Ciekawostka (niemiła) z Japonii

Data: 2010-10-15 01:06:46
Autor: luc
Ciekawostka (niemiła) z Japonii
"Bankowcy i organizacje płatnicze - Visa i MasterCard - zachęcaj± nas
do tego, by¶my jak najczę¶ciej płacili kart±. Uzasadnienie jest
oczywiste: każda transakcja karciana to czysty zysk dla banku i
organizacji płatniczej, a każda wypłata z bankomatu - to czysta
strata. Tymczasem jedna z czytelniczek "Gazety" dzięki używaniu karty
płatniczej... o mało nie zbankrutowała."

Więcej tu:

<http://wyborcza.biz/finanse/
1,105684,8515257,Uzywala_karty_platniczej_za_granica__I_o_malo_nie.html>

Ciekawe, czy spotyka to wszystkich, którzy tam płac± za pomoc±
plastikowego pieni±dza? ZTCP, to nikt na grupie się nie skarżył na
to...

pzdrwm
luc

Data: 2010-10-15 03:26:18
Autor: witek
On 10/15/2010 3:06 AM, luc wrote:
Ciekawe, czy spotyka to wszystkich, którzy tam płac± za pomoc±
plastikowego pieni±dza? ZTCP, to nikt na grupie się nie skarżył na
to...

wielu moich znajomych jeĽdzi do Japonii i nigdy nie słyszałem o żadnych problemach.

Kolejny dowód na to, że nie jeĽdzi się z jedn± kart±, na dodatek debetow±, gdzie można uziemić własn± kasę na długi okres czasu.

Data: 2010-10-15 08:47:32
Autor: Sinus
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
wielu moich znajomych jeĽdzi do Japonii i nigdy nie słyszałem o żadnych problemach.

Też wydaje mi się to nieprawdopodobne. Może problem dotyczy jakiego¶ wybranego akceptanta w Japonii albo luki w systemie banku z Polski który Ľle przyjmuje te clearingi.

--
Sinus

Data: 2010-10-15 06:21:25
Autor: witek
On 10/15/2010 3:47 AM, Sinus wrote:
[...]

możliwe.
zapewne poszło o przecinki i kropki w cyferkach.

też miałem z nimi problemy.  pewna firma jest nieprzewidywalna je¶li chodzi o dostosowywanie programow na lokalne rynki.

Data: 2010-10-15 19:32:43
Autor: Król Dopalaczy
W dniu 2010-10-15 10:47, Sinus pisze:
[...]

kredytbank ponoc mial promocje o wyjezdzie z przygodami z visa :-)

--
http://nowedopalacze.eu/

Data: 2010-10-15 12:47:34
Autor: witek
On 10/15/2010 12:32 PM, Król Dopalaczy wrote:
kredytbank ponoc mial promocje o wyjezdzie z przygodami z visa :-)

:)

Data: 2010-10-15 12:43:12
Autor: Marcin Kasperski
Ciekawostka (niemiła) z Japonii
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

On 10/15/2010 3:06 AM, luc wrote:
Ciekawe, czy spotyka to wszystkich, którzy tam płacą za pomocą
plastikowego pieniądza? ZTCP, to nikt na grupie się nie skarżył na
to...

wielu moich znajomych jeździ do Japonii i nigdy nie słyszałem o
ĹĽadnych problemach.

To jest ewidentny babol w systemie informatycznym banku plus potworne
niechlujstwo w ludzkiej obsłudze. Ktoś mi wytłumaczy, jak bank może
wiedzieć, że źle księguje transakcje z danego obszaru i nic z tym nie
robić? Nawet jeśli nie umieją czy nie mają kim poprawić kodu, to mogą
sobie robić raporty i ręcznie to przeksięgowywać a nie czekać z każdym
przypadkiem aĹĽ klient przyjdzie z reklamacjÄ…. Albo przynajmniej w ogĂłle
zablokować autoryzacje z odpowiednich państw i uprzedzić o tym klientów.

A jeśli jest prawdą, że klientka została obciążona odsetkami i ich nie
zwrócono (w to jednak chyba wątpię) to już po prostu zupełna zgroza i
bezwstyd.

A największą zagadką jest dla mnie, czemu bojowy pan Samcik nagle nabrał
wody w usta i nie śmie powiedzieć, jaki to bank. Który bank teraz kupuje
duĹĽe reklamy w gazecie?

Data: 2010-10-15 16:18:03
Autor: Paweł
Ciekawostka (niemiła) z Japonii
wcale nie trzeba jechac do japoni, zeby trafic na takie sliczne rozliczenie,
bo wegierski forint tez nie ma juz jednostek dziesietnych, a na wypoczynek
ludzie tam jezdza dosc czesto. ciekawe, ktory to bank ma taki fantastyczny
system...

Data: 2010-10-15 22:06:11
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-15 10:06, luc pisze:
[...]

A wiecie lemingi ze np na Tawanie nie maja ichnich groszy ? Placi sie tylko wielokrotnosciami dolara taiwanskiego.

Data: 2010-10-15 15:15:31
Autor: witek
On 10/15/2010 3:06 PM, konieczko wrote:

A wiecie lemingi ze np na Tawanie nie maja ichnich groszy ? Placi sie
tylko wielokrotnosciami dolara taiwanskiego.

ale za to maj± przecinki co trzy cyfry, co po niektóry system wprawia w niezły pół głowy, że pierwsze trzy cyfry to jednak nie czę¶c ułamkowa.

Data: 2010-10-17 11:25:39
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ciekawostka (niemiła) z Japonii
luc pisze:
"Bankowcy i organizacje płatnicze - Visa i MasterCard - zachęcają nas
do tego, byśmy jak najczęściej płacili kartą. Uzasadnienie jest
oczywiste: kaĹĽda transakcja karciana to czysty zysk dla banku i
organizacji płatniczej, a każda wypłata z bankomatu - to czysta
strata. Tymczasem jedna z czytelniczek "Gazety" dzięki używaniu karty
płatniczej... o mało nie zbankrutowała."

A czemuż to każda wypłata z bankomatu to czysta strata dla organizacji płatniczej?

--
MiCHA

Ciekawostka (niemiła) z Japonii