Data: 2010-11-11 19:17:08 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Wiem ze temat byl juz poruszany wiele razy i wiem ze na B moge ciagnac wszystko tak aby nie przekroczyc 3,5T w zestawie, nie wazne ile osi ma przyczepa itp.
Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Powiedzial mi ostatnio koles na przegladzie ze MW (masa wlasna) pojazdu nie moze byc nizsza niz DMC przyczepy. W kodeksie jedyne co znalazlem to to: "Zabrania się holowania: Pojazdu cięższego niż pojazd holujący, jeżeli sposób holowania wyklucza kierowanie i hamowanie przez pojazd holowany." Tylko to tyczy holowania, a nie ciagniecia przyczepy... no i w sumie to przyczepa hamuje.... Moje Audi ma MW 1320kg a DMC 1800KG, w dowodzie mam wbite ze moge ciagac przyczepe z hamulcem do 1500kg. Po co zatem zapis w dowodzie o tych 1500kg skoro i tak nie moge takiej ciagnac ? Sprawa jest dla mnie o tyle interesujaca ze kemping ktory posiadam ma DMC 1300kg i jest ok, ale mam na oku ladny kemping z DMC 1450kg -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-11 19:33:13 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:17, krzyss pisze:
Wiem ze temat byl juz poruszany wiele razy i wiem ze na B moge ciagnac http://forumsamochodowe.com/album_pic.php?pic_id=100 -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-11 19:37:48 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
http://forumsamochodowe.com/album_pic.php?pic_id=100 Z tego rozumiem zeby ciagnac przyczepe 1500KG bo taka mam wbita w dowod przyczepa by musiala miec hamulec uruchamiany z kabiny. A jak to wyglada taki hamulec ? widzial wogole ktos taka przyczepe ? -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-11 20:27:59 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:37, krzyss pisze:
W dniu 2010-11-11 19:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:Z ciekawości zerknąłem do swojego dowodu i też mam sporą rozbieżność z tym, że w drugą stronę. MW - 1176kg DMC - 1720kg DMC przyczepy z hamulcem: 1200kg. DMC przyczepy bez hamulca: 585kg (i tu się zgadza z warunkiem: DMC przyczepy nie większe niż połowa DMC pojazdu) Biorąc pod uwagę warunek, że DMC pojazdu stanowi minimum 1,33 DMC przyczepy w moim przypadku wynika, że DMC przyczepy z hamulcem może wynieść ok. 1290kg. Przypuszczam, że wpis w dowodzie odnosi się w jakiś sposób do homologacji haka, ale żeby to potwierdzić, powinien wypowiedzieć się ktoś lepiej poinformowany. W Twoim wypadku wynika, że DMC dla przyczepy z hamulcem najazdowym może wynieść nie więcej niż 1350kg. Oczywiście ta wartość tylko w przypadku posiadania prawo jazdy kat. B+E. Jeśli chodzi o zapis o hamulcu uruchamianym z miejsca kierowcy, to zapewne dotyczy on samochodów z pneumatycznym układem hamulcowym (np. Renault MaxCity - DMC <3500kg) -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-11 23:10:00 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 20:27, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
W Twoim wypadku wynika, że DMC dla przyczepy z hamulcem najazdowym może Dlaczego B=E skoro calosc nie przekracza 3,5T ? -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 08:12:50 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 23:10, krzyss pisze:
W dniu 2010-11-11 20:27, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze: Bo DMC przyczepy większa o 30kg niż MW pojazdu ciągnącego. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-11 23:46:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:37, krzyss pisze:
W dniu 2010-11-11 19:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze: Jest to wtedy dodatkowy układ pneumatyczny hamulców - sprzęgi jak w ciężarówce. Hamulec uruchamiany jest wtedy normalnie pedałem hamulca razem z hamulcami zasadniczymi pojazdu ciągnącego. Poza jakimiś wybitnie specjalistycznymi zastosowaniami raczej nie spotykany. Mając hamulec najazdowy DMC holownika musi być 1.33 raza większe niż DMC przyczepy (rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów § 14. 7). Swoim Audi możesz więc holować przyczepę z DMC max 1353kg. Natomiast strona praktyczna wygląda tak, że nie spotkałem się jeszcze z tym żeby policjant robił problemy w związku ze złamaniem tego punktu. Ale trudno zgadnąć czy w razie dzwona ubezpieczyciel tego gdzieś nie wytoczy. |
