Ciaglosc OC

Data: 2010-05-06 18:33:24
Autor: KK
Ciaglosc OC
Dzisiaj wypowiedzialem umowe link 4. Jutro konczy mi sie oc.
Czy musze koniecznie jutro wykupic polise w innej firmie czy moge przeczekac kilka dni? Sa jakies konsekwencje jesli nie ma ciaglosci ubezpieczenia?

Data: 2010-05-06 17:39:28
Autor: M
Ciaglosc OC
On 6 Maj, 18:33, KK <nie_ma...@ila.com> wrote:
[...]

Może trochę obok tematu, ale jak Link4 to warto mieć wszystko
potwierdzone na piśmie i długo przechowywać kwity.  Ku przestrodze, z
własnej praktyki: kilka miesięcy temu sprzedałem stary samochód z
polisą OC w Link4, niezwłocznie powiadomiłem Link4 o sprzedaży,
dostałem od nich potwierdzenie na piśmie (datowane następnego dnia po
sprzedaży) zatem stroną umowy OC został nabywca i to już jego sprawa,
może to OC kontynuować albo wypowiedzieć.

Cisza i spokój, aż tu nagle zaczynają się jakieś dziwne telefony (z
numeru 71 72222xx) o dziwnych porach najpierw na komórkę (5 minut
"proszę czekać będzie rozmowa", wyłączam mikrofon i niech sobie leży,
szkoda tylko że nie mam jakichś bonusów za przychodzące...) a potem na
stacjonarny gdzie dzwoni jakiś typ i podnosi ciśnienie wypytując o
dane osobowe, bo ma jakąś "poufną" sprawę i musi mnie "zweryfikować",
a jak nie podam to będzie "wyciągał konsekwencje".  Nie podałem,
dopiero kilka dni później przychodzi od nich (Casus Finanse z
Wrocławia) listem zwykłym wezwanie do zapłaty niby zaległego
przedłużonego OC w Link4.  Dzwonię do Link4, to przepraszają za
pomyłkę i proponują bym złożył reklamację na piśmie.  Jak już pisać to
piszę - ale nie do nich, tylko od razu skargę do Biura Rzecznika
Ubezpieczonych, z opisem sytuacji i kopiami dokumentów (potwierdzenie
zawarcia polisy, umowa sprzedaży, potwierdzenie zgłoszenia sprzedaży,
wezwanie do zapłaty).

Nic się nie zmieniło w moich danych kontaktowych, jak Link4 chciał mi
coś sprzedać (pytałem kiedyś o wycenę OC na inny samochód, ale taniej
wyszło gdzie indziej, po roku sami się przypomnieli ale znowu mieli
drożej) to potrafili zadzwonić, ale jak im się (błędnie) wydaje że coś
zalegam to zbyt trudno zadzwonić wyjaśnić, tylko od razu do firmy
windykacyjnej (w wezwaniu nr konta Link4, czyli "długu" jeszcze nie
sprzedali).  Niby pomyłka a może "pomyłka", jakiś procent ludzi być
może da się windykatorowi zastraszyć i dla świętego spokoju
zapłaci...  A straszyć potrafią długo - piszą i dzwonią ostatnio
ptaszyska (też z Wrocławia) o rzekomy "dług" (sporny i przedawniony) z
firmy Idea z roku 2002.  A inni (co kupili "dług" od dodatniego
operatora który zmieniał regulamin), po prawie 3 latach tuż przed
przedawnieniem poszli do sądu, dostałem nakaz zapłaty, wniosłem
sprzeciw i wygrałem (ale co ciekawe, sąd nawet nie badał kwestii prawa
telekomunikacyjnego, tylko doszukał się błędu formalnego w pozwie),
dopiero wtedy się odczepili (nie odwoływali się).

Data: 2010-05-06 18:34:57
Autor: szymon
Ciaglosc OC
Dzisiaj wypowiedzialem umowe link 4. Jutro konczy mi sie oc.
Czy musze koniecznie jutro wykupic polise w innej firmie czy moge przeczekac kilka dni? Sa jakies konsekwencje jesli nie ma ciaglosci ubezpieczenia?

Musisz jutro. Konsekwencje to kara od UFG, jednego dnia może się nie dopatrzą,
ale kilku albo kilkunastu już raczej tak.

