Ciągnik wyścigowy

Data: 2018-06-22 20:27:09
Autor: Jacek
Ciągnik wyścigowy
Widuję na drodze czasami taki cudo: ciągnik "Fastrac" + 2 przyczepy.
Jedzie to z prędkością 60-70 km/h.
Dzisiaj widziałem taki zestaw w akcji ostrego hamowania, gdzie podniosło do góry przednie koła ciągnika. Wyglądało to dość niesamowicie.
Czy coś mi umknęło, czy nadal jest przepis ograniczający dopuszczalną prędkość ciągnika do 30 km/h?
Jacek

Data: 2018-06-22 20:47:39
Autor: yabba
Ciągnik wyścigowy
W dniu 22-06-2018 o 20:27, Jacek pisze:
[...]

Może nie był zarejestrowany jako ciągnik rolniczy tylko jako ciężarówka?

yabba

Data: 2018-06-23 09:41:20
Autor: Jacek
Ciągnik wyścigowy
W dniu 22.06.2018 o 20:47, yabba pisze:
Może nie był zarejestrowany jako ciągnik rolniczy tylko jako ciężarówka?
W Polsce?
Ciężarówka może ciągnąc u nas JEDNĄ przyczepę, to nie Australia, ani Meksyk.
Jacek

Data: 2018-06-24 12:18:10
Autor: J.F.
Ciągnik wyścigowy
Dnia Sat, 23 Jun 2018 09:41:20 +0200, Jacek napisał(a):
[...]

Wytlumacz rolnikowi, jak mu zboze obrodzilo :-)
Ciagnik moze dwie ... Przepisy tez sie pozmienialy - ciagnik rolniczy nie ma juz
ograniczonej predkosci konstrukcyjnie, natomiast kierowcy nie wolno 30
przekraczac na drodze.
Czesto przekracza ... ale prawde mowiac nie mam do nich pretensji,
wole sie wlec 50 niz 30 :-)

P.S. Z zalacznika do ustawy
Kategoria T: ciągniki rolnicze, w tym:
.... i kategorie T1 do T4 sa ograniczone do 40km/h, ale T5 nie.

To kategoria pojazdu. P.S. Ktos mi mowil, ze teraz wszyscy rolnicy maja C+E.

 J.

Data: 2018-06-22 21:01:20
Autor: Adam
Ciągnik wyścigowy
W dniu 2018-06-22 o 20:27, Jacek pisze:
[...]

Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu przednie koła podniosło? :O

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-22 12:16:05
Autor: sczygiel
Ciągnik wyścigowy
W dniu piątek, 22 czerwca 2018 14:01:21 UTC-5 użytkownik Adam napisał:
> [...]
> Jacek

Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu przednie koła podniosło? :O

Pewnie mial jednoosiowa przyczepe z duzym obciazeniem z przodu.
Jak hamowal to jej ciezar naciskajac przez dyszel podniosl przod ciagnika w gore.

Ciezary tam musialy byc spore. https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71n7jQGpFQL._SX355_.jpg

Data: 2018-06-23 09:09:56
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Ciągnik wyścigowy
W dniu .06.2018 o 21:16 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Pewnie mial jednoosiowa przyczepe z duzym obciazeniem z przodu.
Jak hamowal to jej ciezar naciskajac przez dyszel podniosl przod  ciagnika w gore.

Ciezary tam musialy byc spore.

Albo przyczepy miały wydajniejsze hamulce niż ciągnik.

TG

Data: 2018-06-23 09:43:18
Autor: Jacek
Ciągnik wyścigowy
W dniu 22.06.2018 o 21:01, Adam pisze:
Znaczy: zapylał do tyłu z dwoma przyczepami i zaczął hamować, aż mu przednie koła podniosło?
Obawiam się, że "zapylał do przodu" i przy hamowaniu przyczepa docisnęła ciągnik na tyle mocno, że mu przód podniosło.
Jacek

Data: 2018-06-24 00:01:12
Autor: Adam
Ciągnik wyścigowy
W dniu 2018-06-23 o 09:43, Jacek pisze:
[...]

