Ciekawe skalowanie liczników w UE i US

Data: 2009-04-27 20:21:28
Autor: kamil_pl
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
(zakładam że taki sam jest w wesji 100 KM)
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej moc powyżej 100 KM
http://www.flickr.com/photos/wolfworld/280117237/sizes/l/ - 200 Km/h

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność i moc)
http://z.about.com/d/cars/1/0/2/g/fmc_08taurus_dash.jpg - 120 Mph - 200 Km/h

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy) przekraczającą 3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak właśnie jest w większości przypadków.

Data: 2009-04-27 21:09:56
Autor: ginger

Użytkownik "kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt4tl0$qtk$1nemesis.news.neostrada.pl...

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za

bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac"

Data: 2009-04-28 01:06:00
Autor: kamil_pl

Użytkownik "ginger" <ginger423@yahoo.com> napisał w wiadomości news:49f6030d$0$29432

bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac"

Sugerujesz że producenci robią tak z myślą o Polakach?

Data: 2009-04-27 21:16:16
Autor: jerzu
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200, "kamil_pl"
<dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote:

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki?

Oszczędności. Ten sam zestaw wskaźników stosuje się w całej serii aut.
Np. w Transicie miałem prędkościomierz wyskalowany do 240 km/h -
http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był
montowany w Mondeo.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-04-28 01:05:04
Autor: kamil_pl

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był
montowany w Mondeo.

Niesamowite...

Data: 2009-04-27 22:50:29
Autor: J.F.
On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200,  kamil_pl wrote:
Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

I w czym problem - ze do 250 ? Dobrze Jerzu pisze - minimalizacja
kosztow :-)

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

ten silnik nie mial duzej mocy, a auto jednak duze.

Poza tym moglo tam byc jakies prawo czy umowa ze wiecej niz tych 85
mph nie mozna .. i moze dzis tez cos podobnego obowiazuje.

[...]

Jak auto ma 100KM, to wskazowka moze do 200 podejsc, a 250 to tylko
20% nadmiaru.

Specjalnie dla ciebie widac wymyslili nieliniowa skale, ktora w co
nowszych pojazdach juz jest  :-)

J.

Data: 2009-04-28 08:01:52
Autor: Sawa
[...]

A mnie denerwuje że mam licznik do 210km/h bo jak jadę z kobietami 200 to marudzą nie że jadę 200 tylko że się licznik kończy ;-D różnicy w aucie między 150 a 200 na autostradzie nie widać no ale zegar prawie się kończy i panikują. Jak je wiozłem kiedyś nie moim autkiem wyskalowanym na 280 jechałem na odcięciu (Audi) do końca zegara jeszcze trochę było więc nie ględziły :-)

Sawa

Data: 2009-04-28 09:16:35
Autor: Kuba \(aka cita\)
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
kamil_pl wydusił z siebie te słowy:

bo w USA wszystko jest dziwne.
Nie wiem jak teraz, ale stare amerykanskie sportowe (i nie tylko) samochody, z silnikami V8 i pojemnościasz często powyżej 5 litrów, wyciągające ponad 200km/h bez problemu miały liczniki skalowane do ... 120-130km/h

bo wiecej jechać i tak nie wolno..

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-04-28 10:50:51
Autor: kamil_pl

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt6agn$8rn$1inews.gazeta.pl...
kamil_pl wydusił z siebie te słowy:

bo w USA wszystko jest dziwne.

Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

Data: 2009-04-28 11:20:35
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
kamil_pl pisze:
[...]

Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę.
Dlatego im wyższa wartość tym lepiej.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

Data: 2009-04-28 17:30:24
Autor: kamil_pl

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości >
Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę.
Dlatego im wyższa wartość tym lepiej.

No tak miles per gallon myślałem właśnie o tym a napisałem na odwrót :P

Data: 2009-04-28 11:28:08
Autor: Marcin Stankiewicz
Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:50:51 +0200, kamil_pl na pl.misc.samochody
napisał(a):

jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

MPG - miles per gallon ;-)

"Piękna jest tylko prawda, i tylko ona jest godna miłości. Nicolas
Boileau-Despreaux (1636 - 1711)"

Data: 2009-04-30 14:45:15
Autor: Toworek
kamil_pl pisze:
[...]

IMHO wskaźnik MPG znacznie czytelniej pokazuje spalanie paliwa niż magiczne l/100km

Data: 2009-04-30 22:42:15
Autor: J.F.
On Thu, 30 Apr 2009 14:45:15 +0200,  Toworek wrote:
kamil_pl pisze:
[...]

Taa .. tam jak zatankujesz 10 galonow to szybko wiesz na ile mol
starczy, u nas jak masz w planie X-set km, to latwo policzyc ile
trzeba wlac do baku :-)

J.

Data: 2009-04-28 12:51:12
Autor: kamil

"kamil_pl" <dzejnasSKASUJ_TO@wp.pl> wrote in message news:gt4tl0$qtk$1nemesis.news.neostrada.pl...
Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
(zakładam że taki sam jest w wesji 100 KM)
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

Nikt nie bedzie produkowac osobnych wskaznikow do kazdej wersji silnikowej. Te same pakuje sie w 1.2 i 3.0 V6.

Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej moc powyżej 100 KM
http://www.flickr.com/photos/wolfworld/280117237/sizes/l/ - 200 Km/h

Lekka honda z ponad 100KM rozpedzi sie do tych 200km/h....

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

..... a ciezki Taurus juz pewnie nie. 3.0 V6 mialo cale 140KM, wiec te 2.5 pewnie ze 100 ma. Tak latwo juz tego nie pogonisz ponad ograniczenie. :)

Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność i moc)
http://z.about.com/d/cars/1/0/2/g/fmc_08taurus_dash.jpg - 120 Mph - 200 Km/h

A ten juz ma japonski silnik i rozpedza sie znacznie zwawiej jakby nie bylo.

Pozdrawiam
Kamil

Ciekawe skalowanie liczników w UE i US