Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Data: 2014-11-24 14:42:43
Autor: Pszemol
Ciekawe zjawoski z zycia grupy
"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote:
Może czegoś nie widzę dobrze, ale widzę dziwna asymetrie.

Nie ma czegoś takiego, zęby użytkownicy samsungow, nokii, htc i innych
starali się nawracać grupę opowiadając jaki to maja zajebiaszczy sprzęt.

Można zaryzykować nieśmiało (dosyć oczywistą dla mnie) sugestię, że po
prostu nie uważają swojego sprzętu za warty pochwalenia :-)

Data: 2014-11-24 14:59:36
Autor: Budzik
Ciekawe zjawoski z zycia grupy
U¿ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Mo¿e czego¶ nie widzê dobrze, ale widzê dziwna asymetrie.

Nie ma czego¶ takiego, zêby u¿ytkownicy samsungow, nokii, htc i innych
starali siê nawracaæ grupê opowiadaj±c jaki to maja zajebiaszczy sprzêt.

Mo¿na zaryzykowaæ nie¶mia³o (dosyæ oczywist± dla mnie) sugestiê, ¿e po
prostu nie uwa¿aj± swojego sprzêtu za warty pochwalenia :-)

Twoje zdanie juz znamy! ;-P

Data: 2014-11-24 15:59:02
Autor: kosmos
W dniu 2014-11-24 o 15:42, Pszemol pisze:

Można zaryzykować nieśmiało (dosyć oczywistą dla mnie) sugestię, że po
prostu nie uważają swojego sprzętu za warty pochwalenia :-)

Tak dla formalności - Ty ostatnio również nie wychwalasz swojego sprzętu, tylko dużo nowszy model, którego sam nie posiadasz ;-)

Ja mam Nokię 1020 i mam w niej więcej megapixeli niż w iPhone (nawet kilku razem wziętych :)

Data: 2014-11-24 16:16:40
Autor: Pszemol
kosmos <atman@upc.pl> wrote:
[...]

Zgadza siÄ™.

Ja mam Nokię 1020 i mam w niej więcej megapixeli niż w iPhone (nawet
kilku razem wziętych :)

Czyżbyś uważał, że liczba pikseli w matrycy jako jedyny znany parametr
definiuje wystarczajÄ…co cyfrowy aparat fotograficzny?
Czy możesz oceniać aparat jako lepszy bo ma więcel pikseli bez sprawdzania
innych parametrów?

Bo ja uważam ze takiej oceny aparatu nie da się zrobić bez analizy wielu
innych parametrów.
Mało tego, z własnych obserwacji widzę ze wielu laikow fotograficznych
popełnia właśnie ten błąd spłycając ocenę/porównanie aparatów do pixelcount
i producenci Å‚atwo robiÄ… ich w konia wykorzystujÄ…c ich fotograficznÄ…
ignorancjÄ™ :-)

Data: 2014-11-25 11:22:34
Autor: kosmos
W dniu 2014-11-24 o 17:16, Pszemol pisze:
kosmos <atman@upc.pl> wrote:

[...]

Oczywiście, że nie - potraktowałem to jako żarcik, stąd uśmieszek na końcu zdania. Co nie zmienia faktu, że aparat w tej Nokii jest naprawdę dobry :)

Data: 2014-11-25 12:04:15
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "kosmos"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m51l9a$vf3$1@node1.news.atman.pl...

kosmos <atman@upc.pl> wrote:

[...]

Jest dobry, dźwięk tez nieźle nagrywała.

Data: 2014-11-25 15:48:31
Autor: Pszemol
kosmos <atman@upc.pl> wrote:

[...]

Ale widzisz... Zmienia fakty właśnie, bo mimo że aparat w iPhone ma mniej
megapikseli to jednach zdjęcia robi lepsze niż ten aparat z Nokii z większą
ilościa megapikseli.

