowany kadłubek DDR wyrzuci mnie tam gdzie trzeba?

Dalej też nie jest lepiej, bo DDR koło PK kończy się niespodziewanie wjazdem pod prąd na 29 Listopada. I znów zero oznaczeń sugerujących, że jadę nie tam gdzie trzeba.

Ergo, trzeba lać na te śmieszki i jeździć między samochodami.

Tomasso

Tomasso

Data: 2010-10-26 16:44:14
Autor: amrac
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
W dniu 25.10.2010 12:22, Tomasso pisze:

 obok biegną _względnie_
wygodne ciągi rowerowe.

Bardzo względnie. Wyobraź sobie, że wjeżdząjąc DDR na (a konkretniej pod) rondo ul. Mogilską/Lubicz, i jadąc nią aż do zjazdu z ronda... znajdziesz sie po przeciwnej stronie drogi czyli wyjedziesz pod prąd. Nota bene nie ma znaków zakazu wjazdu więc nic nie stoi na przeszkodzie wjechać pod prąd np. w Lubicz.

Data: 2010-10-26 19:19:02
Autor: Marcin Hyła
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-26 16:44, amrac wrote:

Bardzo względnie. Wyobraź sobie, że wjeżdząjąc DDR na (a konkretniej
pod) rondo ul. Mogilską/Lubicz, i jadąc nią aż do zjazdu z ronda...
znajdziesz sie po przeciwnej stronie drogi czyli wyjedziesz pod prąd.

Brakuje znaku B-2 o którym to braku ZIKiT wie od 2 chyba lat albo dłuzej, bo to był dość oczywisty kiks wyłapany natychmiast. 1,5 roku temu ustalono komisyjnie, że znak będzie. Jest jak jest. Pretensje - do tow. Majchrowskiego i jego profesjonalnego zespołu współpracowników :-)

Natomiast z tego co napisałeś, ktoś by mógł zrozumieć że wjazd pod prąd w Lubicz to jedyna opcja. Otóż nieprawda, jest bardzo dobre skomunikowanie z kontrapasem w Kopernika oraz z drogą rowerową wzdłuż Powstania Warszawskiego po stronie ogrodu Botanicznego.

Nota bene nie ma znaków zakazu wjazdu więc nic nie stoi na przeszkodzie
wjechać pod prąd np. w Lubicz.

Tak, ale tu pretensje można i należy zgłaszać do ZIKiT, wojewody na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym i do prokuratury w związku z art. 231 KK - zaniedbanie obowiązków służbowych.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-10-26 22:22:39
Autor: amrac
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
W dniu 26.10.2010 19:19, Marcin Hyła pisze:
Natomiast z tego co napisałeś, ktoś by mógł zrozumieć że wjazd pod prąd
w Lubicz to jedyna opcja. Otóż nieprawda, jest bardzo dobre
skomunikowanie z kontrapasem w Kopernika oraz z drogą rowerową wzdłuż
Powstania Warszawskiego po stronie ogrodu Botanicznego.

Nic nie sugerowałem bo sam nie ładuje się na kontrapas tylko cisne od dołu po jezdni (torowisku) i wyjeżdżam jak tramwaje. Formalnie, przynajmniej narazie, jest to dozwolone a na pewno jedyne sensowene rozwiązanie tego "drobnego" niedociągnięcia architektonicznego. A tak na marginesie, czy plany Mogilskiego były konsultowane podobnie jak projek Grzegórzeckiego?

Data: 2010-10-27 21:27:23
Autor: Marcin Hyła
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-26 22:22, amrac wrote:

Nic nie sugerowałem bo sam nie ładuje się na kontrapas tylko cisne od
dołu po jezdni (torowisku) i wyjeżdżam jak tramwaje. Formalnie,
przynajmniej narazie, jest to dozwolone a na pewno jedyne sensowene
rozwiązanie tego "drobnego" niedociągnięcia architektonicznego. A tak na
marginesie, czy plany Mogilskiego były konsultowane podobnie jak projek
Grzegórzeckiego?

Były, ale to dłuższa historia. Po raz pierwszy "konsultacje" zdarzyły się na wpół formalnie koło 1997 roku, potem - już w ramach zespołu - koło 2001 (?).

Podstawowy problem jaki widzę z dzisiejszej perspektywy jest taki, że nie konsultowano fundamentalny założeń (tramwaje, piesi, rowery dołem, samochody górą - _dużo_ lepiej byłoby odwrotnie). Konsultowane było wszystko, co mieściło się w ramach słupów, skarp, ścian itp. przy założonym układzie, który został zrealizowany - czyli generalnie przestawianie chodników, ścieżek bez przestawiania ścian, słupów konstrukcyjnych itp.

I zdecydowanie poprawiono przebieg dróg rowerowych - ale w ramach _zastanej_ sytuacji (słupy, ściany, pochylnie itp.). Szczególnie dotyczy to sytuacji pośrodku (ten zawijas na dole przy skrzyżowaniu torowisk, lepszy niż w pierwotnym projekcie) i obszar od strony Kopernika i Ogrodu Botanicznego.

