Ciekawostka

Data: 2015-04-29 20:36:22
Autor: szczepan bialek
Ciekawostka

Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok 50kg.
Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac energie
elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?

http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor

"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring energy-sapping reduction gears."

To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem elektrycznym.
S*

Data: 2015-04-29 14:12:55
Autor: TJ_Blues
Ciekawostka
On Wednesday, April 29, 2015 at 2:36:25 PM UTC-4, szczepan bialek wrote:
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekxxx@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
> [...]

To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem elektrycznym.

Hybrydowy samolot ma niewielki sens. Cos sie na ten temat mowi i projektuje,
ale ja osobiscie nie widze w tym przyszlosci. Hybryda sprawdza sie swietnie
w samochodach miejskich. Na autostradowych trasach juz nie tak bardzo. W lotnictwie to bezsensowne wozenie "dead weight".

cheers

Data: 2015-04-30 09:27:33
Autor: szczepan bialek
Ciekawostka

Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b3c51c56-0828-4807-b100-9da479caef1agooglegroups.com...
> [...]

w samochodach miejskich. Na autostradowych trasach juz nie tak bardzo. W
lotnictwie to bezsensowne wozenie "dead weight".

A reduktory i waly to nie  "dead weight".
A mozliwosc startu "na prad" z lotniska to pestka?
S*

Data: 2015-04-29 23:51:13
Autor: Bruno
Ciekawostka
Dnia Wed, 29 Apr 2015 20:36:22 +0200, szczepan bialek napisał(a):

[...]

Elektrownia na paliwo i śmigło napędzane elektrykiem to przekładnia
elektryczna, a nie hybryda. Patent dotychczas używany np. w lokomotywach
spalinowych czy na statkach.
W hybrydzie masz możliwość jednoczesnego napędu z obu źródeł, w twoim
rozwiązaniu cały czas będzie z jednego. Tu masz fajny przykład:
http://www.businessinsider.com/hybrid-electric-aircraft-can-recharge-mid-flight-2015-1

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2015-04-30 09:24:22
Autor: szczepan bialek
Ciekawostka

Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomości news:1pu81w3bso8rw$.1641hcfx6oajx$.dlg40tude.net...
[...]

Nie bedzie to moje rozwiazanie ale wnet sie dowiesz ze male samoloty beda startowac ciagnac kabel z pradem.
I bedzie to hybryda.
S*

Data: 2015-04-30 11:38:52
Autor: yabba
Ciekawostka
Użytkownik "szczepan bialek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomości news:mhslba$3qq$1node1.news.atman.pl...

Nie bedzie to moje rozwiazanie ale wnet sie dowiesz ze male samoloty beda startowac ciagnac kabel z pradem.

Raczej dwa pantografy pod końcówkami skrzydeł.

--
Pozdrawiam,

yabba

Ciekawostka