|
Data: 2010-11-12 01:41:51 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 23:46, Tomasz Pyra pisze:
Swoim Audi możesz więc holować przyczepę z DMC max 1353kg. Czyli tak jak mi sie wydawalo aktualnie wszystko jest zgodne z przepisami. Natomiast strona praktyczna wygląda tak, że nie spotkałem się jeszcze z Wiesz, u nas moze i nie, ale za granica potrafia sie czepiac. A co ja zrobie jak mi beda kazali odczepic przyczepe bo dalej nie pojade... Dlatego tez dla swietego spokoju chce zrobic E zeby sie odemnie odczepili. A nastepne auto bedzie juz tak dobierane zeby nie bylo problemow. Aktualnie na tapecie mam BMW 330xd, MW 1650kg DMC 2200. Przyczepa wiec moze byc spokojnie z DMC 1500 a to juz sa naprawde duze domki. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 08:20:54 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 01:41, krzyss pisze:
W dniu 2010-11-11 23:46, Tomasz Pyra pisze: Jeśli przyczepa ma mniej, niż 1320kg DMC to wystarcza Ci samo "B". Jeśli przyczepa ma więcej, niż 1320kg, a mniej niż 1353kg DMC (i zakładając, że ważysz więcej, niż 30kg :) to taką przyczepę możesz ciągać mając prawo jazdy kat. B+E. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-12 13:09:50 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:33, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
W dniu 2010-11-11 19:17, krzyss pisze: Podali może źródło pochodzenia tego materiału, czy tylko dorzucili swoje logo? -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-11-12 15:00:10 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 13:09, Artur Maśląg pisze:
Pamietalem, ze kiedys ktos juz wrzucal na grupe ta tabelke. Niestety stracilem linka, a w archiwum ciezko bylo sie jej doszukac.http://forumsamochodowe.com/album_pic.php?pic_id=100 Znalazlem ja przez Google: http://www.forumsamochodowe.com/1rzyczepka-a-prawo-jazdy-b-dmc-przyczepki-vt937.htm Przypuszczam, ze logo dodalo sie z automatu po dolaczeniu pliku do wypowiedzi. BTW, kto stworzyl ta tabelke? Widze, ze Kuba tez(?) ma ja na swojej stronie. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-12 16:35:41 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 15:00, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
(...) Pamietalem, ze kiedys ktos juz wrzucal na grupe ta tabelke. Pierwszy byłem chyba ja (reszta to już powielenia - no chyba, że było inaczej), ale nie jestem jej autorem, jak już dawno temu pisałem. Pozwolę sobie zacytować samego siebie sprzed ~4 lat: <cite> Ta tabelka jest skrotowym podsumowaniem opinii prawnej obecnych przepisow, przeprowadzanej przez KG Policji. To jest *oficjalne* stanowisko Policji oraz jedyna poprawna interpretacja obowiazujacych przepisow na dzien dzisiejszy. Mimo niejasnosci pewnych zapisow ustawowych, jednak zgodze sie z interpretacja prawna przeprowadzona przez biuro prawne WRD KG, niz z domorosla interpretacja PoRD w wydaniu grupowym. Dodam tylko, ze udalo sie taka opinie uzyskac (ktora zostala rozeslana do wszystkich komend wojewodzkich) dzieki staraniom wielu osob (kierowcow) oraz dobrej woli naczelnika WRD KSP. </cite> Przypuszczam, ze logo dodalo sie z automatu po dolaczeniu pliku do Dla materiałów własnych to rozumiem, ale obcych? (...) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-11-11 19:45:32 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
On 2010-11-11, krzyss <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> wrote:
Po co zatem zapis w dowodzie o tych 1500kg skoro i tak nie moge takiej ciagnac ? Bo dowd nie wie, czy masz B czy B+E. Pzdr, Krzysiek Kieczewski |
