Ciekawa analiza rosyjskiego zagroĹźenia

Data: 2014-11-08 08:44:29
Autor: Patriota
Ciekawa analiza rosyjskiego zagroĹźenia
W dniu 2014-11-07 o 23:26, Adam Wnęk pisze:
Zapraszam do posłuchania interesującej analizy rosyjskiego (i nie tylko)
zagroĹźenia, zaprezentowanej przez prof. Andrzeja Nowaka. Jednego z
bardziej kompetentnych ekspertów jeśli chodzi o Rosję i Europę Środkową.

Miłego słuchania
Adam Wnęk

Dziękuję, ale dodatkowe źródło kłamliwej, pokrętnej propagandy nie jest nikomu do niczego, poza ogłupieniem potrzebne.
Prawda wygląda tak Ĺźe Polska istotnie moĹźe być teraz zagroĹźona przez Rosję, jednak jest to zagroĹźenie wybitnie na własne Ĺźyczenie. Nie dość Ĺźe wpuściliśmy na swoje terytorium wroga Rosji to jeszcze prĂłbujemy z naszego kraju zrobić tarczę osłaniającą tego wroga . Podsumowując, to nie Rosja nam a my Rosji zadeklarowaliśmy się jako wrogowie..  Koniec kropka, nie potrzeba Ĺźadnych wywodĂłw profesorskich w tak prostej i prozaicznej sprawie.

Data: 2014-11-08 10:03:31
Autor: boukun
[...]

Ba, nie tyle na własne życzenie, co za sprawą głównego sprawstwa!

boukun

Data: 2014-11-08 21:36:53
Autor: Adam Wnęk
W dniu 08.11.2014 o 10:03, boukun pisze:

Dziękuję, ale dodatkowe źródło kłamliwej, pokrętnej propagandy nie jest
nikomu do niczego, poza ogłupieniem potrzebne.
Prawda wygląda tak że Polska istotnie może być teraz zagrożona przez
Rosję, jednak jest to zagrożenie wybitnie na własne życzenie. Nie dość
że wpuściliśmy na swoje terytorium wroga Rosji to jeszcze próbujemy z
[...]

A ja jestem ciekaw, czy któryś z panów postarał się przesłuchać nagania z podanego linka. Wydaje mi się, że nie. Powtarzacie panowie w kółko te same tezy bez poparcia ich jakimikolwiek przekonywującymi argumentami.
Dziękuję za dyskusję.
Adam Wnęk

Data: 2014-11-08 18:45:07
Autor: Stachu Chebel
Ciekawa analiza rosyjskiego zagrożenia
W dniu sobota, 8 listopada 2014 21:36:54 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:

> [...]

A ja jestem ciekaw, czy któryś z panów postarał się przesłuchać nagania z podanego linka. Wydaje mi się, że nie. Powtarzacie panowie w kółko te same tezy bez poparcia ich jakimikolwiek przekonywującymi argumentami.

Szanowny Adamie,

Napisałeś/Cytuję:
"Powtarzacie panowie w kółko te
same tezy bez poparcia ich jakimikolwiek przekonywującymi argumentami." Jeśli poniższe uznasz za "bez poparcia", to istotnie nie jesteś partnerem do dyskusji.

Podpierasz się faktami historycznymi, ktĂłre bez wątpienia są prawdziwe. Strzały w potylicę ze strony jakiegokolwiek Narodu w jakiegokolwiek Polaka naleĹźy NAPIĘTNOWAĆ !!  To niestety miało miejsce w Katyniu.

Natomiast poprzedzające ową Katyńską Tragedię wydarzenia jak 1610-1612, bądź bestialskie wymordowanie tysięcy Rosjan jest w pełni przez Ciebie zrozumiałe. Wręcz z dumą jest określane przez Tobie podobnych
jako chwalebny "CUD NAD WISŁĄ !!".

Katyń i Smoleńsk.. I tak w koło Adamie Tobie podobni spod znaku "nie oddamy mjastu kżyża" nie pojmują różnicy pomiędzy tymi dwiema, jak by na to nie patrzeć tragediami.

Katyń to odwet, a Smoleńsk to lot tumana w tumanie.

Co innego Niemcy..  Upsss.., przepraszam, to naziści albo hitlerowcy.

Sonderaktion Krakau - a któżby o takim duperelnym szczególe pamiętał, zakatowano zwykłych naukowców.
Gdyby dotyczyło to tych, co umieją pociągnąć za spust wobec Moskali, to inna byłaby rozmowa. Do tego jeszcze pakt Ribbentrop-Mołotow. I zaś ostra jazda na ...  Ano właśnie w ktĂłrą stronę?
Wiadomo: Mołotow (CCCP) to chuj, a o Ribbentropie cicho sza...

Do tego, germańskie publikatory i Tfujj umiłowany USesmański afroamerykanin pierdolą o Polish Death Camps podczas uroczystości wręczania kawałka blachy za przekazanie informacji, że w Polish dead Campie Niemcy (Ooopss... Naziści) wespół z żydami mordują żydów. Afroamerykanin został z leksza zjebany, ale nie użył słowa "apologyse". Jakieś tam "regret" ino pleciało..

Boukun podał Ci fakty, w swoich postach. Ty się z faktami nie zgadzasz. Negujesz je?
A zostawmy te kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy ofiar amerykańskiego eksperymentu na ludności cywilnej z Hiroshima/Nagasaki. Weżmy kilkadziesiąt/kilkaset z Wietnamskiej Wiochy Mỹ Lai.

