Cichy dysk poszukiwany

Data: 2010-02-21 10:32:20
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany
Witam,

jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga HD322HJ bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.
Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ... Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli 5-6kHz
Pewnie jest to spowodowane luzami na lozysku...
Czy zna ktos dysk, ktory nie bedzie sie tak zachowywal po tak krotkim czasie?

c.

Data: 2010-02-21 12:41:25
Autor: sTav
Cichy dysk poszukiwany
Cezar wrote:

Po jakims czasie (1.5 roku?) Dysk zaczal wydawac jednostajny pisk ...
Przypusczam ze jest to czestotliwosc rowna predkosci obrotowej - czyli
5-6kHz

Wow! Masz dysk ~350 000 obr/min :-)

Koniecznie podaj producenta, model i cene!

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2010-02-21 15:02:49
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany

"sTav" <marmro9@beztego.o2.pl> wrote in message news:hlr6a2$3at$1atlantis.news.neostrada.pl...
Cezar wrote:

[...]

no tak, pokiełbasiły mi się jednostki. W każdym razie częstotliwość jaka się wydobywa to własnie ok 6kHz.
Jest to troche uciazliwe - szczegĂłlnie w nocy

c.

Data: 2010-02-21 12:42:41
Autor: qwerty
Cichy dysk poszukiwany
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlr253$r4p$1@inews.gazeta.pl...
[...]

http://www.komputronik.pl/index.php/category/7839/160GB-256GB.html/type/23/showProducts/1/showall/true

to lepiej nic nie pisz, gdyĹĽ nie jesteĹ› obdarzony inteligencjÄ….

Data: 2010-02-21 15:04:55
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany

"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:hlr67d$b89$1news.task.gda.pl...
[...]

Ja wiem, SSD by załatwiło sprawę jednak prosił bym o jakieś propozycje zwykłych dysków.

c.

Data: 2010-02-21 17:15:36
Autor: MC
Cichy dysk poszukiwany
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:hlr253$r4p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jaki duży? Różne wielkości z tej samej serii mogą róznie hałasować.

Data: 2010-02-21 16:15:05
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany

"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:hlrls7$pdv$1node1.news.atman.pl...
[...]

mam w tej chwili 320GB i taka wielkosc mi spokojnie wystarcza

c.

Data: 2010-02-21 17:26:52
Autor: MC
Cichy dysk poszukiwany
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:hlrm8s$9b8$1inews.gazeta.pl...

Jaki duży? Różne wielkości z tej samej serii mogą róznie hałasować.

mam w tej chwili 320GB i taka wielkosc mi spokojnie wystarcza

A wydajny musi być? Samsung HD503HI ma 27 decybeli, ale to zielony. Ok 60-70 MB/s.

Data: 2010-02-21 17:54:50
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany

"MC" <m5c@go2.pl> wrote in message news:hlrmhb$ph3$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie musi. Problem w tym ze jak ten dysk byl nowy to byl praktycznie bezszelestny. Przypuszczam ze jak kupie nowy to tez tak bedzie. Pytanie tylko: Na jak dugo?

c.

Data: 2010-02-21 18:18:48
Autor: GLaF
Cichy dysk poszukiwany
Dnia Sun, 21 Feb 2010 10:32:20 -0000, Cezar napisał(a):

[...]

Takie wysokie piski to raczej nie z łożyska, porównaj do tego
http://w402.wrzuta.pl/audio/0aZxD0MtlCw/5khz
to jest ton 5 kHz.

Takie piski często wydaje elektronika (np. cewki) głównie w zasilaczu,
także na płycie gł. lub karcie graf.
Odkręć dysk, wyjmij poza obudowę, podł±cz, uruchom kompa i przyłóż do niego
ucho. Upewnij się czy to na pewno on piszczy.

Czytałem kiedy¶, że poł±czenie jakich¶ Samsungów i zasilaczy Chieftec
powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

--
GLaF

Data: 2010-02-21 17:57:19
Autor: Cezar
Cichy dysk poszukiwany

"GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> wrote in message news:1ab2qk1txqkq2$.1jo8tgpadmj77.dlg40tude.net...
[...]

Witam, to napewno szum/pisk obracajacych sie talezy(a). Pracowalem kiedys ladnych pare lat w serwisach PC i wiem jak to slychac - szczegolnie w dyskach w stanie na krótko przed smierci± ;)
Ten jeszcze pewnie długo pochodzi ... ale jak juz wcze¶niej napisałem, to jest komputer stoj±cy w sypialni i ma być z założenia cichy.

c.