|
Data: 2010-11-11 21:34:17 | |
Autor: MalyMJ | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 19:17, krzyss pisze:
Wiem ze temat byl juz poruszany wiele razy i wiem ze na B moge ciagnac kat B uprawnia do kierowania pojazdem do 3,5t, ewentualnie z przyczepa leekka do max 750kg - laczna masa zestawu nie moze przekroczyc 3,5t kat B+E uprawnia do kierowania pojazdem do 3,5t plus przyczepa o maksymalnej masie nie wiekszej niz masz w dowodzie auta ciagnacego, laczna masa zestawu moze znacznie przekroczyc 3,5t, to juz glownie zalezy od auta np: ducato: dmc 3,5t + przyczepa z hamulcem 2t informacje z osrodka szkoleniowego, niedawno do nich dzwonilem w takiej sprawie jezeli wiec kolego ciagasz ten kemping (1300kg) na B to robisz to bezprawnie pozdrawiam MJ |
|
Data: 2010-11-11 22:17:15 | |
Autor: 'Tom N' | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
MalyMJ w <news:ibhjvq$45j$1news.onet.pl>:
kat B uprawnia do kierowania pojazdem do 3,5t, ewentualnie z przyczepa leekka do max 750kg - laczna masa zestawu nie moze przekroczyc 3,5t O! A kiedy usunli z PoRD art. 88.1 3) b) i art. 88.3. 3)? Dla uatwienia -- mam pojazd o DMC 3.5t i podpinam przyczep lekk (750kg) -- razem 4250 kg zestawik ma DMC i bez problemw mog jecha tylko z B. Przeliczenie dla "nie lekkiej" masz niej. informacje z osrodka szkoleniowego, niedawno do nich dzwonilem w takiej sprawie Raczej nie zrozumiae co mwili. jezeli wiec kolego ciagasz ten kemping (1300kg) na B to robisz to bezprawnie"Moje Audi ma MW 1320kg a DMC 1800KG" Wychodzi mi, e DMC przyczepy * 1,33 < DMC pojazdu, MW pojazdu > DMC przyczepy -- nic nie wiemy o masach rzeczywistych i prdkociach osiganych -- ale zakadajc, e s w normie, to: posiadajc B nie narusza przepisw dotyczcych poruszania si wspomnianym zestawem... -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-11-11 23:18:22 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 22:17, 'Tom N' pisze:
jezeli wiec kolego ciagasz ten kemping (1300kg) na B to robisz to bezprawnie"Moje Audi ma MW 1320kg a DMC 1800KG" ??? Wychodzi mi, e DMC przyczepy * 1,33< DMC pojazdu, MW pojazdu> DMC A co to jest masa rzeczywista wg przepisow ? MW pojazdu 1320kg DMC pojazdu 1805kg MW przyczepy 1075kg DMC przyczepy 1300kg Wg dowodu ciagnac moge 665kg bez hamulca i 1500kg z hamulcem. Nie wydaje mi sie zebym ciagnal cos bezprawnie. A predkosci osiagane ? max co jechalem to 110km/h no ale to tylko chwile, normalnie to 80km/h sie poruszam zestawem. Auto spoko daje rade 130@170KM, przyczepa ma specjalny hak ktory ogranicza plywanie. Auto pewnie zmienie, ale najpierw zastanawiam sie nad zmiana przyczepy. A i kat E mam w planach, tylko w tym roku zabraklo pieniedzy na kurs. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 07:53:54 | |
Autor: 'Tom N' | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
krzyss w <news:4cdc6bc9$1news.home.net.pl>:
W dniu 2010-11-11 22:17, 'Tom N' pisze: ???jezeli wiec kolego ciagasz ten kemping (1300kg) na B to robisz to bezprawnie"Moje Audi ma MW 1320kg a DMC 1800KG" Nie poznajesz swoich sw? Wychodzi mi, e DMC przyczepy * 1,33< DMC pojazdu, MW pojazdu> DMCA co to jest masa rzeczywista wg przepisow ? Tyle i way w danej chwili pojazd z tym co w nim si znajduje. MW pojazdu 1320kg Nie wydaje mi sie zebym ciagnal cos bezprawnie. Przecie to napisaem powyej. -- Tomasz Nycz [priv-- >>X-Email] |
|
Data: 2010-11-12 08:30:31 | |
Autor: Micha \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 23:18, krzyss pisze:
dotyczcych poruszania si wspomnianym zestawem... 665kg dla przyczepy bez hamulca wynika z warunku, e DMC przyczepy nie moe by wiksze, ni poowa MW pojazdu i tu jest ok. Jeli chodzi o DMC przyczepy z hamulcem, to tak jak w wyliczeniach wyej, powinno by 1353kg - z warunku, e DMC pojazdu stanowi co najmniej 1,33 DMC przyczepy, a RMC pojazdu jest rwne lub wiksze ni RMC przyczepy.