A więc racja, że aparat foto w Nokii 1020 jest naprawdę dobry.
Faktem jest jednak, że ten w iPhone 6 jest lepszy.

http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-overview-Bigger-Better/iPhone-6-vs-Nokia-1020

Data: 2014-11-26 09:20:43
Autor: kosmos
W dniu 2014-11-25 o 16:48, Pszemol pisze:

A więc racja, że aparat foto w Nokii 1020 jest naprawdę dobry.
Faktem jest jednak, że ten w iPhone 6 jest lepszy.

http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-overview-Bigger-Better/iPhone-6-vs-Nokia-1020

No, tu bym się troszkę spierał - z porównania w linku wynika, że są obszary w których to Nokia jest lepsza. Teraz pytanie, jaką wagę przykłada użytkownik do danej kategorii użyteczności. Dla mnie istotniejsza jest jakość zdjęć zrobionych przy słabym oświetleniu niż np. balans bieli (tym bardziej, że - z racji tego, że Nokia zapisuje RAWy - można ten balans wraz z innymi parametrami bez strat zmienić suwakiem już po zrobieniu zdjęcia; nie wiem, czy iPhone też ma taką możliwość).
A tak szerzej spoglądając porównanie jest w tym przypadku mocno niekorzystne dla Apple - mówimy o telefonie, który kosztuje 1300 PLN (bez umowy) vs. telefonie za minimum 2 razy tyle (przy o połowę mniejszej pamięci). W tym świetle kilka % przewagi w jakimkolwiek teście jest dla Apple raczej powodem do wstydu a nie do chwały...
Oczywiście tu znowu można argumentować, że za te dwa razy więcej pieniędzy zyskuje się mnóstwo innych funkcji - tyle, że akurat dla mnie większość tych funkcji jest bezwartościowa (tym bardziej, że idą w parze z ograniczeniami).
Żeby nie było - nie uważam iPhone za kiepski smartfon. Ale też wcale nie widzę jego przewagi nad innymi smartfonami z "wyższej półki".

Data: 2014-11-26 07:06:38
Autor: Pszemol
"kosmos" <atman@upc.pl> wrote in message news:m542gs$j31$1node1.news.atman.pl...
[...]

I dlatego przytoczyłem linka zamiast chłodno napisać że jest lepszy.
W ten sposób każdy sobie samemu oceni pod swoim kątem.

[...]

Też niestety nie wiem. Ale nie oczekuję tego typu jakości od aparatu
w telefonie - do lepszej jakości zdjęć lub zdjęć podwodnych, wymagających
więcej światła mam aparat Canon Powershot G9 w obudowie nurkowej.

[...]

Jeśli dla kogoś cena jest na pierwszym miejscu na liście porównania
to rzeczywiście wynik porównania wypada negatywnie...

Żeby nie było - nie uważam iPhone za kiepski smartfon. Ale też wcale
nie widzę jego przewagi nad innymi smartfonami z "wyższej półki".

Jednym z elementów tej przewagi jest właśnie iOS dający przejrzysty,
schludny i dopracowany interfejs z użytkownikiem co się odbija na
dużej przyjemności w czasie użytkowania ich sprzętu. Ja to doceniam
bo poużywałem trochę sprzęt z iOS i sprzęt z Androidem, który uważam
za mocno zaśmiecony i "przedobrzony" jeśli chodzi o mnogość mało
komu potrzebnych detali do poustawienia oraz takie "niedopracowanie"
które oczywiście wynika z faktu że kto inny robi osa a kto inny hardware
ale nie da się tej wymówki łatwo zaakceptować bo odbija się to niestety
negatywnie na całokształcie doświadczenia z używania Androida.
To niedopracowanie widać dopiero gdy ktoś poużywa trochę dłużej iOS
i przekona się jak można dobrze dopracować detale... Coś jak z odbiorem
bieli: każda kartka białego papieru jest "biała" - dopiero jak weźmiesz dwie
kartki i położysz je blisko koło siebie i obejrzysz w tym samym świetle
to dopiero wtedy zobaczysz że jedna jest dużo bielsza niż druga... :-)
Jeśli ktoś nie doceni tej zalety iOS to iPhone rzeczywiście może nie mieć
przewagi nad innymi smartfonami z najwyższej półki cenowej...