Data: 2010-05-06 19:41:59
Autor: SDD
Ciaglosc OC

Użytkownik "szymon" <sch30WYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:3461.000023b5.4be2efb1newsgate.onet.pl...

Musisz jutro. Konsekwencje to kara od UFG, jednego dnia może się nie dopatrzą,
ale kilku albo kilkunastu już raczej tak.

Jakies dwa tysiaki chyba, OIDP

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-05-06 22:11:41
Autor: szymon
Ciaglosc OC

> [...]

> Musisz jutro. Konsekwencje to kara od UFG, jednego dnia może się nie > dopatrzą,
> ale kilku albo kilkunastu już raczej tak.

W zależności od rodzaju pojazdu i ilości dni bez ubezpieczenia. Pod tym linkiem
jest wszystko wyjaśnione:
http://www.ufg.pl/article.jspx?id=97&kuid=3&mid=260&mitemid=261

Data: 2010-05-07 11:04:38
Autor: 'Tom N'
Ciaglosc OC
KK w <news:hrur0i$l1q$1inews.gazeta.pl>:

Dzisiaj wypowiedzialem umowe link 4. Jutro konczy mi sie oc.
Czy musze koniecznie jutro wykupic polise w innej firmie czy moge przeczekac kilka dni? Sa jakies konsekwencje jesli nie ma ciaglosci ubezpieczenia?

Jakie masz daty od i do na polisie?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-05-07 11:37:11
Autor: KK
Ciaglosc OC
W dniu 2010-05-07 11:04, 'Tom N' pisze:
[...]

8.05.2009-7.05.2010

Mam do nich zadzwonic i poprosic o przeslanie potwierdzenia rozwiazania umowy poczta?
Rezygnacje zlozylem mailem

Data: 2010-05-07 11:39:30
Autor: Liwiusz
Ciaglosc OC
KK pisze:

Rezygnacje zlozylem mailem

   Czy taki niepisemny sposób rozwiązania umowy jest poprawny?

--
Liwiusz

Data: 2010-05-07 13:13:28
Autor: szymon
Ciaglosc OC
   Czy taki niepisemny sposób rozwiązania umowy jest poprawny?

Musisz ich poinformować, w jaki sposób to zrobisz to twoja sprawa, natomiast
warto zadbać o jakieś potwierdzenie, bo potem powiedzą, że żadnego maila nie dostali

Data: 2010-05-07 14:44:52
Autor: 'Tom N'
Ciaglosc OC
Liwiusz w <news:hs0n4j$lo2$8news.onet.pl>:

KK pisze:

Rezygnacje zlozylem mailem

   Czy taki niepisemny sposób rozwiązania umowy jest poprawny?

A niepisemny sposób zawarcia umowy ubezpieczenia OC na pojazd z LINK4 przez
telefon jest poprawny?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-05-07 14:45:42
Autor: 'Tom N'
Ciaglosc OC
KK w <news:hs0n06$m63$1inews.gazeta.pl>:

[...]

A w ustawach stoi tak:

Art. 26.
Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zawiera się na
okres 12 miesięcy, z zastrzeżeniem art. 27.

Art. 110. (56) Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego
obliczania, stosuje się przepisy poniższe.
[...]
Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy się z
upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu, a
gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego
miesiąca.

Mam do nich zadzwonic i poprosic o przeslanie potwierdzenia rozwiazania umowy poczta?

Zapytaj dlaczego jeden dzień urywają...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-05-07 15:26:04
Autor: KK
Ciaglosc OC
W dniu 2010-05-07 14:45, 'Tom N' pisze:

Mam do nich zadzwonic i poprosic o przeslanie potwierdzenia rozwiazania
umowy poczta?

Zapytaj dlaczego jeden dzień urywają...

Daj spokoj, nie bede sie klocil o jeden dzien
Ubezpieczylem juz w LD

Mieli przeslac potwierdzenie rozwiazania umowy mailem - czekam:)

Data: 2010-05-07 17:49:44
Autor: Liwiusz
Ciaglosc OC
'Tom N' pisze:

Art. 110. (56) Jeżeli ustawa, orzeczenie sądu lub decyzja innego organu
państwowego albo czynność prawna oznacza termin nie określając sposobu jego
obliczania, stosuje się przepisy poniższe.

   Czynność prawna (zawarcie umowy) określiła inny sposób liczenia terminu, nie szukaj dziury w całym ;)

--
Liwiusz

Ciaglosc OC