Cichy zasilacz ~400W do 250zl?

Data: 2013-08-01 11:59:13
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Szukam cichego, wydajnego zasilacza max 400-450W do 250zl.

Juz chcialem brac Enermax Triathlor ETA385AWT 385W (250zl),
ale zobaczylem, ze ta dobra firma nadal nie zrobila nic
w kwesti wystajacych "grilow", wiec niestety odpada.

be quiet Pure Power BQT-L8-400W ma ten sam certyfikat
(80+Bronze), jest ciut tanszy (220zl), ale w testach pisza,
ze w przeciwienstwie do Enermaxa nie ma "przetwornicy DC-DC" -
- o co chodzi z ta "przetwornica dc-dc"?

Z tanszych znalazlem Fortron HEXA 500W (190zl) -
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

Data: 2013-08-01 20:09:43
Autor: Irokez
W dniu 2013-08-01 11:59, xcpy pisze:
[...]

Mam CollerMastera 460W i go nie s³yszê.

--
Irokez

Data: 2013-08-01 22:37:19
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Thu, 01 Aug 2013 20:09:43 +0200, Irokez napisał(a):

Z tanszych znalazlem Fortron HEXA 500W (190zl) -
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

Mam CollerMastera 460W i go nie słyszę.

Zamontuj go w kompie i wlacz :-PPPP

mspanc

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-08-01 23:09:45
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Z tanszych znalazlem Fortron HEXA 500W (190zl) -
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

Mam CollerMastera 460W i go nie słyszę.

Zamontuj go w kompie i wlacz :-PPPP

Chyba jest w tym troche prawdy :).

Mialem chieftec-i, modecomy, ocz-y, corsaire, no i cooler mastery.
Wszystkie mialy 2 wspolne parametry:
- kosztowaly do 150zl
- byly glosne (niektore nie glosne, ale tez nie ciche)

Potem zaczalem przygode z Seasonicami i Enermaxami
....i stalem sie rozbestwiony.

Zaryzykowalbym z Cooler Master Silent Pro M2 420W,
ale wychodzi o 100zl wiecej niz zakladany budzet.

PS
Nie kupie nic ponizej 80 Plus Bronze, bo nie :)

Data: 2013-08-02 22:18:17
Autor: LPPL
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?

Użytkownik "xcpy"

[...]

A to taki problem wymienić w takim cacku wentylator? Bo z mojej praktyki wynika, że regulator obrotów to fikcja a jakość tych wentyli montowanych do nawet niezłych zasilaczy to kpina.
A czasami wystarczy podpiąć coś z prawdziwym PWN (np. arctic cooling) i robi się nagle sound of silent...

--
LPPL

Data: 2013-08-02 22:31:36
Autor: qwerty
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Użytkownik "LPPL"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kth46i$2eb$1@node1.news.atman.pl...
A czasami wystarczy podpiąć coś z prawdziwym PWN (np. arctic cooling) i robi się nagle sound of silent...

A po kilku latach zasilacz umiera...

Data: 2013-08-02 23:04:46
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-02 22:31, qwerty pisze:
Użytkownik "LPPL"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
A czasami wystarczy podpiąć coś z prawdziwym PWN (np. arctic cooling)
i robi siÄ™ nagle sound of silent...

A po kilku latach zasilacz umiera...
Przeważnie bez tego też umiera... a tak czy inaczej - to (w dobrym zasilaczu, który tego wart) wymienia się kondensatory na nowiutkie dobre lowesr i znów jak nowy.

Data: 2013-08-03 17:57:01
Autor: qwerty
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kth7pg$u5$1@mx1.internetia.pl...
A po kilku latach zasilacz umiera...
Przeważnie bez tego też umiera... a tak czy inaczej - to (w dobrym zasilaczu, który tego wart) wymienia się kondensatory na nowiutkie dobre lowesr i znów jak nowy.

U mnie nie padły kondensatory.

Data: 2013-08-03 11:34:43
Autor: LPPL
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?

Użytkownik "qwerty"

[...]

Umiera, bo go hałas wentyla zabija...

--
LPPL

Data: 2013-08-03 14:47:34
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
A to taki problem wymienić w takim cacku wentylator?

Robilem to nieraz, ale:
1. po to kupuje zasilacz za 250zl a nie za 50zl,
zeby byk cichy "fabrycznie"
2. nie chce tracic gwarancji
3. mam co robic + nie chce mi sie grzebac

Bo z mojej praktyki wynika, że regulator obrotów to fikcja

To slaba ta Twoja praktyka -
- Enermax Pro82+ na pewno reguluje obroty,
inne lepsze tez - zapewniam Cie.

Data: 2013-08-04 00:50:52
Autor: LPPL
[...]

Za 50 to ledwie można kupić dobry wentylator 120mm a nie zasilacz, z drugiej strony  - zasilacz za 250 to dzisiaj ledwie Å›rednia półka. Tam cudów nie ma. To tak samo jak w kartach graficznych - wydajesz ponad 1000 a masz wyjca i w konsekwencji i tak ciszej ci taka karta chodzi z najtaÅ„szym accelero i wentylem za 25 zet

Bo z mojej praktyki wynika, że regulator obrotów to fikcja

To slaba ta Twoja praktyka -
- Enermax Pro82+ na pewno reguluje obroty,
inne lepsze tez - zapewniam Cie.

Być może, wszystkich nie sprawdzałem,, ale jak swego czasu wymieniłem w zasilaczu (który kosztował więcej niż 250 zł) wentyl na silent wingsa, stał się o połowę cichszy (subiektywnie ofkoz).

--
LPPL

Data: 2013-08-02 20:43:51
Autor: Irokez
W dniu 2013-08-01 22:37, R.e.m.e.K pisze:

Mam CollerMastera 460W i go nie słyszę.
Zamontuj go w kompie i wlacz :-PPPP

;)
Włączyłem.
Może mam w takim razie uszkodzony wentylator...
Ale nie, lekko dmucha jak rękę przyłożę. Słyszę głownie dyski dwa.
Model RS-460-PCAP-A3

--
Irokez

Data: 2013-08-03 18:17:13
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Może mam w takim razie uszkodzony wentylator...
Ale nie, lekko dmucha jak rękę przyłożę. Słyszę głownie dyski dwa.
Model RS-460-PCAP-A3

Ile za niego dales / po ile on teraz stoi?
(nie moge znalezc - to stary model?)

Ma wystajacy (poza obudowe) gril?

Data: 2013-08-01 23:17:39
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
Mam CollerMastera 460W i go nie s³yszê.

Pewnie piszesz prawde, ale przypomniala mi sie historia
z kumplem, ktory kupil OCZ ~600W za jakies 150-200zl.

Pytam go czy zasilacz cichy a on, ze tak, ze super, itd.
Jakis czas pozniej odwiedzilem go.
Ten zasilacz byl jedyna szumiaca rzecza w jego budzie,
w budzie ktora nomen omen nie potrzebowala
nawet polowy z tych 600W...

Niektorzy po prostu nie wiedza co to cichy zasilacz,
bo go nigdy nie mieli :)

Data: 2013-08-01 23:41:33
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-01 23:17, xcpy pisze:
Mam CollerMastera 460W i go nie słyszę.

Pewnie piszesz prawde, ale przypomniala mi sie historia
z kumplem, ktory kupil OCZ ~600W za jakies 150-200zl.
Również posiadam, do testów itp.
Ciekawostka - czym się różni wersja 500W od 650W? Niczym w konstrukcji, płytki obu zasilaczy są identyczne, elementy "kluczowe" identyczne, jedynie w 650W wyrzucili (zwora zamiast termistora) regulacje obrotów wentylatora, jedzie cały czas na maksa (a przynajmniej jedzie z całkiem słusznym przedmuchem i hałasem, nawet na zimno i bez obciążenia).

Data: 2013-08-02 07:36:49
Autor: Helios
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?

Z tanszych znalazlem Fortron HEXA 500W (190zl) -
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

ku od razu kilowat

Data: 2013-08-02 14:24:47
Autor: Helios
W dniu 2013-08-02 09:55, xcpy pisze:
Z tanszych znalazlem Fortron HEXA 500W (190zl) -
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

ku od razu kilowat

po chu?

bo bêdzie zapas, zawsze lepiej bo elementy siê nie przegrzej±

to by³ ¿art ;)

Data: 2013-08-03 14:52:21
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
ku od razu kilowat

po chu?

bo bêdzie zapas, zawsze lepiej bo elementy siê nie przegrzej±

:)

to by³ ¿art ;)

Pewnie znajdzie sie spora grupa osob, ktora w to uwierzy.
Zreszta wsrod moich znajomych rowniez panuje moda
"co to za zasilacz jak nie ma przynajmniej tych 700W".

Zapotrzebowanie sprzetu czy wydajnosc linii (np. 12V),
w ogole ich nie interesuje :).
Masakra :).

Data: 2013-08-11 16:19:17
Autor: doomx
W dniu 2013-08-03 14:52, xcpy pisze:
[...]

Regu³y s± proste. Zasilacze markowe maj± lepsze parametry i je¶li liczysz, ¿e np. bêdziesz potrzebowa³ oko³o 200W to szukasz takiego urz±dzenia. Gdy kupujesz zasilacz no-name to szukasz urz±dzenia 400W ;). Nawiasem mówi±c, mia³em kiedy¶ przygodê w starym kompie z takim azjatyckim urz±dz±kiem. Pojawi³ siê dym, a obudowa komputera by³a tak gor±ca, ¿e mo¿na by by³o sma¿yæ jajka. Okaza³o siê, ¿e przesta³ pracowaæ wentylator. Nie wiem w³a¶ciwie jaka by³a tego przyczyna. Nasmarowa³em jego o¶ zwyk³ym smarem i chodzi po dzi¶ dzieñ wentylator i zasilacz! Jednak nie zaryzykowa³em jego w³o¿enia do komputera, kupi³em drugi ;)

Data: 2013-08-02 18:29:09
Autor: qwerty
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
U¿ytkownik "xcpy"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ktdbip$2m9$1@node1.news.atman.pl...
- ktos z Was go ma? cichy jest? Bo roznie o nim pisza :/

STRAIGHT POWER E9 | 700W

I na FX-8320, 4 HDD i rad 6570 ciut go s³ychaæ po kilku godzinach obci±¿enia (mam na my¶li >7 godz).

Data: 2013-08-03 15:08:16
Autor: xcpy
Cichy zasilacz ~400W do 250zl?
STRAIGHT POWER E9 | 700W

I na FX-8320, 4 HDD i rad 6570 ciut go s³ychaæ po kilku godzinach obci±¿enia (mam na my¶li >7 godz).

Jednak wzialem be quiet Pure Power BQT-L8-400W -
- ponoc cichy, 220zl a do modularnego L8 CM 430W (260zl)
nie chce doplacac.

be quiet Straight Power E9-400W - fajny, 80+Gold, ale 300zl.

Cichy zasilacz ~400W do 250zl?