strefa zamieszkania: 20 km/h obszar zabudowany: 50 km/h w godzinach 5.00-23.00 obszar zabudowany: 60 km/h w godzinach 23.00-5.00 poza obszarem zabudowanym, droga jednojezdniowa: 70 km/h poza obszarem zabudowanym, droga dwujezdniowa: 80 km/h droga ekspresowa (jedno i dwu jezdniowa): 80km/h autostrada: 80km/h -- Micha "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-12 18:08:36 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 08:30, "Micha \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
strefa zamieszkania: 20 km/h Dziekowac :) jestes zawodowo zwiazany z motoryzacja, czy poprostu masz tak dobra pamiec ? :) ogolnie 80km/h nie przekraczam, zycie mi jeszcze mile :) -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 18:13:12 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 08:30, "Micha \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
.... A jeszcze przy okazji skoro znasz dobrze temat, i kodeks w malym palcu :) Auto ma 4,4m dlugosci. Przyczepa z hakiem 7m, razem 11,4m Jest podobno jakis przepis z Polsce ktory nakazuje mi oznaczenie zestawu pojazdow. I tutaj opinie sa podzielone, nawet wsrod "karawaniarzy", podobno jak przekraczam "jakas" dlugosc zestawu to musze go oznaczyc odpowiednimi naklejkami odblaskowymi. Znasz moze ten temat ? cos wspominano o 8,5m ale sam juz nie pamietam. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 23:01:03 | |
Autor: Micha \"HoMMeR\" Paszek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 18:13, krzyss pisze:
A jeszcze przy okazji skoro znasz dobrze temat, i kodeks w malym palcu :) Dzieki za uznanie, ale ja tylko wyszukalem tych informacji w Google :) Co do pytania:
ROZPORZDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunkw technicznych pojazdw oraz zakresu ich niezbdnego wyposaenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) Dzia III Warunki techniczne pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do czenia z tym pojazdem Rozdzia 3 wiata 12. 1. Pojazd, z zastrzeeniem ust. 2, wyposaa si w nastpujce wiata zewntrzne: (...) 15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, ktrych szeroko przekracza 2,1 m; nie stosuje si do podwozia samochodu ciarowego z kabin w zakresie wiate obrysowych tylnych; 16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, ktrych dugo przekracza 6 m (dugo przyczepy powinna by liczona razem z dyszlem). Czym sie roznia pozycyjne od obrysowych musisz doszukac juz sam. -- Micha "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia |
|
Data: 2010-11-13 00:39:43 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 23:01, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
Dzieki za uznanie, ale ja tylko wyszukalem tych informacji w Google :) Nie nie... mi chodzilo o to: W Rozporzadzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 ( Dziennik Ustaw 32 z 2003 poz 262 ) w sprawie warunkow technicznych pojazdow oraz ich niezbednym wyposazeniu na podstawie art 66 ust 5 Ustawy z dnia 20.061995 - Prawo o Ruch Drodowym ( Dz. U nr 98 poz 602 z pozn. zmianami ) W PAR 59 PUNKT 9 CZYTAMY: pojazd lub zespol pojazdow, ktorego dlugosc przekracza 8 metro albo dopuszczalna masa całkwita przekracza 12 ton podlega ozankowaniu, o ktorym mowa w par 42 - stosuje sie po 31.03.2003 W PAR 42 CZYTAMY: " ... oznakowuje sie w sposob okreslony w zalaczniku 10 Rozporzadzenia .." ZAŁĄCZNIK Nr 10 WARUNKI DODATKOWE DLA POJAZDU DŁUGIEGO I CIĘŻKIEGO § 1. Pojazd i zespół pojazdów, o których mowa w § 42 rozporządzenia, powinny być oznakowane tablicami wyróżniającymi, umieszczonymi z tyłu pojazdu prostopadle i symetrycznie do jego osi podłużnej. § 2. Tablice wyróżniające dla pojazdu samochodowego powinny składać się z ukośnych pasów umieszczonych pod kątem 45° ± 5° do pionu, o szerokości 100 ± 2,5 mm, na przemian barwy żółtej, wykonanych z materiału odblaskowego, oraz barwy czerwonej, wykonanych z materiału fluorescencyjnego. § 3. Tablice wyróżniające dla przyczepy (naczepy) powinny mieć tło odblaskowe barwy żółtej z obrzeżem fluorescencyjnym barwy czerwonej. § 4. Dolne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie niżej niż 250 mm, a górne - nie wyżej niż 2.100 mm od powierzchni jezdni. § 5. Zewnętrzne boczne krawędzie tablic wyróżniających powinny być umieszczone nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. § 6. W przypadku zastosowania oznaczenia przewidzianego na rysunku nr 1 i 2 wzór 4 odległość między tablicą umieszczoną poziomo i tablicą umieszczoną pionowo nie może być mniejsza niż 200 mm i nie większa niż 300 mm. § 7. Wymiary oraz zasady rozmieszczania tablic wyróżniających na pojeździe określa rysunek nr 1 i 2. -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-11 23:47:13 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "MalyMJ" <malymj@tlen.pl> napisał w wiadomości news:ibhjvq$45j$1news.onet.pl...
