Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ciaganie przyczepy na kat B

Ciaganie przyczepy na kat B

Data: 2010-11-12 00:10:12
Autor: P_ablo
Ciaganie przyczepy na kat B
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc3341$1news.home.net.pl...

Po co zatem zapis w dowodzie o tych 1500kg skoro i tak nie moge takiej ciagnac ?
Sprawa jest dla mnie o tyle interesujaca ze kemping ktory posiadam ma DMC 1300kg i jest ok, ale mam na oku ladny kemping z DMC 1450kg

Producent samochodu zrobil odpowiednie badania i wyszlo mu, ze przy takiej masie przyczepy samochod zachowuje sie poprawnie. Producent pojazdu nic nie wie o polskich idiotycznych przepisach...
O przytoczonej juz tabelce zaden policjant  nawet nie slyszal i nikt nie wie skad ta tabelka sie wziela :P  Mam E do B i jezdze na to zestawem 3,5 + 2,5. W PL policjanta interesuje w zasadzie to co auto ma w DR  "na haku" i ile DMC ma przyczepa.

Na jednej kontroli dowiedzialem sie, ze aby prowadzic zestaw o DMC wiekszej niz 3,5 t powienienem miec C a jesli przeczepa jest przeczepa ciezka, to powienienem miec C + E. Szanowny pan wladzia nie potrafil mi natomiast wytlumaczyc w jakim celu w takim razie jest E do B... generalnie rozstalismy sie w zgodzie a ja pojechalem ze wszystkimi swoimi dokumentami dalej i bez mandatu :P Najlepszym dowodem na to, ze nikt nie wie jak powinno byc naprawde jest fakt, ze gdy zadzwonisz do kilku duzych miast do dyzurnego drogowki, to kazdy powie Ci co innego :)

Swoja droga, przy karawaningu nikt sie specjalnie chyba nie szczypie o te pare kg. Mam Tabberta vivaldi ktory ma 1800  DMC i ciagam go czasami autem ktore ma 1700 "na haku", na kontrolach nikt sie nigdy nie przyczepil.
Trzeba jednak uwazac bo kiedys juz widzialem Astre przegnieciona do drzewa i zlamana w pol przez wlasna przyczepe...

--
Picasso

Data: 2010-11-12 01:43:27
Autor: krzyss
Ciaganie przyczepy na kat B
W dniu 2010-11-12 00:10, P_ablo pisze:

Swoja droga, przy karawaningu nikt sie specjalnie chyba nie szczypie o
te pare kg. Mam Tabberta vivaldi ktory ma 1800 DMC i ciagam go czasami
autem ktore ma 1700 "na haku", na kontrolach nikt sie nigdy nie przyczepil.
Trzeba jednak uwazac bo kiedys juz widzialem Astre przegnieciona do
drzewa i zlamana w pol przez wlasna przyczepe...

Pojedz do DE, tam sie czepiaja i sprawdzaja dokladnie :)


--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

Data: 2010-11-12 08:57:56
Autor: P_ablo
Ciaganie przyczepy na kat B
Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM-trapkrzyss.com> napisał w wiadomości news:4cdc8dca$1news.home.net.pl...

Pojedz do DE, tam sie czepiaja i sprawdzaja dokladnie :)

Otoz to, w DE z kolei najbardziej interesowalo ich to co hak ma na tabliczce znamionowej.

--
Picasso

Data: 2010-11-13 17:02:28
Autor: Tomasz Pyra
Ciaganie przyczepy na kat B
W dniu 2010-11-12 00:10, P_ablo pisze:

Najlepszym dowodem na to, ze
nikt nie wie jak powinno byc naprawde jest fakt, ze gdy zadzwonisz do
kilku duzych miast do dyzurnego drogowki, to kazdy powie Ci co innego :)

To że policjanci zazwyczaj mają takie sobie rozeznanie w obowiązujących przepisach to inna sprawa. Jest prawo w którym jest to dość ściśle opisane i tego się trzeba trzymać, a nie tego co jakiś policjant powiedział.

Najważniejsze jest żeby kategoria prawa jazdy się zgadzała - żeby było B+E jeżeli DMC zestawu przekracza 3.5t.
I nawet nie chodzi o drogówkę gdzie znam masę ludzi którzy DMC przekraczają, jeżdżą na B i nawet przy kontroli drogowej problemów im nie robią.

Problemem jest ubezpieczenie OC - bo jeżeli kierowca z kat. B kierujÄ…c zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochód, to jest duże prawdopodobieÅ„stwo że za wszelkie szkody bÄ™dzie musiaÅ‚ zapÅ‚acić z wÅ‚asnej kieszeni.  I nie jest nawet istotne to że przyczepa o dużym DMC jechaÅ‚a pusta.
A nie jest wcale trudno "zarobić" w taki sposób kilkadziesiąt tysięcy złotych albo i dużo więcej.

