Cichy i wydajny komputer

Data: 2014-04-20 17:09:24
Autor: Piotr Rezmer
Cichy i wydajny komputer
Piotr Rezmer pisze:

B) wymiana notebooka na cichego i wydajnego desktopa, notebook
pozostanie do pracy w terenie

Wymyśliłem sobie taki zestaw na podstawie Waszych postów:

Obudowa: Fractal Design DEFINE Mini micro-ATX(producent z polecenia 2late, większej obudowy nie potrzebuję)

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma słabszego)

CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej wydajności)

Cooler: Corsair Hydro Series H60 (120mm)

RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x 8GB 1600MHz CL10

MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM, LAN Intel, obsługa >1 monitora)
lub: Asrock B85M Pro4
lub: Asrock Z87M Pro4

Dysk: Samsung 840 Pro (już mam)

(Opcja)
GPU: Zotac 640 Zone Edition ZT-60207-20L (bo 2xDVI i pasywna, ale nie wiem czy pociągnie 2 x 1920x1200 - brak specyfikacji na stronie producenta, teoretycznie nawet moja laptopowa nvidia 2100M daje sobie z tym radę)

Co sądzicie o powyższej specyfikacji?

Piotr

Data: 2014-04-21 00:01:52
Autor: BQB
Cichy i wydajny komputer
W dniu 2014-04-20 17:09, Piotr Rezmer pisze:

Może coś takiego Cię zainteresuje:
http://hardforum.com/showthread.php?t=1776053

https://www.google.com/search?q=itx+water+cooled&client=firefox-a&hs=yrL&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Jz9UU8nHOeHC7AbJx4BA&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=870
Tu fajnie wygląda ta biała - chyba lianli, gdzieś widziałem forum z pełnym opisem co i gdzie, ale nie pamiętam gdzie.

Będzie cichuteńko i wydajnie, kwestia tylko, co tam włożysz do środka :P

Data: 2014-04-21 10:35:15
Autor: 2late
Cichy i wydajny komputer
On 20/04/2014 16:09, Piotr Rezmer wrote:

[...]

Ja nie tyle polecam, co odpowiadam co kupilem. I oznacza to mniej wiecej tyle, ze gdybys sie na to zdecydowal, to odpowiem na kazde pytanie na temat uzywania tego sprzetu w praktyce, na ktore nie odpowie ci zaden marketoid. ;)
Dla przykladu obudowa ma wiatrak od spodu, osloniety siateczka, co powstrzymuje mase kurzu i nie wpuszcza do srodka. Szkoda tylko ze ten filtr wyjmuje sie tylko od tylu obudowy i musze odsunac komputer od sciany na glebokosc obudowy zeby wyciagnac ten filtr i go przeczyscic.

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
słabszego)

CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej wydajności)

Dwa dni temu ktos wrzucil na grupe:
http://pclab.pl/art53333-11.html

Cooler: Corsair Hydro Series H60 (120mm)

RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x
8GB 1600MHz CL10

Z reguly na plytach glownych jest ograniczona ilosc slotow (np: 4).
W przypadku upgrade'u za rok lub dwa, z reguly nie wiadomo co zrobic ze starym RAMem 4 x 4 GB jesli nagle chcemy 4 x 8GB. Warto o tym pomyslec.

MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM, LAN
Intel, obsługa >1 monitora)
lub:    Asrock B85M Pro4
lub:    Asrock Z87M Pro4

Kupilem plyte z wbudowana bezprzewodowa karta sieciowa (a/c) i poki co nie uzywam tego, niepotrzebnie przeplacilem ale kto wie co bedzie za rok. ;)
Ultra szybkie uruchamianie (w 2 sec.) Windowsa 8.1 nie dziala. Intel LAN teaming tez nie dziala ale to wina switcha raczej.
Polecam jednak najnowszy, mozliwy, model, nawet nie zauwazysz jak 2 lata przeleca i czegos tam bedzie brakowac. Nie przypuszczam zeby znalazla sie osoba, ktora przetestowala wszystkie podane przez ciebie modele plyt glownych wiec czytaj wczystkie manuale, od deski do deski, zanim cos kupisz.

