|
Data: 2015-04-29 20:36:22 |
Autor: szczepan bialek |
Ciekawostka |
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok 50kg.
Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac energie
elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?
http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor
"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring energy-sapping reduction gears."
To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem elektrycznym.
S*
|
|
|
Data: 2015-04-29 14:12:55 |
Autor: TJ_Blues |
Ciekawostka |
On Wednesday, April 29, 2015 at 2:36:25 PM UTC-4, szczepan bialek wrote:
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekxxx@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
> Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok 50kg.
> Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac energie
> elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?
>
> http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor
>
"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring energy-sapping reduction gears."
To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem elektrycznym.
S*
Hybrydowy samolot ma niewielki sens. Cos sie na ten temat mowi i projektuje,
ale ja osobiscie nie widze w tym przyszlosci. Hybryda sprawdza sie swietnie
w samochodach miejskich. Na autostradowych trasach juz nie tak bardzo. W lotnictwie to bezsensowne wozenie "dead weight".
cheers
|
|
|
Data: 2015-04-30 09:27:33 |
Autor: szczepan bialek |
Ciekawostka |
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:b3c51c56-0828-4807-b100-9da479caef1agooglegroups.com...
On Wednesday, April 29, 2015 at 2:36:25 PM UTC-4, szczepan bialek wrote:
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekxxx@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
> Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok > 50kg.
> Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac > energie
> elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?
>
> http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor
>
"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of
just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring
energy-sapping reduction gears."
To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem
elektrycznym.
S*
Hybrydowy samolot ma niewielki sens. Cos sie na ten temat mowi i projektuje,
ale ja osobiscie nie widze w tym przyszlosci. Hybryda sprawdza sie swietnie
w samochodach miejskich. Na autostradowych trasach juz nie tak bardzo. W
lotnictwie to bezsensowne wozenie "dead weight".
A reduktory i waly to nie "dead weight".
A mozliwosc startu "na prad" z lotniska to pestka?
S*
|
|
|
Data: 2015-04-29 23:51:13 |
Autor: Bruno |
Ciekawostka |
Dnia Wed, 29 Apr 2015 20:36:22 +0200, szczepan bialek napisał(a):
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok 50kg.
Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac energie
elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?
http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor
"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring energy-sapping reduction gears."
To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem elektrycznym.
Elektrownia na paliwo i śmigło napędzane elektrykiem to przekładnia
elektryczna, a nie hybryda. Patent dotychczas używany np. w lokomotywach
spalinowych czy na statkach.
W hybrydzie masz możliwość jednoczesnego napędu z obu źródeł, w twoim
rozwiązaniu cały czas będzie z jednego. Tu masz fajny przykład:
http://www.businessinsider.com/hybrid-electric-aircraft-can-recharge-mid-flight-2015-1
--
Pozdrawiam!
Bruno
|
|
Data: 2015-04-30 09:24:22 |
Autor: szczepan bialek |
Ciekawostka |
Użytkownik "Bruno" <brunoj.NIELUBIEMIELONKI@interia.pl> napisał w wiadomości news:1pu81w3bso8rw$.1641hcfx6oajx$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 29 Apr 2015 20:36:22 +0200, szczepan bialek napisał(a):
Uzytkownik "TJ_Blues" <tomekania.tj@gmail.com> napisal w wiadomosci
news:2d5da493-1c63-458c-999f-de5931aa5c29googlegroups.com...
Simens opracowal lotniczy silnik elektryczny o mocy 250kW wazacy ok 50kg.
Wyglada obiecujaco, ale co z "paliwem" do niego? jak magazynowac energie
elektryczna konieczna do kilkugodzinnego lotu?
http://www.flyingmag.com/aircraft/siemens-unveils-260-kw-electric-aircraft-motor
"And because the new motor delivers its performance at rotational speeds of
just 2,500 rpm, it can drive propellers directly without requiring
energy-sapping reduction gears."
To bedzie hybryda. Elektrownia na palwo a smiglo napedzane silnikiem
elektrycznym.
Elektrownia na paliwo i śmigło napędzane elektrykiem to przekładnia
elektryczna, a nie hybryda. Patent dotychczas używany np. w lokomotywach
spalinowych czy na statkach.
W hybrydzie masz możliwość jednoczesnego napędu z obu źródeł, w twoim
rozwiązaniu cały czas będzie z jednego. Tu masz fajny przykład:
http://www.businessinsider.com/hybrid-electric-aircraft-can-recharge-mid-flight-2015-1
Nie bedzie to moje rozwiazanie ale wnet sie dowiesz ze male samoloty beda startowac ciagnac kabel z pradem.
I bedzie to hybryda.
S*
|
|
|
Data: 2015-04-30 11:38:52 |
Autor: yabba |
Ciekawostka |
Użytkownik "szczepan bialek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomości news:mhslba$3qq$1node1.news.atman.pl...
Nie bedzie to moje rozwiazanie ale wnet sie dowiesz ze male samoloty beda startowac ciagnac kabel z pradem.
Raczej dwa pantografy pod końcówkami skrzydeł.
--
Pozdrawiam,
yabba
|
|