Data: 2014-11-26 16:07:02
Autor: kosmos
W dniu 2014-11-26 o 14:06, Pszemol pisze:
"kosmos" <atman@upc.pl> wrote in message

Jeśli dla kogoś cena jest na pierwszym miejscu na liście porównania
to rzeczywiście wynik porównania wypada negatywnie...

Wydaje mi się, że akurat cena jest najłatwiejsza do porównania ze wszystkich parametrów. I jeżeli cena jest wyższa o ponad 100%, a inne (istotne) parametry o zaledwie kilka %, to jednak poważnie przemyślałbym to przed zakupem.

To niedopracowanie widać dopiero gdy ktoś poużywa trochę dłużej iOS
i przekona się jak można dobrze dopracować detale...

Zgadzam się, że w iPhone wiele rzeczy jest dopracowanych lepiej niż w Androidzie. Natomiast niestety wiele funkcjonalności całkowicie pominięto, a niektóre okrojono.
Przy czym ja się nie kłócę - niektórym użytkownikom wcale nie potrzeba wszystkich funkcji udostępnianych przez Androida.
Sam jestem tego przykładem - po kilku latach używania smartfonów z Androidem obecnie używam od kilku miesięcy WindowsPhone i nie żałuję przesiadki. Ale to nie znaczy, że do Androida mam jakiś żal - po prostu chciałem zmienić telefon na taki, w którym aparat jest ponadprzeciętnie dobry.
Android daje największą możliwość personalizacji, ale nie każdy tego oczekuje.
Natomiast iPhone nie ma dla mnie żadnej istotnej przewagi, a wadą jest jego cena. Tak jak dla niektórych cena może być bez znaczenia, a istotny jest np. design, albo konkretne aplikacje niedostępne w innych systemach operacyjnych.

Data: 2014-11-26 10:04:47
Autor: A.L.
On Wed, 26 Nov 2014 16:07:02 +0100, kosmos <atman@upc.pl> wrote:

W dniu 2014-11-26 o 14:06, Pszemol pisze:
"kosmos" <atman@upc.pl> wrote in message

Je¶li dla kogo¶ cena jest na pierwszym miejscu na li¶cie porównania
to rzeczywi¶cie wynik porównania wypada negatywnie...

Wydaje mi siê, ¿e akurat cena jest naj³atwiejsza do porównania ze wszystkich parametrów. I je¿eli cena jest wy¿sza o ponad 100%, a inne (istotne) parametry o zaledwie kilka %, to jednak powa¿nie przemy¶la³bym to przed zakupem.

No cos ty... Przeciez ajfon jest z APPLE! Nei zaplacisz za logo z
nadgryzionym jabluszkiem?

A.L.

Data: 2014-11-26 16:23:00
Autor: Pszemol
kosmos <atman@upc.pl> wrote:
[...]

Masz racje... Tak rozważają swoje zakupy ludzie na budżecie. Nie dla
wszystkich jednak cena w ogóle odgrywa jakąś rolę przy wyborze smartfona.
Innymi słowy niezawsze myślisz procentami i np przy wyborze bułek pewnie
nie zastanawiasz się długo nad tym że jedna bułka, ta którą lubisz,
kosztuje 100% więcej niż ta której nie lubisz jeśli bułki są w cenach 60gr
i 1zł 20gr.

Pomyśl tak - załóżmy, że porównujesz dwa telefony, A i B i że dla Ciebie ma
bardzo duże znaczenie fakt, że telefon A kosztuje 4000zł a telefon B
kosztuje tylko 2000zł. Myślę że dla wielu osób w Polsce różnica taka łącza
wszystkie alarmy w mózgu i starają się decyzje racjonalizować. Po prosto
odpowiedź "bo tego lubię bardziej" jest niewystarczająca...

