Cichy staroć na s. 775?

Data: 2010-12-09 16:55:49
Autor: kamil d
Cichy staroć na s. 775?
Witam,

jest komp z Celeronem D 3.2, używany raczej do internetu i maila ale wystarczy byle flash na stronie, temperatura rośnie, wentylator zwiększa obroty i wyje toto niemiłosiernie. Chłodzenie wodą i azotem odpada, zostaje zmiana proca na coś co się tak nie grzeje i w tym momencie proszę o podpowiedź: co tam wsadzić? Najlepiej jakiś staroć za 100-200zł byle by się nie grzał.

Płyta MSI z oznaczeniem MS-7236 ver 2.2 945PL Neo, Google mówi, że takie procesory obsługuje:
http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/945PL_Neo_(MS-7236).html

Ratujcie zanim ogłuchnę! ;)

--
kamil d

Data: 2010-12-09 17:49:51
Autor: onion
Cichy staroć na s. 775?
zostaje zmiana proca na coś co się tak nie grzeje i w tym momencie proszę o podpowiedź: co tam wsadzić? Najlepiej jakiś staroć za 100-200zł byle by się nie grzał.

Niedawno sprzedałem E4400 za grosze (100zł), procesor praktycznie bezgłośny, wentylatro nie startował albo chodzil na minimalnych obrotach przy pracy w win+net

Data: 2010-12-09 18:26:57
Autor: qwerty
Cichy staroć na s. 775?
UĹĽytkownik "onion"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:idr1g9$btq$1@news.onet.pl...
Niedawno sprzedałem E4400 za grosze (100zł), procesor praktycznie bezgłośny,

Gratuluje słuchu. Ja w ogóle nie słyszę procesora. Dla mnie tranzystory są zbyt ciche.

Data: 2010-12-09 17:58:36
Autor: Doxent
Cichy staroć na s. 775?
Płyta MSI z oznaczeniem MS-7236 ver 2.2 945PL Neo, Google mówi, że takie procesory obsługuje:
http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/945PL_Neo_(MS-7236).html

Ratujcie zanim ogłuchnę! ;)

rzeczywiście za wiele na niego się nie wstawi, wszystko co obsługuje to same grzejniki (celeron D,P4, Pentium D) albo E6300 który można dostać na allegro ale płyta i tak nie wykorzysta pełnej jego mocy bo max to 800MHz fsb. Na dodatek nie jest on tak bardzo cichy i trochę się grzeje bo w starej technologi 65nm.
SÄ… inne wyjĹ›cia. Kupić np.  Scythe Katana za jakieĹ› 130 zĹ‚ albo wymienić pĹ‚ytÄ™ z prockiem na coĹ› nowszego. np. Celeron E3400 + Gigabyte G41M-ES2L razem za jakieĹ› 350 zĹ‚. Nawet fabryczny wentylator jest dość cichy a procesor zimny. Po roku moĹĽemy zaoszczÄ™dzić na prÄ…dzie tyle, ĹĽe zakup ten siÄ™ zwrĂłci.

Data: 2010-12-09 20:05:09
Autor: kamil d
Cichy staroć na s. 775?
W dniu 2010-12-09 17:58, Doxent pisze:
Są inne wyjścia. Kupić np. Scythe Katana za jakieś 130 zł albo wymienić
płytę z prockiem na coś nowszego. np. Celeron E3400 + Gigabyte G41M-ES2L
razem za jakieś 350 zł. Nawet fabryczny wentylator jest dość cichy a
procesor zimny. Po roku możemy zaoszczędzić na prądzie tyle, że zakup
ten siÄ™ zwrĂłci.

Czyli jednak nowe graty najlepsze...

Na razie komp powędrował na parapet, pomaga też uchylone okno, dużo szybciej się chłodzi ;) Dzięki za podpowiedzi.

--
kamil d

Data: 2010-12-09 22:10:22
Autor: Przemysław Ryk
Cichy staroć na s. 775?
Dnia Thu, 9 Dec 2010 17:58:36 +0100, Doxent napisał(a):

(ciach...)
S± inne wyj¶cia. Kupić np.  Scythe Katana za jakie¶ 130 zł albo wymienić płytę z prockiem na co¶ nowszego. np. Celeron E3400 + Gigabyte G41M-ES2L razem za jakie¶ 350 zł. Nawet fabryczny wentylator jest do¶ć cichy a procesor zimny. Po roku możemy zaoszczędzić na pr±dzie tyle, że zakup ten się zwróci.

Potwierdzę. W poprzednim moim miejscu zamieszkania mieli¶my kompika
robi±cego m.in. za router (i naprawdę nie tylko) na Celeronie 2,4 GHz. Wył
skubaniec jak diabli. Inwestycje:
- Scythe Katana
- wymiana zasilacza na taki z 120 mm wiatrakiem (miałem pod ręk±
nieużywanego, 520W Chiefteca)
- wyklejenie obudowy mat± wygłuszaj±c±
- skręcenie zegara z 2,4 na 1,8 GHz (i tak się procesor nudził).

Po tych zabiegach komputerek z czterema pracuj±cymi dyskami SATA 7200rpm był
na tyle cichy, że osoby wyczulone na szmer pracuj±cego sprzętu bez problemu
spały w tym samym pomieszczeniu, maj±c głowę jakie¶ 1,5 metra od obudowy
rzeczonego kompa.