Data: 2010-11-13 22:24:12
Autor: P_ablo
Ciaganie przyczepy na kat B
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cdeb690$0$27034$65785112news.neostrada.pl...
To że policjanci zazwyczaj mają takie sobie rozeznanie w obowiązujących przepisach to inna sprawa. Jest prawo w którym jest to dość ściśle opisane i tego się trzeba trzymać, a nie tego co jakiś policjant
powiedział.
Najważniejsze jest żeby kategoria prawa jazdy się zgadzała - żeby było B+E jeżeli DMC zestawu przekracza 3.5t.
I nawet nie chodzi o drogówkę gdzie znam masę ludzi którzy DMC przekraczają, jeżdżą na B i nawet przy kontroli drogowej problemów im nie robią.

Nie chodzilo mi o jezdzenie z duza przyczepa na B ale tylko o dopuszczalne i realne masy pojazdow. Jak jest w praktyce, widac na ulicach - osobowki smigaja na potege z lawetami, ciagnac takie same lub ciezsze pojazdy na tychze.
Widzialem raz jednego mistrza ktory za Jeepem ciagnal dlugasna lawete z obrotnica a na niej jakies 2 malenstwa w rodzaju fiesty...

Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze malo mozliwosci pozostaje w przypadku zestawow holownik + przyczepa ciezarowa - w przypadku kempingow sprawa jest nieco prostsza. A jesli juz dopasujesz przyczepe do holownika, to okaze sie, ze nic na nia nie mozna zaladowac lub na pake dostawczaka musisz wrzucic ze dwie palety cementu aby ciagnac przyczepe z ladunkiem.

Problemem jest ubezpieczenie OC - bo jeżeli kierowca z kat. B kierujÄ…c zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochód, to jest duże prawdopodobieÅ„stwo że za wszelkie szkody bÄ™dzie musiaÅ‚ zapÅ‚acić z wÅ‚asnej kieszeni.  I nie jest nawet istotne to że przyczepa o dużym DMC jechaÅ‚a pusta.
A nie jest wcale trudno "zarobić" w taki sposób kilkadziesiąt tysięcy złotych albo i dużo więcej.


Ubezpieczalnie zawsze sie wykrecaly i beda sie wykrecac, oczywiscie trzeba miec tego swiadomosc jednak zawsze pozostaja sady.  Te juz nie sa takie skore do uznawania absurdalnych powodow aby nie wyplacic odszkodowania...

Podsumowaujac - ja dbam zawsze o to aby DMC przyczepy nie przekraczalo tego co samochod ma podane przez fabryke "na haku", reszta sie nie przejmuje i nigdy z tego powodu nie spotkaly mnie zadne przykrosci.

--
Picasso

Data: 2010-11-14 00:29:24
Autor: Tomasz Pyra
Ciaganie przyczepy na kat B
W dniu 2010-11-13 22:24, P_ablo pisze:

Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze
malo mozliwosci pozostaje w przypadku zestawow holownik + przyczepa
ciezarowa - w przypadku kempingow sprawa jest nieco prostsza. A jesli
juz dopasujesz przyczepe do holownika, to okaze sie, ze nic na nia nie
mozna zaladowac lub na pake dostawczaka musisz wrzucic ze dwie palety
cementu aby ciagnac przyczepe z ladunkiem.

Szczytem jest tu dość popularny rozmiar przyczep - DMC 2700kg. Czym to niby ciągnąć?


A nie jest wcale trudno "zarobić" w taki sposób kilkadziesiąt tysięcy
złotych albo i dużo więcej.


Ubezpieczalnie zawsze sie wykrecaly i beda sie wykrecac, oczywiscie
trzeba miec tego swiadomosc jednak zawsze pozostaja sady. Te juz nie sa
takie skore do uznawania absurdalnych powodow aby nie wyplacic
odszkodowania...

Ale on nie jest wcale absurdalny - to jazda bez uprawnień.
Na tej samej zasadzie co ktoś posiadając prawo jazdy kat. A wsiadłby do samochodu.

I nie ma znaczenia że on umie jeździć, albo nie miało to wpływu na wypadek. Prawo nie mówi o braku kwalifikacji, albo umiejętności, a mówi o tym że można wystąpić z regresem w stosunku sprawcy który nie miał uprawnień do poruszania się pojazdem.

Data: 2010-11-14 11:03:47
Autor: P_ablo
Ciaganie przyczepy na kat B
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4cdf1f51$0$27039$65785112news.neostrada.pl...