Przyczepy kempingowe mozesz ciagnac na B przekraczajac 3,5 t DMC -- Picasso |
|
Data: 2010-11-12 01:42:13 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 23:47, P_ablo pisze:
Przyczepy kempingowe mozesz ciagnac na B przekraczajac 3,5 t DMC A skad taki pomysl ? -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 08:56:53 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc8d7f$1news.home.net.pl...
W dniu 2010-11-11 23:47, P_ablo pisze: W zasadzie nie weryfikowalem ale tek oswiecil mnie dyzurny poznanskiej drogowki kiedy przerabialem temat E do B... -- Picasso |
|
Data: 2010-11-12 10:30:38 | |
Autor: Maciek | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Dnia Fri, 12 Nov 2010 08:56:53 +0100, P_ablo napisa(a):
W zasadzie nie weryfikowalem ale tek oswiecil mnie dyzurny poznanskiej drogowki kiedy przerabialem temat E do B... No to ci zle powiedzial... Wystarczy pzreczytac kodeks. -- Maciek |
|
Data: 2010-11-12 23:31:39 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Uytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:w1l6o7ej7eyd$.1x2e6k9u9g0b1.dlg40tude.net...
No to ci zle powiedzial... Wystarczy pzreczytac kodeks. Jakos jeszcze nigdy nie mialem czasu :P Jak pewnie z 90% polskich kierowcow... -- Picasso |
|
Data: 2010-11-12 07:48:42 | |
Autor: MarcinJM | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-11 21:34, MalyMJ pisze:
kat B uprawnia do kierowania pojazdem do 3,5t, ewentualnie z przyczepa pojazdem lub ZESPOLEM pojazdow o DMC nieprzekraczajacym 3.5t Nie wprowadzaj ludzi w blad. Z tym, ze jak ktos napisal: ZAWSZE mozesz podpiac przyczepe lekka o DMC do 750kg prekraczajac DMC zestawu do max. 4250kg -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-11-12 00:10:12 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc3341$1news.home.net.pl...
