Data: 2019-05-07 20:08:14 | |
Autor: cef | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze:
Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego 50-80km/h? |
|
Data: 2019-05-07 11:19:11 | |
Autor: WS | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
On Tuesday, May 7, 2019 at 8:08:15 PM UTC+2, cef wrote:
Jak to się robi, żeby jechać kilka kilometrów bez biegu i do tego 50-80km/h? z gorki? ;) tylko sens taki sobie... Jesli silnik zgasnie, to brak wspomagania hamulcow, kierownicy. Do tego przy stromej gorce mozna klocki spalic. Podstawa w gorach to hamowanie sinikiem! |
|
Data: 2019-05-07 19:41:46 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Tue, 07 May 2019 11:19:11 -0700, WS wrote:
On Tuesday, May 7, 2019 at 8:08:15 PM UTC+2, cef wrote: Przecież nie pod górkę. tylko sens taki sobie... Jesli silnik zgasnie, to brak wspomagania Czemu miałby zgasnąć? Alternatywa to zjeżdżać na 6 biegu, i od czasu do czasu przygazować jak zaczyna toczyć się za wolno. Ale jednak zjazd bez biegu, bez hamulców i bez gazu przez te kilka kilometrów wydaje (mi) się zarówno oszczędniejszy jak i bardziej ekologiczny. Przy czym muszę przypomnieć, że technika zjazdu z górki nie była przedmiotem pytania :) Do tego przy stromej gorce mozna klocki spalic. Przy stromej górce to nie ma tematu, bo na takiej nie da się zjeżdżać bez biegu, a wtedy ESP się samowolnie nie włącza (chyba że zimą, ale wtedy związek przyczynowo-skutkowy jest jasny). Mateusz |
|
Data: 2019-05-07 22:52:16 | |
Autor: nadir | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
W dniu 2019-05-07 o 21:41, Mateusz Viste pisze:
Alternatywa to zjeżdżać na 6 biegu, i od czasu do czasu przygazować jakSzósty bieg, to chyba wersja 4x4 Duster-a? Może jest tak, że głupieje komputer/sterownik dołączania tylnego napędu? Normalnie przednie koła ciągną, tył powinien być "luźny" a wszystkie uślizgi monitorują czujniki ABS i ewentualnie dołączają tył. Jak zjeżdżasz na luzie, to tylna oś jest napędzana z zewnątrz oraz niedociążona i czujniki głupieją? |
|
Data: 2019-05-07 21:00:31 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Tue, 07 May 2019 22:52:16 +0200, nadir wrote:
W dniu 2019-05-07 o 21:41, Mateusz Viste pisze: Przyznam, że teoria jest niegłupia, ale to Duster z napędem na 2 koła. To jest ta "mocniejsza" (110 KM) wersja, dlatego ma 6 biegów. Swoją drogą, daremnie te biegi zrobili, 1-ka za słaba do ruszania pod górę, a trójki i piątki w ogóle nie wrzucam bo nie ma po co... Ale to chyba przez tą całą ekologię takie dziwactwa produkują. Mateusz |
|
Data: 2019-05-07 23:48:17 | |
Autor: nadir | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
W dniu 2019-05-07 o 23:00, Mateusz Viste pisze:
Przyznam, że teoria jest niegłupia, ale to Duster z napędem na 2 koła. No to jak wersja z przednim napędem, to nie ma tam po co monitorować uślizgów przodu bo tyłu i tak się nie załączy. No chyba, że Rumuni/Francuzi poszli na łatwiznę i montują jednakową elektronikę do wersji 2x4 i 4x4? Może być też tak, że niedociążony tył, przy długich zjazdach na luzie powoduje jednak jakieś większe odchyły i to normalne objawy/zadziałanie ESP. Jeździsz na pusto czy z "balastem" z tyłu? |
|
Data: 2019-05-08 06:12:00 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Tue, 07 May 2019 23:48:17 +0200, nadir wrote:
No to jak wersja z przednim napędem, to nie ma tam po co monitorować No ale jednak ESP jest, i coś tam robi - tzn. nie w omawianym przypadku, bo tutaj tylko włącza ikonkę i straszy, ale zimą działanie ESP jest bardzo widoczne w zaśnieżonych zakrętach. Może być też tak, że niedociążony tył, przy długich W sytuacjach o których pisałem, to praktycznie na pusto (pomijając cargo na tylnej kanapie o wadze 12kg). Nie do końca umiem sobie wyobrazić, jakie te odchyły miałyby być przy 50-60 km/h na prostej (acz nieco pochyłej) drodze... Tył zaczyna doganiać przód? No może coś w tym jest. Jednak ESP korzysta - jeśli dobrze kojarzę - z czujników ABS, czyli dostaje informację o szybkości obrotowej każdego z kół - na suchej, prostej szosie i małych prędkościach chyba (?) nie ma opcji by mogło dojść do odchyleń. Mateusz |
|
Data: 2019-05-17 16:54:42 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote:
W dniu 2019-05-07 o 13:35, Mateusz Viste pisze: "Z górki na pazurki". Wystarczy dobrą górkę mieć. Mateusz |
|
Data: 2019-05-18 08:27:30 | |
Autor: cef | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
W dniu 2019-05-17 o 18:54, Mateusz Viste pisze:
On Tue, 07 May 2019 20:08:14 +0200, cef wrote: Potrafisz wskazać takie miejsce na mapie? |
|
Data: 2019-05-18 07:09:03 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Sat, 18 May 2019 08:27:30 +0200, cef wrote:
W dniu 2019-05-17 o 18:54, Mateusz Viste pisze: Pierwszy przykład z brzegu, z mojej najbliższej okolicy: https://bit.ly/30s7Dno Wyłączając bieg w tym miejscu przy 90 km/h, zwalniam do 50 km/h*: po ok. 6.5 km Loganem po ok. 6.0 km Dusterem po ok. 2.5 km Nivą Takich miejsc jest w moim regionie sporo - często trzeba hamować silnikiem, ale bywa i tak (jak na tym przykładzie) że bez biegu samochód jedzie dłuższy czas bardzo sprawnie. Mateusz *prędkość licznikowa, czyli faktyczna rozpiętość jest pewno bliższa 80-45. |
|
Data: 2019-05-18 17:50:05 | |
Autor: cef | |
Ciekawe zaĹÄ czanie siÄ ESP | |
W dniu 2019-05-18 o 09:09, Mateusz Viste pisze:
On Sat, 18 May 2019 08:27:30 +0200, cef wrote: Nie widać tam takich spadków, ale skoro tam jesteś to wierzę Ci na słowo. |
|
Data: 2019-05-18 19:10:34 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Ciekawe załączanie się ESP | |
On Sat, 18 May 2019 17:50:05 +0200, cef wrote:
W dniu 2019-05-18 o 09:09, Mateusz Viste pisze: Przy dużych spadkach trzeba hamować silnikiem. W podanym miejscu jest spadek 190m na trasie nieco ponad 6 km (z 820m n.p.m. do 630m n.p.m.). Jeśli dobrze liczę, to wychodzi spadek w okolicach 2 stopni... Najwidoczniej tyle wystarczy. :) Mateusz |
|