Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei

Data: 2013-09-06 11:52:04
Autor: mi¶ z okienka
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei
Nigdzie indziej kolej nie straci³a tak na znaczeniu jak w Polsce. Zrobili¶my porównanie. I to nie do Niemiec czy Francji, ale do innych krajów naszego regionu. Oto mapa kolejowych po³±czeñ pasa¿erskich w krajach regionu Europy Centralnej na 2013 rok (bez po³±czeñ sezonowych). Widaæ, ¿e Polska sta³a siê na mapie kolejowej bia³± plam±.
http://www.zm.org.pl/?a=siec_kolejowa_ce-137

Jak to siê sta³o, ¿e polska kolej w ci±gu ostatniego dwudziestolecia dozna³a za³amania bez precedensu w skali Europy? W 1990 r. Polska mia³a prawdopodobnie najwy¿szy w Europie udzia³ kolei w transporcie osób - 30,5%. Przewy¿szaæ nas mog³a tylko Rumunia, ale Eurostat nie dysponuje dla niej danymi za 1990 r. W 1995 r. wska¼nik ten dla Rumunii wynosi³ 26,5%, w tym czasie w Polsce ju¿ tylko 15,5%. Dzisiaj jest to 5,2%. Jak dosz³o do tego, ¿e w ci±gu 20 lat stali¶my siê krajem, gdzie rola kolei w transporcie jest znikoma?
http://www.zm.org.pl/?a=przyczyny_upadku_pkp-137

Data: 2013-09-06 12:01:02
Autor: LeonKame
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei
Wystarczy zerknac na mapke kolei sprzed 100 lta i te teraz.

Styropianowcy swietnie potrafia rozmontowac wszystko czego sie dotkna.

Data: 2013-09-06 17:50:39
Autor: Mark Woydak
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei

U¿ytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:l0c940$eg6$1speranza.aioe.org...
Wystarczy zerknac na mapke kolei sprzed 100 lta i te teraz.

Styropianowcy swietnie potrafia rozmontowac wszystko czego sie dotkna.

G³ównie komunistów takich jak ty.

MW

Data: 2013-09-06 17:50:14
Autor: Mark Woydak
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei

U¿ytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l0c8rj$8q3$1node2.news.atman.pl...
[...]

W ca³ej EU przewa¿a³ i przewa¿a transport ko³owy. Kolej europejska to kolej podmiejska. Transport towarów to transport ko³owy. Powody takiego stanu rzeczy mo¿na wymieniæ kilka, podstawowa to czas i wielko¶æ ³adunków. Reszta to pochodne. Przyjrzyj siê sieci po³±czeñ w Polsce, a zrozumiesz dlaczego tiry nie je¿d¿± kolej±.

MW

Data: 2013-09-07 17:22:50
Autor: Marek Czaplicki
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei
 pisze na pl.soc.polityka w dniu piÄ…tek, 6 wrzeÅ›nia 2013 11:52:

Nigdzie indziej kolej nie straciła tak na znaczeniu jak w Polsce.
Zrobiliśmy porównanie. I to nie do Niemiec czy Francji, ale do innych
krajów naszego regionu. Oto mapa kolejowych połączeń pasażerskich w
krajach regionu Europy Centralnej na 2013 rok (bez połączeń sezonowych).
Widać, że Polska stała się na mapie kolejowej białą plamą.
http://www.zm.org.pl/?a=siec_kolejowa_ce-137

Jak to się stało, że polska kolej w ciągu ostatniego dwudziestolecia
doznała załamania bez precedensu w skali Europy?

Po mojemu, to może przyczyną jest wyjątkowa na tej szerokości geograficznej liczba wszelakich związków wśród pracowników kolei? Jakby było ich mniej to możeby smrodu w kiblach nie było? :-)

Data: 2013-09-07 20:18:56
Autor: miÅ› z okienka

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:522b4487$0$1259$65785112news.neostrada.pl...

| Po mojemu, to może przyczyną jest wyjątkowa na tej szerokości geograficznej
| liczba wszelakich związków wśród pracowników kolei?

Policz pan sobie panie Czaplicki, ile zwiazków zawodowych jest na szerokości Włoch? Może dlatego oni nam sprzedają trefne Pendoliono, zamiast my im?

Data: 2013-09-08 14:41:31
Autor: Marek Czaplicki
 pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota, 7 wrzeÅ›nia 2013 20:18:

> [...]

Policz pan sobie panie Czaplicki, ile zwiazków zawodowych jest na
szerokości Włoch? Może dlatego oni nam sprzedają trefne Pendoliono,

A po kiego patrzeć na Włochy? Tam mają swoją mafię i widać im w to graj. My mamy swoje syfiaste kible. :-)

Data: 2013-09-09 00:26:27
Autor: miÅ› z okienka

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:522c7036$0$1264$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
| > |

| > |

| A po kiego patrzeć na Włochy?

A na co chcesz patrzeć? Mają więcej związków zawodowych i strajkują częściej niż Polacy. A mimo to możemy pomarzyć i ich poziomie życia.

 Tam majÄ… swojÄ… mafiÄ™ i widać im w to graj.

Ano widać - włoska mafia im nie przeszkadza tak, jaka czerwona mafia, która rządzi polska gospodarką.

 My
| mamy swoje syfiaste kible. :-)

Co nie jest zabawne.

Data: 2013-09-09 08:40:00
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "miś z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomości news:l0itku$4q9$1node1.news.atman.pl...

> [...]

Tam mają swoją mafię i widać im w to graj.

Ano widać - włoska mafia im nie przeszkadza tak, jaka czerwona mafia, która
rzÄ…dzi polska gospodarkÄ….

To już nie żydzi? A może czerwoni żydzi?

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-09-09 15:03:25
Autor: miÅ› z okienka
Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei

| To już nie żydzi?

  znów byÅ‚eÅ› w GazoWni pajacu?

Ciekawa stronka na temat upadku polskich kolei