Ciag wsteczny

Data: 2014-02-26 14:44:34
Autor: __Maciek
Ciag wsteczny
Wed, 26 Feb 2014 03:50:11 +0100 Pawel O'Pajak <opajak1@gazeta.pl>
napisał:

o dlugosci 2800 m? Nie wyhamowalby samym oporem powietrza na poczatku i przy juz mniejszej predkosci zwyklymi hamulcami?

Oprócz tego co TJ_Blues napisał przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do
głowy - a co gdyby hamulce nagle zawiodły? Wtedy szukać rewersu i
czekać aż zadziała? Tak masz uruchomione dwa systemy i jednak większą
szansę wyhamowania. Oczywiście to tylko moja hipoteza, nie wiem czy
taki powód brany jest pod uwagę jako uzazadnienie użycia rewersu.

Data: 2014-02-26 17:46:28
Autor: Pan Anatol
Ciag wsteczny
napisał:
[...]

A ja bym jeszcze dodał kwestie "operacyjne". Przy kilku zjazdach z drogi startowej zazwyczaj nie zwalnia się pasa w ostatniej, ale np. w drugą, trzecią od progu, albo trzeba zwolnić pas startowy w "speedwaya", bo kolejka za tobą jak cholera, duży ruch i trzeba jak najszybciej zwolnić drogę startową... i takie tam ceregiele...

A pozatym, jeśli po przyziemieniu nie "spuści" się samolotu z klap, to przy małej sile docisku podwozia do pasa (ze względu na istnienie jeszcze siły nośnej) i zaczęciem hamowania hamulcami podwozia to bardzo łatwo jest zedrzeć opony. Nawet niechcąco. Znam wielu lotników, co po takim hamowaniu "zmieniało" opony... ;-)

-- -

Ciag wsteczny