Producent samochodu zrobil odpowiednie badania i wyszlo mu, ze przy takiej masie przyczepy samochod zachowuje sie poprawnie. Producent pojazdu nic nie wie o polskich idiotycznych przepisach... O przytoczonej juz tabelce zaden policjant nawet nie slyszal i nikt nie wie skad ta tabelka sie wziela :P Mam E do B i jezdze na to zestawem 3,5 + 2,5. W PL policjanta interesuje w zasadzie to co auto ma w DR "na haku" i ile DMC ma przyczepa. Na jednej kontroli dowiedzialem sie, ze aby prowadzic zestaw o DMC wiekszej niz 3,5 t powienienem miec C a jesli przeczepa jest przeczepa ciezka, to powienienem miec C + E. Szanowny pan wladzia nie potrafil mi natomiast wytlumaczyc w jakim celu w takim razie jest E do B... generalnie rozstalismy sie w zgodzie a ja pojechalem ze wszystkimi swoimi dokumentami dalej i bez mandatu :P Najlepszym dowodem na to, ze nikt nie wie jak powinno byc naprawde jest fakt, ze gdy zadzwonisz do kilku duzych miast do dyzurnego drogowki, to kazdy powie Ci co innego :) Swoja droga, przy karawaningu nikt sie specjalnie chyba nie szczypie o te pare kg. Mam Tabberta vivaldi ktory ma 1800 DMC i ciagam go czasami autem ktore ma 1700 "na haku", na kontrolach nikt sie nigdy nie przyczepil. Trzeba jednak uwazac bo kiedys juz widzialem Astre przegnieciona do drzewa i zlamana w pol przez wlasna przyczepe... -- Picasso |
|
Data: 2010-11-12 01:43:27 | |
Autor: krzyss | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 00:10, P_ablo pisze:
Swoja droga, przy karawaningu nikt sie specjalnie chyba nie szczypie o Pojedz do DE, tam sie czepiaja i sprawdzaja dokladnie :) -- ===-- -- -== krzyss vel Qkill ==-- -- -=== -- -- ===-- -- www.krzyss.com -- -- ===-- -- ===-- -- -- === A3 TDI Power ===-- -- -- -=== |
|
Data: 2010-11-12 08:57:56 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc8dca$1news.home.net.pl...
Otoz to, w DE z kolei najbardziej interesowalo ich to co hak ma na tabliczce znamionowej. -- Picasso |
|
Data: 2010-11-13 17:02:28 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-12 00:10, P_ablo pisze:
Najlepszym dowodem na to, ze To że policjanci zazwyczaj mają takie sobie rozeznanie w obowiązujących przepisach to inna sprawa. Jest prawo w którym jest to dość ściśle opisane i tego się trzeba trzymać, a nie tego co jakiś policjant powiedział. Najważniejsze jest żeby kategoria prawa jazdy się zgadzała - żeby było B+E jeżeli DMC zestawu przekracza 3.5t. I nawet nie chodzi o drogówkę gdzie znam masę ludzi którzy DMC przekraczają, jeżdżą na B i nawet przy kontroli drogowej problemów im nie robią. Problemem jest ubezpieczenie OC - bo jeżeli kierowca z kat. B kierując zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochód, to jest duże prawdopodobieństwo że za wszelkie szkody będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni. I nie jest nawet istotne to że przyczepa o dużym DMC jechała pusta. A nie jest wcale trudno "zarobić" w taki sposób kilkadziesiąt tysięcy złotych albo i dużo więcej. |
|
Data: 2010-11-13 22:24:12 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cdeb690$0$27034$65785112news.neostrada.pl...
To że policjanci zazwyczaj mają takie sobie rozeznanie w obowiązujących przepisach to inna sprawa. Jest prawo w którym jest to dość ściśle opisane i tego się trzeba trzymać, a nie tego co jakiś policjant Nie chodzilo mi o jezdzenie z duza przyczepa na B ale tylko o dopuszczalne i realne masy pojazdow. Jak jest w praktyce, widac na ulicach - osobowki smigaja na potege z lawetami, ciagnac takie same lub ciezsze pojazdy na tychze. Widzialem raz jednego mistrza ktory za Jeepem ciagnal dlugasna lawete z obrotnica a na niej jakies 2 malenstwa w rodzaju fiesty... Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze malo mozliwosci pozostaje w przypadku zestawow holownik + przyczepa ciezarowa - w przypadku kempingow sprawa jest nieco prostsza. A jesli juz dopasujesz przyczepe do holownika, to okaze sie, ze nic na nia nie mozna zaladowac lub na pake dostawczaka musisz wrzucic ze dwie palety cementu aby ciagnac przyczepe z ladunkiem. Problemem jest ubezpieczenie OC - bo jeżeli kierowca z kat. B kierując zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochód, to jest duże prawdopodobieństwo że za wszelkie szkody będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni. I nie jest nawet istotne to że przyczepa o dużym DMC jechała pusta. Ubezpieczalnie zawsze sie wykrecaly i beda sie wykrecac, oczywiscie trzeba miec tego swiadomosc jednak zawsze pozostaja sady. Te juz nie sa takie skore do uznawania absurdalnych powodow aby nie wyplacic odszkodowania... Podsumowaujac - ja dbam zawsze o to aby DMC przyczepy nie przekraczalo tego co samochod ma podane przez fabryke "na haku", reszta sie nie przejmuje i nigdy z tego powodu nie spotkaly mnie zadne przykrosci. -- Picasso |
|
Data: 2010-11-14 00:29:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
W dniu 2010-11-13 22:24, P_ablo pisze:
Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze Szczytem jest tu dość popularny rozmiar przyczep - DMC 2700kg. Czym to niby ciągnąć? A nie jest wcale trudno "zarobić" w taki sposób kilkadziesiąt tysięcy Ale on nie jest wcale absurdalny - to jazda bez uprawnień. Na tej samej zasadzie co ktoś posiadając prawo jazdy kat. A wsiadłby do samochodu. I nie ma znaczenia że on umie jeździć, albo nie miało to wpływu na wypadek. Prawo nie mówi o braku kwalifikacji, albo umiejętności, a mówi o tym że można wystąpić z regresem w stosunku sprawcy który nie miał uprawnień do poruszania się pojazdem. |
|
Data: 2010-11-14 11:03:47 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cdf1f51$0$27039$65785112news.neostrada.pl...
