Cięcie kosztów

Data: 2009-06-06 16:17:57
Autor: neuron
Cięcie kosztów

Użytkownik <gotdid@o2.pl> napisał w wiadomości news:d6a0e8c0-b258-46b4-8531-fa6e3071c069z19g2000vbz.googlegroups.com...
Chciałbym poznać Wasze sposoby na cięcie kosztów w firmie (do 100
pracowników).
Ja ostatnio rozpatruję możliwość przejścia na darmowe oprogramowanie
Linux i Open Office zamiast Windows i Office które wymagają opłacania
licencji za każde stanowisko komputerowe i to za każdym razem kiedy
przechodzi się na nowszą wersję.
Czy ktoś już korzysta z Linuxa w firmie ? Co o tym myślicie ?
Proszę oczywiście też o inne sposoby cięcia wydatków.

Jestem zwolennikiem M$ i nie jestem przeciwnikikiem linuxa ale ...
musisz przemyslec kilka spraw - administracja, przyzwyczajenia no i wymiennosc plikow ze swiatem zewnetrznm - mozesz sie zdziwic jak bedziesz wysylal oferty w plikach z openoffice.
Bardzo podobal mi sie model w jednej firmie w ktorej kiedys goscilem - jej szef domyslnie instalowal wszyskim openoffice natomiast tym pracownikom ktory uzasadnili taka potrzebe (np koniecznoscia autoamtyzacji) kupowal msoffice - to mysle najrozsadniejsze wyjscie.

Co do ciecia wydatkow - moze raczej poszukac metod podniesienia efektywnosci. Obracam sie wsrod firm produkcyjnych i czasami rece opadaja jak sa ciete koszty czy obcinane place a codziennego marntrastwa czasu i zasobow nikt nie dostrzega.

wojtek
www.neuron.com.pl
CMMS Maszyna
Golem OEE
Hall2007

Data: 2009-06-06 17:00:51
Autor: Tom
Cięcie kosztów

[...]

Po pierwsze w OO mozna domyslenie ustawic format MS - doc, a po drugie
mozna wysylac w PDF, a OO robi je lepiej (szybciej) niz msoffice.

Data: 2009-06-06 20:10:05
Autor: neuron
Cięcie kosztów

Po pierwsze w OO mozna domyslenie ustawic format MS - doc, a po drugie
mozna wysylac w PDF, a OO robi je lepiej (szybciej) niz msoffice.

No wlasnie. Kluczowe jest tu slowo MOZNA. Pytacz mowil o firmie wieloosobowej a to niestety oznacza rozny poziom uzytkownikow.
Powiedzmy ze mamy 10 osob ktore dzis pracuja na programach M$. Jesli chcemy zlikwidowac programy MS i podstawic progamy open to musimy wliczyc w to koszty (a takim kosztem moze byc np w..ny klient ktory dostal jakies "dziwne" pliki) przestawienia (celowo omijam slowo szkolenia) userow.
Co by nie powiedziec o MS to jednak przez lata utrwalil on swoje produkty w swiadomosci userow.
Znam przedsiebiorce ktory dokonal takiej wymiany pod namowa swojego adinistratora i nawet sam powoli stawal sie milosnikiem linuxa dopuki ow admin nie poszedl gdzie indziej. Okazalo sie wtedy ze otwarte wcale nie oznacza darmowe a w niektorych przypadkach wrecz okazaly sie bardzo bardzo drogie.
Jeszcze raz powtazam - nie jestem zadnm nawiedzonym fanatykiem optujacym za tym czy za tamtym ale z pomyslami wymiany, szczegolnie takiej odgornie narzuconej to bym zalecal bardzo duza ostroznosc - edytor tekstu latwo wymienic ale juz z arkuszami kalkulacyjnymi moga byc klopoty.
No chyba ze pracownicy autora tego watku uzywaja komputerow jak glupkowatych maszyn do pisania ;-)

wojtek
www.neuron.com.pl
CMMS Maszyna
Golem OEE
Hall2007

Data: 2009-06-07 17:24:22
Autor: Tom
Cięcie kosztów

No wlasnie. Kluczowe jest tu slowo MOZNA.

Zgadzam sie.
Ale sa tez "chopki" w druga strone, np. najnowszy Office 2007 i format docx,
kto wysle w czyms takim, zwykly office 2003 tego nie odczyta, tez jest
potrzeba interwencja.
Takze wracam do pierwszego mojego zdanie: "Linux zalezy do czego" :)
Pozdr

Data: 2009-06-28 08:33:15
Autor: The Only One
Cięcie kosztów
On 2009-06-06, neuron <neuron@neuron.com.pl> wrote:

[...]

Tylko lamerskie firmy wysylaja oferty w .doc .odf itp.

Od takich rzeczy jest pdf - zapamietajcie to raz na zawsze.

Data: 2009-06-29 09:07:11
Autor: Aldik
Cięcie kosztów
On Jun 28, 10:33 am, The Only One <theonly...@router.pcmedia.pl>
wrote:
On 2009-06-06, neuron <neu...@neuron.com.pl> wrote:

> [...]

Tylko lamerskie firmy wysylaja oferty w .doc .odf itp.

Od takich rzeczy jest pdf - zapamietajcie to raz na zawsze.

A jak warunkiem przetargu będzie wysłanie ofery w odf to też w pdf
wyślesz :D.

Cięcie kosztów