Data: 2010-02-21 19:18:07
Autor: nom
Cichy dysk poszukiwany

Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hlrs8s$2eg$1inews.gazeta.pl...
Witam, to napewno szum/pisk obracajacych sie talezy(a). Pracowalem kiedys ladnych pare lat w serwisach PC i wiem jak to slychac - szczegolnie w dyskach w stanie na krótko przed smierci± ;)

U mnie w komputerze piszczał zasilacz modecom feel 350W (4-letni). Po wymianie wszytskich kondensatorów elektrolitycznych po stronie wtórnej piski ustały. :-)

Data: 2010-02-22 02:40:01
Autor: Q
Cichy dysk poszukiwany
Czytałem kiedy¶, że poł±czenie jakich¶ Samsungów i zasilaczy Chieftec
powoduje piszczenie, ale nie pamiętam czy piszczały dyski czy zasiłki.

...i uwierzyles?

Data: 2010-02-21 19:01:20
Autor: Kamikazee
Cichy dysk poszukiwany
W dniu 2010-02-21 11:32, Cezar pisze:
jakies 2 lata temu zlozylem sobie blaszaka. Wlozylem dysk samsunga
HD322HJ bo w testach wypadaly dobrze pod wzgledem glosnosci.
Blaszak stoi w sypialni i nie jest prawie wcale wylaczany.

A próbowałe¶ wyciszyć obudowę komputera?
Dysk przykręcony do obudowy czy leży na jaki¶ g±bkach?

--
http://kamikaze.mp.waw.pl/
Gaz pieprzowy, obezwładniaj±cy, łzawi±cy, który wybrać?

Data: 2010-02-23 14:59:31
Autor: Marcin N
Cichy dysk poszukiwany

[...]

Bierz dysk 5400 obrotĂłw, np. Samsung 500 GB. Transfer ma ok 100-110 MB/s, jest praktycznie bezszelestny i zimny.

Data: 2010-02-23 17:10:20
Autor: MC
Cichy dysk poszukiwany
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:hm0n00$e3t$1news.onet.pl...

[...]

KtĂłry z dyskĂłw Samsunga na 5400 obrotĂłw ma taki transfer?

Data: 2010-02-24 17:00:07
Autor: Marcin N
Cichy dysk poszukiwany

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hm0url$id8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Kupiłem dopiero co w Komputroniku. Nie pamiętam symbolu. Kosztował 200 zł.

Data: 2010-02-24 23:44:17
Autor: Michal Lukasik
Cichy dysk poszukiwany
Dnia 24.2.2010, Marcin N napisał(a):

Kupiłem dopiero co w Komputroniku. Nie pamiętam symbolu. Kosztował 200 zł.

No to może sobie przypomnisz? Wystarczy sprawdzić w 'menadżerze urz±dzeń', albo jakim¶ oprogramowaniem diagnostycznym.
IMO bzdury piszesz - wiele dysków 7200rpm ma problemy ze ¶rednim transferem wynosz±cym tyle. Baaa, pow±tpiewam nawet w maksymalny transfer wynosz±cy 100-110 MB/s dla dysku 5400rpm.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2010-02-24 20:41:40
Autor: TomaszekNH
Cichy dysk poszukiwany
[...]

dyski ssd - juz nie takie drogie (allegro)

Data: 2010-02-25 17:10:43
Autor: MC
Cichy dysk poszukiwany
Użytkownik "TomaszekNH" <diabolini@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c17.0000001a.4b8580f4newsgate.onet.pl...

dyski ssd - juz nie takie drogie (allegro)

Te tanie SSD s± do niczego.

Data: 2010-03-08 01:41:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Cichy dysk poszukiwany

"Cezar" hlr253$r4p$1@inews.gazeta.pl

[...]

Szybko. :) Ja mam wolniejszy (7200 obrotów/minutę -- kilkadziesi±t razy
wolniej niż u Ciebie) dysk Seagate 80 GB -- kręci bezgło¶nie kilka lat.
Nie wiem, dokładnie ile lat, ale kilka lat nieprzerwanej pracy za sob± ma. :)
A ponieważ na komputerze jest mało RAMek, tłucze głowicami bardzo chętnie.
Obraca talerzykami bezgło¶nie, tłuczenie głowic słychać, ale tylko wówczas,
gdy szaleje. Normalnej pracy nie słychać -- słychać brzęczenie elektroniki
komputera. :)

Data: 2010-03-10 20:11:23
Autor: Q
Cichy dysk poszukiwany
[...]

niemozliwe / nie wierze,
z tym ze u mnie dysk to najglosniejszy element;
/co w sumie nie dziwne, bo jak caly komp na pasywnym,
 tudziez na naprawde wolnoobrotowych wiatrakach...

a w wyciszajaca trumienke dysku nie bede pchal -
- predzej zamienie na 2.5" albo poczekam na spadek cen ssd.

Cichy dysk poszukiwany