[ Kobieto! Chcesz się dowiedzieć, co twoje przyjaciółki NAPRAWDĘ s±dz±     ]
[ o twoim mężu? Powiedz im, że się rozwodzicie.           (JoeMonster.org) ]

Data: 2010-12-10 12:05:06
Autor: Maciej Browarczyk
Cichy staroć na s. 775?
W dniu 10-12-09 17:58, Doxent pisze:

rzeczywiście za wiele na niego się nie wstawi, wszystko co obsługuje to
same grzejniki (celeron D,P4, Pentium D) albo E6300 który można dostać
na allegro ale płyta i tak nie wykorzysta pełnej jego mocy bo max to
800MHz fsb. Na dodatek nie jest on tak bardzo cichy i trochÄ™ siÄ™ grzeje
bo w starej technologi 65nm.
[...]

LOL, czytalismy ta sama tabelke? Bo wg. mnie mozna wstawic E2160, E2180 czy E2220 i to starczy + bedzie b. ciche.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-12-10 12:32:47
Autor: Doxent
Cichy staroć na s. 775?
LOL, czytalismy ta sama tabelke? Bo wg. mnie mozna wstawic E2160, E2180 czy E2220 i to starczy + bedzie b. ciche.

ta tabelka jest bardzo enigmatyczna. Niby jeden procek suportuje ale obok niby taki sam jest wymieniony którego już nie suportuje. Więc nie byłbym taki pewien, że uda się trafić na taki egzemplarz który pójdzie. Nie wiem jak mam rozumieć taki wpis ?

HH80557PG0491M
BX80557E2200
BXC80557E2200 E2200 2.2 GHz, M0, 65W, L2 Cache 2x512K, 800 MHz FSB 5.2 2.2 Not supported

Data: 2010-12-10 13:16:13
Autor: m4rkiz
Cichy staroć na s. 775?
Użytkownik "kamil d" <kamil_deSpamunielubiE@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idqu6a$57t$1@inews.gazeta.pl...
Płyta MSI z oznaczeniem MS-7236 ver 2.2 945PL Neo, Google mówi, że takie procesory obsługuje:
http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/945PL_Neo_(MS-7236).html

http://www.msi.com/index.php?func=prodcpusupport&prod_no=227&maincat_no=1

flashuj bios 5.2 i wsadzaj cokolwiek od e1200 do e4700, kazdy z nich bedzie
szybszy i *znacznie* mniej pradozerny niz celeron D, obecny radiator jaki
by nie byl wystarczy spokojnie, a po dolozeniu AC freezera 7 za 30 zlotych
nie masz prawa go uslyszec ;)

Data: 2010-12-10 17:18:10
Autor: Michal Lukasik
Cichy staroć na s. 775?
Dnia 9.12.2010, kamil d napisał(a):

jest komp z Celeronem D 3.2, używany raczej do internetu i maila ale wystarczy byle flash na stronie, temperatura ro¶nie, wentylator zwiększa obroty i wyje toto niemiłosiernie. Chłodzenie wod± i azotem odpada, zostaje zmiana proca na co¶ co się tak nie grzeje i w tym momencie proszę o podpowiedĽ: co tam wsadzić? Najlepiej jaki¶ staroć za 100-200zł byle by się nie grzał.

Płyta MSI z oznaczeniem MS-7236 ver 2.2 945PL Neo, Google mówi, że takie procesory obsługuje:
http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/945PL_Neo_(MS-7236).html

Ratujcie zanim ogłuchnę! ;)

Nie patrz na tę tabelkę, któr± podałe¶ a tę z WWW producenta, ewentualnie
w historii BIOSu (bywa, że dodaj± obsługę jakiego¶ CPU i zapomn±
uaktualnić tabelkę). SprawdĽ, któr± wersję PCB posiadasz bo je¶li jest to
1.x to niestety, ale zapomnij o upgrade do C2D.

http://eu.msi.com/index.php?func=prodcpusupport&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=227

Proponowałbym zmienić CPU na co¶ z rodziny E2xxx (można tanio kupić), lub
nawet E4xxx.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/

Data: 2010-12-13 00:24:46
Autor: kamil d
Cichy staroć na s. 775?
Dziś rozwiązałem problem głośnego chłodzenia, pomogła pasta termoprzewodząca. Ściągnąłem radiator i okazało się, że prawie jej tam nie ma, chyba w Proline mieli jakieś deficyty jak kupowałem ten komputer. Teraz rzadko przekracza 40 stopni, jak był nowy to 60 było normalną temperaturą bez obciążenia, masakra... oni nawet mają instrukcję prawidłowego nałożenia pasty na stronie http://tiny.pl/hw6zw , lol.

--
kamil d

Data: 2010-12-14 15:29:18
Autor: Doxent
Cichy staroć na s. 775?
instrukcję prawidłowego nałożenia pasty na stronie http://tiny.pl/hw6zw , lol.

dlatego w takich firmach nie kupuje się gotowych komputerów bo wiadomo, iż składają je ludzie z doskoku, często studenci i dyletanci którzy nie mają zbyt dużego pojęcia i doświadczenia w składaniu komputerów. Nierzadko uczą się podstaw i często im to wychodzi a często skutki są marne po czasie.

Cichy staroć na s. 775?