Dysk: Samsung 840 Pro (juĹź mam)

No, to teraz tylko dobry program do backupu trzeba kupic.

Data: 2014-04-21 14:17:40
Autor: maX
Cichy i wydajny komputer

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:lj0nv7$tf4$1node1.news.atman.pl...

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma słabszego)

Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej wydajności)

Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność" uzyskano obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770 jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie zasilające. Tyle że 4770 ma tą przewagę nad 4770T że w razie potrzeby możesz mu przywrócic maksymalną wydajność (3.4 GHz), a 4770T niekoniecznie pójdzie na 3.4 GHz. No i 4770 jest też tańszy od 4770T.

RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x 8GB 1600MHz CL10

Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM, LAN Intel, obsługa >1 monitora)

Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200, czyli wystarczy.

[...]

Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z płyty głównej, a drugiego z karty graficznej. Wtedy wystarczy karta graficzna z tylko jednym DVI (czyli jakiś Geforce 610 z pasywnym chłodzeniem).

Data: 2014-04-21 17:10:28
Autor: Piotr Rezmer
Cichy i wydajny komputer
maX pisze:

[...]

Też tak sądzę, ale chyba nie ma nic zdecydowanie cichszego niż ten Dark Power? Zapas mocy może też się przydać, jak mnie najdzie ochota na jakąś grę :)

[...]

Tak też myślałem. Natomiast trochę mnie zaskakuje całkiem dobry wynik 4770T w teście Passmark. 9k5 vs 8k8 dla 4770 przy teście wszystkich rdzeni. Test pojedynczego rdzenia wypada nawet minimalnie lepiej na korzyść 4770T (wyniki z CPUBoss). Przy tak duże różnicy w maksymalnym zegarze (bez trybu turbo) 3,5 vs 2.5 GHz (czyli 40%) można by się spodziewać dużo większej różnicy w wynikach. Widać, że przełożenie zegara na wynik testu nie jest liniowe.

Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

Tak też myślę, sprawdzę tylko ba pamięć miała CL8 i powinno być ok.

> [...]

przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z
płyty głównej, a drugiego z karty graficznej.

Nie mam nic przeciwko przejściówce. Po prostu często dane marketingowe nie zawsze idą w parze z rzeczywistością. No ale jak zachce mi się zagrać nawet w najprostszą grę to pewnie iGPU się zadławi. Ciekawe czy przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2014-04-23 19:29:58
Autor: maX
Cichy i wydajny komputer

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:lj3cd6$3eo$1node2.news.atman.pl...

[...]

Podejrzane te testy Passmarka. Oczywiście wiadomo że nie będzie proporcjonalnego, 40%-owego przełożenia na wyniki benchmarków, ale 8% to zdecydowanie za mało. Sprawdziłem kilka innych benchmarków i np w 3DMarku ta różnica wynosi 25% (a tu dodatkowo może być ograniczana przez kartę graficzną). Jak już będziesz miał tego 4770T to możesz sprawdzić i porównać wyniki np. w Cinebenchu. To dość uniwersalny benchmark, niemal niezależny od innych komponentów (pamięć, karta grafiki, system operacyjny), za to w przeciwieństwie do syntetycznych benchmarków dość praktyczny (liczy konkretne zagadnienia).

[...]

Intel najszybsze integry pakuje do najszybszych procesorów (czyli właśnie i7). Sprawdź jak twoje gry chodzą na integrze (CoD napewno pójdzie), a potem podejmij decyzję czy kupić oddzielne GPU.

Ciekawe czy przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

W AMD jak pamiętam tak, w Intelach nie wiem. Normalnie ma to małe znaczenie bo jak zintegrowany GPU chodzi na maxa to z reguły to on staje się wtedy wąskim gardłem, więc spadek wydajności CPU nie ma znaczenia. Chyba że w tle puszczasz na CPU jakiś projekt i potrzebujesz maksymalnej wydajności.

Cichy i wydajny komputer