Bardzo rzadko widuję przyczepy jednoosiowe do ciągników - w zasadzie tylko ogrodnicze.
Na drogach dwuosiowe, a taka nie naciska na dyszel.

Prędzej wydaje mi się taki scenariusz: przyczepa z hamulcem najazdowym, ciągnik się zatrzymał, przyczepa dobiła po czym zwolnił się jej hamulec i odbiła do tyłu, podnosząc przód ciągnika.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-23 15:16:41
Autor: Kris
Ciągnik wyścigowy
W dniu niedziela, 24 czerwca 2018 00:01:13 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> Bardzo rzadko widuję przyczepy jednoosiowe do ciągników - w zasadzie tylko ogrodnicze.
Na drogach dwuosiowe, a taka nie naciska na dyszel.

Dwuosiowe ale takie np
https://www.google.pl/search?biw=840&bih=389&tbm=isch&sa=1&ei=mMUuW9_eM4bTkwX3hLWoBQ&q=przyczepa+do+ci%C4%85gnika+do+%C5%BCwiru&oq=przyczepa+do+ci%C4%85gnika+do+%C5%BCwiru&gs_l=img.3...10771.13934.0.14427.9.9.0.0.0.0.523.1308.4j4j5-1.9.0....0...1c.1.64.img..0.1.521...0j0i30k1j0i8i30k1j0i24k1.0.wjpY4xPY3s4#imgrc=q16NFemGrbpjdM:

Tego typu a i większe są

Z rolnictwem to niewiele wspólnego ma- u nas do pzrewozu zwiru i innych kruszyw wykorzystuja
Gadałem z kumplem co dużą żwirownie ma i takich "naczep" używa- mówił ze taka przyczepą lepiej jak ciezarówką bo żadne tachografy sie nie musi bawić itp.

Data: 2018-06-24 12:26:20
Autor: J.F.
Ciągnik wyścigowy
Dnia Sat, 23 Jun 2018 15:16:41 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

Ale zeby to przednie kola ciagnika unioslo ... to chyba od hamowania
musialby sie ladunek przesunac do przodu i na hak nacisnac.

A moze to nie od hamowania, tylko od ruszania po hamowaniu ?

P.S. Niemiecka technologia
https://www.youtube.com/watch?v=DvU_Zx2C4Bc

No mocne te hamulce, ale droga hamowania jakas dluga :-)

J.

Data: 2018-06-24 01:19:46
Autor: Czarek
Ciągnik wyścigowy

W dniu 24.06.2018 o 00:01, Adam pisze:
[...]

Chyba odwrotnie. Kiepskie hamulce przyczepy, punkt zaczepu do ciągnika poniżej osi kół tylnych i dobicie przyczepy przy hamowaniu ciągnika podnosi jego przednie koła.

--
Czarek

Data: 2018-06-24 11:38:22
Autor: Jacek
Ciągnik wyścigowy
W dniu 22.06.2018 o 20:27, Jacek pisze:

Żebyście wiedzieli, o czym mowa. Tu jest podobny zestaw, z tym, że ten, który widziałem miał mniejszy ciągnik:
http://mh-art.pl/wp-content/uploads/2013/11/BOLIX-9.jpg
Jacek

Data: 2018-06-24 12:38:10
Autor: J.F.
Ciągnik wyścigowy
Dnia Fri, 22 Jun 2018 20:27:09 +0200, Jacek napisał(a):
[...]

P.S. A ktos mowil, ze ABS nie skraca drogi hamowania
https://www.youtube.com/watch?v=4PuN-JZnIZI

Ale przednich kol mu nie unosi.

https://www.youtube.com/watch?v=VOxj0lVIBDQ
https://www.youtube.com/watch?v=WlxBURvWI0Y