Szczytem jest tu dość popularny rozmiar przyczep - DMC 2700kg. Czym to niby ciągnąć?

Dostawczaki do 3,5 t maja na haku w okolicach 2,5 t. Znajomy ma sprintera 4,2 t dmc z kontenerem i ten ma w papierach 2,7t, jednak nie wiem czy sa dostepne takie haki na 2,7 t. Wiele terenowek i SUVow ma sporo na haku - Leks Giks (iks mi moj labek zezarl) :P  ma na haku bodaj 3,0 lub 3,2 t...

Ale on nie jest wcale absurdalny - to jazda bez uprawnień.
Na tej samej zasadzie co ktoś posiadając prawo jazdy kat. A wsiadłby do samochodu.
I nie ma znaczenia że on umie jeździć, albo nie miało to wpływu na wypadek. Prawo nie mówi o braku kwalifikacji, albo umiejętności, a mówi o tym że można wystąpić z regresem w stosunku sprawcy który nie miał uprawnień do poruszania się pojazdem.

Wystapic z regresem zawsze moga, co innego czy im sad przyzna racje. Jesli uchybienie nie mialo bezposredniego wplywu na zdarzenie, to sad wcale nie musi uznac racji ubezpieczalni... wyroki polskich sadow sa niezbadane :)

--
Picasso

Data: 2010-12-12 12:39:27
Autor: jerzu
Ciaganie przyczepy na kat B
On Sun, 14 Nov 2010 11:03:47 +0100, "P_ablo" <op@op.pl> wrote:

Dostawczaki do 3,5 t maja na haku w okolicach 2,5 t.

Mój ma dmc 3.3t, wg. dow. rej masa przyczepy z hamulcem to 2t, bez
hamulca 750 kg. I to siê zgadza z warto¶ciami na naklejce, naklejonej
w fabryce na aucie. Maksymalna dop. masa ca³k. zestawu mo¿e u mnie
wynie¶æ 5300 kg.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2010-12-12 12:45:37
Autor: J_K_K
Ciaganie przyczepy na kat B
U¿ytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:evc9g6l25l91jllb20nbcvvctvgkalc9ci4ax.com...
On Sun, 14 Nov 2010 11:03:47 +0100, "P_ablo" <op@op.pl> wrote:

Mój ma dmc 3.3t, wg. dow. rej masa przyczepy z hamulcem to 2t, bez
hamulca 750 kg. I to siê zgadza z warto¶ciami na naklejce, naklejonej
w fabryce na aucie. Maksymalna dop. masa ca³k. zestawu mo¿e u mnie
wynie¶æ 5300 kg.

Jako ciekawostkê podam, ¿e maleñstwo Corsa B ma w dowodzie
dopuszczaln± przyczepê 950 kg z hamulcem, co przek³ada siê
np. na mo¿liwo¶æ ci±gniêcia dwuosiowego "potwora"
250 x 130 :-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-11-14 11:41:22
Autor: J.F.
Ciaganie przyczepy na kat B
On Sat, 13 Nov 2010 22:24:12 +0100,  P_ablo wrote:
Nie chodzilo mi o jezdzenie z duza przyczepa na B ale tylko o dopuszczalne i realne masy pojazdow. Jak jest w praktyce, widac na ulicach - osobowki smigaja na potege z lawetami, ciagnac takie same lub ciezsze pojazdy na tychze.

Praktyka to jedno, ale w niemieckich papierach tez zdarzaja sie
kwiatki z duza dopuszczalna masa. Moze naprawde przetestowane i
potrafia ? No ale w Polsce i tak zapisy ustawy obowiazuja.

A ten zapis 1.33 z rozporzadzenia to tak wprowadzony, ze nie wiadomo
kogo obowiazuje :-)


Z drugiej strony, gdyby tak przestrzegac tej tabelki, to okaze sie, ze malo mozliwosci pozostaje w przypadku zestawow holownik + przyczepa ciezarowa

No wiesz - zestaw na tyle duzy ze moze wymaganie B+E jest rozssadne.

Jade sobie kiedys autostrada, leje jak z cebra, profilaktycznie
zwalniam do 110, i wyprzedza mnie auto .. z lodka na przyczepce.
No ale autostrada sie skonczyla, jego na barierce nie zobaczylem, wiec
nie wiem kto tu byl glupi - on czy ja :-)

Problemem jest ubezpieczenie OC - bo je¿eli kierowca z kat. B kieruj±c zestawem ponad 3.5t obetrze inny samochód, to jest du¿e prawdopodobieñstwo ¿e za wszelkie szkody bêdzie musia³ zap³aciæ z w³asnej kieszeni.

