Ciekawe uszkodzenie negatywu...

Data: 2011-01-26 09:09:12
Autor: Jakub Jewuła
Ciekawe uszkodzenie negatywu...
Skanujac trafilem na taki smaczek:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/negatyw.jpg

Negatyw oznaczony na marginesie 400-PR.

Czego to moze byc efekt - za dlugie moczenie,
za wysoka temperatura?

J.

Data: 2011-01-26 09:20:07
Autor: Henry(k)
Dnia Wed, 26 Jan 2011 09:09:12 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

Skanujac trafilem na taki smaczek:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/negatyw.jpg

Negatyw oznaczony na marginesie 400-PR.

Czego to moze byc efekt - za dlugie moczenie,
za wysoka temperatura?

Coś podobnego chyba wychodzi z przełożenia z gorącego roztworu do zimnego
(np. przerywanie zimną wodą z kranu po gorącym wywoływaczu), albo płukanie
pod kranem jak ktoś w kuchni odkręci nagle gorącą wodę ;-)

Pozdrawiam,
               Henry

Data: 2011-01-26 14:37:40
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Jakub Jewuła napisał:
Skanujac trafilem na taki smaczek:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/negatyw.jpg

Negatyw oznaczony na marginesie 400-PR.

Czego to moze byc efekt - za dlugie moczenie,
za wysoka temperatura?

Za duże skoki temperatury. Mocno ciepły wywoływacz i chłodna kąpiel przerywająca na ten przykład. Klasyczny przykład popękanej emulsji.

--
Darek

Data: 2011-01-26 14:40:41
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d4023b1$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak na klasyka to rzadko wystepuje - pierwszy raz w zyciu widzialem :)

J.

Data: 2011-01-26 17:31:07
Autor: JA
On 2011-01-26 14:40:41 +0100, Jakub Jewuła <biuro@skanowanie.com.pl> said:

Jak na klasyka to rzadko wystepuje - pierwszy raz w zyciu widzialem :)

Widać nie masz do czynienia z klasykami.
:)
Ja raz czy dwa widziałem to. A przypadek jest klasyczny, acz rzadki. A jak już ktoś coś takiego zrobi, to najczęściej film ląduje w koszu.
--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2011-01-26 10:41:43
Autor: Zygmunt Dariusz
On 2011-01-26 14:40:41 +0100, Jakub Jewu a <bi...@skanowanie.com.pl> said:

> Jak na klasyka to rzadko wystepuje - pierwszy raz w zyciu widzialem :)

Wida nie masz do czynienia z klasykami.
:)
Ja raz czy dwa widzia em to. A przypadek jest klasyczny, acz rzadki. A
jak ju kto co takiego zrobi, to najcz ciej film l duje w koszu.

Nie zawsze w koszu.
Kiedys widzialem cala serie powiekszen z takiego negatywu, pokazanych
na wystawie fotograficznej.

veri

Data: 2011-01-26 18:50:02
Autor: Keek
In <ihokrd$7pk$1@news.onet.pl> Jakub_Jewu?a  wrote:
Skanujac trafilem na taki smaczek:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/negatyw.jpg

Negatyw oznaczony na marginesie 400-PR.

Czego to moze byc efekt - za dlugie moczenie,
za wysoka temperatura?

...a nazywa sie to - retykulacja.

--
K ______ http://robertkresa.com

Data: 2011-01-26 21:34:51
Autor: JD

Użytkownik "Keek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20110126195001992+0100@news.neostrada.pl...

[...]

****************************
Ryszard Kreyser "Błędy fotograficzne" str. 139
Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe
wyd. V 1989

JD

Data: 2011-01-28 14:57:38
Autor: Uncle Pete
On 2011-01-26 09:09, Jakub Jewuła wrote:
Skanujac trafilem na taki smaczek:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/negatyw.jpg

Negatyw oznaczony na marginesie 400-PR.

Czego to moze byc efekt - za dlugie moczenie,
za wysoka temperatura?

Za ciepły wywoływacz, za zimne płukanie potem. Zjawisko nazywa się retykulacja. Przerabiałem to wywołując pierwsze negatywy, kiedy miałem naście lat :)

Pozdrawiam,

Piotr

Ciekawe uszkodzenie negatywu...