A teraz wyobraź sobie że zarabiasz brutto 10x tyle co dziś zarabiasz...
Innymi słowy, stajesz przed wyborem dwu smartfonów z których A kosztuje
400zł a B kosztuje tylko 200zł. Teraz już pewnie prędzej pozwoliłbyś sobie
na mniej racjonalizowaną decyzję i pewnie prędzej kupiłbyś ten który
bardziej lubisz, mimo że jest JEDNAKOWO o te same 100% droższy.

[...]

I dla niektórych użytkowników, oczekujących w smartfonie mini-peceta, to
może być wadą.

Dla innych użytkowników, brak wielu niepotrzebnych im funkcji, co skutkować
będzie w przejrzystości i czytelności interfejsu z użytkownikiem, będzie
zaletÄ… takiego systemu.

Czasem zapominamy, że nie wszyscy z nas są specami od komputerów i dużą
część życia spędzamy na zabawie w ustawianie setek opcji :-)

Przy czym ja się nie kłócę - niektórym użytkownikom wcale nie potrzeba
wszystkich funkcji udostępnianych przez Androida.

Otóż to.

[...]

Po prostu, jak normalny człowiek, nie masz emocjonalnego/ideologicznego
nastawienia do sprzętu.
Ja też tak mam, i już parę miesięcy temu chciałem wypróbować smartfone z
Windows na pokładzie ale nie ma jeszcze 2-3 aplikacji które często teraz
używam pod iOS.
Może wrócę do tematu jak się windziane wersje tych apków pojawią, a jest
szansa że to się stanie bo mam wrażenie że Win8 nabiera powoli popularności
i coraz jest lepszy wybór wśród takich słuchawek.

[...]

Widzę, że doskonale się rozumiemy. p.s. Jak masz na imię? :-) Czy może mam się do Ciebie zwracać per "kosmos"?
:-)

Data: 2014-11-28 09:09:00
Autor: kosmos
W dniu 2014-11-26 o 17:23, Pszemol pisze:

p.s. Jak masz na imię? :-) Czy może mam się do Ciebie zwracać per "kosmos"?
:-)

Na potrzeby usenetu kosmos jest w sam raz :)

Data: 2014-11-28 16:11:29
Autor: Pszemol
kosmos <atman@upc.pl> wrote:
W dniu 2014-11-26 o 17:23, Pszemol pisze:

p.s. Jak masz na imię? :-) Czy może mam się do Ciebie zwracać per "kosmos"?
:-)

Na potrzeby usenetu kosmos jest w sam raz :)

Kosmosie, posłuchaj...

Rozmawiałem wczoraj z Kosmosem...

Nie pasuje - jakoÅ› dziwnie brzmi.
W wołaczu tylko, ale też dziwnie.

Data: 2014-11-28 09:34:29
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m54up3$k1c$1@dont-email.me...

kosmos <atman@upc.pl> wrote:
[...]

A "ludzie na budżecie" to ci biedniejsi czy może nieco bardziej rozważnie wydający pieniądze?

Bo ja znam całe mnóstwo kretynów z dochodami 20kpln i zero na koncie, a nawet kredyt. Znam też ludzi z podobnymi dochodami, którzy na 100% nie kupiliby srajfona m.in. ze względu na cenę.

Data: 2014-11-28 19:41:08
Autor: P.B.
Ciekawe zjawoski z zycia grupy
Dnia Fri, 28 Nov 2014 09:34:29 +0100, Ghost napisa³(a):

Bo ja znam ca³e mnóstwo kretynów z dochodami 20kpln i zero na koncie, a nawet kredyt. Znam te¿ ludzi z podobnymi dochodami, którzy na 100% nie kupiliby srajfona m.in. ze wzglêdu na cenê.

U nich w Ameryka, iPhone to siê kupuje za dniówkê w McDonaldsie na mopie!

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-11-28 20:05:41
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 28 Nov 2014 09:34:29 +0100, Ghost napisał(a):

Bo ja znam całe mnóstwo kretynów z dochodami 20kpln i zero na koncie, a nawet kredyt. Znam też ludzi z podobnymi dochodami, którzy na 100% nie kupiliby srajfona m.in. ze względu na cenę.