Porucznik William Calley został w 1971 roku skazany na karę dożywotniego więzienia za morderstwo z premedytacją, jednak dwa dni później prezydent Richard Nixon rozkazał wypuścić go z więzienia. Calley otrzymał 3,5 roku aresztu domowego w swojej kwaterze w Fort Benning (Georgia), a potem został zwolniony decyzją sądu federalnego. Calley utrzymywał zawsze, że wypełniał rozkazy swojego kapitana, Ernesta Mediny, który jednak zaprzeczył wydaniu takiego rozkazu. Nie było już żadnych innych aktów oskarżenia.

O bezspornych dowodach posiadania broni chemicznej przez Saddama podawanych przez CIA, którymi to byłeś karmiony nie ma co wspominać. Pamiętasz, czy przypomnieć. I co się okazało? GÓWNO z patatajnią !!

Afgan..  Podobno chodziło o jednego domniewanego gościa odpowiedzialnego za atak na WTC w 2001.
I takie tam sranie w banie...

Liban - Kadafi. Elektryka za darmola, edukacja za darmola (wysoki poziom) - rządowe stypendia dla najzdolniejszych w MIT, w publikacjach naukowych z dziedziny mat/fiz/elektronika cała masa arabskobrzmiądzych nazwisk. +Chińczycy.

Syria - al-Assad to facet wykształcony, wybrany większością Narodu, dał dobrobyt. I nagle awantura..

Korea Północna - Buahaha....  - I taki Kim Ciong Ciul robi se jaja z Obejmy. A europka co?!

Opanuj się Adamie !!

Data: 2014-11-09 08:06:15
Autor: Adam Wnęk

Napisałeś/Cytuję:
[...]

Proszę pana,
Włączył się pan do dyskusji pod wpisem o powtarzanie tych samych tez, nie przeczytawszy całej dyskusji jak się zdaje. Do większości pańskich argumentów już się wcześniej ustosunkowałem. Tyczy się to jeńców sowieckich, zagrożenia bliską współpracą rosyjsko - niemiecką. Paktu Ribbenrtrop - Mołotow, czasów "wielkiej smuty". Zakłada pan też bezpodstawnie, że skoro nie jestem rusofilem to muszę być amerykanofilem. To w mojej ocenie jest przejaw mentalności kolonialnej, która nie wyobraża sobie funkcjonowania bez obcego patronatu i spór próbuje rozegrać wzdłuż podziału u której klamki się uwiesić. Jeśli pan przeczyta całą dyskusję i przeanalizuje to dojdzie pan do wniosku, że nie wspieram takiego myślenia.

Kwestia "polskich obozów zagłady" jest skandaliczna i nie ma u mnie zgody na takie redefiniowanie historii bez względu na to kto o tym mówi i pisze. Czeka nas tu wielka praca przede wszystkim w zakresie popkultury, aby zaszczepić fakty historyczne do pamięci masowej. Faktem jest, że nic się w tej sprawie nie robi. Co więcej wiele jest w tej sprawie "kreciej roboty" także w Polsce. Jednocześnie zżyma się pan na te "polskie obozy" propagując wyssaną z palca tezę o "polskich obozach śmierci" stworzonych dla sowietów. Jest to praktyczny przykład dwumyślenia.

Jednym z tematów, który pan poruszył jest katastrofista smoleńska. To jest temat na szeroką dyskusję. Zadałem sobie trud przeczytania obu raportów - polskiego i rosyjskiego i nie podejmuje dyskusji na ten temat z kimś kto tego nie zrobił. Tematem zajmuję się tym bardziej, że sam latam sportowo, więc mając świadomość swoich ograniczeń, mówię wprost, ze że nie jeszcze nie można do końca jednoznacznie powiedzieć co się tam stało, ale z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, można powiedzieć, że nie to co zostało opisane w raportach.

pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-09 05:17:38
Autor: Stachu Chebel
W dniu niedziela, 9 listopada 2014 08:06:16 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:
[...]

Trudno mi uwierzyć, że w ten sposób zostało to przez Ciebie odebrane. Natomiast odnoszę wrażenie, że postrzegasz obecną rzeczywistość w/g "wskazówek" dostarczanych zza Wielkiej Wody. I na dobrą sprawę sam przecząc sobie w odniesieniu do pierwszego zdania zauważam u Ciebie symptomy amerykanofilii. Uzasadnienie znajdziesz w moim poprzednim wpisie. Zresztą pozostali przedpiścy przedstawili również mocną argumentację zdającą się potwierdzać ową tezę.

[...]

W pełni jesteśmy tutaj zgodni. Należałoby postawić pytanie "kim są owe krety?", ale to temat na odrębną dyskusję/inny wątek.

Jednocześnie zżyma się pan na te "polskie obozy" propagując wyssaną z palca tezę o "polskich obozach śmierci" stworzonych dla sowietów. Jest to praktyczny przykład dwumyślenia.