Dostawczaki do 3,5 t maja na haku w okolicach 2,5 t. Znajomy ma sprintera 4,2 t dmc z kontenerem i ten ma w papierach 2,7t, jednak nie wiem czy sa dostepne takie haki na 2,7 t. Wiele terenowek i SUVow ma sporo na haku - Leks Giks (iks mi moj labek zezarl) :P ma na haku bodaj 3,0 lub 3,2 t... Ale on nie jest wcale absurdalny - to jazda bez uprawnień. Wystapic z regresem zawsze moga, co innego czy im sad przyzna racje. Jesli uchybienie nie mialo bezposredniego wplywu na zdarzenie, to sad wcale nie musi uznac racji ubezpieczalni... wyroki polskich sadow sa niezbadane :) -- Picasso |
|
Data: 2010-12-12 12:39:27 | |
Autor: jerzu | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
On Sun, 14 Nov 2010 11:03:47 +0100, "P_ablo" <op@op.pl> wrote:
Dostawczaki do 3,5 t maja na haku w okolicach 2,5 t. Mj ma dmc 3.3t, wg. dow. rej masa przyczepy z hamulcem to 2t, bez hamulca 750 kg. I to si zgadza z wartociami na naklejce, naklejonej w fabryce na aucie. Maksymalna dop. masa cak. zestawu moe u mnie wynie 5300 kg. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2010-12-12 12:45:37 | |
Autor: J_K_K | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Uytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:evc9g6l25l91jllb20nbcvvctvgkalc9ci4ax.com...
On Sun, 14 Nov 2010 11:03:47 +0100, "P_ablo" <op@op.pl> wrote:Jako ciekawostk podam, e malestwo Corsa B ma w dowodzie dopuszczaln przyczep 950 kg z hamulcem, co przekada si np. na moliwo cignicia dwuosiowego "potwora" 250 x 130 :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-11-14 11:41:22 | |
Autor: J.F. | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
On Sat, 13 Nov 2010 22:24:12 +0100, P_ablo wrote:
Nie chodzilo mi o jezdzenie z duza przyczepa na B ale tylko o dopuszczalne i realne masy pojazdow. Jak jest w praktyce, widac na ulicach - osobowki smigaja na potege z lawetami, ciagnac takie same lub ciezsze pojazdy na tychze. Praktyka to jedno, ale w niemieckich papierach tez zdarzaja sie kwiatki z duza dopuszczalna masa. Moze naprawde przetestowane i potrafia ? No ale w Polsce i tak zapisy ustawy obowiazuja. A ten zapis 1.33 z rozporzadzenia to tak wprowadzony, ze nie wiadomo kogo obowiazuje :-) Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze malo mozliwosci pozostaje w przypadku zestawow holownik + przyczepa ciezarowa No wiesz - zestaw na tyle duzy ze moze wymaganie B+E jest rozssadne. Jade sobie kiedys autostrada, leje jak z cebra, profilaktycznie zwalniam do 110, i wyprzedza mnie auto .. z lodka na przyczepce. No ale autostrada sie skonczyla, jego na barierce nie zobaczylem, wiec nie wiem kto tu byl glupi - on czy ja :-) Problemem jest ubezpieczenie OC - bo jeeli kierowca z kat. B kierujc zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochd, to jest due prawdopodobiestwo e za wszelkie szkody bdzie musia zapaci z wasnej kieszeni. A jeszcze chyba winieta, i nie wiem czy nie klopoty z ITD - tachografu miec nie trzeba ? Podsumowaujac - ja dbam zawsze o to aby DMC przyczepy nie przekraczalo tego co samochod ma podane przez fabryke "na haku", reszta sie nie przejmuje i nigdy z tego powodu nie spotkaly mnie zadne przykrosci. A ile razy cie z przyczepa zatrzymali do kontroli i czy inne przepisy byly naruszone ? J. |
|
Data: 2010-11-14 14:01:19 | |
Autor: P_ablo | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:mnevd6p3777v6msvc7p8tlmjal79brn4uo4ax.com...
