Ciekawostka

Data: 2014-08-21 19:14:05
Autor: Liwiusz
Ciekawostka
W dniu 2014-08-21 18:05, TheGhost pisze:
Musze przyznać, że po wrzuconych na facebook`a zdjęciach troszeczkę
czasu mi zajęło zrozumienie co to właściwie jest i w jaki sposób działa
(po animacji troszeczke łatwiej to zrozumieć), natomiast muszę przyznać,
że ciekawy patent. Tym bardziej, ze jakiś czas temu czytałem gdzieś
jakiś tekst, w którym autor opisywał najbardziej rewolucyjne
modernizacje i wynalazki związane ze światem rowerów . Przy czym
zaliczył do nich m.in. takie bzdury jak: standaryzację śrub, kasetę
zamiast wolnobiegu, stery zintegroawne w miejsce tradycyjnych (podobno
trudno układa się w nich kulki), etc.

Natomiast popatrzcie sami: http://vimeo.com/100543532

No dobrze, a dla niekumatych: co to jest? :)

--
Liwiusz

Data: 2014-08-23 18:43:51
Autor: TheGhost
Ciekawostka

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote in message news:lt59dg$lr8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dodatkowa amortyzacja nad supportem. Takie coś w rodzaju "amortyzowanyej sztycy" (na moje oko, a przynajmniej spełnia taką rolę). Najprawdopodbniej spełnia rolę amortyzacji i większego "uplynnienia" skoków tylnego koła (chociaż nawet nie miałem okazji na czymś takim usiąść i nie widziałem tego na żadnych targach). Ogólnie rzecz biorąc ciekawe rozwiązanie i zastanawiam się, czy nie dałoby się czegoś podobnego również zastosować jako dwustronny, niesprężynowy damper. Poza tym mogłaby to być (bez dampera) ciekawa alternatywa dla amortyozwnej sztycy w HT (sztywniaki, tylko z przednią amortyzacją)

Pozdrawiam, M.

P.S. w kwestii "zacierania się" - może wystarczyłaby jakaś zwykła osłonka :-)

Data: 2014-08-23 22:04:28
Autor: kamil/Endurorider.pl
Ciekawostka
Użytkownik "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL> napisał w wiadomości news:ltahf7$9d4$1mx1.internetia.pl...

No dobrze, a dla niekumatych: co to jest? :)

Dodatkowa amortyzacja nad supportem. Takie coś w rodzaju "amortyzowanyej sztycy" (na moje oko, a przynajmniej spełnia taką rolę).

Nie. To jest rozwiązanie nawiązujące do systemów z tymczasową osią obrotu czyli Virtual Pivot Point. Rzekomo dzięki temu zawias ma być rewelacyjny w każdym aspekcie. Jak jest naprawdę można się przekonać wyłącznie po porządnych jazdach testowych :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Ciekawostka