U nich w Ameryka, iPhone to się kupuje za dniówkę w McDonaldsie na mopie!

Ile sie zarabia w McDonalds "na mopie"?

Data: 2014-11-28 22:08:56
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m5akil$1do$1@dont-email.me...

"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

pińcet

Data: 2014-11-28 22:35:18
Autor: marfi
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:m5akil$1do$1dont-email.me...
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote:
[...]

 3 pszemole/mop w sumie 72 pszemole na dzieÅ„.
Za reklamowanie mopów do iphona premia 0.1%% pszemola.
Za upierdliwość:  -100%.
Amen..

--
marfi

Data: 2014-11-24 17:22:36
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m4vg52$nil$1@dont-email.me...

[...]

Hmm, logicznie rzecz ujmując, w ramach twojego podejścia do chwalenia się, jeśli nie chwalisz się innymi rzeczami, znaczy, że nie masz czym - rzuca to nowe światło na fakt, że po dwudziestu latach programowania w c/c++ dotąd nie masz dziewczyny.

Wszystko jasne, słyszałem, że niektórzy przedłużają bryką, wychodzi, że inni srajfonem.

Data: 2014-11-24 16:40:24
Autor: Pszemol
[...]

c/c++ dotÄ…d nie masz dziewczyny.

Trochę śmieszne są, żeby nie powiedzieć żałosne, te Twoje próby "dowalenia
mi" :-)
Ale ok, pobawmy się wspólnie :-))

Czy wpadło Ci do głowy, że skoro posiadanie dziewczyny Ty uważasz za jakiś
wyczyn warty publicznego chwalenia się to któś mógłby to zinterpretować
tak, że sam masz jakieś dziwne problemy ze zdobyciem lub utrzymaniem przy
sobie dziewczyny/żony? Weź pod uwagę po prostu, że są ludzie którzy nie mają żadnych problemów z
powodzeniem wśród płci przeciwnej i posiadanie partnera nie uznają jako
wyczyn warty publicznego chwalenia siÄ™.

Zwłaszcza nie na grupie poświęconej wyłącznie tematyce telefonów
komórkowych :-)

Data: 2014-11-24 18:18:08
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m4vn1o$vgq$1@dont-email.me...

[...]

Nie uwazam, nie chwale sie :-)

Data: 2014-11-24 17:54:47
Autor: Pszemol
[...]

CoÅ› nie tak z tÄ… TwojÄ… logikÄ…... :-)

Data: 2014-11-24 20:19:45
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m4vrd7$j8n$5@dont-email.me...

[...]

Tobie z dupy wyszedł idiotyzm, że mylę operacyjna z masową, więc na pewno posługujemy się rożnymi logikami.

Data: 2014-11-24 14:07:38
Autor: Pszemol
"Ghost" <ghost@everywhere.com> wrote in message news:547384d6$0$6283$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Gdybyś grzecznie poprosił to zacytowałbym Ci rozmowę z której
wynikał ten wniosek. Ale skoro nie interesuje Cię kulturalna rozmowa...

Data: 2014-11-24 21:16:27
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m5034u$lrv$1@dont-email.me...

[...]

Nie ze mną te numery, a la kaczyński "wiem ale nie powiem, bo jesteś niegrzeczny", nie błaznuj, nędzny kłamczuchu.

Data: 2014-11-24 21:17:52
Autor: Pszemol
[...]

Jak sobie życzysz :-)

Data: 2014-11-25 07:52:19
Autor: Ghost
Ciekawe zjawoski z zycia grupy

Użytkownik "Pszemol"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:m507a0$8rr$4@dont-email.me...

[...]

Czy wpadÅ‚o Ci do gÅ‚owy, że skoro posiadanie dziewczyny Ty uważasz za  >>>>> jakiÅ›

Buhahahahahaha

Ciekawe zjawoski z zycia grupy