Ciche buzowanie hdd od WD

Data: 2010-01-02 16:03:19
Autor: Netx
Ciche buzowanie hdd od WD
Mam pytanie *co robi hdd w "wolnym czasie"*? Tzn. mój wd po 5 sekundach nieaktywności zaczyna wydawać taki cichutki (aczkolwiek denerwujący bo ciągły) dźwięk. Jakby przesuwał głowicę powoli. Ponieważ mam otwartą obudowę i ten hdd jest najgłośniejszym elementem, więc jest to trochę denerwujące. Czy on szuka jakiś bad-sektorów żeby je realokować czy co?

I drugie pytanie. Aby się tego dźwięku pozbyć napisałem taki skrypt który zapobiega "nieaktywności" dysku - to faktycznie działa tzn. denerwujący dźwięk znika:
5s.bat
-- -- --
  :1
  sleep 5
  time /t >> a.txt
  time /t
  goto 1
Pytanie *jak to może wpływać na żywotność dysku?*
Docelowo pewnie napiszę to w C# tylko zamiast zapisywania ograniczę tylko do "czytania" co 5s. Utrudnienie jest takie że jest cache, więc będę musiał dość losowo odczytywać aby dysk faktycznie coś robił.

BTW. w starym WD też miałem taki problem, ale ustępował całkowicie po włączeniu "AAM". W tym nowym nic nie daje "AAM".

Pozdrawiam,
Marek

Ciche buzowanie hdd od WD