Cichy trenażer: Minoura czy Tacx?

Data: 2013-09-23 05:22:42
Autor: pablo eldiablo
Cichy trenażer: Minoura czy Tacx?
W dniu sobota, 14 września 2013 12:09:41 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
Cześć,

Rozglądam się za cichym trenażerem (pewnie na "Mikołaja"). Oglądałem jakieś filmiki na youtube, ale trudno po tym wywnioskować (nie ma informacji o oponie, zazwyczaj nie ma punktu odniesienia).

W tej chwili patrzę głównie na Tacx Satori i Minoura V130. Do tego oczywiście jakaś opona do trenażera. Przyjąłem limit 1000 zł i oba warianty mieszczą się bez problemu (w ew. promocji nawet Minoura V270, ale niższy model powinien mi starczyć).

Priorytetem jest cisza. Będę go używał w mieszkaniu w bloku. Byłoby świetnie, gdyby dało się (przynajmniej wolno) kręcić w nocy bez budzenia sąsiadów.

Który z tych dwóch? Warto spojrzeć na coś jeszcze?

A moze zamiast trenazera rolkowego - spinning? Mam Kettlera giro GT i w porownaniu z rolkami jest o kilka klas cichszy, praktycznie nieslyszalny w sasiednim pokoju. Z cichymi rolkami sie nie spotkalem...

Pozdr.,
pablo

Data: 2013-09-23 20:33:50
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-09-23 14:22, pablo eldiablo wrote:
A moze zamiast trenazera rolkowego - spinning? Mam Kettlera giro GT

3 sprawy:
1) Pytałem o trenażery na koło, a nie rolkowe :)
2) Nie każdy mieszka w domku lub ma duże mieszkanie :). Spinning?
Zamiast łóżka, szafy czy stołu? :P
3) 3000 zł - to chyba zamiast łóżka, szafy ORAZ stołu :D.

Sprawy fundamentalne mam już naprawdę przemyślane. Trenażer na koło,
do 1000 zł :). Pytanie jest bardziej "który". No ale popytałem trochę
i nasuwa się jeden wniosek: bez różnicy - lepiej skupić się na metodach
wyciszania :). No to zapoluję na jakieś promocje i będzie któryś z dwóch
wymienionych wcześniej... Żal czasu na dalsze rozmyślanie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-09-23 14:21:18
Autor: pablo eldiablo
On 2013-09-23 14:22, pablo eldiablo wrote:

> A moze zamiast trenazera rolkowego - spinning? Mam Kettlera giro GT

3 sprawy:

1) Pytałem o trenażery na koło, a nie rolkowe :)

a sorki, ale to jeszcze glosniejsze ;-)

2) Nie każdy mieszka w domku lub ma duże mieszkanie :). Spinning?

Zamiast łóżka, szafy czy stołu? :P

3) 3000 zł - to chyba zamiast łóżka, szafy ORAZ stołu :D.

No wiesz, kwestia priorytetow... ;-))))

[...]

Jak chodzi o przestrzen - to rzeczywiscie moze byc problem, pod lozko ani do szafy spinning sie nie zmiesci. Natomiast odnosnie kosztow - moze za 1k PLN da sie upolowac jakis uzywany?

Data: 2013-09-24 00:46:32
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-09-23 23:21, pablo eldiablo wrote:
a sorki, ale to jeszcze glosniejsze ;-)

Takie jest życie. Ale sąsiedzi mi mówią, że żelazne hantle też słychać.
O jakichś "pajacykach" i skakance nie wspominając. Takie życie. Za to
imprez w domu nie robię, muzyki słucham cicho, pies nie szczeka
ani dziecko nie płacze :).
Będą musieli żyć z trenażerem :D.

3) 3000 zł - to chyba zamiast łóżka, szafy ORAZ stołu :D.
No wiesz, kwestia priorytetow... ;-))))

Absolutnie nie twierdzę, że spinning nie jest wart tych 3 kafli.
W klubach zajęcia są tak drogie, że dla nałogowców zakup może się zwrócić w pół roku :).

Jak chodzi o przestrzen - to rzeczywiscie moze byc problem, pod lozko
> ani do szafy spinning sie nie zmiesci. Natomiast odnosnie kosztow
> - moze za 1k PLN da sie upolowac jakis uzywany?

Pewnie się da, ale niezmiennym pozostaje fakt, że jest to duży mebel. Za
duży na moje 2 pokoje :). Trenażer do szafy, rower na balkon i odzyskuje
się kawałek mieszkania do życia :).

Poza tym kwestia hałasu na spinningu jest też istotna. Pewnie są różne
modele i na pewno łatwiej je wyciszyć niż trenażer na oponę. Niestety
miałem kontakt z 3 różnymi modelami w klubach i żaden nie był
akceptowalny. Tyle że pewnie kluby fintess nie kierują się hałasem przy
zakupie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Cichy trenażer: Minoura czy Tacx?