Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta

Data: 2019-03-19 18:46:03
Autor: J.F.
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q6r961$aqa$1@node2.news.atman.pl...
Sądziłem, że padło mi coś w elektronice auta. Po wyłączeniu silnika pojawiał się komunikat na pulpicie o tym bym wyłączył światła postojowe. Przecierałem oczy ze zdumienia bo auto samoczynnie do tej pory tym zarządzało. Światła faktycznie nie gasły. Po grzebaniu w menu ustawień oświetlenia i przejściu w tryb ręczny (przełącznik) - światła zachowywały się prawidłowo.

No i odkryłem co jest przyczyną: ładowanie mojego nowego telefonu!!! Gdy odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat.  Używam obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie swoich lecz nigdy problemów nie było!

Ten telefon ma jedną cechę odróżniającą go od innych: powrót do przeszłości w zakresie ładowania: czyli 5V zamiast 9/12V i prąd niemalże jak spawarka... pod 4A.

Ladujesz z gniazda zapalniczki, czy masz juz USB w samochodzie do takich celow ?

postojowki swieca normalnie, czy jakos slabo ?

Moze to ficzer a nie wada i tak ma byc ? :-)

Bo jakis blad projektantow, zeby duzy prad powodowal zapalenie postojowych ... raczej trudny do zrobienia.

Ale masy nie masz urwanej ?
Bo podobnie daje sie czasem z tylu zauwazyc: lampa nie ma masy, wiec prad migacza plynie przez zarowke migacza, do zarowki stop, kabelkiem stop do drugiej lampy, i tam znajduje droge do masy ... wlaczysz kierunek, a trzy zarowki migaja ...

Ale gdzie gniazdo zapalniczki a gdzie postojowe ...

J.

Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta