Data: 2009-10-05 11:11:54 | |
Autor: Moper | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeźdz ić... | |
Odebrałem z serwisu w piątek. Po drodze do domu coś jest nie tak. Licznik pokazuje zawrotne prędkości (jakieś 5 km/h za dużo), a ja nie wciskam nic ponad miarę i nie czuję specjalnego zmęczenia. Pierwsza myśl - przekonfigurowali mi niechcący licznik. Potem górka podjechana z prędkością na której normalnie wywieszałem język, tym razem bez oporów. Ale to tylko 3 km, jakiś lepszy dzień może, olałem.
Wczoraj pojechałem na wycieczkę po lasach z dzieciństwa w lubuskim. I znowu to samo - jakieś 5 km/h więcej. Na płaskim asfalcie znikąd pojawiło się 40 km/h (chodziaż troszkę z wiatrem, do tej pory prędkość widziana na liczniku tylko z górki), w lasach jadę jak zawsze, ale licznik uparcie pokazuje 30. Wrócił temat - trzeba sprawdzić licznik :) Ale biegi też coś inaczej - blat używany do tej pory tyko z górki teraz potrzebny jest co chwilę. Sprawdziłęm na postoju rozmiar koła w liczniu - jest dobry... Rower to KTM life race (cross), i przeszedł kilka gruntownych zmian tak jakby znienacka, w bardzo krótkim czasie, konkretnie: - zmiana amortyzatora z suntour ncx lo na reba 29 sl, - zmiana sztycy z amortyzowanej suntoura na amortyzowaną thudbuster, - wymiana ośki w przedniej piaście, która podczas wymiany amora okazała się być krzywa (po to rower był w serwisie), - 5 atm w oponach zamiast 4 (bo reba, chwilowo zafascynowany zahaczam każdą nierównośc zamiast omijać). Pytanie za 10 pkt. jest oczywiście takie, co jest odpowiedzialne za te cuda? Ośkę musiałem skrzywić ze 2 lata temu w kraksie, bo wykrzywiłem wtedy też zacisk. Ale koło zawsze kręciło się luźno i bez oporów (wielokrotnie sprawdzane). Może przesmarowali piastę w środku, ale różnica zbyt kolosalna, poza tym kręciłą się luźno . Ciśnienie? Przecież nie reba ani sztyca :) Własciwie mam frajdę i nie potrzebuję dochodzić prawdy, ale ciekawość... Tym bardziej że różnica jest tak kolosalna, że ta opowieść jest dla czytelnika niewiarygodna ;) Nawiasem mówiąc hamulec przedni (tarcza) od wieków cienko mi działał, kiedyś tam zalałem klocki olejem niechcący, ale potem nawet po wymianie klocku już nigdy nie chciał dobrze chodzić. W końcu przywykłem. Po wymianie ośki - żyleta. Jednak dobrze zrobić dokładne oględziny roweru po kraksie. |
|
Data: 2009-10-05 11:23:19 | |
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeździć... | |
Dnia Mon, 5 Oct 2009 11:11:54 +0200, Moper napisał(a):
- zmiana amortyzatora z suntour ncx lo na reba 29 sl, Nie wiem jak te zabawki (1-2), ale krzywa ośka i nabite opony jak najbardziej. Do tego jeszcze wyczyszczony łańcuch i w ogóle nie poznajesz swojego roweru :) -- Pozdrawiam z Wrocławia Marek Potocki Przewodnik sudecki klasy 0 |
|
Data: 2009-10-05 02:34:48 | |
Autor: Stefandora | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... | |
On 5 Paź, 11:23, Marek 'Qrczak' Potocki <ma...@wytnij.kurczak.one.pl>
wrote: nabite opony jak To ja muszę wyczyścić swój rowerek, bo ostatnio się ciągle do pracy spóźniam ;) -- Dorota, Szprota. |
|
Data: 2009-10-05 12:55:49 | |
Autor: Moper | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... | |
"Stefandora" <stefandora@gmail.com> wrote in message news:38e88590-98fd-4f13-bdf9-320d31ab8bf3o35g2000vbi.googlegroups.com...
