Data: 2009-06-05 16:53:11 | |
Autor: mihau | |
Cięcie kosztów | |
On Jun 5, 12:31 pm, got...@o2.pl wrote:
Czy ktoś już korzysta z Linuxa w firmie ? Co o tym myślicie ? Wszystkie firmy, w których pracowałem, używały Linuksa. No ale ja robię w IT :) W mojej pierwszej pracy stacje robocze były bezdyskowymi terminalami. Aplikacje wszystkich użytkowników działały na centralnym serwerze, a końcówki odpowiadały jedynie za wyświetlanie obrazu i obsługę klawiatury i myszy. Pracowali na tym handlowcy, księgowość, sekretarki. Działało pięknie, oszczędzało sporo sprzętu i czasu pracy administratora przy aktualizacji softu. Do tego wszystkie dane lądowały na jednej maszynie (łatwy backup) i pracownicy mogli dowolnie zmieniać używane stanowiska bez noszenia komputerów czy kopiowania danych. Ma to niestety parę poważnych ograniczeń, jak choćby niemożność podłączenia pendrive'a na końcówce. Najważniejsze, żebyś znalazł człowieka od administracji tym za odpowiednie pieniądze. Tak by ewentualny dodatkowy koszt nie okazał się większy niż oszczędność na licencjach. -- mihau |
|