Cicha karta graficzna?

Data: 2010-10-19 12:12:57
Autor: Giecze
Cicha karta graficzna?
Witaj,

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Wielki_test_24_kart_graficznych_od_850_do_2000_zl-3020.html
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_20_kart_Radeon_za_200-600_zl-2849.html
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Test_14_kart_GeForce_za_270-550_zl-2714.html

Z pół roku temu badałem temat i generalnie GeForce żarł więcej prądu i
grzał się mocniej jak Radeon, więc wymagał więcej od chłodzenia,
ostatnio chyba wyszło coś lepszego pod tym względem od NV. Ja pół roku
temu nabyłem HISa z chłodzeniem iCooler (to chyba Arctic Cooling), o
tego
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/Radeon_HD_5750_iCooler_IV/29.html
i jestem bardzo zadowolony (po tym zmieniłem chłodzenie CPU, bo zacząłem
go słyszeć, a po tym zasilacza... a po tym HDD na cichszy :)
Szybkie karty pasywne raczej odradzam, bo i tak w wysiłku wymagają
dobrego śmigła (obudowa).

Grzegorz

Po sześciu latach sprawiłem sobie znowu desktopa i jestem zszokowany, że
jest dużo ciszej, niż stary laptop! Rewelacja. Na razie korzystam z karty
builtin, ale jak już mam desktopa, to bym w coś pograł. Jaką kartę kupić,
żeby

a) nadawała się do gier - niekoniecznie jakichś nowości, ale niech coś
potrafi (1920x1080)
b) była cicha.

Rozumiem, że wiatraki na kartach kręcą się również ze zmienną prędkością?
Idealnie byłoby, gdyby w trakcie pracy biurowej w ogóle się nie kręcił.
;-) W trakcie grania hałas ma mniejsze znaczenie.

Wybaczcie naiwne pytania, ale na dziesięć niemal lat wypadłem z tematyki
sprzętu...

Cicha karta graficzna?