DMC to jedno ale pozniej jest jeszcze RMC ktore przy osobowce i lawecie jest czesto niespelnialne... No wiesz - zestaw na tyle duzy ze moze wymaganie B+E jest rozssadne. Kiedy zdawalem na E do B, praktycznie nikt nie wspominal o predkosciach z przyczepa a na jazdach i egzaminie najwazniejsze byl manewry. Z drugiej strony zaliczenie jazd - przy ktorych instruktor sugerowal, ze podbije mi papierek i mam sobie isc na egzamin... - i egzaminu nie jest czyms strasznym i dla swietego spokoju mozna to zrobic. Jade sobie kiedys autostrada, leje jak z cebra, profilaktycznie Moze zapomnial... ponadto niektorzy twierdza, ze jesli kupili przyczepe z homologacja na 100 km/h, to moga tyle smigac po PL. Tak jakby jakas tam homologacja byla wazniejsza od polskich przepisow... Kiedys - z lenistwa - zaladowalem samochod na lawete silnikiem do tylu - mial urwane lewe przednie kolo i nie chcialo mi sie przeciagac flakow przez cala przyczepe. Trasa byla niedaleka: Skwierzyna - Poznan. W pewnym momencie przyczepa zaczela prowadzic pustego transita a nie transit lawete... probowalem wyprowadzic ale kiepsko to wychodzilo i skonczylo sie na tym ze laweta z dostawczakiem stanela w poprzek drogi... Z przeciwka jechal tir, jednak dal rade ominac mnie kawalkiem pasa do skretu w prawo - po takich przezyciach z przyczepa jezdze zawsze przepisowo :) a do tego zamontowalem kolko manewrowe z waga aby widziec czy przyczepa jest prawidlowo obciazona. A jeszcze chyba winieta, i nie wiem czy nie klopoty z ITD - tachografu Winieta od 2009 obowiazuje dopiero od 12 t. Tachograf tylko jesli uprawiasz uslugi transportowe dla zewnetrznych podmiotow, przy potrzebach wlasnych wystarczy zaswiadczenie i jezdzisz bez tacho. W DE powyzej 2,5 t nalezy prowadzic ksiazke czasu pracy kierowcy ale tak naprawde nikt tego nie sprawdza. A ile razy cie z przyczepa zatrzymali do kontroli i czy inne przepisy Praktycznie w 100% byly to kontrole rutynowe przez SG, czesto z policjantami lub przez WOP. Bywalo wiele kontroli przez niemiecka, belgijska czy holenderska policje, jednak tych bardziej interesowalo czy jezdze na opale niz masy pojazdow. Jednak wykluczyc nie moge czy aby nie zwracali na to uwagi. Bywaly tez kontrole przez ZOLL i dosc rzadko BAG... -- Picasso |
|
Data: 2010-11-16 19:40:57 | |
Autor: Adam Paszczyca | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Dnia Sat, 13 Nov 2010 17:02:28 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):
Najwaniejsze jest eby kategoria prawa jazdy si zgadzaa - eby byo B+E jeeli DMC zestawu przekracza 3.5t. Z zastrzeeniem do przyczepy lekkiej. No i RMC cigncego nie moe by mniejsza od RMC przyczepy bez hamulcw. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kszyca Lena 51/9, 66-305 Keszyca Lena _______/ /_ Wywoywanie slajdw http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-11-12 09:03:57 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ciaganie przyczepy na kat B | |
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc3341$1news.home.net.pl... (...) http://cita.pl/be_przyczepa.jpg -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |