Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.

Data: 2012-06-15 19:35:23
Autor:
Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.
Data: 2012-06-26 13:29:42
Autor: Jarek Andrzejewski
Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.
Data: 2012-07-01 23:42:42
Autor: Pszemol
Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.
<demolant.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:jrg2pr$pnu$1inews.gazeta.pl...
http://www.divernetxtra.com/gear/fins999/fins999.htm

Ciekawy jest ten cytat:
" the main difference, superficially, between models still comes down
to whether they are slipper-style or open-heel.

Slipper fins are designed primarily for snorkellers, for whom
overall weight both in and out of the water is often a prime
consideration.

Generally, they give a good performance, but can chafe the feet
if they don't fit properly. [..]

With less weight and drag, slipper fins often gave better results;
but the comfort advantage of strap fins combined with boots far
outweighs any gain in finning efficiency. Hence most serious
divers use strap fins."

Jeśli dobrze rozumiem, autor twierdzi że płetwy do ABC (snorkling)
dają lepszy ciąg niż typowe płetwy do nurkowania???? A mi się
wydawało że jest odwrotnie, że płetwy do snorkling będą miały
gorsze osiągi i zdecydowanie nie będą nadawać się do nurkowania
w prądach czy z ciężkim-dużym sprzętem dającym duże opory...

Zawsze myślałem że takie płetwy nie ubiera się dla butów czy dla
komfortu pasków tylko właśnie lepszego uciągu i mniejszego
zmęczenia przy pływaniu np. w prądzie... Co o tym myślicie?

Data: 2012-07-02 07:19:30
Autor:
Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
Jeśli dobrze rozumiem,

To akurat nie jest pewne że cokolwiek rozumiesz.

[...]

Płetwy są urządzeniem które może być dobre w określonych zakresach. Albo na dole albo na górze zakresu eksploatacyjnego.
Płetwy dla chlapaczy mają rozcięcia nie męczą nóg. ale nie zapewniają dużego ciągu w trudnych warunkach.

Zawsze myślałem że takie płetwy nie ubiera się dla butów czy dla
komfortu pasków tylko właśnie lepszego uciągu i mniejszego
zmęczenia przy pływaniu np. w prądzie... Co o tym myślicie?

Ile masz suchych skafandrów na które muszą pasować płetwy. Powiem Tobie w zupełnej tajemnicy płetwy do suchego niezbyt dobrze pracują na gołej stopie. Są za luźne. ALE pamiętaj to tajemnica.

Zamieściłem to porównanie bo jest dokładnie w poprzek opiniom DIR palantów.
Dla których istnieją jedynie słuszne rozwiązania. Rozwiązań jest wiele do wyboru i do koloru.

Dodatkowo chciałem sprawdzić jak złe są moje płetwy bo w "opinii" Włodzia się nie nadają do nurkowania. Widzę że zostały rozsądnie ocenione.
Więc "opinia" jest gówno warta.

pozdrawiam rc

Data: 2012-07-02 23:01:36
Autor: Pszemol
<demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:jsri22$2b$1inews.gazeta.pl...
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Jeśli dobrze rozumiem,

To akurat nie jest pewne że cokolwiek rozumiesz.

Czemu za wszelką cenę starasz się do siebie zrazić wszystkich?
I to już w pierwszym zdaniu wypowiedzi budujesz niechęć.
Po co?

Data: 2012-07-03 04:56:03
Autor:
> [...]

Czemu za wszelką cenę starasz się do siebie zrazić wszystkich?
I to już w pierwszym zdaniu wypowiedzi budujesz niechęć.

Wisz to było gdzieś w nurkowej prehistorii, czyli kilka lat temu.
Na FN pewien jegomość też przypadkiem z Krakowa, również cierpiał że jego nie zbyt lubię. Po czym administrator edytował mój profil żeby niedopieszczony przez życie czuł się dobrze.

Ciebie myszko i jego bardzo lubię.

pozdrawiam rc --

Data: 2012-07-03 07:10:39
Autor: Pszemol
<demolant.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:jstu13$f8g$1inews.gazeta.pl...

> [...]

zbyt lubię. Po czym administrator edytował mój profil żeby niedopieszczony

Profil edytował czy Twoje wypowiedzi? I po co to robił?
Jeśli źle się zachowywałeś to lepiej aby Cię po prostu wyrzucił.
A co do niedopieszczenia, to właśnie się zachowujesz jak
życiowy frustrat który szuka powodu aby się na każdym wyżyć.

Ciebie myszko i jego bardzo lubię.

Nie oszukuj się. Ty tak naprawdę nikogo nie lubisz. Siebie też nie.

Data: 2012-07-03 12:26:47
Autor:
> [...]

Profil edytował czy Twoje wypowiedzi? I po co to robił?
Jeśli źle się zachowywałeś to lepiej aby Cię po prostu wyrzucił.

Napisałem kto edytował profil, żeby w dupę włazić użytkownikowi czynił to administrator.
Sam użytkownik edytował i kasował posty innych uczestników dyskusji robił to siłami moderatorki Marii Bnińskiej.

> Ciebie myszko i jego bardzo lubię.

Nie oszukuj się. Ty tak naprawdę nikogo nie lubisz. Siebie też nie.

Mylisz się myszko.

A co do niedopieszczenia, to właśnie się zachowujesz jak
życiowy frustrat który szuka powodu aby się na każdym wyżyć.

Możliwe że nie chciałeś zauważyć ale dyskusję prowadzę tak jak rozmówca. Sam wpisałeś się w kulturę po krakowsku i ordynarnie kłamałeś.
Również ten drugi z Krakowa stosował takie formy rozmowy.

pozdrawiam rc

Data: 2012-07-02 09:03:40
Autor: Jarek Andrzejewski
Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.
On Sun, 1 Jul 2012 23:42:42 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
wrote:

[...]

gdyby tak było, to pewnie freediverzy używaliby paskowych i modele np.
z długimi piórami karbonowymi czy z włókna szklanego byłyby dostępne z
paskiem.
Przy scuba pewnie sztywna płetwa daje szybką reakcję (np. helikopter
można zrobić paroma ruchami), ale niekoniecznie większy ciąg.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-07-02 22:59:43
Autor: Pszemol
wrote:

[...]

Temat mnie zainteresował bo wybieram się na podróż nurkową
do Azji i chciałbym ograniczyć ilość/ciężar bagażu nurkowego...
W tropikach będę nurkował w piance 3mm, buty mam tylko 7mm
i chętnie bym z nich zrezygnował na rzecz płetw do snorkeling :-)

Płetwy których używam do scuba wymagają butów.
Są to płetwy Atomic Aquatics Split Fins.
Tu jest ich zdjęcie: http://www.leisurepro.com/Prod/ATMFS.html
Są długie i nie mieszczą się łatwo do walizki... Ciężkie plus ciężar butów.

Alternatywą byłyby płetwy typowo do snorkeling, nienajgorsze,
ale są to płetwy na gołą nogę z paskami gumowymi (otwarta pięta).
Wyglądają tak: http://www.ebay.com/itm/261051240365
Plusem jest to, że nie muszę mieć butów (ciężar ich odpada z walizki)
ale boję się, że będąc mniejsze i giętsze mogą mieć mniejszy ciąg...
Jakiś nur w prądzie w oceanie i może być ciężko wypedałować :-)
Dodatkowo goła pięta może sprawiać trudności z nurkowaniem z brzegu.
Ale chyba je wezmę zamiast Atomiców.

Ciekawe, dosyć obiektywne porównanie płetw.