Cięcie żelbetu

Data: 2009-12-23 11:29:51
Autor: ATZ Rzeszow
Cięcie żelbetu
Witam

Mam do zrobienia otwór pod okno dachowe w stropie żelbetowym, grubosc stropu
ok 8cm. Przymierzam sie, ze zrobie naciecia otworu szlifierka 230mm (duzym
boschem)i poprawie mlotem udarowym. Ten sposob bedzie ok? Sa tarcze fi 230mm,
ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem tarcze
diamentowa po kontakcie ze zbrojeniem.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

Data: 2009-12-23 11:52:34
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu
"ATZ Rzeszow" <atkt_rzeszowSPAMIK@PRECZgazeta.pl> wrote in message
[...]

Nie lepiej wywiercić w rogach oraz po linii otwory młotowiertaką , a po
nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
większej mocy i obciąć je łukiem?

Data: 2009-12-23 13:25:57
Autor: Maciej
Cięcie żelbetu

Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgssvj$p71$1atlantis.news.neostrada.pl...
nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
większej mocy i obciąć je łukiem?

Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

Maciej

Data: 2009-12-23 13:32:22
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu

"Maciej" <m_usun_pal@usun.math.uni.wroc.pl> wrote in message

> [...]
> większej mocy i obciąć je łukiem?

Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

Nie ma potrzeby. Po wykuciu betonu z obszaru okna obcinane pręty można
odbierać rękoma.

Data: 2009-12-23 13:34:44
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu

> [...]

> większej mocy i obciąć je łukiem?

Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i zbrojenie.
Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od prawa budowlanego.

Data: 2009-12-23 21:11:22
Autor: cef
Cięcie żelbetu
Prawusek wrote:

Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i
zbrojenie. Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od
prawa budowlanego.

Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

Data: 2009-12-23 21:17:07
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message
Prawusek wrote:

> [...]

Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

Plazma wylatuje z palnika:
http://www.multiplaz.ru/3500.htm

Data: 2009-12-23 21:48:37
Autor: cef
Cięcie żelbetu
Prawusek wrote:

[...]

Czyli wyrzut gorącego paliwa jak w silniku pulsacyjnym.
Podają, że tnie blachę do 10mm - ale zanim zagrzeje, to skończy
się paliwo - podają, że zbiornik jest na 20 minut, ale skonczy się po 5 min.
To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

Data: 2009-12-24 00:34:15
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu

Prawusek wrote:

> [...]

min.
To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.
To nie zagrzewa całej blachy jak palnik tlenowy. Przeczytaj jeszcze raz -
jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera. Typ, który okazałem potrafi
spawać. Pezry tym wydziela tlen - ważne w ciasnych miejscach. Pozostałe dwa
już wyłącznie do cięcia. Łuk pali się wewnącz palnika.

Data: 2009-12-24 00:53:29
Autor: cef
Cięcie żelbetu
Prawusek wrote:

Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.

Fizyka się nie zmieniła od tych czasów.

Przeczytaj jeszcze
raz - jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera.

Sprawdzi się do 3-5mm. Kup sobie, albo wypożycz,
bo chyba nigdy nie ciąłeś takim palnikiem.
Coś musi ten stopiony materiał wypchnąć - w normalnej plazmie
jest to spręzone powietrze - tu ma to zrobić ten wyrzut gazu z palnika?

Łuk pali się
wewnącz palnika.

Aha, to wyjaśnia sprawę.

Data: 2009-12-24 02:12:38
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu

Prawusek wrote:

> [...]

Coś musi ten stopiony materiał wypchnąć - w normalnej plazmie
jest to spręzone powietrze - tu ma to zrobić ten wyrzut gazu z palnika?

Aha, to wyjaśnia sprawę.

W tej małej medium to woda - chłodzi i wypycha, w pozostałych powietrze. W
małej przy spawaniu używa się spirytusu.

Data: 2009-12-24 11:22:25
Autor: cef
Cięcie żelbetu
Prawusek wrote:

[...]

Widzę, że kolega nie zaskoczył. Chodziło mi bardziej
o inowacyjność tego rozwiązania od strony ortograficznej.
Technicznie jest to rozwiązanie znane, tyle, że mało efektywne.
Dodatkowo w większości przypadków cięcia palnikiem plazmowym o powodzeniu
decyduje pozycjonowanie palnika w stosunku do materiału ciętego
(położenie centrum temperatury, prędkość, zachowanie ciągłosci itp)
Nie wiem jak technologicznie zachowa się beton, ale technicznie jest to pomysł
chybiony - w domowych warunkach. Najszybciej poradzi sobie
 wiertarka z udarem i przecinarka tarczowa.

Data: 2009-12-24 11:28:32
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu
"cef" <cezfar@interia.pl> wrote in message

Znane a ngrody międzynarodowe dla tego produktu są.
Wystarczy ściągnąć opis działania, a nawet filmik.

Data: 2009-12-25 21:06:44
Autor: Konrad N.S.
Cięcie żelbetu
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:hgu9jo$9n6$1atlantis.news.neostrada.pl...

pali się wewnącz palnika.

gdzie?

Data: 2009-12-25 22:27:04
Autor: Prawusek
Cięcie żelbetu

"Konrad N.S." <najswiezy@op.pl> wrote in message
Użytkownik "Prawusek" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości

> pali się wewnącz palnika.

gdzie?

Poczytaj, jeżeli nie znasz rosyjskiego - polski przedstawiciel może mieć
instrukcje po polsku

Data: 2009-12-24 09:26:49
Autor: zil0g
Ciecie zelbetu
*ATZ Rzeszow* wdusil[a] knefle:

[...]

Szlifierka to sie zajebiesz i nieco ogluchniesz. Wiertarka udarowa z udarem ~2J,
(od razu pomin wiertarki zabawkowo-majsterkowe), te z udarem pneumatycznym
za ~200zeta nadaja sie niezle. Do tego 4 zwykle wiertla do betonu 6-8mmm
i jedno 10mm. Nawiercasz otwory po obwodzie w jak najmniejszych odstepach,
pozniej mozesz co 3 otwor rozwiercic 10mm. Jesli beda zbrojenia przecinasz
katowka albo brzeszczotem. Czas max. 90min.

Cięcie żelbetu