Ciekawostka - jak zakłócić elektronikęQ1|AŤ­

Data: 2019-03-19 18:33:51
Autor: Marek S
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikęQ1|AŤ­
Witam Was,

Sądziłem, że padło mi coś w elektronice auta. Po wyłączeniu silnika pojawiał się komunikat na pulpicie o tym bym wyłączył światła postojowe. Przecierałem oczy ze zdumienia bo auto samoczynnie do tej pory tym zarządzało. Światła faktycznie nie gasły. Po grzebaniu w menu ustawień oświetlenia i przejściu w tryb ręczny (przełącznik) - światła zachowywały się prawidłowo.

No i odkryłem co jest przyczyną: ładowanie mojego nowego telefonu!!! Gdy odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat.  Używam obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie swoich lecz nigdy problemów nie było!

Ten telefon ma jedną cechę odróżniającą go od innych: powrót do przeszłości w zakresie ładowania: czyli 5V zamiast 9/12V i prąd niemalże jak spawarka... pod 4A.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-19 18:46:03
Autor: J.F.
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6r961$aqa$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ladujesz z gniazda zapalniczki, czy masz juz USB w samochodzie do takich celow ?

postojowki swieca normalnie, czy jakos slabo ?

Moze to ficzer a nie wada i tak ma byc ? :-)

Bo jakis blad projektantow, zeby duzy prad powodowal zapalenie postojowych ... raczej trudny do zrobienia.

Ale masy nie masz urwanej ?
Bo podobnie daje sie czasem z tylu zauwazyc: lampa nie ma masy, wiec prad migacza plynie przez zarowke migacza, do zarowki stop, kabelkiem stop do drugiej lampy, i tam znajduje droge do masy ... wlaczysz kierunek, a trzy zarowki migaja ...

Ale gdzie gniazdo zapalniczki a gdzie postojowe ...

J.

Data: 2019-03-19 21:12:57
Autor: Dykus
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
Witam!

W dniu 19.03.2019 o 18:33, Marek S pisze:

[...]

Tak się dzieje zawsze podczas podłączenia telefonu (także, jak bateria ma 100%) czy tylko podczas ładowania? Co za ładowarka?

Miałem w ręku ładowarkę (a raczej zasilacz z wyjściem USB), gdzie chińczyki nie dały kondensatora na wejściu, w przetwornicy obniżającej jednak dosyć istotnego. Jeśli u Ciebie poskąpili na pojemności, to może zakłócać. Światła są wtedy najmniejszym problemem.
Słabe stacje radiowe są zakłócane? Posłuchaj na falach średnich (to w ogóle jeszcze jest dostępne?;).

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2019-03-19 21:30:19
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
Tue, 19 Mar 2019 18:33:51 +0100, w <q6r961$aqa$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

[...]

To nie ładowanie telefonu -- tylko ładowanie samochodu przez twój telefon.
Domyślam się, że wyłączenie silnika wyłącza gniazdo zapalniczki?

Data: 2019-03-20 10:33:19
Autor: J.F.
<precz@spamowi.com> napisał(-a):
[...]

Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega ma postojowki zawsze wlaczone ?

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

J.

Data: 2019-03-20 10:59:57
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta

<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega ma postojowki zawsze wlaczone ?

Jak to się kończy dla elektroniki auta to nie wiem, podejrzewam że projektanci
nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na zapalniczkę.

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

Data: 2019-03-20 11:08:28
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:im349e56fjfsuko3l4ie12o73higcrtu7o@4ax.com...
> [...]

nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na zapalniczkę.

Pewnie nic strasznego - to w koncu normalne napiecie.
Ale istotnie cos moze wlaczyc.

Ale ... troche watpie, aby 12V trafialo.
Telefon mialby wbudowana przetwornice, aby peryferia USB-C zasilac ?
Predzej to bedzie 5V ... i postojowki moze zaswiecic, a jak LEDowe, to moze i calkiem jasno ...

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...
Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

Calkiem mozliwe. O tym sie z reguly zapomina, a ładowarka w takim stanie ... moze i przepusci prad wstecznie, ale z pewnym spadkiem i to juz nie bedzie 5V, ale powiedzmy 4 ..

J.

Data: 2019-03-20 03:16:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
komp wykrywa duzy pobor i sugeruje wylaczyc swiatla ? proponuje zerknac do instrukcji kiedy ten komunikat sie wyswietla :-)

Ciekawostka - jak zakłócić elektronikęQ1|AŤ­