A jeszcze chyba winieta, i nie wiem czy nie klopoty z ITD - tachografu
miec nie trzeba ?
Podsumowaujac - ja dbam zawsze o to aby DMC przyczepy nie przekraczalo tego co samochod ma podane przez fabryke "na haku", reszta sie nie przejmuje i nigdy z tego powodu nie spotkaly mnie zadne przykrosci.

A ile razy cie z przyczepa zatrzymali do kontroli i czy inne przepisy
byly naruszone ? J.

Data: 2010-11-14 14:01:19
Autor: P_ablo
Ciaganie przyczepy na kat B
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mnevd6p3777v6msvc7p8tlmjal79brn4uo4ax.com...

Praktyka to jedno, ale w niemieckich papierach tez zdarzaja sie
kwiatki z duza dopuszczalna masa. Moze naprawde przetestowane i
potrafia ?
No ale w Polsce i tak zapisy ustawy obowiazuja.
A ten zapis 1.33 z rozporzadzenia to tak wprowadzony, ze nie wiadomo
kogo obowiazuje :-)


DMC to jedno ale pozniej jest jeszcze RMC ktore przy osobowce i lawecie jest czesto niespelnialne...


No wiesz - zestaw na tyle duzy ze moze wymaganie B+E jest rozssadne.

Kiedy zdawalem na E do B, praktycznie nikt nie wspominal o predkosciach z przyczepa a na jazdach i egzaminie najwazniejsze byl manewry. Z drugiej strony zaliczenie jazd - przy ktorych instruktor sugerowal, ze podbije mi papierek i mam sobie isc na egzamin... - i egzaminu nie jest czyms strasznym i dla swietego spokoju mozna to zrobic.

Jade sobie kiedys autostrada, leje jak z cebra, profilaktycznie
zwalniam do 110, i wyprzedza mnie auto .. z lodka na przyczepce.
No ale autostrada sie skonczyla, jego na barierce nie zobaczylem, wiec
nie wiem kto tu byl glupi - on czy ja :-)

Moze zapomnial... ponadto niektorzy twierdza, ze jesli kupili przyczepe z homologacja na 100 km/h, to moga tyle smigac po PL. Tak jakby jakas tam homologacja byla wazniejsza od polskich przepisow...

Kiedys - z lenistwa - zaladowalem samochod na lawete silnikiem do tylu - mial urwane lewe przednie kolo i nie chcialo mi sie przeciagac flakow przez cala przyczepe. Trasa byla niedaleka: Skwierzyna - Poznan. W pewnym momencie przyczepa zaczela prowadzic pustego transita a nie transit lawete... probowalem wyprowadzic ale kiepsko to wychodzilo i skonczylo sie na tym ze laweta z dostawczakiem stanela w poprzek drogi... Z przeciwka jechal tir, jednak dal rade ominac mnie kawalkiem pasa do skretu w prawo  - po takich przezyciach z przyczepa jezdze zawsze przepisowo :) a do tego zamontowalem kolko manewrowe z waga aby widziec czy przyczepa jest prawidlowo obciazona.

A jeszcze chyba winieta, i nie wiem czy nie klopoty z ITD - tachografu
miec nie trzeba ?

Winieta od 2009 obowiazuje dopiero od 12 t. Tachograf tylko jesli uprawiasz uslugi transportowe dla zewnetrznych podmiotow, przy potrzebach wlasnych wystarczy zaswiadczenie i jezdzisz bez tacho. W DE powyzej 2,5 t nalezy prowadzic ksiazke czasu pracy kierowcy ale tak naprawde nikt tego nie sprawdza.

A ile razy cie z przyczepa zatrzymali do kontroli i czy inne przepisy
byly naruszone ?


Praktycznie w 100% byly to kontrole rutynowe przez SG, czesto z policjantami lub przez WOP. Bywalo wiele kontroli przez niemiecka, belgijska czy holenderska policje, jednak tych bardziej interesowalo czy jezdze na opale niz masy pojazdow. Jednak wykluczyc nie moge czy aby nie zwracali na to uwagi. Bywaly tez kontrole przez ZOLL i dosc rzadko BAG...

--
Picasso

Data: 2010-11-16 19:40:57
Autor: Adam P³aszczyca
Ciaganie przyczepy na kat B
Dnia Sat, 13 Nov 2010 17:02:28 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

Najwa¿niejsze jest ¿eby kategoria prawa jazdy siê zgadza³a - ¿eby by³o B+E je¿eli DMC zestawu przekracza 3.5t.

Z zastrze¿eniem do przyczepy lekkiej.

No i RMC ci±gn±cego nie mo¿e byæ mniejsza od RMC przyczepy bez hamulców. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Ciaganie przyczepy na kat B

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona