Ciekawe czym Macierewicz szanta偶owa艂 "Nila ".

Data: 2013-12-04 06:55:58
Autor: stevep
Ciekawe czym Macierewicz szanta偶owa艂 "Nila ".
# Chris Cieszewski, kt贸ry jest jednym z cz艂onk贸w zespo艂u Antoniego  Macierewicza, mia艂 w przesz艂o艣ci zosta膰 zarejestrowany jako tajny  wsp贸艂pracownik S艂u偶by Bezpiecze艅stwa PRL - informuje dziennikarz Tomasz  Sekielski w programie TVP1 "Po prostu".

  Sekielski ujawni艂, 偶e naukowiec zosta艂 zarejestrowany jako tajny  wsp贸艂pracownik o pseudonimie "Nil" w lutym 1982 r.

  Historyk Antoni Dudek potwierdza, 偶e "Nil" wsp贸艂pracowa艂 w okresie stanu  wojennego. Podkre艣li艂 jednocze艣nie, 偶e w tym szczeg贸lnym okresie wiele  os贸b by艂o szanta偶owanych przez s艂u偶by. - Gro偶ono im internowaniem czy  wi臋zieniem - m贸wi艂 historyk.
Sekielski skontaktowa艂 si臋 z Cieszewskiego. - K艂amstwo. "Nil" to by艂a  drukarnia SB - t艂umaczy艂 Cieszewski w rozmowie telefonicznej. - Nic z tym  nie mia艂em wsp贸lnego - doda艂.

O艣wiadczenie Cieszewskiego

  Cieszewski wyda艂 o艣wiadczenie, kt贸re opublikowa艂 portal wpolityce.pl. W  o艣iadczeniu czytamy: "Nigdy nie widzia艂em akt IPN, wi臋c nie wiem, co one  m贸wi膮, ale nigdy nie by艂em i nie mog艂em by膰 agentem SB. Nigdy z ni膮 nie  kolaborowa艂em ani nigdy nikogo nie zdradzi艂em. Je偶eli kto艣 twierdzi, 偶e  co艣 na mnie jest, to k艂amie."

  "W mojej teczce za艂o偶onej przez S艂u偶b臋 Bezpiecze艅stwa znajdowa艂a si臋  sprawa dotycz膮ca "Woli". Teczka ta zawiera艂a jeden z numer贸w "Woli", kt贸ry  zosta艂 dla nas wydrukowany przez drukarnie 禄Nil芦, kt贸ra jak si臋 okaza艂o  p贸藕niej by艂a kontrolowana przez SB. W zwi膮zku z tym nie s膮dz臋, 偶eby agent  bezpieki o pseudonimie "Nil" kiedykolwiek istnia艂" - t艂umaczy.

  "Nie interesuje mnie, co kto o mnie my艣li, ale le偶y mi na sercu sytuacja  wszystkich przyzwoitych ludzi w Polsce, kt贸rzy by膰 mo偶e podzielaj膮 moj膮  jasno wyra偶on膮 opini臋 o k艂amliwych i nieetycznych mediach. Jak powiedzia艂  Mark Twain, k艂amstwo obiegnie dooko艂a po艂ow臋 艣wiata zanim prawda zd膮偶y  w艂o偶y膰 buty. Jestem pewien, 偶e 禄przemys艂 pogardy芦 ruszy teraz pe艂n膮 par膮 i  偶e trudno mi b臋dzie odk艂ama膰 skierowane pod moim adresem pom贸wienia" -  pisze Cieszewski.

Ekspert zespo艂u Macierewicza

Chris Cieszewski jest wyk艂adowc膮 Uniwersytetu Georgii. Podczas jednego z  posiedze艅 parlamentarnego zespo艂u ds. przyczyn katastrofy Tu-154M  dowodzi艂, 偶e smole艅ska brzoza by艂a z艂amana 5 kwietnia 2010 r.

Antoni Macierewicz o艣wiadczy艂, 偶e wyniki bada艅 naukowych Cieszewskiego  "oznaczaj膮, 偶e obowi膮zkiem premiera Donalda Tuska jest natychmiastowe  powo艂anie Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego, jako  jedynej uprawnionej instytucji do wydawania w imieniu rz膮du stanowiska". -  Wszystko zosta艂o wywr贸cone - oceni艂.

  Z kolei z dw贸ch opinii b臋d膮cych w dyspozycji prokuratury wojskowej nie  wynika, aby brzoza w Smole艅sku by艂a u艂amana przed 10 kwietnia 2010 r. -  komentowa艂a Naczelna Prokuratura Wojskowa. - Wojskowa Prokuratura Okr臋gowa  w Warszawie jest w posiadaniu dw贸ch ekspertyz teledetekcyjnych  sporz膮dzonych przez S艂u偶b臋 Wywiadu Wojskowego oraz firm臋 SmallGIS -  wyja艣nia艂 rzecznik NPW pp艂k Janusz W贸jcik. Wyja艣ni艂, 偶e dotyczy艂y one  zdj臋膰 satelitarnych lotniska oraz teren贸w przyleg艂ych z okresu przed i po  katastrofie: 5 i 12 kwietnia 2010 r.

  - Jedna z nich odnosi si臋 do stanu drzew, przy czym jedno z tych drzew  jest identyfikowalne jako brzoza, o kt贸r膮 zawadzi膰 mia艂 lewym skrzyd艂em  samolot Tu-154M. Z opinii tych nie wynika, aby brzoza by艂a u艂amana przed  10 kwietnia 2010 r. - poda艂 W贸jcik. #
Ze strony:
http://tiny.pl/q9cjg

--
stevep
U偶ywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Ciekawe czym Macierewicz szanta偶owa艂 "Nila ".