Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem

Data: 2009-08-31 15:01:23
Autor: Radek D
Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem
Witam!

Muszê wyci±æ kilka pó³ek, z p³yty mdf.
Problem w tym, ¿e nie mam pojêcia jak to zrobiæ.
Muszê uci±æ krawêd¼ 1m i to najlepiej tak
by brzegi by³y w miarê ³adne.
W³a¶ciwie mam tylko ma³± pi³ê tarczow± (to
siê u mnie "krajzega" nazywa), i jakie¶ rêczne.
Z tym tylko, ¿e t± tarczówk± to chyba nie uda mi siê uzyskaæ
prostych krawêdzi.

Dziêki za wszelki pomys³y

Data: 2009-08-31 15:52:36
Autor: Koteczek
Radek D wrote:
Witam!

Muszê wyci±æ kilka pó³ek, z p³yty mdf.
Problem w tym, ¿e nie mam pojêcia jak to zrobiæ.

idziesz do stolarza wzglednie castoramy / leroy i tam ci docinaja tanio i idealnie.

Data: 2009-08-31 16:45:43
Autor: Slavinka
Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem

U¿ytkownik "Koteczek" <nie@spamowac.org> napisa³ w wiadomo¶ci
Radek D wrote:
> [...]
> Problem w tym, ¿e nie mam pojêcia jak to zrobiæ.

idziesz do stolarza wzglednie castoramy / leroy i tam ci docinaja tanio i

Albo w Praktikerze.

Data: 2009-08-31 19:55:01
Autor: Radek D
Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem
P³yta, któr± mam to w³a¶nie odpad z takiego wycinania.
Problem w tym, ¿e ten odpad to prawie ca³a p³yta, która
mi siê do auta nie zmie¶ci, a wypo¿yczenie przyczepki jest
dro¿sze ni¿ ca³a ta zabawa.

Data: 2009-08-31 20:12:51
Autor: Czabu
Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem

U¿ytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:h7ghis$vja$1news.onet.pl...

Z tym tylko, ¿e t± tarczówk± to chyba nie uda mi siê uzyskaæ
prostych krawêdzi.

Zale¿y jaka. Kumpel ma tak± niedu¿± marki Bosch i bardzo ³adnie tnie siê na tym p³yty. Tak naprawdê to chyba zale¿y g³ównie od tarczy. Ja bym na Twoim miejscu spróbowa³ na jakim¶ nieduzym kawa³ku.

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-09-01 06:39:47
Autor: Jarek P.
On 31 Sie, 15:01, Radek D <radek...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Po pierwsze kup sobie do tej tarczówki dobr±, ostr± tarczê z
najdrobniejszymi z±bkami jakie znajdziesz i jakie wytrzyma Twój bud¿et
(bo niestety ilo¶æ zêbów tarczy jest proporcjonalna do jej ceny).
Jak ju¿ bêdziesz mia³ t± tarczê, to spróbuj na kawa³ku tej p³yty
(choæby na tej czê¶ci, która ma byæ odciêta jako odpad), jak tnie i
czy takie strzêpienie jest akceptowalne. Je¶li tak, to super, je¶li
nie - kombinujemy dalej.
Pierwszy zbójecki sposób na unikniêcie strzêpienia, to przyklejenie na
"odpi³owej" stronie p³yty zwyk³ej ¿ó³tej ta¶my malarskiej (trzeba j±
przykleiæ dok³adnie i starannie, najlepiej na dok³adnie wytart±
powierzchniê) i ciêcie przez t± ta¶mê.
Drugi - mocne skrêcenie p³yty ¶ciskami stolarskimi razem z drug± p³yt±
(sklejk±, desk±, czymkolwiek, byle mia³o równ±, dobrze przylegaj±c±
p³aszczyznê) i ciêcie tego równocze¶nie, miêdzy p³ytami nie ma si³y,
¿eby wystrzêpi³o, nawet têp± pi³±.

A swoj± drog± - do wyrzynarki kupujê no¿e typu "czyste ciêcie", które
siê do takich prac do¶æ dobrze sprawdzaj±, strzêpi± minimalnie, mo¿e
da siê kupiæ do rêcznej tarczówki tak± tarczê? Kto¶ widzia³? W
przypadku no¿a, o ile normalny ma zêby rozchylane na boki, tak ten
"czyste ciêcie" jest ze dwa razy grubszy, zêby s± wogóle
nierozchylone, a jedynie wycinane w grubo¶ci no¿a, raz z jednej jego
strony raz z drugiej. NIe widzê przeszkód, ¿eby co¶ takiego zrobiæ na
obwodzie tarczy, pytanie tylko, czy kto¶ to produkuje.

J.

Data: 2009-09-01 07:15:57
Autor: Jacek
Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem
Utnij swoj± "krajzeg±" byle jak z zapasem 2-3 cm, zapakuj do auta i ¶miagaj do stolarza, który utnie resztê prosto.
Drugie wyj¶cie to za³ó¿ tarczê widiow± (obroty przynamniej 5000/min) do tego przyk³adnica aby nie prowadziæ rêk± i spróbuj, ale nale¿y liczyæ siê z tym, ¿e pierwsze klika ciêæ bêdzie nienajwy¿szej jako¶ci.
Jacek __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4385 (20090831) __________

Ciêcie p³yty mdf domowym sposobem