Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta

Data: 2019-03-19 21:30:19
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
Tue, 19 Mar 2019 18:33:51 +0100, w <q6r961$aqa$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

No i odkryłem co jest przyczyną: ładowanie mojego nowego telefonu!!! Gdy odłączę go - natychmiast światła gasną i znika komunikat.  Używam obecnie OnePlus 6T. Używałem do tej pory wielu telefonów swoich i nie swoich lecz nigdy problemów nie było!

To nie ładowanie telefonu -- tylko ładowanie samochodu przez twój telefon.
Domyślam się, że wyłączenie silnika wyłącza gniazdo zapalniczki?

Data: 2019-03-20 10:33:19
Autor: J.F.
<precz@spamowi.com> napisał(-a):
[...]

Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega ma postojowki zawsze wlaczone ?

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

J.

Data: 2019-03-20 10:59:57
Autor: radekp@konto.pl
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta

<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Mowisz, ze telefon przez ladowarke zasila odpowiedni obwod, a kolega ma postojowki zawsze wlaczone ?

Jak to się kończy dla elektroniki auta to nie wiem, podejrzewam że projektanci
nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na zapalniczkę.

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...

Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

Data: 2019-03-20 11:08:28
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:im349e56fjfsuko3l4ie12o73higcrtu7o@4ax.com...
> [...]

nie przewidzieli co się stanie jak 12V trafi od zewnątrz na zapalniczkę.

Pewnie nic strasznego - to w koncu normalne napiecie.
Ale istotnie cos moze wlaczyc.

Ale ... troche watpie, aby 12V trafialo.
Telefon mialby wbudowana przetwornice, aby peryferia USB-C zasilac ?
Predzej to bedzie 5V ... i postojowki moze zaswiecic, a jak LEDowe, to moze i calkiem jasno ...

Ponoc mozliwe, ale troche mnie ta ladowarka zastanawia ...
Jej projektanci chyba też nie przewidzieli :)

Calkiem mozliwe. O tym sie z reguly zapomina, a ładowarka w takim stanie ... moze i przepusci prad wstecznie, ale z pewnym spadkiem i to juz nie bedzie 5V, ale powiedzmy 4 ..

J.

Data: 2019-03-20 03:16:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta
komp wykrywa duzy pobor i sugeruje wylaczyc swiatla ? proponuje zerknac do instrukcji kiedy ten komunikat sie wyswietla :-)

Ciekawostka - jak zakłócić elektronikę auta