On 5 Paź, 11:23, Marek 'Qrczak' Potocki <ma...@wytnij.kurczak.one.pl> To jest wszystko o tyle ciekawe, że koło kręciło się luzem bez problemów. Więc albo hamowało pod obciążeniem, albo przy większej prędkości. A może ciśnienie w oponach, spróbuję przetestować 6 atm. To jest o tyle ciekawy problem, że w razie gdyby to była wina smarowania, to trzeba lecieć do serwisu z tylną piastą :) |
|
Data: 2009-10-05 19:31:57 | |
Autor: amcinpiL | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeździć... | |
Dnia Mon, 5 Oct 2009 12:55:49 +0200, Moper napisał(a):
A może ciśnienie w oponach, spróbuję przetestować 6 atm. Hm, ja bym pozbył się reby i amortyzowanej sztycy a oponki napompowal na miękko. Wtedy to dopiero się zapiernicza... -- pozdROW Lipnicma |
|
Data: 2009-10-05 13:45:28 | |
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeździć... | |
Dnia Mon, 5 Oct 2009 02:34:48 -0700 (PDT), Stefandora napisał(a):
On 5 Paź, 11:23, Marek 'Qrczak' Potocki <ma...@wytnij.kurczak.one.pl> No słuuuuchaj, a jeszcze te opory powietrza na przyklejonym błocie :) -- Pozdrawiam z Wrocławia Marek Potocki Przewodnik sudecki klasy 0 |
|
Data: 2009-10-06 12:22:11 | |
Autor: Przemek | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... | |
On 5 Paź, 11:34, Stefandora <stefand...@gmail.com> wrote:
To ja muszę wyczyścić swój rowerek, bo ostatnio się ciągle do pracy skad ja to znam ;) Żeby tylko czyszczenie załatwiało jeszcze sprawę... Przemek |
|
Data: 2009-10-05 15:08:03 | |
Autor: Legut | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeździć... | |
Mop
jakby znienacka, w bardzo krótkim czasie, konkretnie: A dużo na tym urwałeś z masy roweru? - 5 atm w oponach zamiast 4 (bo reba, chwilowo zafascynowany zahaczam każdą nierównośc zamiast omijać). To ma znaczenie.
Zapytaj w serwisie. Może zrobili coś przy okazji nie chwaląc się ;) U mnie na przykład kółko przy wózku przerzutki kręciło się ledwo-ledwo z potężnymi oporami. Nie wiem jak długo występował problem - ale po rozkręceniu wyczyszczeniu i smarowaniu ulga w pedałowaniu była duża. pozdawiam Legut |
|
Data: 2009-10-05 17:31:41 | |
Autor: Moper | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... | |
"Legut" <rlegutko@ad-acta.pl> wrote in message news:hacr81$2gb$1atlantis.news.neostrada.pl...
Mop Szczerze mówiąc nie wiem, nie dbam aż tak o wagę. Szacunkowo Reba pewnie dała z pół kilograma, a sztyca z 200-250 g. - 5 atm w oponach zamiast 4 (bo reba, chwilowo zafascynowany zahaczam każdą nierównośc zamiast omijać). Kiedyś, gdy oddałem rower do przeglądu tego krótko po zakupie, po odbiorze miałem wrażenie że sporo przyspieszył. Może serwisanci mają jakiś cudowny spray, który sprawia że klienci są zadowoleni a działa przez dwa tygodnie - kto wie :) No ale to była zmiana na granicy sugestii, a obecna jest kolosalna. U mnie na przykład kółko przy wózku przerzutki kręciło się ledwo-ledwo z potężnymi oporami. Nie wiem jak długo występował problem - ale po rozkręceniu wyczyszczeniu i smarowaniu ulga w pedałowaniu była duża. Co do tych kółeczek, to ostatnio odkryłem, że one są w rzeczywistości dużo węższe niż wyglądały. Miały po pół cm. brudu z każdej strony i właściwie w niczym to nie przeszkadzało... Planuję oddać rower w tym roku do kompletnego rozebrania i przesmarowania, ciekawe jestem efektów. |
|
Data: 2009-10-06 12:24:28 | |
Autor: Przemek | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... | |
On 5 Paź, 17:31, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote:
Planuję oddać rower w tym roku do kompletnego efekt placebo? Podobnie jest ze świeżo umytym samochodem - jeździ jakby szybciej :P Przemek |
|
Data: 2009-10-07 02:05:39 | |
Autor: MarcelLee | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... [OT] | |
On 6 Paź, 21:24, Przemek <przemyslaw...@gmail.com> wrote:
On 5 Paź, 17:31, "Moper" <b...@meilu.pl> wrote: Jeździ, bo ma klika procent mniejsze opory powietrza, były na ten temat nawet badania w polskim środowisku akademickim. Nie pamiętam dokładnie kto to analizował ale wniosek był takie, że opłaca się wydać na myjnie przed podróżą z Gdańska do Krakowa bo biorąc po uwagę koszty paliwa brudnego samochodu kontra koszty paliwa czystego samochodu zwiększone o koszt myjni i tak się opłaca. Pozdrawiam... Marceli |
|
Data: 2009-10-07 13:15:28 | |
Autor: MichałG | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeździć... [OT] | |
MarcelLee pisze:
On 6 Paź, 21:24, Przemek <przemyslaw...@gmail.com> wrote: Wiem! to byli Amerykańscy Naukowcy... ;) Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2009-10-07 13:57:21 | |
Autor: Moper | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko j eździć... [OT] | |
"MichałG" <grodmich@wp.pl> wrote in message news:haht8i$f34$2news.onet.pl...
MarcelLee pisze: Ciekawe ile myć uwzględnili po drodze :) |
|
Data: 2009-10-07 13:43:58 | |
Autor: Przemek | |
Ciekawostka, jak mój rower zaczął szybko jeź dzić... [OT] | |
On 7 Paź, 11:05, MarcelLee <m.mak...@gmail.com> wrote:
Jeździ, bo ma klika procent mniejsze opory powietrza, były na ten podejrzewam, że większe oszczędności osiągniesz sprawdzając i korygując ciśnienie w oponach, zamykając okna podczas jazdy i nie używając klimy :). I do tego za darmo... pozdr Przemek |