Boszsz...  Encyklopedyczny przykład moralności Kalego waść sobą stanowisz.
Owa teza to z "palucha" wyssana? Przykład dwumyślenia? Chłopie, dajesz przykład bezmyślenia i bezwzględnego nie przyjmowania do świadomości faktów historycznych stawiających Polaków w co najmniej szarym świetle. Ja staram się jedynie nie jako Polak, ale jako homo-sapiens być obiektywnym w ocenie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Camps_for_Russian_prisoners_and_internees_in_Poland_%281919%E2%80%9324%29

I właśnie za to zależałyby się z naszej strony przeprosiny wobec Rosjan i prośba o wybaczenie. Tymczasem pewien nasz Prezydent kajał się w imieniu całego Narodu za tragedię w Jedwabnem. Tragedię pod karabinami Niemieckich, tfuuu.. Nazistowskich żołnierzy.

[...]

Chętnie podyskutuję, ale to zasługuje na odrębny wątek. To jak? Otwieramy nowy wątek?

Data: 2014-11-09 15:21:46
Autor: u2
W dniu 2014-11-09 o 14:17, Stachu Chebel pisze:
Tymczasem pewien nasz Prezydent kajał się w imieniu całego Narodu za tragedię w Jedwabnem.

z pewnoscia nie nasz tylko twoj heblik:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2014-11-09 20:52:26
Autor: Adam Wnęk
Ciekawa analiza rosyjskiego zagrożenia
W kwestii pańskich wrażeń co do moich "filii" nie będę się już szerzej ustosunkowywał bo cóż, są to pańskie wrażenia.

[...]

W skrócie by nie kręcić się w kółko, bo już o tym pisałem w poprzednim wątku:
- obozy jenieckie istniały, w końcu była wojna i jeńców się brało.
- II Rzeczpospolita była państwem dopiero co utworzonym, który w związku z tym borykał się z wieloma podstawowymi problemami także natury epidemiologicznej oraz wojny z Sowietami.
- losem tych więźniów interesował się Międzynarodowy Czerwony Krzyż i Liga Narodów. Obie te organizacje przysłały obserwatorów, którzy stworzyli sporo dokumentacji. O ludobójstwie i modrach nie było mowy.
- w latach 1918-1919 przez świat przeszła mordercza epidemia grypy hiszpanki, która zabiła jak się szacuje od 20 do 100 milionów ludzi na świecie. Wymierały wtedy całe rodziny (Wielka Wojna zabiła w 4 lata 10 mln)
- w Polsce epidemia ta przyszła trochę później bo zaczęła się we Lwowie w 1919. Stan ochrony epidemiologicznej obywateli Polski może uzmysłowić fakt, że brak jest jakichkolwiek szacunków ile ludzi zmarło w naszych granicach, bo nie istniały żadne instytucje, które mogły takie szacunki przeprowadzić. W takiej sytuacji nie jest zaskoczeniem, że w ciasnych obozach jenieckich szerzyły się różnego rodzaju choroby, nad którymi nie dało się zapanować borykającemu się z ogromnymi trudnościami państwu. Choroby i epidemie w obozach jenieckich czy uchodźców są problemem, który występuje do czasów dzisiejszych. Jednakowoż jest zasadnicza różnica pomiędzy niemożnością zapewnienia jeńcom ochrony zdrowia a strzelaniem im w tył głowy po uprzednim związaniu rąk drutem telefonicznym.

I tutaj fragment, z podanego przez pana linka:

The issue was finally settled in 2004, where a joint team of Polish and Russian historians (prof. Waldemar Rezmer and prof. Zbigniew Karpus from Nicolaus Copernicus University in Toruń and prof. Gennady Matveyev from Moscow State University), after reexamining documents from Polish and Russian archives published their results (printed in Russia by Federal Agency for Russian Archives). Their findings show that the number of Russian POWs can be estimated at between 80,000 and 85,000, and that the number of deaths in the camps can be estimated from 16,000 (Karpus, Rezmer) to 20,000 (Matveyev). Existing documents and proofs does not also confirm thesis made by many Russian historians that Russian POWs were specially exterminated in Polish camps because of their nationality, religion or other issues.[1][8] They also show that the main cause of death were various illnesses and epidemics (influenza, typhus, cholera and dysentery), noting that these diseases also took a heavy toll among fighting soldiers and the civilian population.[1]

[...]

Na tym etapie nie chcę spekulować. Czekam na dalsze wyniki analiz naukowych. Moje "oficjalne" stanowisko już zaprezentowałem powyżej.

Pozwoli pan, że z mojej strony to będzie wszystko w tym wątku, bo po przekroczeniu pewnej masy krytycznej każda dyskusja nie wnosi nic nowego do tematu. Dzieje się to wtedy gdy argumenty zaczynają się powtarzać, co właśnie nastąpiło.
pozdrawiam
Adam Wnęk

Data: 2014-11-09 12:59:38
Autor: Stachu Chebel
W dniu niedziela, 9 listopada 2014 20:52:46 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:

[...]

A czym różni się bezsensowne przetrzymywanie POW w nieludzkich warunkach w obliczu zagrożenia epidemiologicznego i 'podobno' braku żywności prowadzących do PEWNEJ śmierci w długich cierpieniach wobec kulki w potylicę? I nie mam zamiaru dyskutować o tym, które rozwiązanie jest bardziej "humanitarne". Żadna śmierć zadana człowiekowi przez człowieka nie zasługuje na stopniowanie tego czynu w dowolnie wybranych jednostkach "humanitaryzmu". No co najwyżej w obronie własnej, jak to prawnicy określają, jest to usprawiedliwione w moim przekonaniu. W powyższym przypadku nie miało to już miejsca.

> [...]

Na tym etapie nie chcę spekulować. Czekam na dalsze wyniki analiz naukowych. Moje "oficjalne" stanowisko już zaprezentowałem powyżej.

Jakoś tego stanowiska powyżej nie zauważyłem. Na jakie naukowe analizy czekasz?
Skoro latasz sportowo, to zapewne też i tutaj są precyzyjnie określone zasady ruchu powietrznego bardziej rygorystyczne od zasad ruchu drogowego.. I zostały kompletnie zignorowane. Od startu do "lądowania". Tu nie potrzeba żadnych naukowych dysertacji. Zestawienie faktów i minimum logiki. A zauważ, że nie był to lot sportowy. Przynajmniej w założeniu....

[...]

Eeee tam.. Do niekontrolowanej reakcji łańcuchowej to jeszcze w/g mojej oceny bardzo daleko w tej dyskusji. Argumenty adwersaży mogą się powtarzać, pozostaje jedynie kwestia ich uzasadnienia i ich obrony przez każdą ze stron.Na tym właśnie polega dyskusja. Można też zakończyć dyskusję cytując klasyka "nikt mi nie wmówi, że czarne jest czarne, a białe jest białe".

Data: 2014-11-10 00:16:20
Autor: Adam Wnęk
W dniu 09.11.2014 o 21:59, Stachu Chebel pisze:
[...]

Proszę czytać ze zrozumieniem. Podobne żniwo choroby zebrały wśród walczących żołnierzy oraz cywilów, ergo jeńcy mieli podobną opiekę, jak na przykład żołnierze polscy walczący z oddziałami sowieckimi.

Natomiast jeśli rzeczywiście nie widzi pan różnicy zapewnieniem takiej samej opieki medycznej jeńcom jak własnemu żołnierzowi i cywilom, a systemowym wybijaniem ludzi dlatego, że są tylko Polakami, to już nie jest mój problem. Możliwe, że 05-03-1940 roku sowieccy władycy też doszli do wniosku że nie ma co przetrzymywać polskich jeńców wojennych, bo to jest bezsensowne. I to jest właśnie przejaw azjatyckiej mentalności dzikiego stepu. Reszta jest milczeniem.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Katyn_-_decision_of_massacre_p1.jpg

pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-09 18:18:31
Autor: Stachu Chebel
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 00:16:22 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:

Proszę czytać ze zrozumieniem. Podobne żniwo choroby zebrały wśród walczących żołnierzy oraz cywilów, ergo jeńcy mieli podobną opiekę, jak na przykład żołnierze polscy walczący z oddziałami sowieckimi.

Otóż i to!!  Czytać należy ze zrozumieniem!! Należy więc przyjmować do wiadomości POTWIERDZONE fakty historyczne. Koniec kropka !!  Proste? Jasne, że tak !!  Natomiast polemika dotycząca oceny tych faktów jest właśnie dowodem na to, że czytam ze zrozumieniem. Czy Twoim zdaniem 'przyklask' z mojej strony na słowo napisane przez kogokolwiek, jakiekolwiek by ono nie było, należy odebrać jako "czytanie ze zrozumieniem"? Przeciwnie, "łykanie" wszelakiej interpretacji wydarzeń z jakiejkolwiek gazety bądź "neta" będących jedynie słowami pisanymi (z reguły przez bardziej lub mniej anonimowego autora) jest jakimkolwiek argumentem? Wyrocznią? Trochę refleksji Adamie..

[...]

Jasne, że nie Twój problem. Ani nie mój, i obym ani ja ani moje dzieci takich problemów nie doświadczyły. Z powyższego wynika jednak, że masz pewien problem..
Kolokwialnie zowie się on problemem Kalego ("W pustyni i w puszczy"/ H. Sienkiewicz).

Możliwe, że 05-03-1940 roku sowieccy władycy też doszli do wniosku że nie ma co przetrzymywać polskich jeńców wojennych, bo to jest bezsensowne.

Aha, jak słusznie zauważyłeś "TEŻ" !!

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Katyn_-_decision_of_massacre_p1.jpg

Kontrdokumentu z naszej strony brak. I co? Jest OK?

P.S. Zwykło się tutaj zwracać do adwersaża po imieniu/nicku. Jeżeli ktokolwiek jest innego zdania, można używać formy bardziej 'oficjalnej'. Pan/Pani. Proszę bardzo..  Elementarne zasady kultury wymagają jednak użycia Wielkiej litery.

Data: 2014-11-10 03:55:43
Autor: andal
On Sun, 09 Nov 2014 18:18:31 -0800, Stachu Chebel wrote:

W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 00:16:22 UTC+1 użytkownik Adam

chebel, zmien szlifierza

Data: 2014-11-09 20:11:49
Autor: Stachu Chebel
Ciekawa analiza rosyjskiego zagrożenia
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 04:55:45 UTC+1 użytkownik andal napisał:

chebel, zmien szlifierza

Takie są powyżej przedstawione wywody na miarę intelektu kogoś, kto chciałby (?) być adwersażem w wątku zainicjowanym przez Adama. Adamowi synku do pięt nie dorastasz. Z Adamem mamy różne poglądy, ale je wymieniamy. A ty bęcwale sioo w ogóle z tej grupy...

Data: 2014-11-10 04:14:34
Autor: andal

napisał:

[...]

za chude masz uszy parchatku, zmien szlifierza

Data: 2014-11-09 20:55:03
Autor: Stachu Chebel
Ciekawa analiza rosyjskiego zagrożenia
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 05:14:36 UTC+1 użytkownik andal napisał:

za chude masz uszy

Jeżeli je jakoś określasz, to do czego są za chude? A czy w ogóle je widziałeś?

parchatku

się Andalowi coś bąkło. A że znaczenia bąknięcia nie zna, to już zupełnie inna sprawa. Jestem ze Śląska. Ciekaw jestem, czy zrozumiesz to w tym kontekście.
zmien szlifierza

Wykarz się intelektem i wytłumacz o co w tym chodzi.

Data: 2014-11-09 23:04:57
Autor: Kasper
W dniu 11/9/2014 10:55 PM, Stachu Chebel pisze:

Wykarz się intelektem i wytłumacz o co w tym chodzi.

Intelekt – odnosi się do zdolności uzyskania i wykorzystania wiedzy

Wykaż - ujawnić istnienie czegoś

Wykarz - ujawnienie braku intelektu

Data: 2014-11-09 21:35:17
Autor: Stachu Chebel
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 06:05:00 UTC+1 użytkownik Kasper napisał:
W dniu 11/9/2014 10:55 PM, Stachu Chebel pisze:

> Wykarz się intelektem i wytłumacz o co w tym chodzi.

Intelekt - odnosi się do zdolności uzyskania i wykorzystania wiedzy

Tak.

Wykaż - ujawnić istnienie czegoś

Tak. Można to co prawda rozwinąć.

Wykarz - ujawnienie braku intelektu

I jak łatwo przyczepić się do niestety oczywistego błędu w pisowni. I poprzez "rz" vs "ż" stwierdzić, że wszelakie poprzednie argumentacje tego od "rz" są guzik warte bo to "rz"enujący kretyn.

OK, "rz" jest Twoją siłą argumentacyjną w wątku Adama nie do pobicia.

Data: 2014-11-10 15:51:23
Autor: andal

napisał:

[...]

jestes bardziej tepy niz pies Pawlowa, zmien szlifierza

Data: 2014-11-10 15:50:35
Autor: Adam Wnęk
W dniu 10.11.2014 o 03:18, Stachu Chebel pisze:
[...]

No to czekam na potwierdzone fakty mówiące celowym i systematycznym zabijaniu jeńców rosyjskich. Skoro pan oskarża to proszę o dowody. Ja Panu podałem fakty potwierdzone przez Międzynarodowy Czerwony Krzyż, Ligę Narodów a w 2005 przez konkluzję polsko-rosyjską i nie odniósł się Pan do nich inaczej aniżeli stwierdzeniem, że to dla pana to samo, co Katyń (sic!). Przytoczonych faktów Pan nie neguje jak mi się zdaje, chyba że coś mi umknęło.
Mam nadzieję, że przynajmniej dokumentu którego skan podlinkowalem Pan nie neguje. Może Pan oczywiście stosować taktykę. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi" I ja z tym nic nie zrobię. Bo i cóż miałbym zrobić.

[...]

Widzi Pan tylko to "też" odnosi się do PAŃSKIEJ opinii o bezsensowności przetrzymywania jeńców wojennych. Może jednak nie łapmy się za słówka.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Katyn_-_decision_of_massacre_p1.jpg

Kontrdokumentu z naszej strony brak. I co? Jest OK?

Proszę jaśniej, bo nie rozumiem.

pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-10 14:32:37
Autor: Stachu Chebel
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 15:50:38 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:

> Aha, jak słusznie zauważyłeś "TEŻ" !!

Widzi Pan tylko to "też" odnosi się do PAŃSKIEJ opinii o bezsensowności przetrzymywania jeńców wojennych. Może jednak nie łapmy się za słówka.

Cholera, jest póżno. Ale jednak znalazłem trochę czasu na odczytanie Twojego posta. Ano istotnie. Nie łapmy się za słówka. Bierzmy się za istotę sporu, do przekroczenia masy kytycznej moim zdaniem jeszcze b. daleko, więc można se śmiało popiździć. Zbyt wólgarnego słowa użyłem? EEee tam, luzacko to potraktuj.

Się rozgadałem... Pomimo mojego gadulstwa nie na temat, pozwolę sobie coś jednak napisać w temacie. Rosyjscy jeżcy POW dokonali żywota w pl.

Smutne i niesprawiedliwe....

Data: 2014-11-10 17:15:02
Autor: Stachu Chebel
Ciekawa analiza rosyjskiego zagrożenia
W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 15:50:38 UTC+1 użytkownik Adam Wnęk napisał:

Przepraszam Adamie, że całość Twojego wpisu wykasowałem. Dopierom com ku chałupie zjechał, poduskutujemy jutro. I do dyskusji wkleję z powrotem to co Ty napisałeś.

Ot tak cobyśmy mieli bazę do wymiany poglądów.

pzdr, chebel

Data: 2014-11-10 00:23:05
Autor: boukun
"Adam Wnęk" <nadamus@domeczek.pl> schrieb im Newsbeitrag
Proszę czytać ze zrozumieniem. Podobne żniwo choroby zebrały wśród walczących żołnierzy oraz cywilów, ergo jeńcy mieli podobną opiekę, jak na przykład żołnierze polscy walczący z oddziałami sowieckimi.

Polskie zbrodnie na Wschodzie

http://historia.newsweek.pl/polskie-zbrodnie-na-wschodzie,95088,1,1.html

KATYŃ HIENY SIĘ NIE POŻYWIĄ

Trudno uznać ludobójstwo w Katyniu za zbrodnię wojenną. Bez wątpienia było to ludobójstwo, takie samo ludobójstwo jak nasze, popełnione na jeńcach Rosji radzieckiej w roku 1920. Zamordowaliśmy, zakatowaliśmy, zagłodziliśmy, około 50 tysięcy żołnierzy Rosji radzieckiej, a w tej wojnie my byliśmy agresorem. Po roku 1989 zadbano w naszym kraju oto, byśmy z agresorów wojny roku 1920 przemienili się w ofiary tej wojny, których tylko cud nad Wisłą- sprawiony przez matkę bożą, ochronił nasze wojska przed klęską z rąk komunistycznej zarazy. Europa i świat- po roku 1989, ze zdumieniem dowiedzieli się, że jakiś -Józef Piłsudski, ocalił Europę i świat przed zalewem komunizmu. Europa nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszała. Ale po roku 1989 z wariackim uporem III RP wbija te brednie w głowy uczniów! Robi to tak skutecznie, że już ponad 90% młodych ludzi jest przekonanych, że w roku 1920 Rosja radziecka na nas napadła, a nie my na nią. Wsparciem dla tych kłamstw jest firma znana z prawdomówności, która co roku 15 sierpnia obchodzi dzień wniebowzięcia najświętszej Marii panny. W tym dniu panna poszła żywcem do nieba i miliony ludzi to widziało na własne oczy! Niestety, ci ludzie już nie żyją. Nie mogło być lepiej dobranego święta. Dwa kłamstwa w jednym. Taką samą prawdą jest, że Maryja żywcem poszła do nieba, jak to, że Rosja radziecka na nas napadła w roku 1920. Amen. Nasze pokolenie nie czuje się ani winne, ani odpowiedzialne za zbrodnie II RP, PRL, III RP, ale pokolenie Rosjan jest odpowiedzialne za wszystkie zbrodnie ZSRR. Taki nasz narodowy charakter. To nie tylko moje zdanie. Henryk Sienkiewicz -Polak z krwi i kości, doskonale rozumiał naszą naturę. Polskie pojęcie dobra i zła wyjaśnia nam przez niego stworzona postać Kalego, który powiada. Dobry uczynek, to taki jak Kali ukraść krowę, zły uczynek, to taki jak Kalemu ukradną krowę, a parafrazując, dobry jest każdy uczynek, gdy my to robimy i zły, gdy nam to robią. Zabiliśmy 50 tysięcy rosyjskich jeńców wojennych, bo. Piłsudski bronił Europę przed zalewem komunizmu! Czyli jest to zbrodnia w pełni usprawiedliwiona. Napadliśmy z Hitlerem na Czechosłowację by odebrać nasze Zaolzie, w którym, mieszkało aż "123" tysiące Polaków- ratowaliśmy naszych rodaków przed obcą tyranią, to był dobry uczynek. Jak mordowaliśmy w Pawłokomie Ukraińców, czterysta "sztuk, " to w obronie naszych-dobry uczynek, jak mordowaliśmy Żydów w Jedwabnem, to przecież nie my, absolutnie nie my, co może poświadczyć firma kłamczuch- koloratkus, której prawdy, nigdy nie miały nic wspólnego z prawdą? W II RP 49% adwokatów było pochodzenia żydowskiego, 48% lekarzy było pochodzenia żydowskiego, 52% kadry dydaktyczno naukowej i osób z wyższym wykształceniem było pochodzenia żydowskiego- dane wg oficjalnych roczników statystycznych II RP. W oparciu o te dane statystyczne, jako aksjomat trzeba przyjąć, że ofiary zbrodni katyńskiej, co najmniej w połowie byli z pochodzenia Żydami. Ten fakt tłumaczy upór, z jakim "krewni" zamordowanych a także zwykłe hieny domagały się od ofiar- tego samego kata, uznania zbrodni katyńskiej za ludobójstwo. Zbrodnia wojenna nie daje podstaw do wypłaty odszkodowań, a hieny liczyły na milionowe odszkodowania, a jest ich setki tysiące i mnożyły się jak wszy kolejne. Ci, którzy pamiętają twarze zamordowanych w zbrodni katyńskiej, dziś mają, co najmniej 80 lat, stoją nad grobem, im już żadne odszkodowanie nie jest potrzebne. Ponad wszelką wątpliwość i tak nie otrzymaliby jednego grosza z odszkodowań gdyby takie zostały wypłacone. Przerabialiśmy już ryk hien domagających się odszkodowań dla ofiar III Rzeszy. Wypłacone miliony euro ukradli hieny, do ich kieszeni trafiło ponad 70% przekazanych pieniędzy. Namolnym i bardzo nielicznym ofiarom wypłacono kilkuset złotowe jałmużny. Prezesi tego odszkodowawczego porozumienia z Niemcami, wypłacali sobie godne komendantów obozów zagłady, co miesięczne pensje w wysokości od 15 tysięcy złotych do 25 tysięcy złotych plus premie kilkadziesiąt tysięcy złotych. Naczelny prezes tego porozumienia- Jan Parys, sam sobie wypłacił premie 110 tysięcy złotych za miesięczne tyranie, za które otrzymał wynagrodzenia 25 tysięcy złotych. Mimo wyroku sądowego pieniędzy za wypłaconą sobie premie nie zwrócił. Tej samej konduity są hieny domagające się od Rosjan "sprawiedliwości", dzięki której będą mogli swobodnie ukraść wypłacone ofiarom odszkodowania, tak samo jak okradli ofiary III Rzeszy. Skowyt zwyrodniałych hien domagających się uznania zbrodni katyńskiej za ludobójstwo jest obrzydliwy, ten skowyt nie ma nic wspólnego z uznaniem sprawiedliwości, a wszystko z wyrwaniem pieniędzy od Rosjan za truchła zamordowanych, których skowyczące hieny sami by zamordowali gdyby mogli liczyć na bezkarność i jakieś konkretne pieniądze. W altruizm łotrów nie da się uwierzyć. Bardzo dobrze, że potomkowie ofiar Stalina nie muszą płacić zwyrodniałym hienom odszkodowania. Ofiarom należy się współczucie, żal ich losu, kto wierzy w moc modlitwy, powinien ją zmówić w intencji pomordowanych. Najwyższa chwała wszystkim ofiarom zbrodni bez względu na ich narodowość i kolor skóry. Jwp

http://www.tygodnik-szerszen.pl/katyn_hieny_sie_nie_pozywia

boukun

Data: 2014-11-10 03:54:24
Autor: andal
On Mon, 10 Nov 2014 00:23:05 +0100, boukun wrote:

[...]

ĹťydĂłw w Jedwabnem, to przecieĹź nie my, absolutnie nie my, co moĹźe
[...]
pochodzenia Ĺźydowskiego- dane wg oficjalnych rocznikĂłw statystycznych II
[...]
ludobĂłjstwo jest obrzydliwy, ten skowyt nie ma nic wspĂłlnego z uznaniem
[...]

     ~ja : Pan Butakow nie zna historii... Po pierwsze, nie zna koncepcji politycznych w Ăłwczesnej Polsce, co widać w stwierdzeniu, Ĺźe Piłsudski chciał odbudować przedrozbiorową Rzplitą. To była akurat koncepcja endekĂłw z Dmowskim na czele... Piłsudski dążył do budowy Międzymorza - federacji wolnych narodĂłw Europy Środkowo-wschodniej, ktĂłra nie miała nic wspĂłlnego z "kolonialnym podbojem". NIE BYŁO ĹťADNYCH MARZEŃ PIŁSUDSKIEGO O WSCHODNICH KOLONIACH - człowiek lansujący taką teorię wykazuje się kompletnym brakiem wiedzy historycznej na temat osoby Marszałka.
Po drugie, zapomina, że po zajęciu Kijowa Polacy na tamtych terenach nie rozwijali swojej administracji tylko dali możliwość budowy ukraińskiej Semenowi Petlurze, któremu się to jednak nie udało. Warto dodać, że wcześniej z nim walczyli.
Po trzecie, przemilcza obecność oddziałów białoruskich i ukraińskich po stronie polskiej, co (idąc jego tropem rozumowania) daje polskim wojskom tytuł armii narodów tak samo jak armii czerwonej...
Po czwarte, mówiąc o wojnie polsko-bolszewickiej z lat 1919-1921 używa terminu "reżim Piłsudskiego" - co do 1926r. jest najzwyklejszym błędem merytorycznym.
Po piąte, jeśli to nie strona polska jest ofiarą w wojnie polsko-
bolszewickiej to znaczy, że ofiarą jest Rosja radziecka, która wcześniej praktycznie zmiotła z powierzchni Ziemi Ukraińską Republikę Ludową, a później Ukrainie i Białorusi narzuciła reżim komunistyczny (obok nazizmu najbardziej zbrodniczy system polityczny), a po drodze próbowała zrobić to samo z Polską i Litwą. "Niezbyt uczciwe działania Polaków wobec Litwinów, Białorusinów i Ukraińców" są niczym w porównaniu z "wyzwoleniem" ze strony Rosji radzieckiej. Tak poza tym, wojnę polsko-
bolszewicką określa się jako wojnę obronną ze strony polskiej...
Po szóste, przemilcza wywózki Polaków mieszkających po wschodniej stronie granicy ryskiej w głąb Rosji radzieckiej, a propos przepraszania. Itd., itd...

WSZYSTKIE oskarżenia Pana Butakowa kierowane pod adresem Polski, odnoszą się w JESZCZE WIĘKSZYM stopniu do strony rosyjskiej. Jego wypowiedź jest przykładem typowej propagandy radzieckiej stosowanej jeszcze w czasie wojny polsko-bolszewickiej, która w dużym skrócie polega na "odwróceniu kota ogonem".

Jako człowieka zajmującego się historią, dziwi mnie, że te bzdury dano do druku bez żadnych sprostowań, czy przypisów - osoby z mniejszą wiedzą historyczną (a wiadomo, że nie każdy ma obowiązek znać niuanse polskiej polityki międzywojennej) mogą w nie jeszcze uwierzyć!!!

~eh... : no ciekawe tylko że nie rozumiem porównania obozów do katynia, w katyniu mordowano planowo a w obozach umierali z innych powodów, jak juz porównywac te obozy jenieckie to do łagrów i gułagów a nie katynia, ciekawe jaki wtedy wyjdzie bilans dla ruskich. właściwie co to za bronienie bolszewickiej rewolucji? ile było rozbiorów? i jakims dziwnym przypadkiem zawsze przy udziele ruskich to jak tu nie nienawidzić? a porusznie tematu okaupacji białorusi ukrainy czy litwy... toż byli pod okupacją rosyjską i przejście pod okupację polską to taka różnica? czyżby te narody pod okupacją rosyjską bardzo sie z tego radowały?

~Nie, : Złe założenia Ja tylko podsunę Panu rosyjskiemu historykowi pewną tezę, bez której mamy uproszczony obraz (sądzę, że o o tym wie, tylko innych ogłupia).
To co robiły i jak się zachowywały wojska sowieckie podczas wojny 1919-1920, wyczerpuje definicję słowa dzicz. Dodać do tego ich wygląd, na tle innego wojska tamtej epoki i mamy brzydki, ale jednak powód, dlaczego nie organizowano im internowania w M3 dal każdego.
Nienawiść Polaków do Rosjan nie wzięła się z promieniowania kosmicznego, tylko z doświadczeń z obcowania z sąsiadem.
Jak wcześniej pisałem, historyk mający dojście do źródeł, zdaje sobie z tego sprawę, natomiast obrona rosyjskiego spojrzenia na historię jest obowiązkiem każdego Rosjanina.

~Piotrek : @ Jarosław Butakow eh..., napisal:
"nie rozumiem porównania obozów do katynia, w katyniu mordowano planowo a w obozach umierali z innych powodów, jak juz porównywac te obozy jenieckie to do łagrów i gułagów a nie katynia" i jeszcze: "Newsweek: Jaki w takim razie był cel kampanii Lenina, który wysłał swoją armię nad Wisłę?
Jarosław Butakow: W zasadzie podobny. Patrząc na to całkiem cynicznie – podbój. Różnica jest jednak taka, że bolszewikami kierowały pobudki ideologiczne i prawdziwa wiara w rewolucję". Nie, prosze pana, Polacy usilowali odzyskac i zachowac wolnosc. W rosyjskiej propagandzie II Wojna Swiatowa w 1939 ze strony i Niemiec i Polski byla "obustronnie imperialistyczna", a Rosja wtedy usilowala zaledwie "zapewnic bezpieczenstwo mniejszosciom narodowym". Podobnie, jak dzisiaj na Ukrainie.

Data: 2014-11-10 20:47:26
Autor: Adam Wnęk
W dniu 10.11.2014 o 00:23, boukun pisze:
[...]

Na podanej przez Pana stronie z wywiadem jest link do polemiki z tezami Bułakowa, więc pozwoli Pan, że poczuję się zwolniony z odpowiedzi i podeślę jedynie adres tej polemiki

http://historia.newsweek.pl/anty-katyn-- czy-polacy-mordowali-rosjan,95058,1,1.html

[...]

Dobrnąłem do końca. Mocne, histeryczne i niestety... głupie.
Interpretacja Sienkiewicza kładzie na kolana.

pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-09 08:33:14
Autor: Adam Wnęk

Napisałeś/Cytuję:
"Powtarzacie panowie w kółko te
same tezy bez poparcia ich jakimikolwiek przekonywującymi argumentami."

Jeśli poniższe uznasz za "bez poparcia", to istotnie nie jesteś
partnerem do dyskusji.

Podpierasz się faktami historycznymi, które bez wątpienia są
[...]

właśnie w którą stronę?
[...]

ktĂłra nie wyobraĹźa sobie funkcjonowania bez obcego patronatu i spĂłr
[...]

raportĂłw - polskiego i rosyjskiego i nie podejmuje dyskusji na ten temat
[...]

Wygląda na to, że dwie dyskusje zlały mi się w jedną, z racji w zasadzie tego samego tematu. Część tematów o których pisze, że ustosunkowałem się już wcześniej znajduje się w wątku
pt.: Władimir Putin: to Rosjanie są mordowani na Ukrainie,
aby nie wałkować tego od nowa zapraszam do zapoznania się z wpisami tam zawartymi jeśli wola oczywiście. Za zamieszanie przepraszam
pzdr
Adam Wnęk

Data: 2014-11-09 00:53:49
Autor: boukun
"Adam Wnęk" <nadamus@domeczek.pl> schrieb im Newsbeitrag news:545e7ee5$0$18072$65785112news.neostrada.pl...
[...]

My, naród, nie zgadzamy się z doktryną nękającej nas władzy. Władza ma swoje, antypolskie i antynarodowe cele, naród polski ma odmienne pragnienia...

boukun

Data: 2014-11-09 05:27:18
Autor: stevep
W dniu .11.2014 o 00:53 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

kropka, nie potrzeba żadnych wywodów profesorskich w tak prostej i

Twój naród to parobki.
--
stevep
-- -- -

Data: 2014-11-09 10:40:24
Autor: boukun
"stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> schrieb im Newsbeitrag news:op.xo1insk850oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
[...]

Tak sobie zapragnęliście żydziaki, ale przyjdzie chwila wyzwolenia...

boukun

Data: 2014-11-10 04:50:46
Autor: stevep
W dniu .11.2014 o 10:40 boukun <boukun@neostrada.pl> pisze:

[...]

Twój idiotyzm jest wrodzony, nigdy się nie wyzwolisz.
--
stevep
-- -- -

Ciekawa analiza rosyjskiego zagroĹźenia