Natomiast zdarzyły się liczne kiksy wykonawcze. Do najważniejszych należy brak zjazdu z Beliny Prażmowskiego na dolny poziom ronda (miał być przez parking istniejący między Beliny a Lubomirskiego) - miał być, a go nie ma. Drugi duży i upierdliwy kiks to słup konstrukcyjny estakady w skrajni drogi rowerowej (znacząco zresztą ograniczający widoczność, ale to w zasadzie było niemożliwe, bo "projektu zasadniczego" nie dało się audytować, trzeba by wszystko przeprojektować), trzeci - brak przestrzeni "zagradzających" tam, gdzie teraz piesi zza winkla wychodzą wprost pod rozpędzonych rowerzystów (tam miały być kwietniki, barierki itp.)

Do tego dochodzą uskoki na przejazdach rowerowych - na tym "głównym" krawężnik betonowy już się zaczął mocno kruszyć, jak się skruszy to ZIKiT zamiast zrobić wtopiony pewnie zrobi remont i włoży nowy, znowu wystający 5 cm :-)

No i ostatnia sprawa to oznakowanie - między innymi brak nieszczęsnego B-2 tam, gdzie teraz ścieżką można wjechać leganie w Lubicz pod prąd, ale także brakujące przejścia dla pieszych na ścieżkach rowerowych (piesi często nie wiedzą, że tam jest ścieżka), większa liczba znaków poziomych P-23 czy wręcz postulowana linia przerywana P-2b w osi drogi rowerowej, żeby piesi w każdym miejscu wiedzieli, że to jednak nie chodnik.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2010-10-27 19:38:24
Autor: Jan Srzednicki
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-27, Marcin Hyła wrote:
On 2010-10-26 22:22, amrac wrote:

Nic nie sugerowałem bo sam nie ładuje się na kontrapas tylko cisne od
dołu po jezdni (torowisku) i wyjeżdżam jak tramwaje. Formalnie,
przynajmniej narazie, jest to dozwolone a na pewno jedyne sensowene
rozwiązanie tego "drobnego" niedociągnięcia architektonicznego. A tak na
marginesie, czy plany Mogilskiego były konsultowane podobnie jak projek
GrzegĂłrzeckiego?

[..]
I zdecydowanie poprawiono przebieg dróg rowerowych - ale w ramach _zastanej_ sytuacji (słupy, ściany, pochylnie itp.). Szczególnie dotyczy to sytuacji pośrodku (ten zawijas na dole przy skrzyżowaniu torowisk, lepszy niż w pierwotnym projekcie) i obszar od strony Kopernika i Ogrodu Botanicznego.

Natomiast zdarzyły się liczne kiksy wykonawcze. Do najważniejszych należy brak zjazdu z Beliny Prażmowskiego na dolny poziom ronda (miał być przez parking istniejący między Beliny a Lubomirskiego) - miał być, a go nie ma. Drugi duży i upierdliwy kiks to słup konstrukcyjny estakady w skrajni drogi rowerowej (znacząco zresztą ograniczający widoczność, ale to w zasadzie było niemożliwe, bo "projektu zasadniczego" nie dało się audytować, trzeba by wszystko przeprojektować), trzeci - brak przestrzeni "zagradzających" tam, gdzie teraz piesi zza winkla wychodzą wprost pod rozpędzonych rowerzystów (tam miały być kwietniki, barierki itp.)

A co z brakiem skomunikowania kierunku Lubicz/Kopernika -> Mogilska?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-10-27 21:43:43
Autor: Marcin Hyła
[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?
On 2010-10-27 21:38, Jan Srzednicki wrote:

A co z brakiem skomunikowania kierunku Lubicz/Kopernika ->  Mogilska?

A właśnie, zapomniałem napisać. Zdecydowały braki terenowe. To powinno być zrobione osobno, via ul. Sądowa, przez parking przy hotelu Chopin lub tuż obok - tak jak wiele osób jeździ (m.in. ja - do pracy) po tamtejszych chodnikach (legalnie, bo poza pasem drogowym - to nie jest droga publiczna, zresztą na Powstania Warszawskiego chyba jest 70 dopuszczone :-)))

Zrobienie ścieżki w śladzie obecnego chodnika na tej relacji byłoby trochę bez sensu ze względu na przewyższenia i spadki (tam jest rampa dla wózków zresztą), wynikające z konstrukcji samego Ronda wyniesionego o 1-2 m nad poziom gruntu, zresztą tam nie było miejsca w pasie drogowym. Nie było też technicznej możliwości (choć OIDP rozważano to, nieco abstrakcyjnie chyba ze względu na koszty) walnięcia bezpośrednio skomunikowania dół - Sądowa, bo byłoby ekstremalnie stromo: za duża róznica poziomów przy za krótkim odcinku.

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

[KRK] Ciąg ulic od Szlak do Mogilskiej - dobrze jadę?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona